درک تعریف کار تیمی در روابط

جان ماکسول یک بار گفت: “واقعیت این است که کار گروهی در قلب یک موفقیت بزرگ است.” از ورزش می توان چیزهای زیادی آموخت که می تواند به بقیه زندگی شما منتقل شود. شما ممکن است در ابتدا ندیده باشید که چگونه بازی در یک تیم می تواند در روابط دیگر اعمال شود، اما چیزهای زیادی وجود دارد که مستقیماً با هم ارتباط دارند، از جمله کار با کسانی که ممکن است چشم در چشم آنها را نبینید، حل تعارض و ارتباطات سالم. طبق تعریف گوگل، تعریف کار گروهی عبارت است از “عملکرد ترکیبی گروهی از افراد، به ویژه در موارد موثر و کارآمد”. اما، این به ما یک تصویر کامل از اینکه کار تیمی در واقع چیست و چگونه می تواند به روابط شما کمک کند، نمی دهد. یعنی درک تعریف کار تیمی در روابط!

نمی توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید.

رابطه خوب بین دو نفر مستلزم این است که هر دو نفر جدا از هم عمل کنند. این درسی است که در هر ورزش تیمی آموخته می شود. کوارتر هر چقدر هم خوب باشد، آنها نمی توانند به تنهایی در بازی پیروز شوند. این بازیکن خط حمله به افراد نیاز دارد تا برای آنها مانع شوند، توپ را که می اندازند بگیرند و وقتی تیم دیگر خطا می کند دفاع کنند. هیچ موقعیتی در تیم مهمتر از موقعیت دیگر نیست. برخی از موقعیت ها وجود دارد که بیشتر از دیگران در نظر مردم جلب می شود، اما این از طریق کار هر فرد در موقعیت خود است که به یک تیم می تواند خوب و موثر باشد. حتی بهترین بازیکن نیز اگر تنها باشد، بدون تیم خود نمی تواند به نتیجه برسد.

نکته قابل توجه درباره درک تعریف کار تیمی در روابط

تعریف کار تیمی توسط وینس لومباردی، مربی افسانه ای فوتبال، “تعهد فردی به یک تلاش گروهی است – این همان چیزی است که باعث می شود تیم کار کند، یک شرکت کار کند، یک جامعه کار کند، یک تمدن کار کند.” رابطه دقیقاً به همین روش است. این دو نفر هستند که با هم کار می کنند و متعهد به دیدن موفقیت رابطه هستند.

بارها در ورزش مشاهده می کنید که یک بازیکن در تیمی کار می کند که برای پیروزی در بازی بسیار سخت کار می کند. آنها کاملاً روشن هستند و هر کاری که انجام می دهند درست است. اما، اگر هم تیمی های پیرامون آنها وظیفه خود را انجام ندهند، پیروزی در یک بازی برای تیم تقریباً غیرممکن است.

هیچ “منی” در “تیم” وجود ندارد.

درک تعریف کار تیمی در روابط

اگر قبلاً ورزش کرده باشید، احتمالاً این جمله را شنیده اید که “در تیم” هیچ “من” وجود ندارد. “این کاملاً با تعریف کار تیمی سازگار است و قطعاً در روابط نیز صدق می کند. وقتی یک هم تیمی خودخواه باشد، این معمولاً به کل تیم آسیب می رساند. وقتی یک نفر در یک رابطه خودخواه باشد، می تواند به کل رابطه آسیب برساند. اگر می خواهید رابطه ای را که در آن هستید بهبود ببخشید، مهم این است که شخص مقابل را در اولویت خود قرار دهید. یا حداقل، احساسات آنها را به اندازه احساسات خود در نظر بگیرید.

نکته قابل توجه

وقتی در یک تیم بسکتبال یک گیرنده توپ وجود دارد، بقیه اعضای تیم به سرعت از این فرد ناامید می شوند. آنها احساس می کنند آن شخص برای آنچه برای تیم به ارمغان می آورند ارزشی قائل نیست. این منجر به احساسات تلخ و اغلب اختلاف در تیم می شود. بسیاری از اوقات، فرد از این موضوع تعجب می کند زیرا آنها احساس می کنند کاری که انجام می دهند به نفع تیم است. آنها به جای اینکه ببینند چگونه آنها ارزش بازیکنان دیگر را تضعیف می کنند، به آنچه در کل به تیم ارائه می دهند نگاه می کنند. اغلب اوقات، در زیر همه این افراد همچنین فکر می کنند که تنها راه بردن این است که تیم را به پشت خود حمل کنند. آنها به اعضای دیگر تیم اعتماد ندارند. این یک روش خطرناک برای تفکر در یک تیم یا درک تعریف کار تیمی در روابط است.

وقتی فردی رابطه ای راجع به خود برقرار می کند یا فکر می کند که تنها کسی است که روی رابطه کار می کند، به رابطه آسیب می رساند. ممکن است حرف “من” در کلمه رابطه وجود داشته باشد، اما رابطه فقط وقتی روی یک نفر متمرکز باشد نمی تواند با موفقیت کار کند.

تیم های بزرگ حرکات آینده را پیش بینی می کنند.

درک تعریف کار تیمی در روابط

اگر تا به حال بازی های یک تیم بسکتبال یا فوتبال خوب را تماشا کرده باشید، به سرعت متوجه چیزی در مورد کار تیمی می شوید: بازیکنان آنقدر به هم پیوسته و در یک صفحه هستند که قادر به پیش بینی حرکت هم تیمی های خود هستند. به این فکر کنید که چه موقع یک بازیکن خط حمله فوتبال را به سمت گیرنده می اندازد. بازیکن خط حمله باید درواقع توپ را قبل از اینکه گیرنده در موقعیت گرفتن توپ قرار گیرد، بیندازد. اگر آنها منتظر می ماندند تا گیرنده در آنجا ایستاده و منتظر می ماند تا آن را بگیرند، دفاع در همه آنها بود.

اما، وقتی گیرنده می داند کجا باید بدود، و بازیکن خط حمله می تواند پیش بینی کند و اعتماد کند که آنها آنجا خواهند بود، بازیکن خط حمله می تواند از قبل توپ را پرتاب کند. در بسکتبال نیز به همین روش کار می کند.

وقتی این تعریف کار تیمی را برای یک رابطه به کار ببرید، می تواند شما را به سطح کاملا جدیدی برساند. وقتی شخص مقابل را آنقدر خوب می شناسید که قادر به پیش بینی نیاز او هستید، می توانید به مرحله جدیدی از رابطه خود بروید. این زمانی است که شما واقعاً می دانید طرف مقابل شما را می شناسد و شما نیز او را می شناسید. این چیزی نیست که بلافاصله در یک رابطه اتفاق بیفتد. این چیزی است که ساختن آن و درک تعریف کار تیمی در روابط به زمان نیاز دارد.

تیم های عالی می توانند به یکدیگر اعتماد کنند.

اعتماد کلید کار تیمی در بهترین تیم ها و روابط است. برای اینکه بتوانید اتفاقاتی را که قرار است در طی یک بازی یا رابطه رخ دهد پیش بینی کنید، باید بتوانید به شخص مقابل اعتماد کنید. یک بازیکن خط حمله قرار نیست توپ را پیشاپیش به سمت گیرنده بیندازد اگر آنها اطمینان ندارند که گیرنده مسیر را می داند و برای آن آماده خواهد بود. یک رابطه بدون اعتماد پیشرفت نمی کند. زمانی وجود خواهد داشت که شما رابطه را تا آنجا که می توانید رشد دهید و در صورت عدم توانایی اعتماد به یکدیگر، به دیواری برخورد کنید.

بسیاری از افراد با این مسئله دست و پنجه نرم می کنند، به خصوص اگر در روابط گذشته آسیب دیده باشند. اعتماد چیزی نیست که فقط آزادانه داده شود، بلکه چیزی است که کسب می شود. این هم در روابط و هم در تیم ها صادق است. تعریف کار تیمی که قبلاً در مورد آن بحث کردیم “اقدام ترکیبی گروهی از افراد” بود. هنگامی که مردم به یکدیگر اعتماد ندارند، بسیار دشوار است که آنها را وادار به همکاری برای رسیدن به کاری کنند. در یک رابطه، اگر احساس نمی کنید که می توانید به شخص مقابل اعتماد کنید، رسیدن به سطح عمیق تر با او بسیار دشوار است.

نکته قابل توجه درباره درک تعریف کار تیمی در روابط

کسب اعتماد چیزی است که با گذشت زمان اتفاق می افتد. در یک تیم ورزشی، این اتفاق در عمل رخ می دهد. بازیکنان با هم نمایش های در حال اجرا را تمرین می کنند، بنابراین می توانند اعتماد به نفس خود و توانایی های یکدیگر را تقویت کنند. در روابط هیچ عملی وجود ندارد. در عوض، با اثبات بارها و بارها به خود اعتماد ایجاد می کنید. این کار به دنبال آنچه شما می گویید قرار است انجام دهید، و کار با هم در زمان های دشوار و آزمایش است.

کار گروهی شامل کار می شود.

درک تعریف کار تیمی در روابط

عضویت در یک تیم مستلزم کار است. تیم شما برای یادگیری بازی ها، ایجاد استقامت و پیروزی در بازی ها باید با هم کار کنند. یک تیم خوب از یکدیگر حمایت می کند و آنها پس از برد و باخت در کنار یکدیگر هستند. هم تیمی ها معمولاً می دانند چه زمانی باید یک هم تیمی دیگر انتخاب و تشویق شود. و، آنها می دانند که چه زمانی فقط به یک لحظه نیاز دارند تا برای پردازش تنها بمانند. اما، در پایان روز، هم تیمی های عالی همیشه کنار یکدیگر هستند.

در یک رابطه خوب، دو نفر برای شناختن یکدیگر سخت کار می کنند و دوران سخت زندگی را پشت سر می گذارند. آنها یکدیگر را می شناسند و می توانند نیازهای طرف مقابل را پیش بینی کنند. آنها می دانند چه موقع آن فرد نیاز به آرامش دارد و چه زمانی باید تنها بمانند. و، آنها می توانند به یکدیگر اعتماد کنند تا سهم خود را انجام دهند. در پایان روز، چه روز خوب باشد یا بد، آنها همیشه کنار یکدیگر هستند. کار تیمی به این شکل است. در حالی که هر لحظه که انتخاب کردید می توانید به صورت تیمی کار مشترک خود را شروع کنید، ساخت یک کار تیمی واقعی و درک تعریف کار تیمی در روابط به زمان نیاز دارد.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا