نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس

همان طور که در مقاله های قبل گفتیم استرس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که در دنیا وجود دارد. مقابله با استرس در دنیای امروزی بسیار مهم است. در دنیایی که زندگی می کنیم و به علت وجود بیماری همه گیری استرس نزد مردم بیشتر شده است. از این رو روان شناسی راه های جدیدی را برای کاهش استرس پیشنهاد داده است. تکنیک های کاهش استرس اگر به درستی انجام شوند تاثیر بسیاری در افراد خواهند داشت. یکی از این تکنیک ها می تواند ورزش کردن باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با تکنیک بیوفیدبک صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس چگونه است. هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود.

اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. اما چه بخواهیم چه نخواهیم آن ها وجود دارند و حتی بسیاری ی از ما با آن ها زندگی می کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس صحبت کنیم.

اضطراب و استرس مزمن در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند به زندگی ما آسیب برساند

نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس

اضطراب و استرس مزمن در صورت عدم مدیریت صحیح می تواند به زندگی ما آسیب برساند. اختلالات اضطرابی شایع ترین نوع بیماری های روانی هستند که در ایالات متحده تشخیص داده می شوند و افراد را در هر سنی و در هر سطح اقتصادی تحت تاثیر قرار می دهند. این که آیا اضطراب اجتماعی، استرس ناشی از کار، حملات هراس یا هرگونه بیماری دیگر را دارید، می دانید که چقدر می تواند بر سلامت روحی و جسمی شما تأثیر بگذارد. خوشبختانه، اضطراب در اغلب موارد به درمان پاسخ می دهد و بسیاری از گزینه ها برای مدیریت آن موثر بوده است. این ها شامل درمان، تکنیک های آرام سازی، گروه های حمایتی و داروها می شود.

داروهایی مانند SSRI می توانند به برخی از افراد در مدیریت اضطراب کمک کنند، اما همه نمی خواهند قرص های ضد استرس بخورند. دیگران ممکن است آن ها را بی اثر یا عوارض جانبی غیرقابل تحمل داشته باشند.

برای کاهش اضطراب چه ویتامین هایی می توانم مصرف کنم؟

همین امروز از متخصص حرفه ای دارای مجوز بهداشت روان بپرسید که چه ویتامین هایی برای استرس مفید است. در ادامه به بررسی این موضوع که نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس چیست، خواهیم پرداخت.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

برای برخی از افراد، ویتامین ها و مکمل های خاص برای اضطراب و استرس می توانند به مدیریت علائم آن ها کمک کرده و به آن ها اجازه دهند زندگی پربار و پرباری داشته باشند. مکمل های طبیعی برای اضطراب و استرس به طور کلی خطر عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای تجویزی دارند، اگر چه برای یافتن ویتامین یا مکمل مناسب برای هر فرد ممکن است آزمایش و خطایی لازم باشد.

اضطراب و استرس: ویتامین هایی که ممکن است کمک کنند

دانشمندان دریافته اند که تغذیه مناسب و سلامت دستگاه گوارش نه تنها در سلامت جسمی ما بلکه در سلامت روانی ما نقش اساسی دارد. در این دوران و عصر شلوغ، بسیاری از مردم به شکلی که ایده آل نیست غذا می خورند و این امر باعث کمبود ویتامین های مهم می شود. این می تواند به علائم اضطراب کمک کرده و شما را در برابر تأثیر منفی استرس آسیب پذیر کند. کمبود ویتامین بسیار رایج است و اغلب تا زمانی که آزمایش معمول خون این کمبود را نشان ندهد، یافت نمی شود. علائم اضطراب ناشی از کمبود ویتامین، راه بدن شما برای ارسال سیگنال های هشدار دهنده است. اگر کمبود ویتامین ها یا مواد معدنی خاصی دارید، مکمل ممکن است به شما در کاهش سطح استرس و بهبود علائم اضطراب، مانند تپش قلب، تنش عضلانی و حملات پانیک کمک کند.

پزشک شما می تواند بسیاری از کمبودهای ویتامین را با یک آزمایش خون ساده برای شما بررسی کند. بسته به ناحیه ای که کمبود دارید، آن ها می توانند مکمل های مناسب را چه با نسخه و چه بدون نسخه توصیه کنند. در زیر لیستی از ویتامین ها و کمبودهای معدنی پیشنهاد شده است که می تواند در ایجاد علائم استرس و اضطراب فیزیکی نقش داشته باشد.

منیزیم

اطلاعات درباره منیزیم و نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس

منیزیم یک ماده معدنی ضروری است که بدن برای بسیاری از عملکردها، از جمله سیستم قلبی عروقی و غدد درون ریز استفاده می کند. متأسفانه رژیم معمولی آمریکایی اغلب می تواند منجر به کمبود منیزیم شود. تخمین زده می شود که نیمی از جمعیت ایالات متحده کمتر از مقدار توصیه شده منیزیم مورد نیاز برای عملکرد مناسب بدن مصرف می کنند. علائم کمبود منیزیم شامل تپش قلب، بی خوابی، خستگی، سردرد، گرفتگی عضلات و خلق و خوی پایین و همچنین اضطراب در برخی از افراد است.

تحقیقات

تحقیقات نسبتاً مناسبی در مورد ارتباط بین کمبود منیزیم و اضطراب انجام شده است. در حالی که آزمایشات با کیفیت بالاتر و کنترل شده برای تعیین قطعی مورد نیاز است، به نظر می رسد مکمل منیزیم می تواند علائم اضطراب را در بیماران خاص بهبود بخشد.

دوز

 400 میلی گرم دوز شروع متوسط ​​است. منیزیم را می توان در غذاهایی مانند بادام، موز، سبزیجات سبز برگ و آووکادو نیز یافت.

ویتامین B-12

نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس

اطلاعات

 B-12 یک ویتامین محلول در آب است که توسط بدن برای ایجاد DNA، حفظ سلامت عصب ها، ایجاد گلبول های قرمز خون و بسیاری از عملکردهای دیگر استفاده می شود. B-12 یکی دیگر از ویتامین های ضروری است، به این معنی که بدن نمی تواند آن را ایجاد کند و باید از طریق غذا یا مکمل مصرف شود. کمبود B-12 نسبتاً شایع است، به ویژه در افراد مسن و افرادی که رژیم غذایی ضعیفی دارند.

تحقیقات

ویتامین B-12 در سنتز مواد شیمیایی عصبی در مغز نقش دارد. کمبود B-12 ممکن است باعث افسردگی و همچنین اضطراب شود. ارتباط بین سطوح پایین B-12 و اسید فولیک در بین بیماران مبتلا به این بیماری یافت شد. B-12 برای انرژی بسیار مهم است، بنابراین مکمل ها می توانند سطح انرژی شما را افزایش دهند.

مقدار مصرف و نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس

دوز توصیه شده ویتامین B-12 2.4 میکروگرم در روز است. ویتامین B-12 همچنین در غذاهایی از جمله مرغ، بوقلمون، ماهی، محصولات لبنی و غلات غنی شده وجود دارد.

ویتامین دی

اطلاعات درباره نحوه استفاده ویتامین دی برای مقابله با استرس

ویتامین D نقش مهمی در سیستم عصبی مرکزی دارد. نشان داده شده است که کمبود ویتامین D در ایجاد علائم اضطراب و اختلال عاطفی فصلی (SAD) نقش دارد. این به این دلیل است که اکثر ویتامین D ها که توسط بدن سنتز می شود از نور مستقیم خورشید جذب می شود. خستگی مداوم با وجود خواب کافی نیز می تواند نشانه کمبود ویتامین D باشد.

تحقیقات

تحقیقات ارتباط بین سطح پایین ویتامین D و اضطراب در مردان و زنان را نشان داده است. یک مطالعه نشان داد مکمل ویتامین D برای کاهش علائم اضطراب در بیماران زن مبتلا به دیابت نوع 2 است.

مقدار شروع

مقدار ویتامین D که باید مصرف کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر در طول سال در آب و هوای آفتابی زندگی می کنید، ممکن است هر روز بیرون آمدن از خانه تنها چیزی باشد که برای تنظیم سطح خود نیاز دارید. برای کسانی که به شدت دچار کمبود هستند یا در منطقه ای با آب و هوای ابری قابل توجه زندگی می کنند، مکمل 1500 در روز یک دوز معمولی است.

اسیدهای چرب امگا 3

نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس

اطلاعات

اسیدهای چرب امگا 3 نوعی اسیدهای چرب چند غیر اشباع هستند که در روغن ماهی وجود دارد. در دهه گذشته توجه زیادی به امگا 3 در مورد اختلالات خلقی و شرایطی مانند ADHD شده است.

تحقیقات

کمبود اسیدهای چرب امگا 3 اغلب در بیماران مبتلا به اختلالات روانی مشاهده می شود، اگر چه این ممکن است یک رابطه باشد، زیرا بسیاری از اختلالات روانی باعث کاهش اشتها می شود. متاآنالیز تحقیقات کنونی شواهدی یافت که مکمل امگا 3 ممکن است در کاهش علائم اضطراب موثر باشد.

دوز شروع

 1-2 گرم امگا 3 دوز شروع توصیه شده است. امگا 3 را می توان از بسیاری از انواع ماهی ها به دست آورد.

مکمل های ضد استرس و نقش ویتامین ها برای مقابله با استرس

علاوه بر اصلاح کمبود ویتامین برای بهبود سطح استرس، مکمل هایی نیز وجود دارد که می توانند برای استرس استفاده شوند. از آن جا که مکمل ها توسط FDA تنظیم نمی شوند و ممکن است با هر دارویی که مصرف می کنید تداخل ایجاد کند، ضروری است هنگام تلاش برای افزودن آن ها به برنامه درمان استرس خود احتیاط کنید. با پزشک خود کار کنید تا مشخص شود کدام مکمل ها برای شما مناسب هستند.

ال تیانین

اطلاعات: L-Theanine یک اسید آمینه است که در برگ های سبز و سیاه چای یافت می شود. معمولاً برای کسانی که به دنبال کاهش اضطراب خود هستند از این دارو استفاده می شود زیرا یک اثر آرام بخش اما آرام بخش ندارد.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا