چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم؟

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم؟ اختلال پدوفیلی داشتن گرایش به کودکان در زیر سن بلوغ یا کودکانی که به تازگی بالغ شده اند توسط انجمن تخصصی بیماری های روانی آمریکا یا DSM-5  با عنوان علاقه ی جنسی تعریف شده است. (این انجمن تعریف خود را در سال 2013 منتشر کرده و در اصل تغییری بر همان تعریف قدیمی از پدوفیلی است که دگرگونی جنسیتی نام داشته است. یعنی با این حالت متولد شده اید – اعتراضات زیادی برای این تعریف قدیمی وجود داشت و گفته می شد دگرگونی در واقع یک تعریف اشتباه است و باید این اختلال را نوعی علاقه ی جنسی تعریف کرد.) تخمین زده می شود حدود یک درصد از مردان با این اختلال به دنیا می آیند.

اما در حقیقت شما در مورد این حس خود به همسرتان چیزی نمی گویید. شما چیزی به دوستانتان نگفته و مسملما پیش نمی آید که در کنار دوستی نشسته و به او بگویید “راستش باید حقیقتی را به تو بگویم. من حس می کنم نسبت به کودکان احساساتی قوی دارد و واقعا به خاطر این کشش جنسی حس بدی نسبت به خودم پیدا می کنم.” شما در این مورد با هیچ کس حرفی نخواهید زد.

اختلال پدوفیلی یک اعتیاد جنسی نیست.

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم؟؟ بیماران پدوفیلی ممکن است به نوع رفتار جنسی خود وابسته شده و اغلب متجاوزان جنسی به کودکان بدون شک دارای اعتیادهای جنسی بوده اند. درمان سنتی برای اختلال پدوفیلی روش پیشگیری از آزادسازی است. یعنی کمک می کند کسانی که دچار این اختلال هستند شناخته شده. برای شرایط پرخطری که در آن قرار می گیرند تکنیک های تطابقی را پیدا کنند.

انجمن تخصصی DSM-5 می گوید اختلال پدوفیلی تنها یک اختلال جنسی است که باعث استرس یا مشکلات در روابط بین فردی برای بیمار خواهد شد. یا اگر به ان عمل کند برای او دردسرساز خواهد بود. این اختلال در واقع نوعی پارافیلیا یا انحراف جنسی است. یک اختلال جنسی که با برانگیختگی و تحریک شدید، فانتزی های جنسی مکرر، رفتارهایی که با در نظر گرفتن نرمال های فرهنگی ناسالم شناخته شده و باعث ایجاد استرس شدید یا ناکارآمدی می شوند شناخته می شود.

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم

برخی از انحرافات جنسی آشنا شامل عورت نمایی (تمایل بیمار برای نشان دادن بدن یا اندام جنسی به دیگران)، سادیسم، تماشاگری جنسی (احساس اجبار برای دیدن دزدکی روابط دیگران) و تن مالی ( مالش ناحیه ی تناسلی به بدن افراد غریبه) هستند. صداها نوع متفاوت از پارافیلیا وجود دارند که از آبازوفیلیا (تمایل جنسی به کسانی که ناتوانی جسمی دارند ) تا زوسادیسم (لذت بردن از آزار رساندن به حیوانات) متغیرند. به نظر می رسد این افراد در محدوده ای از چیزهایی قرار دارند که انتخاب خودشان نبوده است.

یک نفر نمی تواند خودش انتخاب کند که دیگر یک پدوفیلی نباشد اما می تواند کاری کند که به کودک آزاری دست نزند.

بیماران پدوفیلی به احتمال بیشتر زمانی که ناامید بوده و حس می کنند چیزی برای از دست دادن ندارند دست به خشونت خواهند زد. وقتی صحبت به بیمار پدوفیلی و دیگر تمایلات جنسی عجیب می رسد جامعه ی ما بیشتر روی به تنبیه می اورد تا پیشگیری. ما نمی خواهیم به کسانی که فکر می کنیم ممکن است به کودکانمان آزار برسانند کمک کنیم. ما می خواهیم وانمود کنیم ان ها وجود ندارند، تا زمانی که مشکلی برای کودکمان پیش امده و سپس به فکر تنبیه ان فرد افتاده و می خواهیم او را مثال و عبرتی برای دیگران کنیم. حتی گفتن کلمات پدوفیلی و کمک کردن در کنار هم باعث به هم ریختن ذهن افراد می شود. اما باید بدانید شاید این بهترین مسیر برای کاهش خشونت جنسی علیه کودکان باشد.

یک فرد بیمار پدوفیلی درست شبیه به همه ی انسان های دیگر به نظر می رسد و به همین دلیل است که متجاوزان در همه جا و مقابل چشمان شما حضور داشته اما نمی توانید ان ها را بشناسید. اما چطور می توانید این افراد را تشخیص دهید؟ باید به دنبال علائم هشداردهنده و پرچم های قرمز باشید: تکنیک هایی که برای فریب دادن کودک شما استفاده می کنند را بشناسید. یاد بگیرید چطور می توان گفت کسی از اعتماد شما سوءاستفاده کرده و از موقعیتی که در آن قرار دارد به نفع اهداف پلید خود بهره برده است. چور می توان یک فرد متجاوز را در بین کودکان دیگر، خانواده و بزرگسالان تشخیص داد. چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم؟

متجاوزان به کودکان ظاهری شبیه به من و شما دارند.

به عنوان والدین، یکی از قوی ترین غرایز شما حفظ امنیت کودکتان است، از آسیب دیدن، خشونت و طعمه ی دیگران شدن. متجاوزان آیا می دانید اگر حس می کنید کسی قصد فریب دادن کودک شما را دارد باید به دنبال چه چیزی باشید؟

متجاوزان در جلوی چشمان شما هستند، او می تواند خواهر یا برادر بزرگتر، اعضای خانواده، خویشاوندان، هم کلاسی یا دوست کودکتان باشد. در حقیقت نود درصد اوقات فرد متجاوز کسی است که با قربانی و خانواده ی او رابطه داشته اند.

شاید فکر کنید. این اتفاق برای کودک من نمی افتد، این اتفاق در خانواده ی ما ممکن نیست. اما هرچیزی ممکن است. بهترین کاری که باید انجام دهید اماده بودن برای شناخت پرچ های قرمز قبل از اتفاق افتادن چیزی است. متجاوزان تکنیک هایی برای فریب دادن کودکان دارند که باید آن ها را یاد بگیرید.

امارهای داده شده در کشورهای غربی به شدت ترسناک هستند. از هر هشت دختر یک نفر و از هر پنج پسر یک نفر قبل از رسیدن به سن بلوغ به نوعی تجاوز را تجربه می کنند. البته اگر تمام مواردی که اتفاق افتاده اند گزارش شوند مسلما این آمار بالاتر خواهد رفت.

ترفندهای رایجی که یک متجاوز استفاده می کند.

برای این که بدانیم چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم لازم است از برخی ترفندها اطلاع داشته باشیم.

 چطور می توان گفت آیا فردی یک متجاوز و بیمار است؟

متجاوزان به کودکان بسیار در فریب دادن کودک زیرک هستند آن ها باید شرایطی داشته باشند که بتوانند این عمل نفرت انگیز خود را پنهان سازند. کودکان ساده و بی گناه بهترین گزینه برای حیله های زشت این افراد بوده و فرد بیمار سعی می کند با مهربانی و تمجید خود اعتماد کودک را به دست بیاورد، همچنین اعتماد خانواده ی او.

اما این افراد چه نشانه هایی دارند؟ ان ها اغلب برخوردی دوستانه داشته، مهربان اند، دوست داشتنی اند و با کودکان بازی می کند.

از طرف دیگر آن ها ظاهر خوبی برای زندگی شان ساخته و دیگران دوستشان دارند. آن ها با استراتژی قربانی خود را هدف قرار می دهند، اغلب از طریق خانواده، دوستان، مدرسه، ورزش یا فعالیت های دیگر سعی دارند تا خود را وارد زندگی کودک کنند.

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم | مرکز مشاوره همکده

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم؟ یک فرد متجاوز اغلب زمان خود را با کودکان می گذارند.

این فرد زمان زیادی را در خانه ی شما گذرانده و بسیاری اوقات با شما و خانواده تان است. فرد متجاوز می تواند شامل خواهر و برادرها، خویشاوندان، دوستان خانوادگی، همسایه ها، هم کلاسی ها، بچه های خاله عمو …، مربی یا معلمی باشد که علاقه ی بسیار خاصی به یکی از کودکان نشان می دهد.

او سخت تلاش می کند تا برنامه ای برای تنها بودن با کودک شما ترتیب دهد. این فرد برای خوبی شما یا به خاطر قلب خوب و مهربانش کاری برای شما انجام نمی دهد. زمان تنها بودن برای او یک فرصت است.

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم؟  یک فرد متجاوز به کودکان به دنبال چیست؟

آسیب پذیری. کودکی که به دنبال توجه و محبت بیشتر است و یا کسی که بیشتر اوقات تنهاست و نیاز به یک دوست یا راهنما دارد. این کودک اغلب اعتماد به نفس کمی داشته و ممکن است خجالتی به نظر برسد.

فرصت ها. اطراف خود و اجتماعاتی که در ان هستید را در نظر داشته باشید. بزرگسالان عادی تنها می توانند چند دقیقه با کودکان مشغول باشند و بعد توجه آن ها به سمت افراد بزرگسال دیگر معطوف خواهد شد اما یک فرد بیمار ترجیح می دهد زمان خود را با بازی کردن در کنار بچه ها سپری کند این یک پرچم قرمز است.

نشانه های یک متجاوز به کودک

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم؟ چگونه رفتارهای فریب دهنده برای کودکان را بشناسیم؟

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم

فرد متجاوز در فریب دادن کودکان و والدین ان ها تبحر زیادی دارد، او با بدست آوردن اعتماد فرد، استفاده از هدایا و جلب توجه کودک او را فریب خواهد داد. این ها اولین علائم هشداردهنده برای یک فرد متجاوز هستند.

کودکان چه چیزی را بیشتر از اسباب بازی و هدیه دوست دارند؟ فرد کتجاوز در پیدا کردن نقطه ی نرم شدن کودک بسیار ماهر است زیرا او بسیار سخت تلاش کرده است تا با کودکان ارتباط برقرار کرده و با زبان ان ها حرف بزند. اگر کسی چیزهایی به کودک شما هدیه می دهد که خودتان توانایی مالی خرید ان را ندارید و بیش از حد به نظر می رسد، این هدایا به او فرصت می دهند تا زمان بیشتری را با کودکتان بگذراند این یک علامت هشداردهنده ی بزرگ است.

فرد متجاوز کودک را برای این کار اماده می کند او چیزهای متفاوت را امتحان خواهد کرد تا ببیند کودک شما چقدر رازدار است.

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم؟ نشانه های یک فرد متجاوز در عمل

چگونه بیماران پدوفیلی را شناسایی کنیم

بیشتر زمان خود را با کودکان می گذراند و علاقه ی کمی به گذراندن وقت با افرادی در سن خود دارد

مرتبا به محدودیت ها و مرزهای فیزیکی، عاطفی و اجتماعی بی توجهی می کند

کودکان را گلچین می کند، در توجه کردن به ان ها افراط کرده و روابطی که متناسب با سنش نیست با کودکان برقرار می کند

مرتبا به دنبال فراهم کردن زمانی برای تنها بودن با کودک است

مرزهای فیزیکی با کودکان را کنار می گذارد مانند بغل کردن، لمس کردن، بوسیدن، نیشگون گرفتن، مچ انداختن یا نگه داشتن کودک به زور حتی زمانی که کودک مقابل تماس فیزیکی یا توجه او مقاومت می کند.

اطلاعات خصوصی نامناسب و خصوصی یا متناسب با سن بزرگسالان را با کودک در میان می گذارد.

به او تصاویر جنسی نشان داده و داستان های نامناسبی را در مقابل کودک تعریف می کند.

در ظاهر به نظر می رسد واقعا خوب است. اغلب به دنبال این است که تنهایی با کودک شما زمانی را بگذراند. اغلب در کارهای کودک به شما کمک می کند. کودکتان را شب ها برای گردش بیرون می برد. برای او بدون هیچ دلیل مشخصی هدیه می خرد خصوصا کسی که خودش بچه ندارد. مرتبا می خواهد کودک یا نوجوان را به دستشویی ببرد.

درخواست کمک در مقابل یک فرد متجاوز زمانی که علائم هشداردهنده ی فریب دادن کودک را مشاهده کردید.

اگر متوجه هریک از این پرچم های قرمز و علائم هشداردهنده شدید از یک فرد متخصص کمک بگیرید. برخورد کردن درست با فردی که پرچم های قرمز را نشان داده است کار سختی خواهد بود و نیاز است به شیوه ی درستی برخورد خود با او را مدیریت کنید.

منابع
thepragmaticparent.compsmag.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا