درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی

زبان بدن یک عضو مهم در برقراری ارتباط است. افرادی که می خواهند ارتباطات مختلفی برقرار کنند زبان بدن بسیار می تواند برای آن ها مفید باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با برخی از بخش های زبان بدن برای شما صحبت کردیم. نکته این جا است که هر فرد چگونه از این زبان بدن استفاده کند برایش بهتر خواهد بود.از این رو درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی می تواند مفید باشد.

در روان شناسی اهمیت زیادی برای زبان بدن گفته شده است. ارتباطات گزینه ای است که هر فرد به آن نیاز دارد. در واقع شما نمی توانید کل طول زندگی خود را به گونه ای ادامه دهید که با هیچکس ارتباط نداشته باشید. افرادی که ارتباطات مفید و سالمی دارند طبیعتاً در بخش های مختلف زندگی خودشان می تواند موفق باشند. ارتباطات از طریق راه های مثل زبان بدن و صحبت کردن می تواند اتفاق بیفتد.

هر شخصیتی در هر فردی می تواند شامل گزینه های مختلفی داشته باشد. برای مثال یک فرد ممکن است درون گرا باشد و در کنار او فرد دیگری وجود دارد که او نیز برون گرا است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی صحبت کنیم.

بیشتر ارتباطات غیرکلامی است

شما احتمالاً این آمار را شنیده اید که بیشتر ارتباطات غیرکلامی است. در حالی که در مورد این آمار بحث شده است و این بدان معنی است که نمی توان انکار کرد که زبان بدن نقش زیادی در برقراری ارتباط دارد. این بدان معناست که درک زبان بدن در خود و دیگران در محیط های اجتماعی برای شما یک مزیت محسوب می شود.

از زبان بدن متناسب با کلماتی که می گویید استفاده کنید.

درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی

مهم است که شما از زبان بدن متناسب با کلماتی که می گویید استفاده کنید. این به دیگران کمک می کند تا شما را بهتر درک کنند و جدی بگیرند. اگر کلمات شما یک چیز می گویند و زبان بدن شما چیز دیگری می گوید، می تواند شما را به یک موقعیت نامناسب سوق دهد. هنگام حضور در تنظیمات اجتماعی موارد زیر را به خاطر بسپارید:

زبان بدن: فضای شخصی

اکثر مردم فضای شخصی مشخصی دارند که ترجیح می دهند در اطراف خود باشند. هنگام کار بر روی درک زبان بدن، مهم است که درک کنیم فضای شخصی شخصی که ترجیح می دهد معمولاً براساس شلوغ بودن فضای بزرگ شدن است. افرادی که در مکان هایی با جمعیت انبوه پرورش یافته اند نیاز به فضای شخصی کمتری دارند. افرادی که در مکان هایی مانند غرب، شمال آفریقا و بسیاری از مناطق استرالیا بزرگ شده اند، فضای شخصی بیشتری را در اطراف خود می خواهند. درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی در این راستا نشان داده می شود.

مقدار مناسب فضا چیست؟

فاصله ای که باید از مردم داشته باشید نیز عمدتاً بر اساس موقعیتی که در آن قرار دارید تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر در یک مکان صمیمی با کسی قرار دارید، مانند فرد مهم دیگر، از ورود وی به فضای شخصی خود بد نیستید. این فضایی است که مردم ملک خود را در نظر می گیرند. فاصله آن از بدن آن ها از 6 تا 18 اینچ است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

با این حال، هنگامی که در یک محیط اجتماعی قرار دارید، تعداد فضای شخصی افزایش می یابد. اگر سعی کنید همان فضای شخصی را که در محیط های صمیمی یا محیطی حفظ می کنید، در محیط های اجتماعی حفظ کنید، بسیاری از افراد را ناراحت می کنید. اگر در صف یا یک مهمانی آخر هفته ایستاده اید فضای بیشتر افراد به 18 تا 48 اینچ افزایش می یابد. برای موقعیت های روزمره مانند قرار گرفتن در کنار افراد که نمی دانیم فاصله حداقل تا 4 فوت افزایش می یابد.

برخی موارد استثنا در  درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی وجود دارد

برخی موارد استثنا در این قانون وجود دارد. اگر تعامل بین دو مرد باشد، فاصله کمی بیشتر می شود، اما اگر بین دو زن باشد، کمی بیشتر می شود. وقتی مجبور شوید در یک مکان شلوغ و پرجمعیت باشید که این محدودیت های فضای شخصی وجود ندارد، مانند آسانسور شلوغ، مردم تمایل دارند مستقیم به جلو یا زمین نگاه کنند، بنابراین تماس چشمی برقرار نمی کنند.

یاد بگیرید چگونه علائم ناراحتی و استرس را بخوانید

درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی

درک زبان بدن که در صورت ناراحتی یا استرس در فرد به کار می رود می تواند در موقعیت های اجتماعی بسیار مفید باشد. هنگامی که می توانید این نشانه های ظریف را که شخصی به آن ها می دهد انتخاب کنید، می تواند به شما کمک کند قبل از از دست دادن شخص مقابل، کنترل وضعیت را دوباره بدست آورید. می توانید تلاش کنید تا در صورت لزوم آن ها را راحت کنید.

نکته ای در ارتباط با درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی

علائمی که باید مراقب آن ها باشد شامل دست زدن به گردن، بازی با کراوات یا جواهرات، لمس صورت یا کف دست خود از ران به سمت زانو است.

استفاده مناسب از تماس چشمی را بدانید

تماس چشمی قسمت بزرگی از درک زبان بدن است. قسمت مشکل این است که قوانین زیادی برای رعایت و مواردی که باید مراقب آن ها باشد وجود دارد. برقراری ارتباط چشمی هنگامی که با شخصی صحبت می کنید یا او با شما صحبت می کند مهم است. این به شما کمک می کند تا نشان دهید که درگیر مکالمه هستید و اغلب به شما کمک می کند زمان راحت تری برای گوش دادن داشته باشید زیرا موارد کمتری برای حواس پرتی شما وجود دارد.

اجتناب از تماس چشمی به این معنی است که کسی دروغ می گوید

اغلب درک شده است که اجتناب از تماس چشمی به این معنی است که کسی دروغ می گوید یا سعی دارد از چیزی جلوگیری کند. وقتی از تماس چشمی اجتناب می کنید، باعث می شود مردم فکر کنند شما غیرقابل اعتماد هستید. یا این تصور را ایجاد می کند که اعتماد به نفس پایینی دارید. هیچکدام از این ها برداشتی نیستند که شما می خواهید به دیگران بدهید. با این حال، از آن جا که اکثر مردم می فهمند شخصی که دروغ می گوید، معمولاً از تماس چشمی با کسی که به شما دروغ می گوید جلوگیری می کند، ممکن است هدف شما را با هدف تماس چشمی برقرار کند تا شما را فریب دهد و باور کنید.

نکته ای در ارتباط با درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی

 اما، هنگامی که آن ها این کار را انجام می دهند، آن احساس طبیعی را ندارد و آن ها تمایل دارند نگاه خود را برای مدت طولانی خسته کنند و باعث ناراحتی آن شود. تماس چشمی نیز راهی برای نشان دادن علاقه و دعوت از مکالمه است. تماس چشمی قسمت مهمی از زبان بدن است و چیزی است که باید در هر زمینه اجتماعی از آن آگاه باشید.

به خود اعتماد کنید

وقتی صحبت از خواندن و درک زبان بدن در محیط های اجتماعی می شود ، معمولاً بهتر است اجازه دهید بدن راهنمای شما باشد. ناخودآگاه ما در شناخت زبان بدن دیگران و معنای آن بسیار خوب است. ما تمایل داریم بیش از حد مغز خود را درگیر کنیم تا بتوانیم چیزها را بفهمیم و در آن ها عمیق بخوانیم. اگر به ضمیر ناخودآگاه خود اجازه دهیم شرایط را درک کنند، اوضاع اغلب به این شکل است.

جهت پا را تماشا کنید

درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی

بسیاری از مردم فکر می کنند که زبان بدن همه چیز در مورد صورت و بازوها است. اما این طور نیست مردم در کنترل حالت های چهره بسیار خوب هستند. ما می دانیم که مردم به چهره های ما نگاه می کنند، بنابراین ما تمام تلاش خود را می کنیم تا آن ها را وادار کنیم آن چه را که باید در یک موقعیت انجام دهند. همین اتفاق با دست و دست ما می افتد.

نکته

بسیاری از مردم توصیه هایی را در مورد دست نگذاشتن در جیب و یا ضربات بازو شنیده اند. با این حال، پاهای ما می توانند داستان متفاوتی را بیان کنند و ما معمولاً به کاری که آن ها انجام می دهند فکر نمی کنیم. اگر علاقه مند به مکالمه هستید، تمایل دارید پاهایتان را به سمت شخصی که با او صحبت می کنید نشان دهید.

خارج شدن از مکالمه با درک زبان بدن در تنظیمات اجتماعی

با این حال، اگر می خواهید از مکالمه خارج شوید، احتمالاً حداقل یک پا را به جهت دیگری نشان داده اید. مثل این است که به محض فرصت در را باز کنید تا دور شوید. بنابراین، وقتی در موقعیت های اجتماعی با دیگران تعامل دارید، به کاری که پای آن ها انجام می دهد توجه کنید.

به موقعیت سر خود فکر کنید

موقعیت سر شما بسیار بیشتر از آن چه ممکن است بدانید ارتباط برقرار می کند. اگر سر خود را به حالت ایستاده نگه دارید به شما کمک می کند تا با اعتماد به نفس و هوشیار به نظر برسید. با این حال، اگر کمی آن را به پهلو برگردانید، می تواند به شخصی که با او صحبت می کنید نشان دهد که هنگام صحبت کردن به او گوش می دهید. هر شخصی دوست دارد که مورد توجه و احترام قرار گیرد و این می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا