منافع مدیریت استرس | چرا مدیریت استرس برای شما مفید خواهد بود

افراد زیادی در مورد مدیریت استرس هیچ فکری نمی کنند مگر اینکه ببیند زندگی آن ها به خاطر وجود آن در حال فروپاشی است. با وجود مشغله های زیادی که در زندگی داریم به نظر نمی رسد تمرین برای مدیریت استرس زیاد مهم به نظر برسد. مگر اینکه ببینید بدنتان به خاطر استرس زیاد آسیب می بیند یا فشار روانی زیادی را برای آن متحمل شده اید. با این وجود داشتن عادات سالم برای کاهش استرس می تواند در طولانی مدت واقعا موثر باشد. یک تمرین مرتب برای مدیریت استرس نه تنها اثرات منفی ناشی از آن را از بین می برد بلکه می تواند خروجی های مثبت دیگری نیز برای شما داشته باشد. از جمله افزایش کارایی، سلامت بهتر و شاد بودن بیشتر در زندگی. منافع مدیریت استرس چیست؟

نکاتی مفید برای مدیریت استرس

انسان ها می توانند راه های ساده ای برای مدیریت استرس یاد گرفته و در نتیجه زندگی شادتر و سالم تری داشته باشند.

در اینجا نکاتی آورده شده است که به شما کمک می کنند استرس را در کنترل خود نگه دارید.
  • نگرش مثبتی داشته باشید.
  • وعده های غذایی سالم و متعادلی را مصرف کنید.
  • یاد بگیرید به شکل موثرتری زمان خود را مدیریت کنید.
  • زمانی برای سرگرمی، دنبال کردن علایق و استراحت بگذارید.
  • باید بپذیرید چیزهایی وجود دارند که شما نمی توانید کنترل کنید.
  • سعی کنید برای کاهش استرس به الکل، داروها یا رفتارهای مخرب دیگر وابسته نشوید.
  • مرتبا ورزش کنید. بدن شما وقتی اندام متناسبی داشته باشید بهتر می تواند با استرس مبارزه کند.
  • به دنبال حمایت های اجتماعی بروید. زمان خود را با کسانی بگذرانید که از بودن در کنار آن ها لذت می برید.
  • به قدر کافی خواب و استراحت داشته باشید. بدن شما نیاز به زمان دارد تا از حوادث استرس زای گذشته بهبود یابد.
  • یاد بگیرید به تمرین تکنیک های ریلکسیشن بپردازید. می توانید مدیتیشن، یوگا یا تای چای را برای مدیریت استرس امتحان کنید.
  • برای خود محدودیت های درستی را مشخص کنید و یاد بگیرید به درخواست هایی که باعث استرس بیشتر در زندگی شما می شوند نه بگویید.
  • به جای پرخاشگری سعی کنید انسانی قوی و با اعتماد به نفس باشید. به جای عصبانی شدن، دفاع کردن یا رفتارهای تهاجمی بهتر است احساسات، نظرات و باورهای خود را آرام بیان کنید.
  • می توانید از یک روانشناس یا متخصص سلامت روانی آموزش دیده برای مدیریت استرس کمک بگیرید یا از تکنیک های بیوفیدبک ( تکنیکی که در آن افراد با استفاده از امواج حاصل از بدنشان برای بهبود سلامت خود آموزش می بینند ) برای یادگیری راه های سالم جهت برخورد با استرس در زندگی خود استفاده کنید.

منافع مدیریت استرس و اثرات مثبت مدیریت استرس

چرا مدیریت استرس برای شما مفید خواهد بود

این ها دلایلی هستند که می گویند چرا مدیریت استرس برای شما مفید خواهد بود:

سلامت شما.

استرس زیاد می تواند واقعا خروجی های منفی متعددی برای سلامت داشته باشد، از مشکلات کوچک گرفته تا چیزهایی مانند سردرد و مشکلات گوارشی در کوتاه مدت و یا مشکلات پیچیده تری مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سکته ی مغزی در طولانی مدت و بعد از سال ها وجود استرس مدیریت نشده.

تاثیر در ظاهر شما.

بسیاری از روش های کاهنده ی استرس شما را سالم تر و حتی جذاب تر خواهند کرد. برای مثال مراقبت از بدنتان با داشتن خواب کافی می تواند شما را سالم تر و خلاق تر کند و همچنین باعث می شود بهتر بتوانید استرس را از بین ببرید. خواب خوب حلقه های سیاه زیر چشمان شما را از بین برده و رنگ چهره ی شما را شاداب می کند. همچنین تغذیه ی درست سطح قند خون شما را متعادل نگه می دارد، احساسات بدن را کنترل کرده و شما را در مقابل استرس مقاوم تر خواهد کرد. بعلاوه کمک می کند اندامی لاغر و متناسب داشته و بتوانید لباس های دلخواه خودتان را بپوشید. داشتن ورزش منظم نیز می تواند در زمان خستگی شما را آرام کرده و بدنتان را متناسب و سالم نگه می دارد.

افزایش باروری منافع مدیریت استرس

به سادگی قابل درک است که وقتی شما استرس نداشته باشید می توانید خلاق تر و با باروری بهتری باشید زیرا تمرکز بیشتری دارید. از این رو واقعا ارزش دارد تا استرس خود را در کمترین سطح نگه دارید. عادات شما برای کاهش استرس به طور طبیعی باعث خلاقیت بیشترتان خواهند شد مثلا کمی چرت عمیق میان روزی می تواند کمک کند خواب کافی دریافت کرده و متمرکزتر و خلاق تر باشید.

مرتب بودن کمک می کند در وقت و پول خود در طولانی مدت صرفه جویی کرده، استرس خود را کاهش داده و در تمامی بخش های زندگی کارایی بهتری داشته باشید. حتی حذف کافئین می تواند به شما کمک کند، خواب شما را بهبود بخشیده و باعث می شود در پایان روز استرس کمتری داشته باشید. خوش بین بودن می تواند در بسیاری از بخش های زندگی برای شما مفید باشد و کمک می کند شکست ها را پشت سرتان گذاشته و به موفقیت های بالاتری برسید.

شادی بیشتر در زندگی منافع مدیریت استرس

=چرا مدیریت استرس برای شما مفید خواهد بود

برخی تمرینات برای کاهش استرس برای شما لذت بیشتری خواهد داشت. اگر می خواهید از زندگی بیشتر لذت ببرید باید خود را با برخی از راه های کاهش استرس تطابق دهید و در نتیجه به سادگی شادتر خواهید بود. مراقبت از حیوانات خانگی، لذت بردن از موسیقی، رقص … باعث شادی بیشتری در زندگی شما خواهد شد. داشتن حلقه ای از دوستان حامی و حتی داشتن رابطه ی جنسی همه فعالیت های شادی هستند که به دلایل متعددی می توانند استرس را کاهش دهند. می توانید کمی بیشتر در این باره تحقیق کرده و ببینید این راهکارها چطور به شما کمک کنند و به خودتان یاداوری کنید هیچگاه برای گنجاندن این فعالیت ها در زندگی خود مشغله ی زیادی ندارید، این ها تکنیک های مدیریت استرس هستند.

و البته سطح استرس شما.

وقتی استرس دارید تمایل شما برای اجتناب از پیاده روی خود دلیل خوبی است تا بخواهید مدیریت استرس را یاد بگیرید. تکنیک های کلی خاصی که در اصل برای کاهش استرس هستند (جدا از فواید دیگری که برای شما دارند ) ارزش زیادی برای شما خواهند داشت زیرا وقتی استرس کمتری داشته باشید از زندگی لذت بیشتری خواهید برد.

از بهترین تکنیک های مدیریت استرس که در دسترس هستند عبارتند از مدیتیشن و تمرین تنفس مناسب.

در مورد فواید هریک مطالعه کرده و نیازی نیست بگذارید استرس انرژی، خلاقیت و لذت شما در زندگی را از بین ببرد. تلاش کافی داشته باشد تا استراتژی های موثری برای کاهش استرس و زندگی بدون آن در طولانی مدت را یاد بگیرید. مدیریت استرس از مهم ترین مواردی است که باید در زندگی به یاد داشته باشید.

چرا مدیریت استرس برای شما مفید خواهد بود

استرس و ارتباط مستقیم با بیماری های قلبی

استرس بخشی عادی از زندگی است اما استرس مدیریت نشده می تواند خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد. شما باید محرک های استرس را برای خود ارزیابی کرده و از آن ها اجتناب نموده یا یاد بگیرید چطور به شکلی سالم آن ها را مدیریت کنید تا استرس خود را کاهش دهید. علل متداول استرس شدید مرگ یکی از عزیزان، مشکلات در روابط، از دست دادن کار، مشکلات قانونی، کمال گرایی و … است.

منابع
webmd.comverywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا