آمار افسردگی پس از زایمان: دانستن اعداد

در دورانی که زندگی می کنیم و به علت بیماری همه گیری ممکن است اختلالات بسیار زیادی وجود داشته باشد. اختلالات روانی بسیاری وجود دارند که ممکن است در سنین مختلف ایجاد شود. یکی از این اختلالات که قبلاً در ارتباط با آن صحبت کردیم افسردگی است. افسردگی انواع مختلفی دارد و آسیب های زیادی ممکن است وارد کند. نکته ای که مهم است این است که افراد بتوانند افسردگی خود را کنترل کنند. آمار افسردگی پس از زایمان در زمینه اطلاع از شرایط اهمیت زیادی دارد.

کنترل افسردگی با استفاده از مشاوران بسیار مهم است. در مقاله های قبل در ارتباط با بخش های مختلف افسردگی و تاثیرات آن در زندگی صحبت کردیم. نکته مهم این است که افراد بتوانند افسردگی را کنترل کنند. اختلالات انواع مختلفی دارند. هر یک از این اختلالات می تواند به علت های مختلفی ایجاد می شود. اختلالات می تواند از سنین کودکی تا نوجوانی ادامه داشته باشد. این اختلالات حتی به گونه ای است که تا بزرگسالی هم ممکن است ایجاد شود. اختلالات روانی بخش بسیاری از زندگی ما را تشکیل داده است. در جوامع امروزی اختلالاتی وجود دارند که شاید از شنیدن آن تعجب کنید. 

داشتن یک نوزاد تازه برای مادران آینده و خانواده های آن ها دلنشین است  

داشتن یک نوزاد تازه برای مادران آینده و خانواده های آن ها همیشه لحظه ای دلنشین و زیبا است. تدارکات روز بزرگ همیشه بزرگ است، از اختصاص دادن اتاق جدید به حمام کودک و بسیاری دیگر از فعالیت های هیجان انگیز دیگر برای کودک جدید. با این حال، لحظه ای اندکی پس از زایمان ممکن است برای مادر جدید استرس آور باشد. زایمان به عنوان یک استرس عمده عاطفی و جسمی در زندگی مادر جدید در نظر گرفته می شود.

خانم ها اندکی پس از زایمان دچار برخی تغییرات در روحیه و احساسات خود می شوند

آمار افسردگی پس از زایمان: دانستن اعداد

بیشتر خانم ها اندکی پس از زایمان دچار برخی تغییرات در روحیه و احساسات خود می شوند. این تغییرات تجربه شده طبیعی است و به عنوان “کودک آبی” شناخته می شود. این فرآیند برای کودک معمولاً در سه روز اول پس از زایمان شروع می شود و ممکن است دو هفته ادامه داشته باشد. برخی از این تغییرات در برخی از زنان بیشتر از آنچه انتظار می رود تشدید و طولانی می شود. عوامل مختلفی ممکن است در این تغییرات شدید در برخی از زنان نقش داشته باشد.

تعریف افسردگی پس از زایمان

افسردگی پس از زایمان (PPD) یک نوزاد شدید، زیاد و با دوام است که مادران جدید پس از زایمان آن را تجربه می کنند. این یک بیماری رایج پزشکی است که در دوره پس از زایمان تجربه می شود، از هر 8 زن 1 نفر در شش ماه اول پس از زایمان از افسردگی رنج می برد. افسردگی پس از زایمان به یک نگرانی جهانی بهداشت روان تبدیل شده است که سالانه میلیون ها زن پس از زایمان را تحت تأثیر قرار می دهد. با مطالعات نشان داده است که حدود 65٪ مادران جدید در آسیا از افسردگی پس از زایمان رنج می برند.

زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان چگونه هستند؟

زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان معمولاً با اضطراب، ناراحتی یا ناامیدی شدیدی رو به رو می شوند که باعث ناتوانی در عملکرد مناسب می شود. این احساسات معمولاً بیشتر از کودک بلوز طول می کشد که در طی دو هفته پس از زایمان برطرف می شود. افسردگی پس از زایمان ممکن است اشکال مختلفی داشته باشد، و تشخیص آن برای مدت طولانی از دست می رود. افسردگی پس از زایمان ترکیبی پیچیده از تغییرات عاطفی، جسمی و رفتاری است که برخی زنان اندکی پس از زایمان تجربه می کنند. این تجربیات به تغییرات شیمیایی، اجتماعی و روانی مربوط به زایمان نسبت داده شده است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

توجه به این نکته مهم است که پدران و شرکا ممکن است اندکی پس از استقبال از نوزادان تازه متولد شده خود دچار افسردگی شوند. از این رو، فقط بعد از زایمان فقط به زنان محدود نمی شود. PPD از هیچ نژادی، فرهنگی دریغ نمی کند. فقیر و غنی ممکن است این اختلالات ناراحت کننده خلق و خو را تجربه کنند.

عواملی که زمینه ساز بروز افسردگی پس از زایمان می شوند

هیچ یک از علل شناخته شده افسردگی پس از زایمان وجود ندارد. با این وجود، عوامل جسمی و عاطفی وجود دارد که ممکن است فرد را مستعد ابتلا به افسردگی پس از بارداری کند. اعتقاد بر این است که عمدتا توسط تعامل بین شرایط ژنتیکی و محیطی ایجاد می شود.

عوامل خطر برای افسردگی پس از زایمان سن مادر در زمان بارداری، سابقه افسردگی یا اختلال دو قطبی قبل یا حاملگی، عوارض ناشی از تولد از بارداری قبلی، تعداد فرزندان قبل از بارداری شاخص، تغییرات هورمونی ناشی از بارداری است. سابقه اختلال نارسایی قاعدگی (PMDD)، تنهایی، عدم حمایت اجتماعی و تعارضات زناشویی. همچنین، زنان دارای نوزاد در بخش مراقبت های ویژه نوزادان یا کسانی که تحت درمان ناباروری هستند، یا زنانی که بیماری هایی مانند اختلالات تیروئید یا دیابت نوع I یا II دارند. از این رو باید به آمار افسردگی پس از زایمان دقت زیادی داشت.

علائم افسردگی پس از زایمان چیست؟

آمار افسردگی پس از زایمان: دانستن اعداد

علائم افسردگی پس از زایمان تا حد زیادی متفاوت است ، طول مدت و شدت آن ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. از این رو، شاخص بالایی از سو ظن به این تجربیات توسط مادران جدید برای کمک به آن ها در برداشتن مراحل بعدی برای بهبودی مهم است. این علائم شبیه علائم افسردگی است اما ممکن است علائم دیگری را نیز شامل شود. هنگامی که علائم زیر بیش از دو هفته پس از زایمان باقی بماند، عملکرد طبیعی تحت تأثیر قرار می گیرد، یا افکار خودکشی، جستجوی کمک مصلحت است. علائم افسردگی پس از زایمان شامل موارد زیر است:

  • کم روحیه یا بی قرار بودن را تجربه می کنید
  • غمگین یا غرق شدن
  • احساس گناه و بی ارزشی.
  • خستگی آسان یا تحریک پذیر بودن
  • به راحتی و خیلی اوقات گریه می کنید
  • کناره گیری برای دوری از خانواده و دوستان
  • احساس ناامیدی
  • زیاد خوردن یا امتناع از خوردن غذا.
  • زیاد خوابیدن یا مشکل خوابیدن
  • کمبود انرژی یا از دست دادن علاقه به فعالیت های لذت بخش قبلی
  • عدم مراقبت یا امتناع از شیردهی کودک
  • داشتن فکر خودکشی نسبت به خود یا نوزاد جدید
  • داشتن مشکلات حافظه یا مشکل در تصمیم گیری
  • غفلت از کودک یا اعتقاد به این که کودک شخص دیگری است

دانستن اعداد و آمار افسردگی پس از زایمان

اگر چه مواردی از دست رفته در برخی از زنان وجود دارد که ممکن است افسردگی پس از زایمان را تجربه کرده یا به اشتباه مدیریت شده باشند، مطالعات نشان داده است که حدود 70٪ تا 80٪ زنان پس از زایمان دچار اختلالات خلقی می شوند، با تأکید بر این که از هر 8 زن 1 ممکن است پس از زایمان دچار افسردگی شود، با 10-15٪ از یک بیماری ناتوان کننده افسردگی پس از زایمان رنج می برد در حالی که 0.1٪ -0.2٪ ممکن است از یک نوع نادر روان پریشی پس از زایمان رنج ببرد.

حدود 50٪ از زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان هم دچار این بیماری شده اند.

آمار افسردگی پس از زایمان: دانستن اعداد

حدود 50٪ از زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان هم دچار این بیماری شده اند. اولین قسمت افسردگی آن ها پس از زایمان. همچنی، تقریباً 50 درصد از زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان معمولاً علائم افسردگی را زودتر از زایمان تجربه می کنند. براساس انجمن اطفال اطفال سالانه بیش از 400000 نوزاد از مادران افسرده به دنیا می آیند. در مورد عوامل خطر، مطالعات نشان داده است که 30 تا 35 درصد با سابقه افسردگی، اختلالات خلقی، یا اختلالات اضطرابی احتمالاً به افسردگی پس از زایمان مبتلا می شوند. خانمی که سابقه افسردگی پس از زایمان داشته باشد، احتمالاً 10 تا 50 درصد دچار افسردگی در بارداری های بعدی می شود.

نکته ای در ارتباط با آمار افسردگی پس از زایمان

همچنین، تقریباً نیمی از زنان مبتلا به افسردگی پس از زایمان ابتدا علائم افسردگی را در دوران بارداری تجربه کردند. از این رو، تأکید بر نیاز زنان باردار برای ارزیابی افسردگی در دوران بارداری برای تشخیص علائم احتمالی به اندازه کافی زود. هنگامی که علائم افسردگی پس از زایمان زود مشاهده می شود، معالجه می شود و بهبودی سریع تر مسیر است.

افسردگی پس از زایمان و پدران جدید

افسردگی پس از زایمان فقط به مادران جدید محدود نمی شود. آمار افسردگی پس از زایمان صرفا در زنان نیست. مواردی از پدران جدید وجود دارد که اندکی پس از زایمان همسرانشان از افسردگی رنج می برند. مطالعات نشان داد که 10٪ از پدران جدید مبتلا به افسردگی هستند که دارای خلق افسرده، خستگی، تغییر در خواب یا غذا خوردن، اضطراب یا غم است. همچنین، نیمی از پدران جدید که همسرانشان افسردگی پس از زایمان داشته اند، ممکن است طی یک سال افسردگی را تجربه کنند. احتمال ابتلای پدران جدید به افسردگی پس از زایمان در پدران جوان بیشتر است، کسانی که سابقه افسردگی قبلی دارند، از نظر مالی با مشکل روبرو شده اند یا تجربه رابطه نامناسبی دارند.

 
منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا