صفات فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا

یک اختلال روانی که توسط شخصی مشخص نمی شود که به درست یا غلط توجه نمی کند و هیچ همدلی نسبت به احساسات دیگران نشان نمی دهد، به عنوان اختلال شخصیت ضد اجتماعی شناخته می شود. اختلال شخصیت ضد اجتماعی که اغلب تحت عنوان sociopathy یا اختلال شخصیت sociopathic شناخته می شود، با الگوی ضمیر وجدان پایین اخلاقی، روابط شخصی و شغلی مختل، رفتار تکانشی یا پرخاشگرانه و عدم احترام به اقتدار و قوانینی که گاهی منجر به مجرم می شود، تعریف می شود. صفات فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا مسئله ای بسیار مهم است.

تخمین زده می شود که جامعه درمانی بین سه تا پنج درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار دهد. انواع مختلفی از سوسیوپاتی وجود دارد و هر یک از آنها با علائمی که sociopath از خود نشان می دهد، تعریف می شود. برای بررسی این مسئله می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه کنید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

انواع Sociopaths

صفات فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا | مرکز مشاوره همکده

sociopaths انواع مختلفی دارد و آنها معمولاً براساس رفتار یا علائمی که از آنها نشان داده می شود طبقه بندی می شوند. این موارد عبارتند از:

شخصیت ضد اجتماعی عمومی

افرادی که شخصیت ضد اجتماعی عمومی دارند، افرادی در نظر گرفته می شوند که اکثریت کسانی که دارای اختلالات شخصیت اجتماعی-پاتاتیک یا ضد اجتماعی هستند. به نظر می رسد که آنها هیچ حس قطب نمای اخلاقی ندارند و به طور کلی احساس دیگران را بسیار دستکاری می کنند، خصوصاً اگر معتقد باشند که رفتار آنها می تواند برای آنها منافع شخصی ایجاد کند.

شخصیت ضد اجتماعی بی رغبت

شخصیت بی رغیت بی احساس ممکن است احساسات عاطفی را با گروه منتخبی از افراد مانند دوستان نزدیک یا اعضای خانواده احساس کنند. افرادی که بخشی از یک حلقه داخلی سوسیپات متفرق نیستند معمولاً به عنوان اشیائی در نظر گرفته می شوند تا به مقصود خود خدمت برسند. در حالی که آنها درک می کنند همدلی چیست، اما به احتمال زیاد نسبت به کسی که خارج از حلقه نزدیک آنها است همدلی یا نگرانی نشان نمی دهند. حتی کسانی که به نظر می رسد یک سوسیوپات غیرمسیب با آنها رابطه نزدیک دارد، واکنش محدودی دارند یا احساس نگرانی واقعی نسبت به آنها دارند.

شخصیت نا امید

فردی که یک شخصیت ضد اجتماعی نا امید است، ناتوانی شدیدی در برقراری ارتباط با دیگران از خود نشان می دهد که عموماً همه جنبه های زندگی آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از متخصصان بهداشت روان معتقدند که عدم پرورش از طرف مراقب به عنوان یک کودک شیرخوار و خردسال، به جدی بودن این نوع جامعه درمانی کمک می کند.

Sociopath خصمانه

در حالی که همه افراد دارای این شخصیت، پرخاشگری یا خشونت از خود نشان نمی دهند، به نظر می رسد که جامعه شناس متخاصم در بیشتر مواقع عصبانی است. احساس طرد شدن آنها از دیگران اغلب به میزان خشم، پرخاشگری یا خشونت آن ها کمک می کند.

شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا چیست؟

صفات فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا | مرکز مشاوره همکده

sociopath اصطلاحی است که برای توصیف فردی با اختلال شخصیت ضد اجتماعی استفاده می شود. آنها بدون توجه به دیگران فکر می کنند و رفتار می کنند، و رفتار آنها ممکن است شامل دروغ، تقلب و دستکاری برای منافع شخصی باشد. به طور معمول، خودشیفتگی و عدم پشیمانی آنها به آنها امکان می دهد به خواسته های خود برسند. در ظاهر، sociopaths ممکن است مانند دیگران ظاهر شود.

برخی از جامعه شناسان عملکرد خوبی در جامعه ندارند و وقت خود را در سیستم عدالت و خارج از آن می گذرانند. اصطلاح اجتماعی پات “با عملکرد بالا” برای توصیف شخصیت هایی استفاده می شود که مخصوصاً در ارائه توهم بودن همان چیزی هستند که معتقدند دیگران می خواهند در آنها ببینند. آنها به ویژه در تشخیص آنچه دیگران دوست دارند و دوست ندارند مهارت دارند و اغلب از این مهارت برای کمک به دستکاری اهداف بالقوه استفاده می کنند.

تفاوت بین یک سایکوپات و یک سوسیوپات

اصطلاحات سایکوپات و سوسیوپات در هنگام مراجعه به کسی که دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی است اغلب با یکدیگر قابل استفاده هستند. اگرچه یک سایکوپات و یک سوسیوپات ممکن است از ویژگی های مشخصه یکسانی برخوردار باشند، اما تفاوت های رفتاری وجود دارد که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. تفاوت بارز بین روان پریش ها و جامعه شناسان نحوه واکنش در موقعیت های اجتماعی و رفتار آنها با دیگران است.

در حالی که سایکوپات ها بسیار منظم هستند، تقریباً تا حدی که در سازماندهی وسواس دارند، جامعه شناسان به طور کلی بی نظم هستند. به نظر می رسد که سایکوپات ها وجدان ندارند و اغلب از آنها به عنوان خونسرد یاد می شود. در حالی که به نظر می رسد sociopaths دارای نوعی وجدان اخلاقی است، اما اجازه نمی دهد که دانش او از درست و غلط رفتار خود را حکم کند. هر دو دستکاری می کنند و دیگران را برای منافع شخصی درگیر می کنند.

چگونه می توان صفات یک فرد Sociopath با عملکرد بالا را تشخیص داد؟

یادگیری شناسایی صفات یک شخص با این شرایط می تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید آیا تحت تأثیر رفتار او قرار گرفته اید یا نه و می دانید چه موقع باید کمک بگیرید.

افراد دارای شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا اغلب در تست های ضریب هوشی خوب تست می شوند و از هوش بالاتری برخوردار هستند. آنها بسیار جذاب هستند و به نظر می رسد شخصیت مغناطیسی آنها طبیعتاً دیگران را به سمت خود جلب می کند. رفتار آن ها به طور معمول بسیار حساب شده است و ممکن است هنگام تلاش برای ایجاد شرایط لازم برای کار در جهت منافع خود، صبر و حوصله زیادی نشان دهد.

این افراد با عملکرد بالا مشاغل خوبی دارند، متاهل و دارای فرزند هستند. در واقع، آنها می توانند در زندگی بسیار موفق باشند. تا زمانی که تمایلات اجتماعی پاتاتیک آنها به دلیل نوعی استرس مانند تغییر در زندگی یا نقش رابطه، از دست دادن شغل یا حملات قابل درک علیه آن ها شخصاً ایجاد نشود، در صورت وجود علائم وجود یک فرد در جامعه سوپات، ممکن است تعداد کمی وجود داشته باشد.

صفات یک فرد با شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا

صفات فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا | مرکز مشاوره همکده

با درک ویژگی های یک sociopath با عملکرد بالا، می توانید ببینید که چگونه این فرد می تواند شما را دستکاری و سو استفاده کند. آنها معمولاً بسیار جذاب و زیرک هستند و در ابتدا ممکن است کارهایشان واقعی به نظر برسد. با گذشت زمان، دروغ ها، فریب ها و عدم همدلی در معرض آشکار شدن ماهیت اجتماعی-پاتاتیک آنها قرار می گیرد. صفات آنها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ضریب هوشی بالا:
  • این شخصیت ها  با عملکرد بالا اغلب ضریب هوشی بالاتری نسبت به سایر شخصیت های ضد اجتماعی یا افراد فاقد اختلالات شخصیتی دارند. این به آنها کمک می کند تا دیگران را برنامه ریزی، دستکاری و بهره برداری کنند.
  • خودشیفتگی:
  • آنها غالباً دارای عشق به نفس قوی و تصویری باشکوه از خود هستند. این به دلیل عزت کم و باورهای خیالی رخ می دهد.
  • جذاب:
  • گرچه اکثر این افراد فاقد همدلی هستند، اما توانایی تقلید و دستکاری احساسات را دارند تا جذاب و طبیعی به نظر برسد.
  • پنهان کاری:
  • یک شخص دارای این شرایط احساس نمی کند باید جزئیات صمیمی را با دیگران در میان بگذارد – مگر اینکه از آنها برای دستکاری دیگران استفاده کند. این گزینه یکی از صفات فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا می باشد.
  • منحرف جنسی:
  • از آنجا که آنها فاقد احساس گناه، پشیمانی و وابستگی عاطفی هستند، افراد جامعه با عملکرد بالا تمایل به انجام امور دارند و فعالیت جنسی مشکوک را انجام می دهند.
  • حساس به انتقاد:
  • علیرغم عدم همدلی، این افراد خواستار تأیید دیگران هستند. آنها حق تحسین را دارند و هنگام انتقاد زود عصبانی می شوند.
  • رفتار تکانشی:
  • این افراد اغلب بی پروا هستند. آنها معمولاً در لحظه زندگی می کنند و آنچه را که احساس می کنند برای رسیدن به اهداف فوری خود لازم است انجام خواهند داد.
  • این افراد غالباً دروغ می گویند:
  • دروغ گفتن اجباری یک ویژگی مشترک در بین انواع افراد دارای شخصیت ضد اجتماعی است. آنها غالباً حقیقت را نادیده می گیرند تا خود را بهتر جلوه دهند یا به آنچه می خواهند برسند. این خود یکی از صفات فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالامی باشد.
  • نیاز به تحریک مداوم:
  • اغلب به راحتی خسته می شوند و باید به طور فعال درگیر شوند.
  • رفتار اعتیاد آور:
  • ذهنیت اجباری آنها ممکن است منجر به اعتیاد به مواد مخدر، الکل، رابطه جنسی، قمار یا سایر رفتارهای اعتیاد آور شود.
  • قانون شکن / رفتار مجرمانه:
  • به طور کلی، آن ها به عنوان قانون شکن شناخته می شوند. بعید نیست که آنها سابقه فعالیت مجرمانه داشته باشند زیرا اعتقاد دارند که آنها بالاتر از قانون هستند. فعالیت های جنایی مرتبط با جامعه اجتماعی می تواند شامل سرقت، تعرض یا تخریب اموال باشد. اشخاص با عملکرد بالا نیز ممکن است در جرایم جدی تری شرکت کنند.

دلایل احتمالی سوسیوپاتی با عملکرد بالا

صفات فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا | مرکز مشاوره همکده

شخصیت ترکیبی از افکار، عواطف، تجربیات و رفتارهاست که فرد را به فردی منحصر به فرد تبدیل می کند. شخصیت در اوایل کودکی شکل می گیرد و تحت تأثیر تعاملات با مراقبان است. ویژگی های شخصیتی می تواند تحت تأثیر دین، ​​فرهنگ و کل جامعه قرار گیرد. اگرچه علت دقیق سوسیوپاتی مشخص نیست، اما شرایط خاصی فرد را مستعد ابتلا به این اختلال می کند. این عوامل خطر عبارتند از:

  • سابقه خانوادگی اختلال شخصیت ضد اجتماعی یا سایر بیماری های روانی
  • تشخیص اختلال سلوک در دوران کودکی
  • قرار گرفتن در معرض ضربه، سو  استفاده یا غفلت در دوران کودکی
  • یک زندگی خانوادگی ناپایدار یا خشن در طول سالهای شکل گیری

بررسی صفات فرد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی با عملکرد بالا نکات بسیار مهمی را به ما نشان می دهد.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا