راهکارهای جلوگیری از طلاق عاطفی

جلوگیری از طلاق عاطفی بسیار راحت تر است تا این که بخواهید این معضل بزرگ را پس از به وجود آمدن بین خودتان حل کنید. هنگامی که در یک خانواده طلاق عاطفی رخ می دهد، زوجین آنقدر از هم دور می شوند که حل مشکلات به مراتب سخت تر می شود. از این رو اکثر افرادی که با این معضل دست و پنجه نرم می کنند، در نهایت مجبور به طلاق رسمی می شوند و تعداد زیادی هم تا آخر زندگی خود به این نحو با هم ارتباط دارند و تعداد بسیار اندکی می توانند زندگی خود را از این شرایط نجات دهند. از این رو بهتر است راهکارهای جلوگیری از طلاق عاطفی را یاد بگیرید و از آن در جهت افزایش مهر و عطوفت در زندگی خود بهره ببرید.

احترام و قدردانی از شریک زندگی؛ از راهکارهای جلوگیری از طلاق عاطفی

راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق عاطفی

احتمالاً هنگامی که پا به زندگی مشترک می گذارید، تفکراتی در مورد طرف مقابل خود دارید که ممکن است در زندگی زناشویی آن ها را نبینید. از این رو باید بدانید هر کسی کاستی هایی دارد که باید سعی کنید در کنار خوبی های یک نفر آن ها را بپذیرید. پس احترام همدیگر را به خاطر این مسائل زندگی را به کام هم تلخ نکنید. برای این که علاقه ی تان به شریک زندگی تان پابرجا بماند، لیستی از خصوصیات او که باعث شد عاشقش شوید تهیه کنی و هر چند وقت یک بار آن ها را مرور کنید. در این صورت می توانید درک کنید که همسرتان یک سری خصوصیات خوب دارد که شما را به وجد می آورد.

ارتباط برقرار کردن، ارتباط برقرار کردن و ارتباط برقرار کردن دشمن طلاق عاطفی

راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق عاطفی

هر چقدر که می توانید باید با همسر خود ارتباط برقرار کنید. با همدیگر صحبت کنید و قدم زدن را فراموش نکنید. روانشناسان و مشاوران خانواده تاکید می کنند هر روز حداقل 30 دقیقه برای هم وقت بگذارید. حتی اگر در کنار هم نیستید تلفنی با هم صحبت کنید یا به هم پیام بدهید. در این صورت رابطه تان همیشه گرم و محبت آمیز خواهد ماند و طلاق عاطفی به سراغ تان نمی آید. در این صورت اگر از هم دور شوید، دلتان برای هم تنگ خواهد شد.

راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق عاطفی | مرکز مشاوره همکده

راهکارهای جلوگیری از طلاق عاطفی با شفاف کردن انتظارات مالی

بیشتر مشکلاتی که زوجین در زندگی با هم دارند، بر اساس انتظارات مالی است. سعی کنید در مورد بودجه و مقدار هزینه ی دو طرف در زندگی، با هم به توافق برسید. در این صورت انتظارات دو طرف و میزان هزینه های هر کس مشخص است و نیازی نیست که مشکلاتی در این مورد با هم داشته باشید. خساست مرد و توقعات زیاد زن می تواند عامل مخربی برای روابط عاطفی زوجین باشد. سعی کنید پول را برای بهتر شدن رابطه تان به یک وسیله تبدیل کنید نه یک عامل مخرب.

مراقبت خودت باش تا از طلاق عاطفی جلوگیری کنید.

اکثر خانواده هایی که با مشکل جدایی عاطفی برخورد می کنند، عدم رضایت طرفین از سر و وضع همدیگر است. باید بدانید که بعد از ازدواج شما فقط متعلق به خودتان نیستید. از این رو ممکن است نیاز باشد گاهی انتظارات همدیگر را از نظر دیداری برآورده کنید. زمانی برای ورزش کردن خود بگذارید، لباس های زیبا و متنوع بپوشید و اگر نیاز دارید تناسب اندام خود را بهبود ببخشید. در این صورت هم اعتماد به نفس خودتان را بالا می برید، هم به چشم شریک زندگی تان بهتر می آیید. اکثر زوج هایی که با هم به مشکل برمی خورند از همدیگر خسته شده اند و دیگر جذابیتی برای هم ندارند.

راهکارهای جلوگیری از طلاق عاطفی – همدیگر را سریع ببخشید تا دچار طلاق عاطفی نشوید

بیشترین علتی که باعث می شود شما در معرض نادیده گرفتن عواطف همدیگر قرار گیرید، سعی کنید بعد از هر دعوا و زمانی که دو نفرتان آرام شدید، با هم در این مورد گفتگو کنید. دلخوری ها را حل کنید و اگر چیزی ته دلتان ماند آن را به لیست بخشش های خود اضافه کنید. قطعاً در این صورت زندگی شادتری خواهید داشت. نگذارید دلخوری ها روی هم انباشته شوند و طلاق عاطفی رخ دهد.

روشنفکرانه زندگی کنید تا از طلاق عاطفی جلوگیری کنید.

برخی اوقات زوجین فکر می کنند اگر بتوانند طرف مقابل خود را در دست بگیرند، زندگی بهتری خواهند داشت و زندگی بر وفق مرادشان است؛ اما اگر کمی روشنفکرانه بیندیشید، قطعاً در می یابید که زندگی یک مسیر دو طرفه است. اگر بخواهید فقط نیازهای خودتان را برآورده کنید بعد از مدتی قطعاً به بن بست می خورید. هر کسی تا حدی می تواند نیازهای خود را به خاطر دیگری زیر پا بگذارد. یک انسان روشنفکر به جای دریافت نتایج لحظه ای، زندگی کلی خود را در آینده مد نظر قرار می دهد.

طلاق عاطفی و غرور بی جا

راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق عاطفی

خیلی وقت ها پیش می آید که بعد از دعوا و دلخوری هایی که پیش می آید. زوجین در خلوت خود به این نتیجه می رسند که مشکل از سمت خودشان بوده یا حداقل بخشی از تقصیر را متوجه خود می دانند. در این مواقع معذرت خواهی می تواند وضعیت را بسیار بهتر کند. قطعاً شما با یک عذرخواهی نه تنها کوچک نمی شوید بلکه بزرگ بودن خودتان را به شریک زندگی تان نشان می دهد. غرور بی جا در هیچ جا به درد نمی خورد به خصوص اگر در زندگی مشترک باشد. می توانید با خرید یک کادو پس از دعواهایتان نه تنها خاطره ی بدی از آن در ذهنتان نمی ماند بلکه به یک روز خوب و دوست داشتنی برایتان تبدیل می شود.

با توجه به موارد ذکر شده، بسیاری از مواقع می توانید به راحتی برای نجات زندگی تان از فرو رفتن در بدترین نوع طلاق و جدایی جلوگیری کنید. بهتر است بدانید از هم پاشیدن زندگی در اکثر اوقات بسیار بهتر از زندگی است که در طلاق عاطفی به سر می برد. این راهکارها بسیار ساده و راحت هستند و باعث می شوند تا بتوانید تا آخر عمرتان زندگی خود را مانند روزهای اول شاد و سرزنده نگه دارید. در این صورت خود و فرزندانتان هم افرادی شاد هستید و محیط برای رشد فرزندان تان فعال تر و شکوفاتر مناسب می شود.

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا