علم پشت فرآیند رد کردن: معنی و تعریف

فرآیند ها در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارند. معمولا روان شناسان و متخصصان توصیه های مختلفی را ارائه می دهند. این توصیه ها گاهی اوقات می تواند برای پیش گیری و گاهی هم برای اجرای یک سری قوانین باشد. اجرای یک سری قوانین طبیعتاً برای بهتر زیستن و رشد هر شخصی است. فرآیندی  که امروز در ارتباط با آن می خواهیم صحبت کنیم فرآیند رد کردن است. در زندگی خیلی اوقات ما جواب نه شنیده ایم. امروز می خواهیم ببینیم رد کردن چگونه است.

در واقع رد کردن چه فرآیندهایی درون خود دارد. در واقع باید این نکته را بدانید که خوشبختی در لحظه زندگی کردن است. افرادی زیادی وجود دارند که امروزه تنها عامل خوشبختی را ثروت و قدرت می دانند. ما نمی گوییم که ثروت یا قدرت چیز بدی است اما باید در نظر داشت که آیا ثروت باعث آرامش شما شده یا این که آرامش شما را گرفته است. نکته ای که باید بدانید این است که شما باید برای رسیدن به خوشبختی و آرامش تلاش کنید. این تلاش می تواند از طریق راه های مختلفی ایجاد شود. 

در زندگی خود قرار است با افرادی سر و کار داشته باشید که قرار است به پیشنهادهای شما نه بگویند.

در زندگی خود قرار است با افرادی سر و کار داشته باشید که قرار است به پیشنهادهای شما نه بگویند. روابط، برنامه های شغلی یا هر چیز دیگری که در آن درخواست چیزی می کنید. رد کردن چیزی است که ما از کودکی با آن رو به رو بوده ایم. احتمالش زیاد است، شما احتمالاً از بچگی اسباب بازی می خواستید و والدینتان به شما جواب منفی می دهند. با این حال، حتی در بزرگسالی، برخی از مردم چنان از رد شدن می ترسند که هرگز آن برنامه را نمی نویسند یا از آن شخص بیرون نمی خواهند. بدترین چیزی که می تواند رخ دهد این است که آن ها نه می گویند، و با این وجود مردم را آزار می دهد. چرا؟ چگونه برخی افراد در حالی که دیگران ویران هستند، به خوبی از پس رد کنار می آیند؟ در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

انواع رد

علم پشت فرآیند رد کردن: معنی و تعریف

روش های زیادی وجود دارد که کسی می تواند شما را رد کند و شما حتی ممکن است متوجه نشوید که این بخشی از طیف رد است. مثال ها عبارتند از:

نادیده گرفتن در فرآیند رد کردن

این احتمالاً ناامید کننده ترین شکل رد است. شما آن اپلیکیشن را ارسال کردید و دیگر هرگز از شرکت خبری دریافت نکردید شما این پیام را ارسال کردید و از کسی خواستید که بیرون برود، و او هرگز پاسخی نداد. برای بسیاری، این کاملا آسیب زاست. از یک طرف فکر می کنید فرد آنقدر بی اهمیت فکر می کند که حتی به شما نه نمی گویند.

نادیده گرفتن ممکن است یک امید کاذب برای شما ایجاد کند

از طرف دیگر، نادیده گرفتن ممکن است یک امید کاذب برای شما ایجاد کند. شاید برنامه شغلی دفن شده باشد، یا آن ها تا زمان مناسب مواقع آن را نگه داشته اند. شاید شخصی که پیشنهاد تاریخ را برای او ارسال کرده اید، بخواهد پاسخ دهد، اما آن ها فراموش کرده اند یا نسبت به شما احساساتی نیز دارند اما نمی خواهند به آن عمل کنند. به همین دلیل است که نادیده گرفتن بسیار دردناک است. واضح است که شما باید اشاره کنید و ادامه دهید، اما این احتمال نیز وجود دارد که نادیده گرفتن یک اشتباه بوده است.

رد مودبانه

این طرد شدن فرم دیگری است که کاملا ناامیدکننده است، اما به اندازه چشم پوشی ناامیدکننده نیست. اگر برای شغلی اقدام کنید، ممکن است پیام مودبانه “ما در حال حاضر برنامه ای را قبول نمی کنیم” یا این که کسی را پیدا کرده است “که شرایط بهتری دارد” دریافت می کنید. اگر از کسی بخواهید بیرون برود، ممکن است این پیام را دریافت کنید که فرد از قبل با هم قرار گذاشته است یا در حال حاضر آماده رابطه نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این ها می توانند ناامیدکننده باشند، زیرا احساسات این فرآیند “این شما نیستید، ما هستیم” را احساس می کنند، اما معمولاً می توانید بگویید این کاری است که شما انجام داده اید، اما آن ها سعی می کنند آهسته شما را فروکش کنند. با تأثیر کمتر، امید کاذبی را نیز به همراه دارد. شاید این شغل در آینده شما را در نظر بگیرد. شاید شخصی که از او می خواهید برای برقراری رابطه آماده نباشد و در آینده قرار ملاقات را در نظر بگیرد.

فرآیند رد کردن و نه گفتن

این نوعی طرد است که دردناک ترین است اما اثرات ماندگاری کمتری دارد. می توانید آن را با کسی که پانسمان را از شما جدا می کند مقایسه کنید به جای این که تدریجاً آن را بردارید. وقتی کسی به شما می گوید نه، جای کمی وجود دارد که فکر کنید هنوز امید وجود دارد. این درخواست تمام شد و شما باید به سراغ شخص دیگری بروید. ممکن است نیش بزند، اما حداقل تعطیلی وجود دارد. احتمال بسیار کمی وجود دارد که بتوانید با آن شخص جمع شوید یا شغل مورد نظر خود را بدست آورید.

فرآیند گفتن چرا

یکی از آزار دهنده ترین قسمت های رد این است که طرد می شوید، اما هرگز به شما نمی گویند که چرا. اگر در درخواست خود اشتباه کرده اید یا در مصاحبه شغلی چگونه کار کرده اید، آیا نباید بدانید که چه اشتباهی مرتکب شده اید تا دفعه بعد بتوانید آن را برطرف کنید؟ با دوست یابی آیا می توانید بفهمید که خیلی قوی شدید، یا کافی نیست؟ یک شرکت معمولاً برنامه های زیادی دارد تا بتواند نکته به نکته مقاله را در مورد این که متقاضیان رد شده چه اشتباهی انجام داده اند به همه بگویند و ممکن است فردی که شما را از رفتن به یک قرار ملاقات رد می کند، آن قدر اهمیت ندهد که به شما بگوید.

چرا رد شدن به ما آسیب می زند؟

علم پشت فرآیند رد کردن: معنی و تعریف

با این حال، کسانی که انتقاد سازنده ارائه می دهند بسیار عالی هستند، به شرطی که بتوانید انتقاد را به عنوان فرصتی برای یادگیری بپذیرید.  مثل همیشه، می توانید از مردم بپرسید که چرا شما را رد کردند. ما یک ایده کلی داریم که چرا رد شدن به ما آسیب می زند. شما چیزی می خواستید، و به آن نرسیدید. این به خصوص اگر وقت خود را صرف آن کنید آسیب می زند. به عنوان مثال، اگر یک برنامه شغلی دقیق بنویسید، یک سری مصاحبه انجام دهید، فقط به شما گفته می شود “نه”، می تواند یک قرص سخت برای بلعیدن باشد. همان صحبت مدتی با کسی فقط برای این که او به شما علاقه مند نشود.

واکنش مغز نسبت به فرآیند رد کردن

از نظر علمی، مغز می تواند به همان روشی که در برابر درد واکنش نشان می دهد، نسبت به رد واکنش نشان دهد. مشخص نیست که چرا این گونه است. ممکن است وقتی در قبایل بودیم، طرد شدن از قبیله به معنای این بود که شما شانس زنده ماندن کمتری دارید. در دنیای مدرن، بسیاری از واکنش های ما به اجدادمان مرتبط است و ممکن است مانع ما در دنیای مدرن شود. همچنین می تواند به عزت نفس ما آسیب برساند. حتی اگر به فکر فرومایگی خود باشیم ، ممکن است شهامت ریسک پذیری را پیدا کنیم و از کسی بخواهیم آن درخواست کار را بیرون بکشد. اما اگر طرد شویم، به احساسات منفی ما درباره خود دامن می زند و یک چرخه منفی سخت برای شکستن ایجاد می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

رد نیز می تواند ما را عصبانی کند. برای بسیاری، ما فکر می کنیم که با ما رفتار عادلانه ای نشده است، یا فرصتی برای نشان دادن توانایی های ما فراهم نشده است. ممکن است ما خود را کارگر و عاشق بزرگی تصور کنیم و فکر کردن در مورد طرد شدن می تواند باعث عصبانیت شود.

چگونه می توان رد را پذیرفت

علم پشت فرآیند رد کردن: معنی و تعریف

دلایل زیادی وجود دارد که فرد موفق می شود و در میان بقیه برجسته می شود. یک دلیل این است که آن ها به خوبی از پس رد شدن بر می آیند و ماندگار می شوند. همه ما داستان نویسندگان مشهوری مانند جی کی رولینگ را می شناسیم که داستان های خود را ارسال کرده و صدها بار رد شده اند. آن ها به تلاش خود ادامه دادند و سرانجام، شخصی را پیدا کردند که مایل بود آثار خود را منتشر کند. بسیاری از نویسندگان مشتاق ممکن است آثار خود را یک بار، شاید دو بار ارسال کنند، و هنگامی که رد شدن را تجربه می کنند، حوله را پرتاب می کنند و معتقدند که از نظر آن ها نویسنده ای پرفروش نیست.

نکته درباره فرآیند رد کردن

راز ادامه تلاش چیست؟ چگونه قادرند با وجود این که در های زندگی آن ها به طور مداوم جلوی صورتشان بسته می شود، آن ها را ببندند؟ بعضی از افراد به طور طبیعی بیشتر قاطع یا برون گرا هستند.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا