درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول

مجازات در روان شناسی تعاریف مختلفی دارد. روانشناسی شناسی موضوعات جالبی را درون خودش جای داده است. روان شناسی و درمانگران آن روش های مختلف درمانی را برای ما معرفی کرده اند. نکته ای که باید بدانید این است که مجازات در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد. مجازات و تنبیه معانی مختلفی دارد. امروز می خواهیم در ارتباط با درک مجازات بی رحمانه صحبت کنیم. مجازات ها معمولا برای کودکان گفته می شود. البته نوع تنبیه در کودکان تفاوت های خاصی دارد. رفتار در هر فردی مختلف است. هر فرد در طول زندگی خودش ممکن است رفتار های مختلفی از خودش بروز دهد. درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول نیز به رفتارها دامن می زند.

این رفتار ها می تواند به علت های مختلفی ایجاد شود. هر فرد در طول زندگی خودش دارای رفتار های مختلفی است. برخی از آن ها ممکن است به خاطر شرایط مختلف زندگی شأن دچار حالت های رفتاری مختلف شوند. این رفتار ها می تواند در هر فردی به گونه ای باشد که او را آزار دهد یا این که او را به سمت بیماری های روحی دیگر ببرد. درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول موضوعی است که در ادامه می خواهیم به آن بپردازیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول صحبت کنیم.

درک تعریف مجازات بیرحمانه و غیرمعمول

درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول | مرکز مشاوره همکده

ممکن است پس از شنیدن این موضوع در اخبار، علاقه مند به درک تعریف مجازات بیرحمانه و غیرمعمول باشید. ممکن است تعجب کنید اگر یاد بگیرید که هیچ تعریف مشخصی وجود ندارد. منظور از مجازات بی رحمانه و غیرمعمول معمولاً نوعی مجازات است که فراتر از آن چه شما برای مجازات رفتاری انتظار دارید، باشد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، اگر شما در زمانی که قرار نبود یک کوکی را از شیشه کوکی خارج کنید، گرفتار شدید و با شلاق چرمی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتید، این نمونه ای از مجازات های بی رحمانه و غیرمعمول است. در این جا، مجازات مطمئناً متناسب با جرم نیست وقتی صحبت سختگیرانه کافی باشد.

اصلاحیه مجازات بی رحمانه و غیرمعمول چه چیزی به ما می گوید؟

اصلاحیه مجازات بی رحمانه و غیرمعمول به طور خاص اظهار می دارد که افرادی که به جرمی محکوم شده اند نباید در حبس به مجازات بی رحمانه و غیر معمول مشکوک شوند. حتی برای زندانیان، قانون اساسی از حقوق همه شهروندان ایالات متحده محافظت می کند، همانند قوانین جداگانه ایالتی که زندانی در آن زندانی است. این بدان معناست که، به عنوان مثال، به زندانیان اجازه دسترسی به لوله کشی کار (توالت و سینک ظرفشویی) داده شده و زندان ها باید متناسب با خطرات آتش سوزی و مواردی از این دست متناسب باشند. در صورت عدم رعایت شرایط متمم هشتم در زندان، زندانیان می توانند از زندان به دلیل نقض حقوق شهروندی خود شکایت کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای اثبات چنین موردی، زندانی باید بتواند نشان دهد که کارمندان شاغل در زندان از خطری که زندانی را به خطر می انداخته اند آگاه بوده اند و در عین حال برای جلوگیری از آن کاری نکرده اند. زندانی همچنین باید بتواند نشان دهد که در نتیجه این رفتار غفلت آمیز یا عمدی چگونه حقوق وی نقض شده است.

سلول انفرادی

سلول انفرادی (معروف به “SHU”) به نوعی حبس گفته می شود که در آن زندانی از سایر زندانیان دور نگه داشته می شود و با سایر انسان ها به جز کارکنان زندان تماس صفر دارد. این امر می تواند برای ایمنی زندانی باشد در صورتی که کارمندان معتقدند زندانی برای خودش یا دیگران خطرناک است یا به عنوان نوعی مجازات بیش از حد مجاز بودن در زندان، مانند نقض یکی از قوانین زندان است. به عنوان مثال، دعوا با یک زندانی دیگر و زخمی شدن آن ممکن است منجر به مجازات سلول انفرادی شود.

نکته ای در ارتباط با درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول

این جایی است که مردم می گویند سلول انفرادی می تواند مجازات بی رحمانه و غیرعادی مانند شکنجه باشد زیرا چنین حبس هایی ثبات روحی فرد را به خطر می اندازد. کارشناسان می گویند که سلول انفرادی، در صورت استفاده، باید تا آن جا که ممکن است به ندرت انجام شود.

سلول های انفرادی سال ها مورد استفاده قرار گرفته است.

درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول | مرکز مشاوره همکده

سلول های انفرادی، مانند بسیاری از اشکال دیگر مجازات های بی رحمانه و غیرمعمول، طی سال ها مورد سو استفاده قرار گرفته است. یکی از این موارد مراکز بازداشت مهاجرت و جدایی زندانی را که از حقوق خود می داند، در بر گرفته است. هدف در این جا این است که بازداشت شدگان مطلع را از سایر بازداشت شدگان دور نگه داریم، تا روشنایی برای بقیه بازداشت شدگان و ایجاد شورش ایجاد نشود. همچنین این نگرانی ها وجود داشته است که زندانیان به دلیل مجازات چیزهایی که هیچ تقصیری از خودشان نداشته اند، مانند دین، ​​جنسیت و نژاد، در سلول انفرادی قرار گرفته اند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مردم برای زنده ماندن به تعامل انسانی نیاز دارند. به همین دلیل است که کسانی که از سلول انفرادی انتقاد می کنند آن را نوعی مجازات بی رحمانه و غیرمعمول می دانند. تأثیراتی که سلول انفرادی می تواند بر مغز فرد بگذارد از افسردگی و اضطراب گرفته تا ایده های خودکشی و بحران های وجودی است.

شکنجه

شکنجه، طبق تعریف، آزار و اذیت عمیق و شدید شخص دیگری است، چه از نظر جسمی و چه از نظر روانی، یا برای منافع شخص، یا ایجاد نوعی واکنش از شخص مورد شکنجه. به عنوان مثال، شکنجه در گذشته به عنوان یک روش بازجویی، یا به عنوان راهی برای گرفتن اطلاعات از افرادی که در غیر این صورت چنین اطلاعاتی را اعتراف نمی کنند، مانند یک سرباز دشمن، استفاده می شده است.

نکته

چندین قانون در دنیا علیه شکنجه وجود دارد، از جمله کنوانسیون ژنو (بعداً درباره آن بعداً). در ژوئن سال 1987، کنوانسیون سازمان ملل علیه شکنجه و سایر مجازات های بیرحمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز به تصویب رسید. ماده 2 کنوانسیون می گوید: “هیچ شرایط استثنایی در هر کشوری که بتواند از شکنجه استفاده کند و تعهدات خود را در معاهده نقض نکند” وجود ندارد.

قانون “سه اعتصاب” کالیفرنیا

کالیفرنیا از چیزی به نام قانون “سه اعتصاب” پیروی می کند که در سال 1994 تصویب شد و از آن زمان انتقادات و توطئه های زیادی را به دنبال داشت. طبق قانون سه اعتصاب، اگر قبلاً به جرم دو جنایت جدی محکوم شده باشید، پس از محکومیت سوم خود، بدون در نظر گرفتن این که جنایت سوم چقدر جدی بود (یا نه)، به حبس ابد محکوم شدید.

داستانی در ارتباط با قانون سه اعتصاب

درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول | مرکز مشاوره همکده

 بنابراین، با 72 درصد آرا، پروپوزال 184 – قانون “سه اعتصاب” – در سال بعد که عصبانیت و غم عمومی مردم تازه بود، تصویب شد.

نکته ای در ارتباط با درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول

این همان چیزی است که قانون سه اعتصاب را بسیار جنجالی کرده است.

آیا مجازات اعدام “بیرحمانه و غیرمعمول” است؟

مفهوم مجازات اعدام یا مجازات اعدام ، نوعی مجازات بی رحمانه و غیرمعمول است که مدتی است بحث داغ شده است. یکی از مشهورترین بحث ها هیچ ارتباطی با کشته شدن شخص دیگری ندارد بلکه در عوض باید با مسئله پول سر و کار داشته باشد. 

منع درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول

کسانی که مخالف مجازات اعدام هستند، استدلال می کنند که دولت قبلاً اشتباه کرده است، که زنان و مردان بی گناه و  جرم هایی که مرتکب نشده اند و پایان دادن به زندگی آن ها در واقع نوعی مجازات بی رحمانه و غیرمعمول است. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • زجر دادن تا مرگ
  • له شدن به مرگ
  • تراش خورده و گذاشته تا خونریزی کند
  • تکه تکه شدن
  • سوخته شدن تا مرگ
  • مصلوب شده
  • سنگسار تا مرگ

نکته ای در ارتباط با این زمینه

درک مجازات بی رحمانه و غیرمعمول | مرکز مشاوره همکده

 گفته مایکل پورتیلو، روزنامه نگار بریتانیایی، در مصاحبه ای که او در سال 2008 در برنامه تلویزیونی Horizon انجام داد، برای مجازات اعدام که امروز اجرا می شود، پروتکل هایی برای اطمینان از عذاب آور نبودن مجازات وجود دارد.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا