اثرات منفی جدایی روی کودکان

در زندگی زناشویی زمانی که طرفین یکدیگر را دوست داشته باشند. به یکدیگر عشق ورزیده و احترام متقابل در این روابط حکفرما خواهد بود. دو پایه بسیار مهم برای تداوم و رضایت در زندگی مشترک، احترام و اعتماد در روابط زوجین است. اما اگر پایه‌های اعتماد در زندگی از بین برود به آرامی عشق مابین زوجین از بین رفته و از یکدیگر دور خواهند شد. اثرات منفی جدایی روی کودکان چیست؟

خیانت یکی از مذوموم ترین اتفاقات در زندگی زناشویی است که تحت هیچ شرایط و دلیلی، هیچ ‌یک از طرفین مجاز به این کار نیستند. در صورتی که در روابط احساس می‌کنید مشکلی وجود دارد باید با اندیشه و منطق در کنار یکدیگر آن را حل کنید. در این بین زوجین با آگاهی از راهکارهایی برای پیشگیری و جلوگیری از بروز خیانت در روابط خود می‌توانند به تدوام و ارتقاء روابط زناشویی خود کمک کنند. که در ادامه با برخی از روش‌ها آشنا خواهیم شد.

در مورد خیانت توافق داشته باشید

اول از هر چیز در مورد عقاید خود و حدود ارتباطاتتان به توافق برسید. با یکدیگر درباره‌ی آنچه از نظر شما خیانت است صحبت کنید. برای مثال ممکن است ذهنیت همسر شما نسبت به اینکه با یکی از همکاران جنس مخالف قرار گذاشته و یا به رستوران بروند خیانت محسوب نشود. ولی از نظر شما این عمل خیانت به شما است. پس بهتر است عقاید و ذهنیت خود را نسبت به این مسائل با یکدیگر در میان گذاشته و به اتفاق نظر برسید.

اثرات منفی جدایی روی کودکان – همسرتان را درک کنید

اثرات منفی جدایی روی کودکان

همسر شما احساسات و تفکرات پنهان زیادی دارد که شاید نه به شما و نه به هیچ شخص دیگری گفته باشد. شما باید به احساسات و افکار همسر خود نفوذ کنید. او را هر روز بهتر از روز قبل بشناسید و سعی کنید چیزهایی را در وجود همسر خود پیدا کنید که هیچ کسی در مورد آن چیزی نمی‌داند و از آن‌ها برای نزدیک شدن و داشتن تجربه‌های بهتری در زندگی با او استفاده کنید.

سعی کنید در وجود همسر خود به اطلاعاتی دست پیدا کنید. براساس آن به گونه‌ای رفتار کنید که شما را از دیگران متمایز کرده و آنقدر ارزشمند کند تا کسی نتواند با شما برابری کند.

به جای حسادت روی خود کار کنید

شما ممکن است به همسر خود مشکوک شوید که توجه او به جایی دیگر یا شخص دیگری غیر از شما است. از او عصبانی خواهید شد و ممکن است مدام از او ایراد بگیرید و ناراحتی خود را به او ابراز کنید. شاید به طور موقت توجه همسرتان به شما بیشتر شود. اما بهتر است توجه او را به گونه‌ای دیگر به خود، استعداد‌ها و توانایی‌های خود جلب کنید.

به همسر خود دلایل زیادی برای دوست داشتن و ارزش گذاشتن به خود بدهید. زیرا شما نخواهید توانست همسرتان را با احساسی توأم با رضایت و اعتماد، از طریق تهدید و ترس حفظ کنید. در حقیقت دلایل مثبت و احساسی که همسرتان نسبت به شما دارد می‌تواند از ورود فرد دیگری در زندگی شما حفاظت کند.

اثرات منفی جدایی روی کودکان – از کمک مشاور بهره ببرید

اثرات منفی جدایی روی کودکان

همه‌ی افراد در روابط خود دچار مشکلاتی هستند. برخی از این مشکلات هم از خانواده‌ی فرد سرچشمه می‌گیرد. برای مثال نوع روابط والدین با یکدیگر و نحوه رفتار با هم و یا کارهایی که والدین در روابط خود انجام داده‌اند و حتی مهمتر از آن رفتارهایی که باید در روابط خود رعایت می‌کردند ولی به آن بی‌توجه بوده‌اند. بهره‌مند شدن از تجربیات و علم یک مشاور برای گردآوری یک برنامه مناسب در جهت چگونگی حفظ رابطه با همسر  و بهبود روابط با همسر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

شرایط خیانت را محدود کنید

این واضح است که خیانت به رضایت ما از روابطمان ارتباط دارد. پس بهتر است در درجه اول به شرایط و روابط خود توجه ویژه‌ای کنیم. در گام بعدی شرایطی که به همسرمان برای خیانت کمک می‌کند و فرصت خیانت را برای او آسان‌تر می‌کند را مدیریت کنیم و توجه بیشتری به آن داشته باشیم.

برای مثال تا دیر وقت در مهمانی بودن همسر، سفر با یکی از همکاران جنس مخالف، مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و یا روابط اجتماعی فراوان و مستقل از خانواده که می‌‌تواند فرصت خیانت را برای او محیا کند. توجه بیشتر به این موقعیت‌ها لازم است. برای مثال سعی کنید کارها را با همسرتان انجام دهید. ارتباط خود را با او در طول روز و یا در سفرهای کاری او حفظ کنید و احساس خود را حتی در پیام برای او بیان کنید.

اثرات منفی جدایی روی کودکان – حضورتان را ثابت کنید

به گونه‌ای رفتار کنید که شما تنها فردی باشید که همسرتان برای نیازهای خود، نیازهای عاطفی، جسمانی و روانی خود به او مراجعه کند و در صورتی که شما به برطرف کردن نیازهای همسر خود توجه داشته باشید هرگز به دنبال مرتفع ساختن این نیازها از طریق شخصی جز شما نخواهد رفت.

در زندگی زناشویی و برای همسر شما باید آن‌قدر خوب باشید که هیچ‌کس نتواند با شما برابری کند و این مهمترین اقدامی است که باعث می‌شود رابطه‌ها حفظ شده و از جدایی و پایان رابطه جلوگیری می‌کند و بدون شک تاثیر آن نسبت به احساس ترس و گناه بسیار بیشتر خواهد بود.

روابط خود را ارتقاء دهید

زندگی را با همسر خود شاد و هیجان‌انگیز کنید. در آرامش و صمیمیت با همسر خود در مورد مسائل جنسی، خواسته‌های خود و شادی‌ها صحبت کنید. با یکدیگر سرگرمی‌های جدید را امتحان کنید، در کنار یکدیگر برنامه‌های تلویزیونی را انتخاب کنید که تا به حال تماشا نکرده‌اید. سعی کنید تجربه‌های جدیدی داشته باشید، کارهای هیجان‌انگیز و جدید را در زمینه‌ی احساسی و جسمی تجربه کنید که به تقویت زندگی زناشویی شما کمک می‌کند. جذابیت خود و زندگی، تازه نگه داشتن همه چیز در روابط زناشویی و روابط عاشقانه خود بسیار تاثیر‌گذار‌تر از احساس گناه یا تهدید برای حفظ تعهد به رابطه است.

نکاتی در مورد رفتار و رابطه با همسر که به بروز خیانت کمک می‌کند

بعضاً برخی رفتارها از طرف زنان وجود دارد که شرایط دوری مردان از همسرشان و از دست رفتن گرمی روابطشان را فراهم کرده و احتمال از دست رفتن احساس عاطفی مثبت و علاقه به همسر را کمتر و احتمال بروز خیانت را بیشتر می‌کند، نمونه‌هایی از این رفتارها :

رفتار سلطه جویانه با همسر

زنانی که با همسر خود مانند یک رئیس رفتار کرده و این حس را در شوهر خود به وجود می‌آورند که همسرشان قصد کنترل و در دست گرفتن اختیار زندگی مشترک را دارد، مردان در مقابل این رفتار یا مقاومت کرده و یا با بی تفاوتی به آرامی احساسات و علاقه خود را نسبت به همسر خود از دست داده و به دنبال رابطه عاشقانه‌ی دیگری خواهند رفت.

اثرات منفی جدایی روی کودکان – سرزنش‌های مکرر مرد توسط همسر

مرد دوست دارد از دید همسرش بهترین باشد و تحقیر و سرزنش مرد باعث از بین رفتن اقتدار او خواهد شد و این سرزنش‌های پی در پی موجب می‌شود به این نتیجه برسد که او برای شما بهترین نبوده و رفته رفته علاقه او نسبت به شما نیز کم خواهد شد، بهتر است به جای اینکه فقط بدی‌های همسر خود را ببینید، خوبی‌های او را نیز بیان کنید و  برای انتقاد از همسر به جای استفاده از کلمات تنش زا با لحنی ملایم و استفاده از مهارت‌های ارتباطی مناسب با او گفتگو کنید.

غر زدن همسر

اثرات منفی جدایی روی کودکان

غر زدن بیش از حد می‌تواند یک عامل نارضایتی زوجین و حتی جدایی آن‌ها باشد. زمانی که این غر زدن از یک حدی بیشتر شود. تاثیر منفی روانی را برای او خواهد داشت. دلسردی و حتی بی‌میلی از زندگی مشترک در کنار همسر را می‌تواند در پی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا