خطر خشم در روابط | چگونه خشم بر روابط اثر دارد؟

هر کسی که قبلاً رابطه داشته است می داند که چقدر سخت می تواند باشد. هر رابطه ای از افراد ناقص تشکیل شده است،‌ اغلب با انتظارات متفاوت. اگر انتظار دارید که همه چیز همیشه عالی باشد،‌ در بعضی مواقع خود را ناامید خواهید کرد. اختلاف نظر برای زوجین کاملاً طبیعی است. و گرچه بسیاری از زوجین می فهمند که قرار نیست همیشه با یکدیگر توافق کنند،‌ اما بسیاری از آنها خطر خشم در روابطشان را درک نمی کنند. خشم در روابط می تواتد مشکلات زیادی به همراه داشته باشد. در این مقاله از وب سایت همکده به بررسی خطر خشم در روابط پرداخته ایم.

اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با خشم دارید یا به دنبال راه های درمانی هستید با مرکز مشاوره همکده در تماس باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چگونه خشم می تواند بر روابط من تأثیر بگذارد؟

برای بررسی تاثیر خشم بر روابط لازم است تا نکات بسیاری را مد نظر داشته باشیم این نکات از اهمیت بالایی برخوردارند. در ادامه تمامی موارد مهم را بیان می کنیم.

چگونه خشم را تعریف می کنید؟

خطر خشم در روابط | چگونه خشم بر روابط اثر دارد؟

مهم است که درک کنید خشم چیست. تعریف دیکشنری مریام وبستر از خشم،‌ “یک احساس شدید نارضایتی و معمولاً خصومت است.” همچنین آن را به عنوان “خشم” توصیف می کند،‌ که به عنوان “یک احساس شدید” یا “یک تناسب خشم خشونت آمیز” تعریف می شود. به شکل ساده تر،‌ خشم احساسی است که مردم هنگام تجربه احساسات منفی دارند. عصبانیت به خودی خود چیز بدی نیست. اما روشی که مردم غالباً ابراز می کنند در نهایت چیز بدی است.

چرا عصبانیت در روابط یک خطر است؟

وقتی در رابطه خشم به درستی کنترل نشود،‌ می تواند خسارت جبران ناپذیری را به بار آورد. به عنوان مثال،‌ اگر دائماً با عصبانیت بیش از حد لازم برای موقعیت واکنش نشان می دهید،‌ ممکن است رابطه را به دردسر بیندازید. اگر شریک زندگی شما این درام را خسته کند،‌ ممکن است تصمیم بگیرد رابطه را خاتمه دهند.

همچنین عصبانی شدن هنگامی که شخص دیگری با عصبانیت با شما سر و کار دارد نیز آسان است. این بدان معناست که مشاجره همچنان ادامه دارد تا زمانی که شما بر سر هم فریاد بزنید یا مسیر مخالف را طی کرده و تصمیم بگیرید فقط یکدیگر را نادیده بگیرید. وقتی هیچ یک از افراد نمی توانند آرام بمانند،‌ باعث می شود اختلافات به یک چیز عظیم تبدیل شود. همچنین اختلاف نظر در مورد بیش از آنچه در اصل بوده است را ایجاد می کند. وقتی عصبانیت بیش از حد شود و کنترل نشود،‌ می تواند منجر به آزار کلامی،‌ عاطفی یا جسمی شود. هیچ نوع سو استفاده در روابط قابل قبول نیست. به نظر می رسد مثل صدا زدن،‌ کوچک شمردن،‌ ضربه زدن یا آسیب رساندن به شخص مقابل است.

عصبانیت سالم به نظر می رسد؟

بسیاری از چیزهای زندگی ما را ملزم می کند احساس خشم را تجربه کنیم. با این حال،‌ این چیزها معمولاً همان چیزی نیستند که ما خشم خود را بر روی آنها متمرکز کنیم. به عنوان مثال،‌ به عنوان انسان،‌ وقتی می بینیم که با افراد دیگر بدرفتاری یا بد اخلاقی می شود،‌ باید احساس خشم کنیم. با این حال،‌ بسیاری از ما عصبانیت خود را بر روی چیزهایی متمرکز می کنیم که شایستگی چنین احساسات شدیدی را ندارند.

چرا نمی خواهید خشم خود را پنهان کنید؟

شاید شما فردی نباشید که با عصبانیت رفتار کند. درعوض،‌ شما تمایل دارید عصبانیت خود را به جای “ایجاد مشکل” در اعماق خود پر کنید. اگر چنین احساسی دارید پس احتمالاً تقابل را نیز دوست ندارید. با این وجود،‌ خشم هنگامی که تصمیم می گیرید با آن کنار نیایید خطری دارد. هنگامی که افراد سعی می کنند عصبانیت خود را سرکوب کنند،‌ این امر اغلب از نظر جسمی در بدن خود را نشان می دهد. سپس،‌ به صورت حملات قلبی،‌ مشکلات گوارشی،‌ درد مزمن یا سایر علائم جسمی ظاهر می شود که غیرقابل توصیف است.

چگونه خطر خشم در روابط را از بین ببریم؟

بسیاری از روش های سالم برای یادگیری نحوه کنترل خشم وجود دارد. در اینجا چندین ایده برای فکر کردن آورده شده است. یکی را انتخاب کنید و همچنان آنها را امتحان کنید تا چیزی که برای شما مناسب است پیدا کنید:

ژورنالیسم

برخی از افراد وقتی می توانند احساسات خود را به صورت نوشتاری بیان کنند،‌ از خشم رهایی می یابند. این کار به آزاد شدن افکار درون ذهنتان کمک بسیار زیادی می کند و شما را به مسیری خاص هدایت می کند.

ورزش

خشم فروخورده اغلب می تواند از طریق فعالیت بدنی آزاد شود. می توانید در یک ورزش شرکت کنید،‌ وزنه بزنید یا برای دویدن بروید. گاهی اوقات استفاده از انرژی جسمی به تخلیه انرژی هیجانی نیز کمک می کند. می توانید در روز زمان هایی را به ورزش خود اختصاص دهید.

مدیتیشن کنید

 تمرین میانجیگری ذهن آگاهی اغلب می تواند به افراد کمک کند تا از یک وضعیت عقب نشینی کرده و به تصویر کلان نگاه کنند. این به آنها کمک می کند تا احساسات خود را از شرایط دور کنند،‌ که همچنین می تواند به آنها کمک کند قبل از اینکه اجازه دهند آنها عصبانیت خود را کنترل کنند،‌ خشم خود را کنار بگذارند.

تکنیک های تنفس عمیق را بیاموزید

خطر خشم در روابط | چگونه خشم بر روابط اثر دارد؟

 گاهی اوقات فقط یادگیری چگونگی کاهش نفس می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه می توانید احساسات خود را کنترل کنید در لحظه ای که به طور معمول با عصبانیت پاسخ می دهید. این شبیه توصیه ای است که هنگام عصبانیت باید سعی کنید آن را تا 10 بشمارید.

به پیاده روی بروید

 گاهی بیرون آمدن و هوای تازه می تواند به شما کمک کند تا ذهن و روح خود را پاک کنید. این می تواند زمانی را برای شما فراهم کند که به آرامش نیاز دارید و راهی بهتر برای پاسخ گویی پیدا می کنید.

برای رفع خطر خشم در روابط استراحت کنید

اگر در وسط اختلاف هستید و متوجه می شوید که داغ می شود،‌ ممکن است زمان استراحت فرا برسد. لحظه ای از مکالمه دور شوید و به شریک زندگی خود اطلاع دهید که وقتی شرایط هر دو آرام شد دوست دارید مکالمه را به پایان برسانید.

وقتی عصبانیت، عصبانیت نیست!

بسیاری از مردم متوجه نیستند که افسردگی غالباً خود را به همین شکل پنهان می کند. عصبانیت و پرخاشگری با این اتفاق به احتمال زیاد در مردان اتفاق می افتد. اگر شما یا عزیزتان خشم غیر طبیعی را تجربه می کنید،‌ سوال این که عصبانیت است یا افسردگی است بسیار مهم است. در حالی که هر دو موضوع قابل درمان و رسیدگی هستند،‌ اما مهم است که بدانید برای غلبه بر چه چالشی کار می کنید.

کمک لازم را دریافت کنید

اگر رابطه شما به دلیل عصبانیت دچار مشکل شده باشد،‌ امید به آن وجود دارد. هنوز لازم نیست خود را از کار بیندازید. اما مهم است كه كمك بگیرید. درمانگران می توانند در سطح فردی یا به عنوان یک زن و شوهر با شما کار کنند تا به شما کمک کنند یاد بگیرید چگونه بر خشم غلبه کنید و روابط خود را بهبود ببخشید. انواع مختلفی از درمان می تواند برای یادگیری نحوه کنترل خشم شما موثر باشد. صحبت با یک درمانگر به شما کمک می کند تا تشخیص دهید برنامه درمانی مناسب شما چیست. اگر شما الگوی عصبانیت خود را از شریک زندگی خود بیرون کشیدن،‌ احتمالاً کارهای اضافی دیگری نیز باید برای ترمیم رابطه انجام شود.

یک  اخطار : در روابط سو استفاده ای زندگی نکنید

خطر خشم در روابط | چگونه خشم بر روابط اثر دارد؟

اگر در یک رابطه سو استفاده کننده هستید،‌ مهمترین مسئله ایمنی شماست. اگر شریک زندگی شما از نظر جسمی به شدت با شما بدرفتاری می کند،‌ مهم است که خود را از این رابطه جدا کنید. اگر رابطه سو استفاده ای دارید،‌ بدانید که حمایت در آنجا وجود دارد. سو  استفاده فراتر از به سادگی نشان دادن عصبانیت در یک دعوا یا اختلاف است. این در مورد سلامت روحی و روانی شما نیز صادق است. بسیاری از افراد مایلند در روابطی باقی بمانند که شریک زندگی آنها به جای جسمی،‌ خشم خود را از نظر احساسی یا کلامی نشان می دهد. شما هم نیازی به ادامه رابطه مثل این ندارید. سلامت روان و سلامت عاطفی شما به همان اندازه سلامت جسمی شما مهم است.

برای رفع خطر خشم در روابط از کجا راهنما پیدا کنید؟

اگر با عصبانیت مشکلی دارید و می دانید که باید تغییراتی ایجاد کنید،‌ با یک درمانگر تماس بگیرید. به دنبال یکی از متخصصان مدیریت خشم بگردید. انواع مختلفی از درمان در دسترس است. به عنوان مثال،‌ اگرچه ممکن است در جلسات درمانی یک به یک شرکت کنید،‌ اما می توانید از رفتن به یک گروه کنترل خشم نیز بهره مند شوید. این جایی است که شما می توانید با گروهی ملاقات کنید که در تلاشند همان پیشرفتهایی را که شما دارید انجام دهید. این می تواند مفید باشد زیرا شما در کنار افراد دیگری هستید که می دانند چه چیزی را می گذرانید و مهارت های جدید را با هم می آموزید. اگر راحت نیستید که شخصاً با یک غریبه بنشینید،‌ می توانید به دنبال گزینه های درمانی تلفنی

 مانند موارد ارائه شده توسط مرکز مشاوره همکده باشید. دسترسی منظم به یک درمانگر می تواند به شما کمک کند وقتی که با عصبانیت خود دست و پنجه نرم می کنید راهی برای رفتن به آنجا داشته باشید. با این حال،‌ مهم این است که به جای اینکه همیشه به درمانگر اعتماد کنید،‌ مهارت های کنار آمدن را برای حل و غلبه بر خشم خود بیاموزید. درمانگر به شما در یادگیری موارد کمک خواهد کرد.

مدیریت خشم غالباً با درمان رفتاری شناختی درمان می شود،‌ که نوعی گفتاردرمانی است که الگوها و رفتارهای فکری مفید و ناسالم را شناسایی می کند تا بتوانید رشد آنها را به سمت افکار و رفتارهای مفید،‌ مفید شروع کنید.

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا