چرا مردان خیانت می کنند ؟

خیانت دلایل متفاوتی دارد زیرا روابط و همچنین انسان‌ها پیچیده و متفاوت‌اند. در کل می‌توان گفت انواع زیادی از مشکلات و خیانت‌ها ممکن است در روابط ایجاد شوند. با این وجود موضوعی که باعث خیانت مرد شده است در دو دسته قرار دارد: یا مشکلی در رابطه وجود داشته است یا مشکلی با خود فرد. علت خیانت مردان چیست؟

اگر در حال حاضر در تلاشید تا رابطه‌ی خود را به شکل قبل برگردانید شاید حتی در ابتدا از اینکه چرا همسرتان خیانت کرده است تعجب کنید، هیچ عذری برای رفتار او وجود ندارد و شما نیز نمی‌خواهید خود را درگیر انتقام گرفتن کنید. اما برای جلو رفتن در زندگی باید ریشه‌ی این مشکل را پیدا کنید.

علل خیانت مردان

حقیقت این است که محرک‌های زیادی می‌توانند باعث شوند یک مرد تصمیم بگیرد خود را درگیر خیانت کند. در کل تصمیم او بر اساس یک یا چند مورد از فاکتورهای زیر است:

 خیانت ناشی از عدم بلوغ مرد

چرا مردان خیانت می کنند ؟

اگر مرد تجربه‌ای در مورد تعهد در روابط نداشته باشد یا درست نتواند درک کند که کارهای او عواقبی دارد مانند اینکه باعث آسیب رساندن به همسرش خواهد شد، شاید فکر کند داشتن تجربیات جنسی دیگر ایرادی نخواهد داشت. او ممکن است بر این باور باشد که تهعد به همسرش مانند ژاکتی است که براساس علاقه‌ی خود هر زمان دوست داشت آن را بپوشد و هر وقت نخواست از تن در آورد.

 خیانت ناشی از دیگر مشکلات مرد

شاید این مرد حالا مشکلی با مصرف الکل یا داروها یا مواد مخدری دارد که روی قدرت تصمیم‌گیری او اثر می‌گذارند و در نتیجه باعث تصمیمات جنسی تاسف باری خواهد شد. یا شاید او مشکلی مانند اعتیاد جنسی داشته باشد، یعنی کاملا خود را درگیر فانتزی‌های جنسی می‌کند تا راهی برای بی حسی او نسبت به زندگی باشد.

خیانت به دلیل عدم امنیت

شاید این مرد فکر کند زیاد پیر شده است و یا زیاد جوان است، به قدر کافی خوش تیپ نیست، زیاد پول ندارد، زیاد باهوش نیست و  …  (مقدار زیادی از خیانت‌های مردان مربوط به بحران‌های دوران میان سالی است) او برای تقویت ضعفی که در نفس خود حس می‌کند به دنبال تایید زنان دیگر در روابط جنسی است. او از بخش جنسی بدن خود برای حس خواسته شدن و ارزشمند بودن استفاده می‌کند.

خیانت مردانی که رابطه ی کنونی خود را نمی خواهند

چرا مردان خیانت می کنند ؟

نوع اول : او می خواهد به رابطه‌ای که حالا دارد پایان دهد، با این وجود به جای اینکه به همسرش بگوید از این رابطه راضی نیست و می‌خواهد جدا شود دست به خیانت می‌زند، سپس همسر خود را مجبور می‌کند او اقدام به جدایی نماید.

نوع دوم: او می خواهد به رابطه ای که حالا دارد پایان دهد، اما نه تا زمانی که فرد دیگری را پیدا کرده باشد. بنابراین در حالی که هنوز در رابطه‌ی اول خود است پله‌هایی برای رابطه‌ی بعدی می‌سازد.

پبشنهاد می‌کنیم برای مطالعه بیشتر در این خصوص از این مقاله دیدن فرمایید.

کمبود حمایت اجتماعی

شاید نیاز او به داشتن دوستانی حامی از جانب مردان دیگر نادیده گرفته شده است و تمامی نیازها و انتظارات اجتماعی و

دکمه بازگشت به بالا