هشدارهایی که می گویند به طلاق نزدیک شده اید

ازدواج و طلاق هر دو تجربیاتی رایج هستند. در فرهنگ غرب بیش از 90 درصد از افراد در حدود سن 50 سالگی ازدواج می‌‌کنند. ازدواج‌های سالم برای سلامت روانی و فیزیکی زوجین و همچنین برای کودکان بسیار خوب و مثبت هستند، رشد کردن در خانه‌‌ای سالم کودکان را از مشکلات روانی، فیزیکی، تحصیلی و اجتماعی باز می‌دارد. با این وجود 40 تا 50 درصد از زوج‌هایی که ازدواج کرده‌اند به طلاق می‌رسند و نرخ طلاق در ازدواج‌های بعدی این افراد حتی بالاتر است. هشدارهای نزدیک شدن به طلاق چیست<

علائم هشدار دهنده‌ طلاق

در بیشتر طلاق‌ها، یکی از زوج‌ها با دریافت برگه‌ی درخواست طلاق مواجه می‌شود. به همین علت باید به علائم هشدار دهنده‌ای طلاق دقت کنید که شاید باعث بروز مشکلاتی شوند که در نهایت بتوانند شما را به دادگاه طلاق بکشانند.

راحت کنار آمدن با وضع موجود و عادی دانستن اوضاع یکی از بزرگ ‌ترین اشتباهاتی است که زوجین مرتکب می‌شوند. در زیر لیستی از علائم هشدار دهنده‌ی وجود مشکل در یک رابطه آورده شده‌اند.

دیگر چیز مشترکی ندارید.

آیا شما و همسرتان ساعات زیادی را در یک اتاق و زیر یک سقف می‌گذرانید، در جمع‌های دیگر شرکت می‌کنید یا حتی وظایف روزانه‌ی خود را با هم انجام می‌دهید بدون اینکه هیچ مکالمه‌ی بامعنایی داشته باشید؟ زندگی در سکوت یک نشانه‌ی اصلی یا مهم برای مشکلات زناشویی است.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در این خصوص این مقاله را نیز مطالعه بفرمایید

صحبت کنید و کارهای روزانه را با هم انجام دهید، این کار افکار و احساسات ارتباطی بین شما ایجاد خواهند کرد. اگر حس کردید سکوت زیادی بین شما برقرار است برای پر کردن این فضای خالی کمی تلاش کنید و یا یک مشاور را ببینید تا به شما کمک کند بفهمید چرا دیگر علاقه‌‌ای به صحبت کردن با همسر خود ندارید.

هیچ کاری را درست انجام نمی‌دهید.

حس می‌کنید تمام کارهای شما توسط همسرتان کنترل و انتقاد می‌شود؟ آیا از دیدگاه او شما هیچ کاری را نمی‌توانید درست انجام دهید؟ آیا به خاطر انتقادهای مداوم همسر خود حس می‌کنید ترسیده‌‌اید؟ خیلی وقت‌ها زوجین مشکلات بزرگ‌تر رابطه را به شکل انتقادهای منفی روز به روز از همسر خود نشان می‌دهند.

کنار همسر خود نشسته و با او راحت صحبت کنید تا ببینید آن مشکلات احتمالی بزرگ‌تر می‌توانند چه چیزهایی باشند؟، صحبت و یافتن راه‌ حل برای مشکلات بزرگ‌‌تر در یک ازدواج کمک می‌کنند هردو حس کنید در نقش خود امنیت بیشتری دارید.

همچنین ممکن است با کسی ازدواج کرده باشید که نیاز دارد تحت کنترل داشته باشد. یک فرد دوست‌دار کنترل شدن می‌خواهد کارها را با روش خودش انجام دهد و این باعث شکایت‌های مداوم او خواهد شد. اگر در این شرایط هستید طلاق برای شما بهتر خواهد بود. 

آخرین فردی هستید که از چیزی باخبر می‌شوید.

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید

هشدارهای نزدیک شدن به طلاق چیست؟ آیا همسرتان دیگر اطلاعات مربوط به کار، مشکلات شخصی یا موفقیت‌های فردی خود را به شما نمی‌گوید؟ آیا او این اطلاعات را به یک دوست دیگر گفته و شما آن‌ها را از زبان او می‌شنوید؟

وقتی شما آخرین نفری می‌شوید که اطلاعات مهم را می‌فهمد جدایی بزرگ در ارتباطات شما به وجود آمده است و یا این جدایی در ارتباط عاطفی شماست که در اشتراک گذاشتن اطلاعات در ازدواجتان اثر گذاشته است.

شما هر دو باید بخواهید با هم‌ صحبت کنید، اما مکالمات عالی در ازدواج حتی می‌توانند با یک نفر نیز شروع شوند. یک بار امتحان کنید.

هشدارهایی که می گویند به طلاق نزدیک می شوید | مرکز مشاوره همکده

تغییر در ظاهر

به مرور زمان سطح راحتی شما باعث می‌شود ناچاراً دیگر دوست نداشته باشید برای هر بار ملاقات با همسر خود عالی به نظر برسید. با این وجود کاهش شدید در رسیدگی به ظاهر و بهداشت توسط همسرتان می‌تواند نشان دهد دیگر به آن اهمیت نداده یا شما و ازدواجش را دیگر نمی‌خواهد.

اگر همسرتان به وضعیت فیزیکی خود رسیدگی نمی‌کند به آرامی در مورد مشکل با او صحبت کنید و بگذارید بداند وقتی در حالت خوبی دیده می‌شود شما او را تحسین کرده و برایش احترام قائل هستید.

در مشکل دنبال حواس‌ پرتی‌ها بگردید.

اگر تلویزیون همیشه روشن است، شما هردو نشسته و سرتان در کتاب است یا همیشه کار دیگری دارید که باید انجام شود شاید همین‌ها علت مشکل باشند.

اغلب افراد برای جلوگیری از ایجاد مشکل در روابط زناشویی خود از این وسایل برای پرت کردن حواس استفاده می‌کنند. اگر سرتان را از لاک خود بیرون نیاورید خودتان را در دادگاه طلاق مقابل هم خواهید دید. در این شرایط تلویزیون یا کتاب نمی‌توانند دیگر حواس شما را پرت کنند.

هشدارهای نزدیک شدن به طلاق – بحث مکرر در مورد یک موضوع

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید

اگر بحث‌های شما تکراری شده و همیشه همان موضوع را داشته و راه ‌حلی پیدا نمی‌کنید یا ازدواج شما هنوز مقداری پایدار بوده و یا اینکه به زودی از بین خواهد رفت، شما به جای حل مشکل در یک چرخه از اختلاف قرار دارید.

شاید نیاز به کمک‌های یک متخصص حرفه‌ای داشته باشید تا به شما کمک کند راه‌ حلی برای مشکلی پیدا کنید که به نظر می‌رسد رفع نمی‌شود. ماندن در یک حلقه یا ایجاد یک چرخه‌ی مخرب راهی مطمئن برای از بین بردن ازدواج شماست.

صمیمیت فیزیکی چیزی مربوط به گذشته است.

کاهش قابل ‌توجه صمیمیت فیزیکی یکی از قابل ‌تشخیص‌ترین نشانه‌های از بین رفتن رابطه‌ی شماست. رابطه‌ی جنسی فعالیتی است که به ما اجازه می‌دهد به عنوان زن و شوهر با هم در ارتباط باشیم.

اگر همسر شما علاقه‌ی کمی به رابطه داشته یا اصلاً تمایلی ندارد باید کمی نگران رابطه‌ی عاطفی بین خودتان به عنوان زن و شوهر باشید.

یا اینکه مشکلی در رابطه‌ی شما وجود دارد که مانع می‌شود بتوانید احساس صمیمیت برای ارتباط با هم داشته باشید. کمبود صمیمت در ازدواج مشکلی است که حتماً باید بررسی شود.

درصورت تمایل به آگاهی بیشتر نسبت به دلایل طلاق این مقاله را مطالعه فرمایید

ازدواج کردن برای دلایل اشتباه

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید

ازدواج برای پول

همه‌ی ما شنیده‌ایم که بدون شک این مورد سریع‌ترین راه برای رسیدن به طلاق است، اما اگر فکر می‌کنید حتی با وجود بدترین‌ها باید این کار را انجام دهید چه؟

وکلای طلاق با زنان و مردان بسیاری ملاقات داشته‌اند که خواهان طلاق بوده و می‌گفتند جدایی از همسرشان از همان ابتدا بسیار بدیهی بوده است. والدین، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و دیگر اعضای خانواده و حتی دوستان انتظار داشتند آن‌ها با خوشی کنار هم زندگی کنند. اغلب این زوج‌ها هزینه‌ی زیادی برای عروسی یا ساخت خانه‌ی رویایی خود کرده‌اند، آن‌ها ازدواج کردند اما قلباً می‌دانستند این کارشان درست نیست. تنها ظاهر عالی بوده است.

بنابراین به یاد داشته باشید وقتی‌ که می‌گویید «من این کار را می‌کنم» همیشه این انتخاب را دارید تا بگویید «من ذهنیت خود را عوض کرده‌ام»، پول باشد یا نه، خانه‌ی رویایی باشد یا نه، یک همسر اجتماعی داشته باشید یا نه، تحت هیچ شرایطی بدون علاقه داشتن به هم و برای دلایل دیگر ازدواج نکنید.

ازدواج وابسته

یک رابطه‌ی وابسته سالم نیست. وقتی شما علایق یا فرصتی برای نشان دادن خودتان در جایی خارج از رابطه‌ی ازدواج ندارید. از نیازها، خواسته‌ها و علایقتان محروم می‌شوید. اغلب این یکی از علل نارضایتی بوده و از مواردی است که بعد از سال‌ها باعث جدایی زوج می‌شود.

منابع:

www.liveabout.com

https://sdixonlaw.com

www.apa.org

توجه: مطالب بخش وبلاگ سایت همکده تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به مشاور روانشناسی یا روانپزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مرکز مشاوره همکده بعنوان بزرگترین مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی کشور ، خدمات مشاوره روانشناختی را بصورت شبانه روزی در زمینه های مشاوره ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره فردی ، مشاوره خانواده ، اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره کودکان ، فرزند پروری ، افسردگی ، مثبت اندیشی ، اضطراب و… ارائه می نماید و شما می توانید به روش های مختلف و با حداقل هزینه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و از مزایای مشاوره تلفنی بهره مند شوید.

برترین مشاوران و روانشناسان کشور در مرکز مشاوره همکده ، زندگی با نشاط و سلامت روان را برای شما فراهم می کنند.

مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی:

1- طرح موضوعات و مشکلات با مشاور تخصصی بدون دغدغه و خجالت

2- دریافت مشاوره در هر ساعتی از شبانه روز

3- صرفه جویی در هزینه ها با حذف هزینه ایاب و ذهاب

4- صرفه جویی در زمان با حذف زمان تردد و ترافیک

5- سهولت دسترسی به خدمات مشاوره

شیوه های ارتباط با ما:

 ارسال پیامک 20 به 20005555

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا