رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها

بدون شک با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا ویروس، اکثر معلمان با چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها رو به رو شده اند. به همین دلیل رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها مهم می باشد.

این در حالی است که اکثر دانش آموزان کلاس اول اشتیاق خاصی برای یادگیری، انجام تکالیف در خانه و دوست یابی در مدرسه دارند؛ اما با توجه به شرایط و وضعیت بیماری کرونا که اکثر تدریس ها به صورت آنلاین شده است، شاید دانش آموز شما انگیزه لازم برای یادگیری را نداشته باشند. از طرفی هم شاید والدین کلاس اولی ها وقت و شرایط لازم را برای کمک به فرزند خود نداشته باشند.

رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها

بر همین اساس، ما در این مقاله سعی کردیم برخی راهکارهای رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها را بررسی کنیم:

آمادگی لازم را داشته باشید.

رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها | مرکز مشاوره همکده

دانش آموزان از معلمانی که آمادگی بیشتری برای تشکیل و تدریس آنلاین را دارند، بهتر درس را یاد می گیرند. برای آمادگی بیشتر می توانید کلاس های آنلاین خود را صبح برگزار کرده و مطالب درسی خود را از قبل ساماندهی و آماده کنید. شاید تغییر دادن وضعیت تدریس از مدرسه به سمت آنلاین کمی برای دانش آموزان و معلمان سخت باشد. به همین دلیل آماده کردن یک فضای اختصاصی برای تدریس و ایجاد روال ثابت و منظم برای آموزش کاملا ضروری است. این برای رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها مهم است.

سعی کنید فضای اطراف خود را با ابزارها و اشیاء مربوط به آموزش های آنلاین مورد علاقه خود تزیین کنید. بسیاری از معلمان از یک گوشه اتاق خواب، یا یک میز در گوشه ای از خانه خود برای مکان مناسب تدریس آنلاین خود استفاده می کنند.

اندازه جا و مکانی که برای تدریس آنتخاب می کنید، مهم نیست. اختصاص دادن جا و مکان مشخص برای نگهداری همه وسایل در کنار خودتان مهم است. شما باید احساس کنید این فضا کلاس درس شما است.

برای رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها دانش آموز کلاس اول خود را بشناسید.

رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها | مرکز مشاوره همکده

در حالی که همه کودکان با سرعت منحصر به فرد خود رشد می کنند، بیایید در مورد دانش آموز کلاس اول دبستان بحث کنیم. این کودکان 6-7 ساله از ابتلا علاقه مند به یادگیری و زندگی، کنجکاو و پر از سوال هستند و دوست دارند با سرعت سرسام آور کار کنند تا چیزی را از دست ندهند.

  • آنها دوست دارند ایده های بزرگ خود را به مراحل کوچک تر تقسیم کنند.
  • دانش آموزان کلاس اول کنجکاو و جاه طلب هستند و ممکن است خیلی زود ناامید شوند.
  • دانش آموزان کلاس اول با تشویق رشد می کنند اما حتی ممکن است با انتقادات کوچک ناراحت و عصبانی شوند.
  • آنها می خواهند از معلم خودشان راهنمایی های لازم را بگیرند تا مشکلات خودشان را برطرف و احساساتشان را مدیریت کنند.
  • از نظر جسمی، ورود به کلاس اول، زمان رشد و تحولات عظیم است. دانش آموزان کلاس اول بسیار فعال، پر سر و صدا هستند.
  • آنها وقتی در فضای باز قرار می گیرند، با ذوق بازی می کنند که می تواند احساس خستگی و گرسنگی در آنها ایجاد کند. مهارت های حرکتی ظریف و هماهنگی چشم در این سن همچنان ادامه دارد.
  • از نظر رشد شناختی، آنها سوالات زیادی می پرسند و معمولاً علاقه زیادی به یادگیری و انجام کار دارند. دانش آموزان کلاس اول از نقاشی و بازی دراماتیک، بازی با کلمات و بیان هنری لذت می برند.

به عنوان معلم کلاس اولی ها سعی کنید خصوصیات و ویژگی ها شاگردان خود را به خوبی بشناسید. با این کار می توانید راهی را برای درک احساسات آنها پیدا کنید.

برای رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها گروه های آنلاین تشکیل دهید.

بدون شک شما تنها کسی نیستید که مجبورید تدریس خود را به صورت انلاین برگزار کنید. پس بهتر است با همکاران دیگر خودتان در ارتباط باشید. شما می توانید یک گروه آنلاین با همکاران خود تشکیل دهید. در حالی که وضعیت خانه و مدرسه متفاوت است، اما گروه های آنلاین می توانند روش خوبی برای ایجاد یک شبکه پشتیبان و حامی باشد. شما در این گروه ها می توانید مشکلات خود را با همکاران خود در میان بگذارید و از آنها کمک بگیرید.

کلاس های آنلاین را به طور منظم برگزارکنید.

بعد از آماده سازی فضای فیزیکی مورد نیاز برای برگزاری کلاس های آنلاین، وقت آن فرا رسیده است که به کلاس های آنلاین خود توجه بیشتری کنید. به خاطر داشته باشید که کلاس های آنلاین شما باید تمام ویژگی و ابزارهای ارتباطی شبیه به کلاس های حضوری را داشته باشد.

 تدریس آنلاین در خانه ها می تواند بدون سر و صدای محیط کلاس و به تنهایی برگزار شود. این شرایط در برخی از دانش آموزان می تواند منجر به انزوای شدید شود. حتی ممکن است انگیزه یادگیری در آنها را کاهش دهد.

  • از طرفی هم تدریس آنلاین می تواند بسیاری از راهکارهای آموزشی در کلاس های حضوری را تضعیف کند. برای حفظ پویایی کلاس و حفظ شخصیت در تدریس آنلاین فعالیت های گروه های مجازی را با استفاده از چت و کنفراس های ویدئویی برگزار کنید.
  • با استفاده از ضبط صدا یا فیلم، چهره خود را نشان دهید و به دانش آموزان اجازه دهید صدای شما را بشنوند. شما نباید خود را به روباتی تبدیل کنید که فقط از طریق متن با دانش آموزان ارتباط برقرار می کند.
  • همانطور که آموزش از راه دور برای معلمان تا حدودی سخت است، برای دانش آموزان ممکن است حتی دشوارتر باشد؛ اما معلمان می توانند با بیان اهداف شفاف و قابل فهم برای دانش آموزان خود، انگیزه زیادی را ایجاد کنند.
  • سعی کنید آنها را مرتبا کنترل کنید تا بر روی کلاس و تدریس خود تمرکز داشته باشند. در حین تدریس، دانش آموزان را به حال خودشان وانگذارید.

رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها – کنفرانس ویدیویی آنلاین برگزار کنید.

در دوره های یادگیری آنلاین، کنفرانس ویدئویی می تواند راهی قدرتمند برای حمایت از دانش آموزان و پرورش احساس آنها باشد. بسیاری از مدارس، ابزاری برای کنفرانس ویدیویی برای استفاده معلمان انتخاب می کنند.

  • بخاطر داشته باشید که برخی از خانواده ها ممکن است در یادگیری آنلاین فرزند خود محدودیت هایی داشته باشند، بنابراین از اجبار دانش آموزان به حضور در همه کنفرانس های ویدئویی خودداری کنید.
  • برای برخی از معلمان، کنفرانس ویدیویی با دانش آموزان توسط مدرسه یا منطقه مجاز نیست. همیشه متناسب با دستورالعمل های مدرسه خود عمل کنید.

بحث های چتی و موضوعی را امتحان کنید.

کودکان به یک ساختار قابل پیش بینی برای چگونگی ارتباط و پرسیدن سوال نیاز دارند؛ بنابراین، اگر قادر به انجام چت های ویدئویی نیستید یا نمی خواهید هر روز آنها را انجام دهید، یک بحث یا موضوعی را عنوان و در مورد آن بحث کنید.

ساعات اداری را برای بچه ها تعیین کنید تا با شما تماس بگیرند.

دانش آموزان کلاس اول به تماس های مکرر با معلم نیاز دارند. این امر هنگام یادگیری آنلاین تغییر نخواهد کرد. هرچه دانش آموزان شما بهتر بتوانند با شما تماس بگیرند، هنگام انجام تکالیف مشکلات کمتری خواهند داشت. همچنین داشتن ساعات اداری منظم به دانش آموزان کمک می کند هنگام یادگیری آنلاین احساس کنند که شما در کنار آنها هستید.

رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها – کلاس خود را مدیریت کنید.

برای رفع چالش های یادگیری دانش آموزان کلاس اولی در تدریس آنلاین، باید توانایی این را داشته باشید که کلاس خودتان را به نحو احسن مدیریت کنید.

 برای مدیریت بهتر، راهکارهای زیر را در نظر بگیرید:

  • به برنامه های قابل پیش بینی روزانه و هفتگی پایبند باشید.
  • فرصت هایی را برای بازی تخیلی و نمایشی دانش آموزان ایجاد کنید.
  • در طول تدریس آنلاین خود از راه هایی مانند صدا زدن دانش آموزان و مورد خطاب قرار دادن آنها، سعی کنید وضعیت دانش آموز را کنترل کنید.
  • تکالیف های انفرادی را برای دانش آموزان در نظر بگیرید. تکالیف را به قسمت هایی قابل مدیریت تقسیم کنید و آماده باشید تا در حین آموزش آنلاین آنها را به قسمت ها کوچکتر تقسیم کنید.
  • در طول تدریس آنلاین، به طور منظم ساعت های زنگ تفریح را در نظر بگیرید. فرصت هایی را برای استراحت دانش آموزان ایجاد کنید.

خود را برای سازگاری آماده کنید.

دانش آموزان کلاس اول معمولاً دوست دارند کارها را سریع تر انجام دهند. آنها در استفاده از ابزارهای آنلاین به کمک و حمایت دیگران نیاز دارند. پس سعی کنید برنامه تدریس خود را به نحوی انتخاب کنید که دانش آموز فرصت کافی برای باز کردن فایل های صوتی و تصویری داشته باشد.

استرس و فشار در دانش آموزان می تواند منجر به بروز ناامیدی در آنها شود. حتی در صورت امکان سعی کنید سرعت آموزش و تدریس خود را کاهش دهید. کلاس اولی ها نیاز به یادگیری کار با وسایل الکترونیکی دارند. پس سعی کنید خودتان را با آنها سازگار کنید. برای اینکه شما بتوانید دانش خود را با یادگیری آنلاین انطباق دهید، ممکن است به صبر و کمی شوخ طبعی نیاز داشته باشید.

در مورد کارهای روزمره خود ثابت قدم باشید.

رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها | مرکز مشاوره همکده

ایجاد یک سیستم منظم و سازگار در کلاس آنلاین به دانش آموزان کلاس اول کمک می کند تا در محیط جدید تدریس خود، احساس راحتی و اطمینان کنند. به تدریج شروع کنید. یک سری راهنماهای استاندارد برای نحوه استفاده از برنامه ها را برای دانش آموزان آماده کنید. از دانش آموزان خود بخواهید که به طور منظم در مورد کارکردها و وضعیت پیشرفت خود، یک گزارش تهیه کنند.

استقلال را تشویق کنید.

در یک فضای کلاس، معلمان اغلب فضاهای مناسب را برای خواندن، نوشتن و کارهای گروهی دانش آموزان خود انتخاب می کنند. بر همین اساس در طول تدریس آنلاین، از دانش آموزان کلاس اول خود دعوت کنید که در مورد انتخاب یک فضای مناسب برای درس خواندن خود پیش قدم شوند. دانش آموزان کلاس اول از توضیح دادن تصمیمات و افکار خودشان لذت می برند. از آنها نظر خواهی کنید تا خواسته ها و افکارهایشان را برای شما بازگو کنند. سعی کنید این حس استقلال را در آنها ایجاد و تقویت کنید.

برای رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها مشورت بگیرید.

رفع چالش های تدریس آنلاین در کلاس اولی ها | مرکز مشاوره همکده

اگر در مورد مسائل و چالش های پیش آمده در تدریس آنلاین خود هنوز هم مشکل دارید و فکر می کنید دانش آموزان شما با روند تدریس شما سازگاری ندارند و نمی توانید به درستی آنها را مدیریت کنید، بهتر است از مشاوره و روانشناسان باتجربه در زمینه کودک و نوجوانان و حتی روانشناسان در امور تحصیلی کمک بگیریند. بالتبع یک روانشناس با شناختی که از روحیه و خصوصیات دانش آموزان کلاس اولی دارد می تواند راهکارهایی را برای والدین و معلمان آنها ارائه دهند که این راهکارها تاثیر زیادی در روند موفقیت تحصیلی خواهد داشت.

 مشاوره با یک روانشناس حرفه ای در زمینه مسائل تحصیلی و شغلی می تواند به معلمان کمک کند تا از فرسودگی شغلی خود جلوگیری کنند. بالتبع، موفقیت و رضایت دانش آموزان، به سلامت روحی و احساس رضایتمندی معلم هم بستگی دارد. پس شما به عنوان یک معلم قبل از هر چیزی باید از فرسودگی شغلی خود و حتی بروز عوارض ناشی از آن جلوگیری کنید.

اگر شما به عنوان والدین و یا معلم، دانش آموزان کلاس اولی تصمیم گرفته اید با یک روانشناس در زمینه کودک و نوجوان و حتی در زمینه تحصیل مشورت کنید، ما خدمات مشاوره ای همکده را به شما پیشنهاد می کنیم.

منابع
weareteachers.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا