اضطراب عملکرد جنسی

در اصل رابطه ی جنسی لذت بخش تصور می شود اما اگر شما دائما نگران خوب بودن و عملکرد خود در حین رابطه باشید به سختی از آن لذت خواهید برد. اگر می خواهید این هیجان را به زندگی خود برگردانید باید یاد بگیرید چرا اضطراب عملکرد جنسی ممکن است برای شما پیش بیاید و از نکاتی برای به حداقل رساندن این اضطراب کمک بگیرید.

علل ایجاد اضطراب عملکرد جنسی

رابطه ی جنسی چیزی فراتر از یک واکنش فیزیکی است. احساسات شما نیز در این بین نقشی خواهند داشت. وقتی ذهن شما استرس زیادی دارد نمی تواند روی رابطه تمرکز داشته باشد و بدنتان نیز در نتیجه دچار هیجان لازم نخواهد شد.

نگرانی های متعددی هستند که می توانند باعث ایجاد این مشکل شوند:

  • ترس از اینکه در رختخواب عملکرد خوبی نداشته و نتوانید شریک جنسی خود را راضی کنید.
  • تصویر ذهنی منفی از بدن خود، از جمله نگرانی برای وزنتان
  • مشکلاتی که در روابط وجود دارند.

این عوامل باعث می شوند بدن شما هورمون های استرس را آزاد کند، مانند اپی نفرین و نروپی نفرین.

اضطراب عملکرد جنسی

علائم اضطراب عملکرد جنسی

وضعیت ذهنی شما می تواند تاثیر بزرگی روی توانایی برانگیخته شدن شما داشته باشد. حتی اگر در رابطه با کسی هستید که به نظر شما جذابیت جنسی داشته و برایتان مناسب است، نگرانی در مورد اینکه بتوانید شریک خود را راضی نگه دارید می تواند انجام این کار را برای شما غیرممکن سازد.

یکی از اثرات هورمون های استرس باریک کردن رگ های خونی بدن است. وقتی خون کمتری در آلت جنسی شما جریان داشته باشد رسیدن به نعوظ برای شما سخت خواهد بود. حتی مردانی که در حالت عادی هیچ مشکلی برای  تحریک شدن ندارند شاید زمانی که با اضطراب عملکرد جنسی مواجه می شوند نتوانند به نعوظ دست یابند.

وقتی شما تنها روی داشتن عملکردی خوب تمرکز دارید نمی توانید روی کارهایی که در تختخواب انجام می دهید دقت کافی داشته باشید. حتی اگر بتوانید به نعوظ برسید بازهم برای رسیدن به ارگاسم حواس پرتی زیادی خواهید داشت.

اضطراب عملکرد جنسی باعث ایجاد چرخه ای از مشکلات می شود. شاید به قدری در مورد رابطه ی جنسی مضطرب شوید که نتوانید در ان شرکت کنید و این خود حتی می تواند باعث ایجاد اضطراب جنسی بیشتری شود.

]اضطراب عملکرد جنسی

اضطراب چگونه روی تجربه ی جنسی زنان اثر خواهد گذاشت؟

 این زنان ترس دارند که نتوانند شریک جنسی خود را در تختخواب راضی نگه دارند. 

اضطراب عملکرد جنسی|مرکز مشاوره همکده

غلبه بر اضطراب عملکرد جنسی

اگر دچار اضطراب عملکرد جنسی هستید حتما نزد یک پزشک بروید، کسی که به قدر کافی با او راحت باشید تا در مورد زندگی جنسی تان صحبت کنید.

در طول تست پزشک از شما در مورد سابقه ی جنسی تان سوال می کند تا متوجه شود جه مدت است شما دچار اضطراب عملکرد جنسی هستید و چه نوع افکاری هستند که در تداخل با زندگی جنسی شما می باشند.

داروها و درمان های دیگر می توانند به حل مشکل اختلال نعوظ و دیگر مشکلات جنسی که علل فیزیکی دارند کمک کنند. اگر مشکلی در سلامت مقصر وضعیت شما نبود پزشک ممکن است از شما بخواهد یکی از این راه ها را امتحان کنید:

با یک مشاور صحبت کنید.

با یک روان درمان یا مشاوری که در درمان مشکلات جنسی تجربه دارد وقت دیدار بگیرید. درمان می تواند کمک کند مشکلات خود را فهمیده و بعد ان هایی که باعث اضطراب عملکرد جنسی شده اند را کاهش داده یا از بین ببرید. برای مثال اگر نگران انزال زودرس هستید می توانید تکنیک هایی را امتحان کنید که باعث می شوند کنترل بیشتری روی خودتان داشته باشید.

با همسر خود رک و روراست باشید.

در مورد نگرانی های خود با همسرتان صحبت کنید. این کار کمک می کند بخشی از نگرانی های شما کاهش یابند. وقتی در کنار هم سعی می کنید به یک راه حل خوب برسید ممکن است به عنوان یک زوج به هم نزدیک تر شوید و در کنار آن روابط جنسی خود را نیز بهبود بخشید.

سعی کنید رابطه ی صمیمانه ی شما به شکل دیگری باشد.

یاد بگیرید چگونه بدون داشتن دخول جنسی می توانید به یکدیگر نزدیک شوید. می توانید در کنار هم یک دوش آب گرم گرفته یا کمی همسرتان را ماساژ دهید. سعی کنید با روش های دیگر یکدیگر را راضی و خوشحال نگه دارید، در نتیجه همیشه نیازی نیست برای عملکرد جنسی احساس فشار و نگرانی داشته باشید.

ورزش کنید.

اضطراب عملکرد جنسی

ورزش کردن و کمی تحرک نه تنها باعث می شود حس بهتری نسبت به بدن و اندام خودتان پیدا کنید بلکه حرکات و نیروی شما در اتاق خواب نیز تا حد زیادی بهبود خواهد یافت.

تا جایی که می توانید حواس خودتان را پرت کنید.

زمانی که با هم رابطه ی عاشقانه برقرار می کنید یک موسیقی رومانتیک پخش کرده یا فیلمی با صحنه های تحریک کننده بگذارید. پرت کردن حواستان از عملکرد جنسی خود می تواند نگرانی هایی را از بین ببرد که مانع از برانگیختن و هیجان شما در طول رابطه می شدند.

در نهایت زیاد به خودتان سخت نگیرید.

خودتان را در مورد ظاهر فیزیکی یا توانایی تان در رختخواب سرزنش نکنید. برای اضطراب عملکرد جنسی خود از یک متخصص کمک بگیرید در نتیجه می توانید به یک زندگی جنسی سالم و لذت بخش دوباره برگردید.

منابع
webmd.comwebmd.comonlinedoctor.superdrug.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا