مرد سیگما و 10 ویژگی برتر آن نسبت به آلفا

در فرهنگ های عامیانه اصطلاح «مرد سیگما» برای توصیف مردانی محبوب و موفق مورد استفاده قرار می گیرد که افرادی بسیار مستقل و متکی به خود هستند. از نظر کارشناسان و مفسران اجتماعی مرد سیگما به عنوان گرگ های تنها شناخته می شوند که کاملا قدرتمند بوده اما تحت هیچ شرایطی تابع جمع قرار نمی گیرند. اما اینکه نشانه و ویژگی یک مرد سیگما چیست و مردان با این تیپ شخصیت چه خصوصیاتی دارند ممکن است برای شما جالب باشد. بر همین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از همکده نشانه و ویژگی یک مرد سیگما را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

مرد سیگما و سلسله مراتب سلطه اجتماعی

به طور کلی شخصیت های مردان بر اساس سیستم رتبه بندی به موارد زیر طبقه بندی می شود:

  • مرد آلفا
  • مرد سیگما
  • مرد بتا
  • مرد دلتا
  • مرد گاما
  • مرد امگا

عواملی مانند اعتماد به نفس، شجاعت، مسئولیت پذیری، توانایی رهبری، و آگاهی مواردی هستند که بر این تقسیم بندی تاثیر می گذارند.

فرق مرد سیگما و آلفا چیست؟

مردان آلفا در صدر این دسته بندی به عنوان مردان تهاجمی  و سلطه گر شناخته می شوند. این افراد کاملا اجتماعی و برون گرا هستند. تصور می شود که جذب زنان برای آنها کار آسانی است زیرا آنها به طور طبیعی به سمت زنان جذب می شوند، مانند پروانه ها به شعله آتش.

یک مرد آلفا دوست دارد دستاوردهای خودش را به رخ بکشد و بیشتر به دنبال شهرت است، اما طرز تفکر او می تواند متوسط ​​و حتی ناقص باشد. اما مرد سیگما درون گرا  یا محتاط است و نسبت به همتای آلفای خود کمتر اجتماعی است. او برای پیشرفت نیازی به تحریک اجتماعی ندارد و بیشتر به تنهایی تصمیم می گیرد.

مقاله ای که توسط توسعه مردانه منتشر شده است ، مرد سیگما را به گونه ای توصیف می کند که با سلسله مراتب سلطه هویت ندارند و ترجیح می دهند زندگی یک ماجراجو و یک مسافر را داشته باشند.

آنها بر این باورند که می توانند بدون نیاز به معاشرت با دیگران به موفقیت شخصی و حرفه ای دست یابند. جالب اینجاست که آنها هنوز هم به دلیل ویژگی هایی که آنها را از مردان آلفا متمایز می کند، در بین زنان محبوبیت زیادی دارند.

یک نکته کاملا جالب توجه این است که مردان آلفا از رقبای سیگما خود بیزارند زیرا به نظر می رسد در زندگی موفق می شوند بدون اینکه مجبور باشند نیمی از کارهای آلفا را برای کسب مقام یا شهرت انجام دهند.

نشانه و ویژگی های قدرتمند مرد سیگما

مرد سیگما و 10 ویژگی برتر آن نسبت به آلفا || مرکز مشاوره همکده

برخی از ویژگی ها و نشانه های مردان سیگما آنها را از سایر مرد ها متمایزتر می کند، از جمله:

مرد سیگما یا گرگ تنها

یکی از ویژگی های مثبت مردان سیگما باعث شده که آنها به عنوان گرگ تنها شناخته شوند. شخصیت گرگ تنها در مردان سیگما آنها را به یک گرگ شورشی تشبیه می کنند که از گله جدا می شود تا به تنهایی زنده بماند. آنها می تواند به تنهایی و مجرد رشد کند و خوشحال باشد. آنها با قطع ارتباط از دیگران و روابط اجتماعی بیشتر به دنبال موفقیت های خودشان می روند. برای شناسایی نمونه ای از مردان سیگما به ایلان ماسک، میلیاردر و مدیر عامل اسپیس ایکس و تسلا فکر کنید.

سکوت در مرد سیگما

اگر مرد هایی را در اطراف خود می بینید که کاملا ساکت هستند، شاید او یک مرد سیگما باشد، کسی که دوست دارد در یک محیط آرام عقب نشینی کند. در واقع او برای سکوت و تنهایی خودش ارزش قائل است و لازم است که از نظر جسمی و روحی تعادل خود را به حالت اول برگرداند. برای همین مردان سیگما به نوعی “مرد قوی و ساکت” نیز شناخته می شود، قبل از تصمیم گیری در مورد زندگی، زمان زیادی را صرف تفکر و تجزیه و تحلیل می کند.

اما این افراد به عنوان مردان خسته کننده تعبیر می شوند. در حالی که این مردها از درون به آرامش می رسند. اما آنها برای موفق شدن خود ممکن است دست به کارهایی بزنند که دیگران جرات انجام دادن آن را نداشته باشند.

اسرار آمیز بودن مرد سیگما

چیزی عجیب در مورد گرگ تنها او را برای زنان بسیار جذاب می کند. به راحتی نمی توانید آنها و ذهن و افکارشان را بشناسید، او آنقدرها هم شفاف نیست. مرموز بودن شخصیت آنها باعث جذابیت شان می شود. شما فکر می کنید که شخصیت مرموز او زنان را از خود دور می کند. در عوض، این رفتار در مردان سیگما علاقه زنان را برمی انگیزد . اگر می‌خواهید این مرد را بشناسید، شاید مجبور شوید که برای شناخت آنها زیاد تلاش کنید.

مرد سیگما و استقلال منحصر به فرد

یکی دیگر از نشانه ها و ویژگی های مردان سیگما این است که آنها نه تنها به صورت انفرادی پرواز می کند، بلکه مستقل است. اتکا به دیگران برای مرد سیگما زمان، انرژی و استرس زیادی می گیرد. برای همین سعی می کنند برای دور شدن از عوامل استرس زا کاملا مستقل باشند.

این در حالی که بقیه فکر می کنند این افراد نیازی به کسی ندارند. این در حالی است که مرد سیگما برای کمک خانواده، دوستان و شرکای عاشقانه خود ارزش قائل هستند، اما تکیه بر آنها برای برآوردن نیازهای جسمی یا عاطفی خود ایده ای نیست که برای آنها مناسب باشد.

خودکفا بودن در مرد سیگما

مرد سیگما به اصطلاح درونگرا علاوه بر استقلال، خودکفا است. احساس استقلال مرد سیگما او را از تکیه کردن بر دیگران باز می دارد که می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. اما او همه چیز را یک قدم جلوتر می برد تا به هر آنچه که می خواهد برسد. او نیازی به پیروان یا حامیان ندارد تا او را تشویق کند. یک مرد سیگما بیشتر به مهارت های خود تکیه می کند.

ساکت بودن مرد سیگما

مرد سیگما و 10 ویژگی برتر آن نسبت به آلفا || مرکز مشاوره همکده

یکی دیگر از نشانه ها و علائم مرد سیگما، سکوت اوست. اما این به معنای خجالتی یا ضعیف بودن نیست. کسانی که با مردانی با شخصیت سیگما در ارتباط بودند، او را فردی ساکت اما قوی، سکسی و با اعتماد به نفس توصیف می کنند. جدا شدن مرد سیگما از اجتماع بیشتر به اعتماد به نفس بالای آنها مربوط می شود.

گرگ تنها در مورد خودش مطمئن است، به همین دلیل است که به تنهایی برای هموار کردن مسیر خودش تلاش می کند. او می داند که می‌تواند بدون نیاز به مطابقت با انتظارات و قوانین جامعه در مورد نحوه رفتارش، عمل کند و موفق شود. برای بسیاری از زنان، این اعتماد به نفس در یک مرد است، نه کنترل یا تسلط، که او را فوق العاده جذاب می کند.

مرد سیگما و عشق به آزادی

یکی دیگر از ویژگی ها و نشانه های مرد سیگما این است که آنها به دنبال عاشقی هستند. اگر با مردی قرار می‌گیرید که فضای خودش را دوست دارد و چندین مورد دیگر از این ویژگی‌ها را دارد، ممکن است شخصیت مرد سیگما داشته باشد. اما علاقه زیادی آنها به آزادی می تواند برای زنان کمی ناامید کننده باشد.

این در حالی است که اکثر مرد سیگما به خوداشتغالی بیشتر علاقه دارند تا اینکه به دنبال شغل های سنتی بروند. چون خوداشتغالی به آنها کمک می کند تا به هر کاری که می خواهند بدون توجه به نیاز دیگر برسند. آنها به توضیح دادن و پاسخگویی به دیگران متنفرند. برا همین مردان سیگما به زنانی که دلبسته نمی شوند علاقه بیشتری نشان می دهند چون می توانند آزادی خودشان را داشته باشند.

قابل انعطاف بودن در مرد سیگما

انعطاف پذیری یا توانایی تطبیق آسان با تغییرات از ویژگی های ارزشمند مردان سیگما است. آنها می توانند با موقعیت ها و محیط های مختلف سازگار شوند و با افراد با تیپ های شخصیتی متفاوت کنار بیایند. حتی اگر برای ایجاد موفقیت یا کسب تمجید به گروه‌ها و تیم‌ها تکیه نمی‌کنند، اما مشکلی برای با یک تیم بودن ندارند. سازگاری همچنین آنها را به شرکا، رهبران و رئیسان خوبی تبدیل می کند. اگر یک مرد سیگما در حلقه اجتماعی خانواده خود دارید، ممکن است متوجه شوید که به جای غافل شدن از ناراحتی تغییرات، به دنبال پیشرفت هستند.

مرد سیگما خود واقعی است.

شخصیت های سیگما هیچ مشکلی ندارند که خود واقعی خودش را مستقیماً به شما نشان دهند. آنها نیازی به پوشیدن ماسک برای پنهان کردن ویژگی های ناخوشایند ندارند تا افراد یا شریک های عاشقانه را به زندگی خود جذب کنند. این افراد وقتی در اطراف شما با دور هستند، تقریباً همان شخص بوده و خود واقعی شان را نشان می دهند.

این مردان شخصیت اسرارآمیزی دارند، بنابراین شما باید کمی تلاش کنید تا بتوانید طیف کاملی از شخصیت‌های آنها را کشف کنید، و این زمان می‌برد. وقتی با یک مرد سیگما برخورد می کنید ممکن است فکر کنید که آنها چیزی را از شما پنهان می کنند. اما بهتر است از گفتن هر چیزی که باعث می شود فکر کند به او اعتماد ندارید خودداری کنید. چون این اخلاق شما او را ناراحت می کند حتی اگر عصبانیت خود را نشان ندهد. به او زمان بدهید. هنگامی که او کاملاً به شما اعتماد کرد، خود را برای شما آشکار می کند.

مرد سیگما از نظر عاطفی باهوش است.

مرد سیگما جذاب و متکی به خود از نظر عاطفی باهوش است. این بدان معنی است که او دارای حس قوی خودآگاهی است و همدلی را از خود بروز می دهد. خودآگاهی به او این امکان را می دهد که احساسات خود را بشناسد و آنها را بیان کند. این به او قدرت می دهد تا رفتارهای منفی را تغییر دهد. توانایی او در ارزیابی و اصلاح خود او را به یک دوست، شریک و کارمند خوب تبدیل می کند.

سخن آخر

همان طور که می بینید مرد سیگما ویژگی ها و نشانه های خاص خودشان را دارند. شناخت آنها کمی سخت است. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد تیپ های شخصیتی مردان به راحتی می توانید آنها را بشناسید. اما در هر شرایطی ممکن است با این افراد با مشکلاتی مواجه شده و در برقراری ارتباط با آنها دچار سردرگمی شوید. در این شرایط می توانید با مشاوره از یک روانشناس باتجربه و مجرب تمامی موضوعات و ابهامات خودتان را در مورد شناخت مردان سیگما مورد بررسی قرار دهید.

منابع
https://www.happierhuman.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا