سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید

تصمیم‌گیری برای اینکه آیا شما و همسرتان باید جدا شوید یا نه سؤال ساده‌ای نیست. فاکتورهای زیادی هستند که باید در نظر داشته باشید. بنابراین یک تصمیم‌ گیری سریع نمی‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. بهتر است با دقت مراقب حرکت بعدی خود باشید. مگر اینکه در یک رابطه‌ی خشونت ‌آمیز قرار دارید. ( چه فیزیکی، عاطفی یا مالی ). سوالات قبل از طلاق را فراموش نکنید، این‌ها سؤالاتی هستند که باید قبل از جدایی از خودتان بپرسید.

آیا برای پایان این ازدواج آماده‌ام؟

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید

زمانی بگذارید تا ببینید چه چیزی در ازدواج شما وجود دارد که می‌خواهید به آن پایان دهید و دقیقاً چه چیزی به تصمیم شما انگیزه می‌دهد؟

اینکه غمگین هستید یا ناامید یا از تلاش برای زندگی خود خسته شده‌اید، درک دلایل خود به شما کمک می‌کند در تصمیمتان بمانید. هرچه بیشتر در این تصمیم باشید که چیزی بیشتر، متفاوت‌تر و  یا کمتر، از همسر خود می‌خواهید ساده‌‌تر می‌توانید با جدایی و از دست دادن این رابطه و حرکت به سمت جلو در زندگی کنار بیایید.

آیا انتخاب‌ های دیگری دارید؟

طلاق تنها گزینه‌ی شما نیست. شاید شرایط دیگری برای شما و همسرتان مناسب باشد. یک راه که به تدریج باعث نظم یافتن دوباره‌ی زندگی شما می‌شود «زندگی جدا از هم» نام دارد. این شرایطی است که زوج‌ ها هنوز با هم در ارتباط هستند، اما جداگانه زندگی می‌‌کنند.

زندگی جداگانه می‌تواند کمک کند کمی از هم دور شده و خصوصیات منفی در روابط خود را تغییر دهید.

برای حل مشکلات زناشویی چه کاری انجام داده‌ام؟

شاید طلاق را راهی سریع برای مشکل خود بدانید یا اولین فکری باشد که بعد از سال‌ها عصبانیت و رنجش به ذهنتان می‌رسد. اما باید کمی مکث کرده و زمانی بگذارید تا مطمئن شوید هر کاری که می‌توانید برای تصمیم ‌گیری صحیح، در مورد خود و همسرتان انجام داده‌اید.

بسیاری از زوج‌ها بعد از مراجعه به مشاور متوجه می‌شوند هیچ‌ وقت واقعاً در مورد مشکلات خود با هم صحبت نکرده‌اند. درمان می‌تواند شامل به اشتراک ‌گذاری تجربیات، درمان مشکلات گذشته و رسیدن به یک راه‌ حل باشد.

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید | مرکز مشاوره همکده

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید – آیا به نقش خود در این مشکل نگاه کرده‌ام؟

از نارضایتی خود در مورد ازدواج به عنوان زمانی برای کمی فکر کردن استفاده کنید. در مورد کارهایی که انجام داده یا چیزهایی که گفته‌اید و باعث مشکلات زناشویی شما شده‌اند فکر کنید. اگر برخی از راه‌های غیر موثر که باعث ارتباط شما با همسرتان بوده‌اند را تغییر دهید آیا می‌توان این ازدواج را حفظ کرد؟ به جای اینکه تمام تقصیر را گردن همسر خود بیندازید سعی کنید ببینید چگونه می‌توانید برخی مشکلات خود در این رابطه را بیان کرده و سعی کنید الگوهای درستی برای حل مشکلاتی که باعث اختلاف شده‌اند پیدا کنید.

اگر همسرم تغییر کند با او خواهم ماند؟

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید

چه تغییراتی را لازم دارید تا حس خوبی نسبت به ماندن خود در این رابطه داشته باشید؟ اگر این مورد به‌ سادگی قابل‌ حل است شاید بتوانید با هم روی آن کار کنید. هر کاری که می‌کنید فقط یادتان باشد در داشتن درخواست‌های مکرر برای تغییر همسرتان برای او مهلت تعیین نکنید. این رفتار باعث می‌شود همسر شما حالت تدافعی گرفته و برعکس گفته‌ی شما عمل کند.

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید – باید فکر کنید به سؤال‌های زیر چه واکنشی دارید؟

اگر فردا بیدار شدید و همسرتان به شکلی جادویی کاملاً فرق کرده بود آیا هنوز هم او را می‌خواهید؟ اگر جوابتان مثبت است هنوز شانسی برای مبارزه دارید. پاسخ شما منفی است دیگر در شرایطی قرار ندارید که بتوانید همسرتان را عزیز بدانید. واقعاً تصمیم گرفته‌اید با وجود هر کاری که همسر شما انجام دهد یا هر چیزی که بگوید باز هم علاقه‌ای به او ندارید پایان ندادن به این رابطه خودخواهی است.

چقدر همسر من مسئولیت‌ پذیر است؟

آیا همسر شما برای هیچ مشکلی در ازدواجتان مسئولیت قبول نمی‌‌کند؟ آیا او مشکلاتی جدی دارد اما آن‌ها را نمی‌پذیرد؟ با وجودی که اغلب تعیین یک مهلت نهایی برای همسرتان راه مؤثری نخواهد بود اما در برخی موارد شاید لازم باشد این کار را انجام دهید، خصوصاً وقتی او نوعی اعتیاد دارد. اگر همسر شما با مشکلی مبارزه می‌کند که نیاز به نظارت یک متخصص دارند زمان آن رسیده کمی او را تحت ‌فشار بگذارید.

اعتیاد و دیگر مشکلات روانی می‌‌توانند درمان شوند و اگر به خط آخر رسیده‌اید ایرادی ندارد تهدید «درمان شو یا دیگر همه چیز تمام است» را داشته باشید. اما اگر همسر شما مرتباً از درخواست کمک یا رفتن نزد مشاور سرباز می‌زند شاید زمان جدایی رسیده باشد.

چه پشتیبانی داشته و نیاز به چه حمایت‌هایی دارم؟

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید

جدایی می‌‌تواند از نظر عاطفی و مالی به شما ضربه بزند. باید از تمام حمایت‌های لازم برای خود بهره‌مند شوید. فهرستی از نوع حمایتی که حالا دارید و نوعی از حمایت که در آینده نیاز خواهید داشت تهیه کنید. خانواده، دوستان، و یک مشاور خوب می‌توانند کمک کنند از هر شرایط سختی عبور کنید. شاید در طول طلاق و بعد از آن زندگی شما تغییر کند و ساخت یک شبکه‌ی حمایتی جدید تفاوت بزرگی در شرایط شما ایجاد خواهد کرد. نمونه‌هایی از این سیستم حمایتی می‌‌توانند دوستان، یک گروه پشتیبان، وکیل قانونی، خانواده، روان ‌درمان یا یک مشاور مالی باشد.

سوالاتی که قبل از طلاق باید از خود بپرسید – به دنبال کمک از بیرون باشید.

آیا در تشخیص اینکه باید جدا شوید یا نه مشکل دارید؟ ممکن است صحبت کردن با یک مشاور متخصص ازدواج و خانواده برای شما مفید باشد. او می‌تواند به شما کمک کند روی مشکلات دائمی خود کار کرده و برای آن‌‌ها تصمیم بگیرید.

  • آیا شما و همسرتان انتظارات مشترکی برای نقش‌ های خود در رابطه دارید؟
  • شاید مشکل به‌ سادگی این باشد که نتوانید خصوصیات همسر خود را درک کنید. این مورد شبیه به این است که شما یا همسرتان کاری را انجام داده و فرد مقابل آن را نپذیرد. مثلاً یک نفر توقع دارد فرد دیگر مدیریت مالی را به عهده گیرد و اما او ترجیح می‌دهد این کار را نپذیرد و در نتیجه مشکلاتی ایجاد خواهند شد.

منبع:www.cheatsheet.com

توجه: مطالب بخش وبلاگ سایت همکده تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به مشاور روانشناسی یا روانپزشک جهت تشخیص و درمان دانست.

مرکز مشاوره همکده بعنوان بزرگترین مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی کشور ، خدمات مشاوره روانشناختی را بصورت شبانه روزی در زمینه های مشاوره ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره فردی ، مشاوره خانواده ، اعتیاد ، مشاوره جنسی ، مشاوره کودکان ، فرزند پروری ، افسردگی ، مثبت اندیشی ، اضطراب و… ارائه می نماید و شما می توانید به روش های مختلف و با حداقل هزینه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و از مزایای مشاوره تلفنی بهره مند شوید.

برترین مشاوران و روانشناسان کشور در مرکز مشاوره همکده ، زندگی با نشاط و سلامت روان را برای شما فراهم می کنند.

مزایای مشاوره تلفنی روانشناسی:

1- طرح موضوعات و مشکلات با مشاور تخصصی بدون دغدغه و خجالت

2- دریافت مشاوره در هر ساعتی از شبانه روز

3- صرفه جویی در هزینه ها با حذف هزینه ایاب و ذهاب

4- صرفه جویی در زمان با حذف زمان تردد و ترافیک

5- سهولت دسترسی به خدمات مشاوره

شیوه های ارتباط با ما:

 ارسال پیامک 20 به 20005555

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا