رابطه جنسی خواهر و برادر

رابطه جنسی خواهر و برادر یا بهتر است بگوییم سوء استفاده جنسی برادر و خواهر در اغلب موارد یک مشکل پنهان است که کمتر از انواع دیگر خشونت‌های خانوادگی مورد بحث قرار می‌گیرد. هیچ کس دوست ندارد این مسئله را باور کند که تجاوز جنسی به نام سوء استفاده جنسی برادر و خواهر وجود دارد. آنها سوء استفاده را به عنوان کنجکاوی عادی دوران کودکی توضیح می‌دهند، اما اینطور نیست.

با وجود اینکه هیچ تعریف پذیرفته شده و یکسانی در مورد از آزار جنسی خواهر و برادر وجود ندارد، اما این مسئله در اغلب موارد به عنوان بروز سوء استفاده جنسی بین کودکانی که در یک خانواده زندگی می‌کنند، تعریف می‌شود. این افراد می‌توانند شامل خواهران و برادران بیولوژیکی، فرزند خوانده‌ها، فرزندان ناتنی یا سایر کودکانی باشد که در یک خانه زندگی می‌کنند.

رابطه جنسی خواهر و برادر یا همان تجاوز جنسی، نوعی کنترل خشونت آمیز است که باعث می‌شود قربانیان احساس ترس و تنهایی داشته باشند. حتی این رابطه می تواند منجر به بروز برخی عوارض و اثرات سوء منفی در خانواده ها شود. برهمین اساس ما سعی کرده ایم در این مقاله از همکده هر آنچه که باید در مورد رابطه جنسی خواهر و برادر را بدانید مورد بررسی قرار دهیم.

حقایقی درباره سوء استفاده جنسی برادر و خواهر

متأسفانه، سوء استفاده جنسی در بین خواهران و برادران بسیار شایع تر از آن چیزی است که مردم گمان می‌کنند. علاوه براین، این مشکل به خانواده‌های خاصی محدود نمی‌شود، بلکه می‌تواند در انواع مختلف خانواده‌ها رخ دهد. کودکان بیشتر از آزار والدین، مورد آزار جنسی خواهر و برادرشان قرار می‌گیرند.

سوء استفاده جنسی در بین خواهران و برادران می‌تواند برای مدتی طولانی، قبل از اینکه والدین از موضوع آگاه شوند، ادامه یابد. متأسفانه، بسیاری از والدین وقتی متوجه این موضوع می‌شوند، اقدام مناسبی را انجام نمی‌دهند. از جمله نکاتی که بهتر است درباره رابطه جنسی خواهر و برادر بدانید، عبارت‌اند از:

رابطه جنسی خواهر و برادر کمتر گزارش می‌شود.

سوء استفاده جنسی خواهر و برادر را می‌توان پنهان کرد. خواهران و برادرانی که مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، اغلب مشکلات خود را فاش نمی‌کنند، زیرا می‌ترسند که والدین سخن آنان را باور نکنند و ناراحت شوند. علاوه براین ممکن است احساس کنند که آنها مقصر بروز این وضعیت هستند.

با توجه به ماهیت پنهان و مخفیانه این موضوع، تعیین دقیق میزان شیوع آزار جنسی خواهر و برادر بسیار دشوار است. یک گزارش حاکی از آن است که حدود 5 درصد از کودکان، درگیر سوء استفاده جنسی از ناحیه خواهر و برادر خود هستند. برآوردها نشان می‌دهد که سوء استفاده جنسی توسط خواهر و برادر ممکن است تا سه برابر بیشتر از سوء استفاده جنسی توسط والدین بروز پیدا کند.

علاوه براین، نتایج حاصل از تحقیقات نشان می‌دهد که رفتار جنسی انجام شده توسط مجرمان، احتمالاً در طول زمان بیشتر می‌شود. در نتیجه، مجرمان در صورت عدم درمان یا مجازات، به مرور زمان مرتکب جرایم جنسی بیشتری می‌شوند .

والدین ممکن است به قربانیان آزار جنسی شک کنند.

متأسفانه، والدین بسیاری از کودکانی که آزار جنسی خواهر یا برادر خود را فاش می‌کنند، سخن آنها را باور نمی‌کنند. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در مجله خشونت بین‌ فردی منتشر شد، نشان داد که والدین در مسئله آزار جنسی خواهر یا برادر، شک یا کودک خود را سرزنش می‌کنند.

پسران نوجوان بیشترین آزار جنسی را انجام می‌دهند.

وقتی بسیاری از مردم اصطلاح “مجرم جنسی” را می‌شنوند، یک فرد بزرگسال را تصور می‌کنند. با این حال واقعیت اینگونه نیست. به عنوان مثال، به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، بیش از یک سوم از جرایم جنسی علیه کودکان توسط سایر افراد که زیر سن قانونی هستند، انجام می‌شود.

در واقع دسترسی آسان به خواهر و برادر این احتمال را افزایش می‌دهد که مجرم زیر سن قانونی، فردی را از خانواده خود انتخاب کند. میانگین سنی نوجوانان مجرم جنسی 15 سال است. اکثر مجرمان جنسی که جرم آنها ثبت شده است، اولین جرم خود را قبل از 18 سالگی انجام می‌دهند. اما از هر 8 مجرم نوجوان، 1 نفر زیر 12 سال سن دارند.

از مجموع جرایم جنسی نوجوانان، تنها حدود 7 درصد توسط زنان انجام می‌شود. در زمینه تجاوزات جنسی زنان، احتمال قربانی شدن اعضای خانواده بیشتر است. یادآوری این نکته مهم است که مجرمان و قربانیان می‌توانند از هر جنسیتی باشند. به این ترتیب، مجرمان به احتمال زیاد پسران نوجوان هستند، اما دختران و کودکان کوچکتر نیز می‌توانند مرتکب سوء استفاده جنسی شوند.

علائم سوء استفاده جنسی خواهر و برادر

رابطه جنسی خواهر و برادر || مرکز مشاوره همکده

با وجود این که میزان بروز آزار جنسی خواهر و برادر بیشتر از آن چیزی است که مردم تصور می‌کنند، اما این مسئله اغلب نادیده گرفته می‌شود. برخی از رفتارهایی که می‌توانند نشان دهنده بروز چنین مشکلی باشند، عبارت‌اند از:

  • بروز تغییر در عادات غذایی
  • رفتار جنسی با اسباب بازی‌ها یا کودکان دیگر
  • اجتناب از تعامل یا ترس از خواهر و برادر خود
  • بروز تغییرات ناگهانی در رفتار از جمله گوشه گیری
  • تجربه علائم فیزیکی مانند درد، زخم یا قرمزی اندام تناسلی
  • بروز تغییرات خلقی مانند تحریک پذیری، غمگینی یا طغیان خشم
  • پسرفت در رفتار، از جمله بروز شب ادراری در کودکی که قبلاً اینچنین نبوده است.

مشاهده این علائم می‌تواند باعث نگرانی شود.

علل سوء استفاده جنسی خواهر و برادر

هیچ علت واحدی در ارتباط با آزار جنسی خواهر و برادر وجود ندارد. از آنجایی که کودکان اغلب سوء استفاده از خواهر و برادر خود را گزارش نمی‌کنند و والدین ممکن است آن را انکار کنند یا نادیده بگیرند، برای روانشناسان و سایر متخصصان دشوار است که به طور کامل بفهمند چرا چنین اتفاقی می‌افتد و چه عواملی در این نوع آزار نقش دارند.

برخی از عواملی که ممکن است در افزایش خطر تجاوز جنسی خواهر و برادر نقش داشته باشند، عبارت‌اند از:

تفاوت‌های سنی

زمانی که فاصله سنی قابل توجهی بین کودکان وجود داشته باشد، بروز سوء استفاده ممکن است شایع تر باشد. در مقاله‌ای که در واشنگتن پست منتشر شده است، جان وی. کافارو، استاد روانشناسی و نویسنده کتاب “ترومای سوء استفاده از خواهر و برادر” خاطرنشان کرد که تحقیقات خود او نشان می‌دهد که اغلب تفاوت سنی زیادی بین مرتکبین و کودکانی که مورد آزار قرار می‌گیرند، وجود دارد.

سابقه سوء استفاده جنسی قبلی

کودکانی که قبلا مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، بیشتر درگیر رفتارهای جنسی مزاحم هستند و ممکن است بیشتر مرتکب آزار جنسی خواهر و برادر شوند یا توسط خواهر یا برادر خود مورد آزار قرار گیرند.

بی توجهی

کودکانی که از سمت والدین و مراقبین خود مورد غفلت قرار می‌گیرند، ممکن است بیشتر درگیر فعالیت‌های جنسی شوند. فقدان نظارت و مراقبت بزرگسالان می‌تواند باعث شود که کودکان به دنبال تماس با دیگران برای رفع نیازهای عاطفی برآورده نشده خود باشند. کودکان بدون نظارت، ممکن است بیشتر از سایرین در تماس با محتوای مستهجن باشند.

سوء استفاده از مسئولیت

کودکانی که مسئولیت فرزندان کوچکتر را بر عهده می‌گیرند، ممکن است توانایی مدیریت رفتارهای خود را نداشته باشند و از شرایط موجود سوء استفاده کنند.

پیشگیری از تجاوز جنسی خواهر و برادر

رابطه جنسی خواهر و برادر || مرکز مشاوره همکده

مراقبت از فرزندان و توجه کافی به آنها می‌تواند به پیشگیری از بروز سوء استفاده جنسی از خواهر و برادر کمک کند. برخی از اقداماتی که می‌توانید برای کاهش خطر بروز این وضعیت انجام دهید، عبارت‌اند از:

  • نظارت بر فرزندان در تمامی شرایط
  • صحبت با کودک خود درباره اتفاقات روزمره
  • آموزش صحیح به کودکان درباره تمایلات و مسائل جنسی
  • حمایت از فرزند در صورت گزارش مورد آزار قرار گرفته شدن توسط دیگران

تحقیقات نشان می‌دهد که سوء استفاده جنسی خواهر و برادر به احتمال زیاد در سنین پایین‌تر شروع می‌شود و شامل انواع رفتارهای آزاردهنده جنسی است. البته به اشتراک گذاری فایل‌های مستهجن نیز می‌تواند در این زیر مجموعه قرار گیرد. بنابراین باید بر زندگی آنلاین فرزند خود نیز نظارت کافی داشته باشید.

نقش والدین در رابطه جنسی خواهر و برادر

والدین باید از تمام مسائل و شرایط مربوط به آزار خواهر و برادر آگاه باشند. در مورد عوامل مستعد کننده بروز آزار جنسی خواهر و برادر آموزش ببینید و اقدامات مناسبی را برای پیشگیری از بروز رابطه و اعمال جنسی بین فرزندان خود انجام دهید. به همین علت بهتر است با یک متخصص درباره آزار جنسی خواهر و برادر به خوبی مشورت کنید.

اگر مشکوک هستید در خانه شما بین خواهران و برادران آزار جنسی رخ داده است، هم برای قربانی و هم برای مرتکب باید به دنبال یک روش درمانی مناسب باشید. اگر یکی از فرزندانتان سوء استفاده توسط دیگران را گزارش داد، از او حمایت کنید. سپس اقداماتی را برای درمان قربانی انجام دهید. به عنوان مثال آزار جنسی را به مراکز مربوطه گزارش دهید.

موضوع را با کودکان خود در میان بگذارید‌. بسته به شرایط خانواده، این کار ممکن است شامل بحث در مورد رفتارهای جنسی، رعایت مرزهای یکدیگر و گزارش مشکلات احتمالی بروز پیدا کرده در آینده باشد. این کار باید با نظارت مستمر و نظارت بر رفتار دنبال شود. مطمئن شوید که کودکانتان بدون نظارت رها نمی‌شوند.

مطمئن شوید که مجرم به خواهر و برادر خود دسترسی ندارد. در شرایط دیگر، لازم است مطمئن شوید که کودک متخلف شما، دیگر به خواهر و برادر خود دسترسی ندارد. اگرچه برای والدین دشوار است که قبول کنند یکی از فرزندانشان از دیگری سوء استفاده کرده است، با این حال این وضعیت هرگز نباید نادیده گرفته شود. سوء استفاده جنسی جرم است. هم قربانی و هم مجرم نیاز به توجه شما دارند.

سخن آخر

مرتکبین باید در قبال اعمال خود پاسخگو باشند. همچنین این افراد نیاز به درمان دارند تا مطمئن شوید که دیگر به هیچ کودک دیگری آسیب نرسانند. سایر کودکانی که عضو خانواده شما نیستند نیز ممکن است نیاز به درمان داشته باشند. قربانیان آزار جنسی به اعتماد، حمایت و محافظت نیاز دارند. گزارش بدرفتاری اولین گام در انجام این کار است، اما قربانیان به درمان مداوم و عشق نیاز دارند تا از اثرات سوء استفاده جنسی رها شوند و در آینده دچار مشکل نشوند. درمان در قربانیان رابطه جنسی خواهر و برادر می تواند توسط یک روانشناسی مجرب و باتجربه از همکده و از طریق مشاوره آنلاین و در یک محیطی کاملا امن و دوستانه صورت بگیرد.

منابع
https://www.verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا