روش های غلبه بر استرس در کرونا

روش های غلبه بر استرس در کرونا باعث می شود. تا ما بتوانیم شرایط روانی خوبی داشته باشیم. این موارد در ادامه مقاله همکده بررسی شدند.

چگونه می توانید خطرات کرونا ویروس را به حداقل برسانید؟

  • دست های خود را بشویید.دست های خود را با آب و صابون بشویید، حداقل برای بیست ثانیه، و یا از ضدعفونی کننده های دست بر پایه ی الکل استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل دارند. این موضوع بعد از رفتن به دستشویی، قبل از خوردن عذا، بعد از تمیز کردن بینی یا عطسه یا سرفه اهمیت دارد.
  • اگر بیمار هستید در خانه بمانید. این احتمال وجود دارد که شما ویروس نداشته باشید اما اگر حس می کنید بیمارید متخصصان می گویند در خانه بمانید. اگر شک دارید دچار ویروس کرونا شده اید با پزشک تماس بگیرید.
  • سطوح را تمیز نگه دارید.از اسپری ها یا دستمال های ضدعفونی کننده برای سطوحی که تماس با ان ها زیاد است مانند پریزهای برق، دستگیره ی درها، تلفن خود یا کنترل ها استفاده نمایید.
  • از افراد بیمار دور بمانید.چیزی که در مورد این ویروس می دانیم این است که بسیار واگیردار است.
  • ماسک صورت نخرید، مگر اینکه …:اگر بیمار نیستید، از کارکنان بخش سلامت نیستید و مراقبت فردی که مبتلا به ویروس است را بر عهده ندارید نیازی به استفاده از ماسک های صورت نیست. ماسک صورت باید توسط افرادی استفاده شود که علائمی از کویید–19 دارند تا به پیشگیری از شیوع ویروس کمک شود.
غلبه بر استرس کرونا | مرکز مشاوره همکده
  • در زمان عطسه یا سرفه جلوی دهان خود را بگیرید. از دستمالی استفاده کنید که می توانید دور بیندازید. و از دست زدن به چشم ها، بینی و دهان خود اجتناب کنید زیرا ویروس از سیسم تنفسی منتقل می شود.

اضطراب ویروس کرونا  و روش های غلبه بر استرس در کرونا

خوب اگر این اضطراب مرتبط با سلامت با فعالیت های روزانه ی شما تداخل ایجاد کرده است و حس می کنید برای رفتن به محیط کار یا شرکت در اجتماع مشکل دارید و ترس شما از ویروس کرونا بسیار زیاد شده است باید چه کار کنید؟

همیشه به ذهم خود گوش نکنید.

گوش دادن به ذهن همیشه به این معنا نیست که این موضوع واقعا وجود دارد. ما باید بدانی این اغلب دستانی است که ذهنمان می گوید و نه حقیقت.

برای مثال این کار را اینطور با خودتان تمرین کنید، به جای اینکه بگویید: “من بیمار خواهم شد” بگویید “من اینطور فکر می کنم که من هم بیمار خواهم شد” تا به خودتان تاکید کنید که این چیزی است که ذهنتان می گوید و نه واقعیت.

ما روی اینکه چقدر به یک موضوع فکر کنیم کنترل دارین. ما روی افکار خود می توانیم کنترل داشته باشیم، اگرچه گاهی کنترل کردن ان ها کار ساده ای نیست. نگرانی در مورد این موضوع تضمینی برای داشتن یک خروجی بهتر نیست. بنابراین سعی کنید مقدار از فضای مغز خود را به چیزهای مهم دیگر نیز اختصاص دهید.

روش های غلبه بر استرس در کرونا – سعی نکنید به علائم فیزیکی استرس خود بی توجه باشید.

گاهی ما از طریق اضطراب و وحشت زیادی که تجربه می کنیم می توانیم باعث شویم احساس ناخوشی و بیماری داشته باشیم (و فکر به اینکه به چیزی مانند ویروس کرونا مبتلا هستیم.) علائمی مانند تنگی نفس و زیاد شدن ضربان قلب. وقتی این اتفاق می افتد به جای اینکه سعی کنید فورا آن ها را ریشه کن کرده یا به این احساسات بی توجه باشید، که کمکی به شما نخواهد کرد، فضایی برای ان ها بگذارید و احساساتی که تجربه می کنید را برای خود شرح دهید.

   در زمان حملات ترس و وحشت باید سعی کنید چند نفس عمیق بکشید. کمی نشسته و نفس های خود را برای ده ثانیه بشمارید. سپس این کار را تکرار کنید.

غلبه بر استرس کرونا | مرکز مشاوره همکده

نگرانی های خود را جایی ضبط کنید

می توانید کاری عملی انجام دهید، چیزی که می توانید روی آن کنترل داشته باشید تا به کاهش اضطراب خود کمک نمایید. می توانید برای خود یک دفتر یادداشت داشته باشید.

به خودتان اجازه دهید نگران باشید، نگرانی های خود را در جایی مانند یک دفتر یادداشت بنویسید، و سپس آن را کنار بگذارید. زمانی که نوشتنتان تمام شد دیگر ان را فراموش کنید.

همچنین می توانید برای خودتان دو دایره بکشید. یکی دایره ی کنترل و دیگری دایره ای که تاثیری روی آن ندارید و آن را با چیزهایی در زندگی خود پر کنید که از بابت ان نگران هستید. این کار کمک ی کند به یاد داشته باشید روی چه چیزهایی می توانید اثر داشته باشید و روی چه چیزهایی نه، مهم نیست چقدر نگران هستید، شما نمی توانید در این مورد کاری انجام دهید.

برای غلبه بر استرس کرونا، تنها چیزهایی را ببینید که می توانید روی آن کنترل داشته باشید

اگر برای کنار امدن با این شرایط تازه مشکل دارید نیازی نیست مرتبا اخبار تلویزیون را روشن داشته باشید، نوتیفیکیشن های گوشی شما روشن باشد یا از رسانه های اجتماعی استفاده نمایید. 

نمی گوییم کاملا به این وضعیت بی توجه بوده و آن را ندیده بگیرید، این یک موضوع جدی است. اما منظور این است که تمام اخبار در این رابطه را دنبال نکنید. 

گام های عملی بردارید

در کنار مدیریت ذهن خود، گام های فیزیکی دیگری هستند که می توانید برای احساس آرامش خود بردارید، مانند دنبال کردن توصیه های سازمان جهانی بهداشت. همچنین پیشنهاد می شود در صورتی که برای شما مشکلی پیش نمی آید الگوهای کاری خود را تغییر دهید. برای مثال سعی کنید جلسات بزرگ را به صورت انلاین برگزار نمایید نه اینکه گروه هایی در یک جا جمع شوید.

روش های غلبه بر استرس در کرونا – با شبکه ی حمایتی خود در ارتباط بمانید

در زمان هایی که استرس دارید به سادگی شاید تمایل داشته باشید خودتان را فردی منزوی کنید (خصوصا اگر نگران این ویروس هستید.) اما بسیار مهم است در صورت امکان تماس های انسانی خود را برقرار داشته باشید تا به سطح اضطراب شما کمک کند.این کار باعث می شود احساس راحتی بیشتری داشته و بتوانید بر اضطرابی که به عنوان یک تهدید برای خود حساب می کردید غلبه یابید.

از حدس و گمان ها دور مانده و روی حقایق تمرکز کنید

در دنیایی که خبرهای رسانه ای زیادی وجود دارد به سادگی شما غرق در شایعات و خبرهای کذب می شوید. سعی کنید در طوفان رسانه ها گرفتار نشده و اخبار مختلف و متفاوت در این مورد را نخوانید.

به یاد داشته باشید ما نمی توانیم جلوی پیشرفت ویروس را بگیریم اما می توانیم در جلوگیری از ایجاد وحشت به یکدیگر کمک کنیم.

غلبه بر استرس کرونا | مرکز مشاوره همکده

یوگا تمرین کنید

بیماری هایی مانند فشار خون، سکته ی قلبی و حتی ویروس کرونا قابل پیشگیری هستند اگر فرد بتواند بر استرس روانی خود غلبه یابد. می توانید برای بهبود وضعیت سلامت خود از تمرینات یوگا کمک بگیرید. یوگا فواید بسیاری برای سلامت شما خواهد داشت.

افراد زیادی در سراسر جهان هستند که از بیماری های روانی رنج می برند و یوگا کمک می کند ذهن شما سالم بماند. اگر فرد بتوانید بر استرس روانی خود غلبه یابد قادر خواهد بود از کرونا ویروس جلوگیری نماید.

غلبه بر استرس کرونا | مرکز مشاوره همکده

جهان نیاز دارد از بیماری های ذهن و بدن آزاد باشد. 

روش های غلبه بر استرس در کرونا – خطرات را بزرگ نکنید

مغز ما عادت دارد چیزی که به نظر ناشناخته و ترسناک است را دریافت کرده و خطر ان در صورت بروز را برای ما بزرگ کند. این بخشی از غریزه ی مغز است که واکنش فرار یا مبارزه ان را می سازد چیزهای بزرگ و ترسناک توجه ما را جلب می کنند. چیزهای عادی که ممکن است برای سلامتمان بدتر باشند توجه کمتری را ایجاد می کنند. ما از اینکه یک گرگ ما را بخورد می ترسیم اما در مورد رانندگی های پرخطر هرروزه زیاد فکر نمی کنیم. 

بنابراین شایعات در مورد یک ویروس جدید برای ما ترسناک تر از بیماری های همه گیر موجو می شود. خبرهای زیادی در مورد آن بوده و اطلاعات آنلاین و رسانه های اجتماعی زیادی بیش از حد روی این مشکل تمرکز می کنند و این خطر شایعات است.

 

غلبه بر استرس کرونا | مرکز مشاوره همکده

روش های غلبه بر استرس در کرونا- اقدامات احتیاطی سالم و عادی داشته باشید

هردو آنفولانزا و ویروس کرونا از طریق تماس های روزانه منتقل می شوند، با لمس کردن، سرفه یا عطسه کردن. اگر بیمار هستید در خانه بمانید و به محیط کار نروید. اگر بیمار نیستید از تماس نزدیک با افراد دیگر اجتناب کرده و برای نظافت خود عادات سالمی داشته باشید.

این ها یعنی مرتبا دستان خود را بشویید. وقتی به خانه می رسید سریع دستانتان را تمیز کنید. از آب گرم و صابون استفاده کرده و حداقل بیست ثانیه شست و شو را ادامه دهید. یک ظرف کوچک ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشید و مرتبا از آن استفاده کنید. (می توانید در ماشین یکی از آن ها داشته باشید.)

سیستم ایمنی بدن خود را شاد و سالم نگه دارید، این نیز به شما کمک می کند، خصوصا اگر بیمار شده اید. یک سیستم ایمنی سالم با رژیم غذایی متعادل و داشتن خواب مورد نیاز در هر شب ایجاد می شود. داشتن ورزش منظم نیز اهمیت دارد، حتی در زمستان.

از مهارت های تطابقی خود در گذشته استفاده نمایید

اهمیتی ندارد علت این اضطراب و نگرانی شما چیست، استفاده از روش هایی که در گذشته برای شما مفید بوده اند کمک می کند احساسات خود را به خوبی مدیریت کنید. 

 

منابع
psychcentral.comindependent.co.uktheweek.in

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا