مراحل درمان مشکلات جنسی مردان

درمان مشکلات جنسی مردان  در ادامه بیان شده است. چرخه‌ی واکنش جنسی در افراد به طور کلی در چهار مرحله است که به ترتیب تحریک و هیجان، برانگیختگی جنسی، اوج لذت جنسی یا ارگاسم و در آخر مرحله آرامش است که مشکلات جنسی یا اختلالات جنسی ممکن است در طی این مراحل اتفاق بیفتد و زوجین را از لذت جنسی و ارضاء شدن محروم کرده یا دچار مشکل کند.

برای مشکلات و اختلالات جنسی مردان درمان‌های مناسبی وجود دارد که گفتن این مشکلات و نگرانی‌ها به همسر و پزشک برای پیدا کردن منشاء مشکل و درمان نیاز است و در ادامه پزشک با توجه به نوع اختلال، درمان مناسب و یا داروی مناسب را انتخاب می‌کند.

انواع مشکلات جنسی

برخی از اختلالات و مشکلات جنسی موانعی برای یک رابطه جنسی لذت بخش هستند که می‌توان به اختلال نعوظ و یا نعوظ ناقص، انزال دیررس یا زودرس و یا عدم توانایی در کنترل زمان انزال، کاهش میل جنسی و یا ناتوانی جنسی و یا درد در هنگام رابطه جنسی اشاره کرد که در ادامه مراحل کلی درمان این نوع مشکلات جنسی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مراحل درمان مشکلات جنسی مردان

مراحل درمان مشکلات جنسی مردان

برای درمان اختلالات جنسی و مشکلات جنسی معمولاً در طی مراحل زیر انجام می‌گیرد:

معاینه فرد و تعیین مشکل جنسی

در ابتدا باید مشکل جنسی فرد توسط پزشک تشخیص داده شود، زمانی که فردی به دلیل مشکل جنسی یا عدم رضایتش در رابطه به پزشک مراجعه می‌کند، پزشک با گرفتن شرح حال او و سوال‌هایی در خصوص کاهش میل جنسی او نسبت به گذشته، مشکل در انزال، مشکلات در نعوظ و … نسبت به تشخیص نوع مشکل در فرد اقدام می‌کند.

برخی اوقات نارضایتی فرد و یا مشکلی که در خود مشاهده می‌کند. در حقیقت اختلال جنسی یا مشکل جنسی نیست. به دلیل انتظار های نادرست خود فرد است. تمامی اختلالات جنسی در مردان ، تعاریف علمی خود را دارد. در صورتی که در چهارچوب تعریف بیماری‌ها نباشد، فرد بیمار نیست.

برای مثال کوچک بودن آلت تناسلی که با معاینه پزشک مشخص می‌شود طبیعی است. و یا انتظار فرد برای داشتن توانایی رابطه زناشویی پشت سر هم که به دلیل وجود مدت زمان تحریک ناپذیری در فرد پس از رابطه جنسی و مقاربت، از نظر علمی این مسئله نیز مشکل یا اختلالی محسوب نمی‌شود زیرا کاملا طبیعی است.

آزمایش برای درمان مشکلات جنسی مردان

مشکلات و اختلالات جنسی در مردان انواع مختلفی دارد و برای تعیین روش صحیح درمان، در ابتدا تشخیص خود بیماری و اختلال و بعد از آن علت بوجود آمدن بیماری نیاز است که می‌توان با گرفتن شرح حال بیمار و اطلاعاتی در خصوص بیماری‌های زمینه‌ای، داروهای که مصرف می‌کنند و سابقه بیماری‌های جنسی فرد در گذشته به مشخص شدن علت آن کمک کرد.

تعیین کردن روانی با جسمی بودن مشکل جنسی

مراحل درمان مشکلات جنسی مردان

زمانی که پزشک نوع بیماری را در فرد مشخص کرد. برای مثال اختلال نعوظ، نوبت به معلوم کردن این نکته است که این اختلال ناشی از عوامل جسمانی است و یا روانی، علل جسمی می‌تواند ناشی از عوارض بیماری‌هایی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، اختلالات هورمونی، نارسایی کلیه یا کبد و یا اعتیاد به مواد مخدر و الکل و یا عوارض جانبی مصرف برخی داروها مانند داروهای ضد افسردگی باشد و علل روانی نیز مربوط به استرس، اضطراب، مشکلات زناشویی و خانوادگی، افسردگی و … باشد.

در صورتی که این مشکل جنسی به دلیل مسائل روانی باشد. پزشک بیمار را به روانشناس یا روانپزشک ارجاع می‌دهد. در صورتی که مشکل جنسی به دلیل مسائل جسمانی باشد، پزشک وارد مرحله بعدی روند درمان می‌شود.

مراحل درمان مشکلات جنسی مردان | مرکز مشاوره همکده

تشخیص اولیه ، ثانویه یا موقعیتی بودن مشکل جنسی

مشکلات جنسی می‌‌تواند به دو شکل ناتوانی اولیه و ثانویه باشد. که در ناتوانی اولیه مردان هیچ وقت از رابطه جنسی خود رضایت نداشته و از ابتدای رابطه زناشویی در آن‌ها این مشکل وجود داشته است. در نوع دوم یا ناتوانی جنسی ثانویه، مشکل پس از گذشت مدت زمانی در فرد رخ داده و آلت جنسی فعالیت عادی خود را از دست می‌دهد.

نوعی دیگر از اختلال با توجه به موقعیت فرد بوجود می‌آید. برای مثال در یک موقعیت یا شرایط استرس آوری فرد را دچار اختلال جنسی کرده و پس از آن برطرف می‌شود. که در این افراد معمولاً با فراهم کردن شرایط مساعد و بدون استفاده از دارو به حل مشکل جنسی اقدام می‌شود. در افرادی هم که در تمام موقعیت‌ها دچار مشکل جنسی هستند. نیز پزشک با توجه به شرایط، درمان مناسب را تعیین می‌کند.

آزمایش تخصصی و درمان مشکلات جنسی

مراحل درمان مشکلات جنسی مردان

پزشک برای درمان مشکل جنسی در این مرحله اقدام به آزمایش‌های تخصصی می‌کند، برای مثال در خصوص اختلالات نعوظ که 4 عامل مشکلات روانی ،عروقی، عصبی و دلایل هورمونی می‌تواند موجب این مشکل در فرد شود را مورد بررسی قرار می‌دهند که برای این منظور نیز اقدامات پاراکلینیکی خاصی مورد نیاز است.

لازم به ذکر است متخصص برای اینکه سریعتر و به صرفه تر به نتیجه برسد قبل از اقدامات پاراکلینیکی، شرح حال بیمار را مورد بررسی خواهند داد، به عبارت دیگر ممکن است مشکل فرد به دلیل تصادفی باشد که برای او اتفاق افتاده و باعث آسیب به نخاع وی شده است، از این جا نتیجه می‌گیرند که اختلال نعوظ این فرد به دلیل عصبی است و نیازی به آزمایش‌های پاراکلینیکی نخواهد بود.

بعد از اینکه مراحل بالا طی شد با توجه به نوع اختلال، درمان مناسب آن منوط به نظر پزشک و عواملی مانند عوارض کم، هزینه و سادگی درمان، برای بیمار انتخاب و درمان را شروع می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا