درمان موثر برای پدوفیلی

آیا به این مسئله فکر کردید که درمان موثر برای پدوفیلی چیست؟ در ادامه این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی این روش های درمانی می پردازیم.

اغلب اختلال پدوفیلی چگونه تعریف می شود؟

اختلال پدوفیلی یک تمایل جنسی است که همراه با علاقه ی جنسی غیرعادی به کودکان می باشد. این اصطلاح اغلب به تمایلات جنسی به کودکان در زیر سن بلوغ یا کودکانی که به تازگی بالغ شده اند برمی گردد.

برخی افراد را در بین بیماران مبتلا به عنوان ستاره ها می شناسند. اما می دانید این اصطلاح تعریف کننده دقیقا به چه معنایی می تواند باشد؟

بسیار مهم است که در کنار دیدن لغت خوب در کنار نام یک بیمار پدوفیلی تعجب نکنید. بیماری که دارای علایق جنسی به کودکان است همه ی بیماران مبتلا به پدوفیلی که تمایلات و فانتزی های جنسی به کودکان را تجربه می کنند به این تمایلات ذهنی خود عمل نخواهند کرد. برخی افراد دچار اختلالات پدوفیلی هستند اما کسانی که تلاش دارند تا سالم مانده و در تمام زندگی خود تسلیم این تمایلات نشوند بسیار نیاز به توجه و مراقبت دارند و شایسته ی دریافت حمایتی کامل از سمت تمام جامعه می باشند. اما درمان موثر برای پدوفیلی چیست؟

آیا شواهدی وجود دارد که بگویند پدوفیلی یک نوع گرایش جنسی است؟

درمان موثر برای پدوفیلی | مرکز مشاوره همکده

گرایش جنسی یعنی چیزهای متفاوت با مفهومی متفاوت. اغلب وقتی صحبت از گرایش جنسی می شود منظور چیزی است که فرد با آن متولد شده و قابل تغییر نیست. هیچ کس از نظر جنسی به کودکان جذب نمی شود اما اینکه به تمایلات خود عمل کنند یا نه انتخاب خودشان خواهد بود.

برای زمانی طولانی متخصصان در تلاش بوده اند تا بیماران پدوفیلی را به افرادی سالم تبدیل کنند اما هیچکس شواهدی برای تغییرات طولانی مدت در تمایلات جنسی این فرد نداشته است. برخی افراد می توانند خودشان را کنترل کنند، برخی از داروهای کاهش دهنده ی میل جنسی استفاده می کنند، و برخی نیز به دنبال این هستند تا یاد بگیرند چگونه سالم زندگی کنند و زندگی موثرتری داشته باشند اما به نظر می رسد نمی توانند خود این اختلال را درمان کنند. درمان موثر برای پدوفیلی چیست؟

چرا بسیاری از بیماران مبتلا به پدوفیلی از عواقب قانونی و اجتماعی این رفتار خود می ترسند و در نتیجه به دنبال دریافت کمک نمی روند؟

بسیاری از قوانین کشورها متخصصان سلامت روان و دیگر کارشناسان را را مجبور می کنند تا در مورد افراد مبتلا به این اختلال و برخی اختلالات روانی دیگر گزارش هایی را داشته باشند. در نتیجه زمانی که فردی که تصور می کند مبتلا به اختلال پدوفیلی است برای مراجعه یا درمان می خواهد حضور یابد روان شناس توسط قانون ملزم است تا فرد را به مراجع قانونی معرفی نماید. نتیجه ی این ها می تواند برای فرد خیلی بد بوده و باعث از دست دادن کار، خانواده و همه چیزهای او در زندگی شود. در نتیجه فرد بیمار برای مراجعه جهت درمان پشیمان شده و به جای کمک گرفتن از آن، خواهیم دید بیماران پدوفیلی مرتبا در  جامعه چرخیده و به دنبال درمان های تخصصی نمی روند.

اختلال پدوفیلی از کجا آمد و درمان موثر برای پدوفیلی چیست؟

درمان موثر برای پدوفیلی | مرکز مشاوره همکده

بهترین شواهد فعلی نشان داده اند که اختلال پدوفیلی به نوعی نتیجه ی تغییرات در مغز هستند. تحقیقات نشان داده اند اغلب این بیماران تغییراتی را در بخش هایی از مغز خود دارند که مسئول کنترل رفتارها یا تمایلات اجتماعی است. یادگیری بعد از زمان تولد آغاز می شود اما از قبل برای شناخت و واکنش به برخی محرک ها اماده خواهیم بود.

در تحقیقات اغلب بیماران پدوفیلی که تمایلات جنسی دارند به نوعی ان را مرتبط با ساختار مغز دانسته و قبل از تولد تفاوت هایی در مغزهای ان ها دیده می شود. برای مثال اغلب این بیماران افرادی راست دست هستند.

اگر بیماری پدوفیلی را به نوعی گرایش جنسی بشناسیم باید آن را در جامعه قابل قبول دانست؟

منطقی است که شما پذیرش اجتماعی را مستقیما به رفتارها نسبت دهیم. برخی افراد نسبت به رفتارهای خود مسئول هستند، نه برای افکار یا تمایلات جنسی خود. برای مثال اغلب ماها می دانیم مردی که تمایلات جنسی عادی دارد ممکن است در خیابان زنی را از لحاظ جنسی جذاب ببیند. فکر کردن به پدوفیلی به عنوان یک خصوصیت ذاتی که انتخاب خود فرد نبوده و نمی تواند تغییر کند می تواند کمک بزرگی به واکنش های طبیعی به مشکل داشته باشد این کمک می تواند مانع از تجاوز به کودکان شود. درمان موثر برای پدوفیلی چیست؟

آیا اختلال پدوفیلی قابل درمان است؟ آیا بیمار پس از درمان تمایل جنسی متفاوتی را تجربه کرده یا اصلا هیچ تمایل جنسی ای را نداشته باشد؟

بهترین درمان هایی که برای اختلال پدوفیلی در دسترس هستند. کمک می کنند مهارت هایی پیدا کنید که برای یک زندگی سالم و بدون تهدید به ان نیاز دارید. در برخی موارد میل جنسی فرد را مسدود می کند. ما هنوز راهی پیدا نکرده ایم تا بتوانیم بیمار پدوفیلی را به یک فرد سالم تبدیل کنیم. همانطور که نتوانسته اند مردان و زنان هم جنس گرا را تغییر دهند.

درمان موثر برای پدوفیلی چیست و چه درمانهایی در دسترس است؟

اغلب بیماران پدوفیلی زمانی به سمت عمل به تمایلات خود می روند که در زندگی خود چیزی برای از دست دادن ندارند و از این رو به خاطر احساس ناامیدی خود دست به احساساتشان می زنند. اغلب افراد وقتی احساس درماندگی و ناامیدی می کنند بیشتر دست به کارهای نادرست می زنند. متاسفانه امروزه بسیاری از سیستم های اجتماعی طوری شده اند که به جای کاهش حس ناامیدی فرد، ان را بیشتر می کنند.

درمان های سنتی برای پدوفیلی در اصل بر پایه ی درمان هایی است که از قبل برای اعتیاد طراحی شده اند و از مدل های پیشگیری از بازگشت استفاده می کنند. ارزیابی میزان تاثیر این مدل دشوار است زیرا نمی توانیم به طور تصادفی افراد را در این روند درمانی انتخاب کنیم.

تشخیص اختلال پدوفیلی

درمان موثر برای پدوفیلی | مرکز مشاوره همکده

بر اساس انجمن تشخیص و ارزیابی اختلالات روانی، معیارهای زیر باید برای تشخیص اختلال پدوفیلی استفاده شوند.

برای بازه ی زمانی حداقل شش ماه، فرد بیمار فانتزی ها، تمایلات، احساسات جنسی یا رفتارهای جنسی شدید و مرتبی را نسبت به کودک در سن 13 سال یا کمتر تجربه می کند.

این تمایلات و رفتارهای جنسی اغلب از نظر پزشکی اباعث استرس و ناکارامدی برای فرد در اجتماع  و محیط کار شده و روی بخش های روزانه ی زندگی او اثر می گذارد

فرد مورد تاثیر باید حداقل حدود شانزده سال سن داشته و یا حداقل پنج سال بزرگتر از کودکی باشد که هدف توجه یا فعالیت جنسی اوست. درمان موثر برای پدوفیلی با تشخیص اولیه شروع می شود.

برای فردی که حدود 17 یا 19 سال سن دارد و وارد رابطه با کسی حدود 12 یا 13 سال شده است پدوفیلی را تشخیص نمی دهند.

در زمان تشخیص پدوفیلی حتما با یک فرد متخصص در سلامت روان ارزیابی کند آیا بیمار به مردان جذب می شود یا زنان یا هردو آن ها. همچنین مهم است تشخیص دهید آیا رابطه با زنان محرم نیز فاکتوری در روابط است. در نهایت پزشک باید ارزیابی کند آیا اختلال شما انحصاری به گروه خاصی است یا نه. آیا این فرد تنها به کودکان جذب می شود یا مانند کودکان به بزرگسالان نیز تمایل دارد.

یک مشکل در تشخیص پدوفیلی این است که فرد به ندرت داوطلبانه به دنبال درمان های تخصصی ذهنی می رود. به جای ان مشاوره و درمان اغلب نتیجه ی حکم دادگاه است. یک مصاحبه با ارزیابی معیارها برای تشخیص شرایط کافی خواهد بود.

یک مشکل دیگر در زمینه ی تشخیص پروفیلی این است که اختلال اغلب همراه با یک مشکل دیگر در سلامت می باشدف مانند افسردگی یا اختلالات مصرف مواد. فردی که مبتلا به پدوفیلی شناخته می شود اغلب نشانه هایی از اختلالات خلقی یا مصرف مواد نیز دارد.

درمان موثر برای پدوفیلی

در اولین مراحل از درمان اصلاح رفتاری، بیمار پدوفیلی به ندرت دیده می شود که جذب افراد نادرست می شود. محرک هایی مانند شک های الکتریکی برای فرد تحت درمان اختلال پدوفیلی استفاده می شود. البته هنوز این روش درمانی موفقیت زیادی از خود نشان نداده است.

در سال 2012 متداول ترین راه برای درمان پدوفیلی روان درمانی بوده است. به نظر نمی رسد این درمان میزان موفقیت بالایی برای تغییر رفتار خود نشان داده باشد.

گاه اختلال پدوفیلی را با دارو درمان می کنند. سه کلاس دارویی که اغلب برای درمان پدوفیلی استفاده می شوند. عبارتند از: هورمون های زنانه، خصوصا مدروکسی پروژسترون استات، هورمون های آزادکننده ی لوتئین ها که شامل داروهایی مانند تریپتورلین و استات گوسرلین هستند و ضدآندروژن هایی که دریافت و سوخت و ساز تستوسترون را مسدود ساخته و سطح هورمون را در خون کاهش می دهد. بیشتر تحقیقات کلینیکی روی این داروها در آلمان انجام شده اند. اغلب انتی آندروژن ها در پیشگیری از عود مجدد مشکل تاثیر دارند.

اختگی توسط درمان های پزشکی اغلب درمان موثری برای بیماران پدوفیلی است که مرتبا دست به خشونت زده یا برای این کار خود حس گناه و پشیمانی دارند.

پیشگیری و اثر آن بر درمان موثر برای پدوفیلی

درمان موثر برای پدوفیلی | مرکز مشاوره همکده

روش اصلی برای پیشگیری از اختلال پدوفیلی اجتناب از موقعیت هایی است که می توانند محرکی برای رفتارهای پدوفیلی باشند. نباید هیچ گاه کودکان را در این شرایط تنها بودن با یک نفر گذاشت، مگر اینکه خانواده یا عضو قابل اعتمادی در خانواده باشد. داشتن فرد جوان یا بزرگسال دیگری می تواند به نوعی نگرانی برای فرد ایجاد کند. باید فضای ایمنی را برای کودک فراهم کرده و همواره سعی کنید مقابل چشمانتان باشد.

باید به کودک یاد داد اگر در شرایطی قرار گرفت که باعث ناراحتی و آزار او می شد فرار کرده یا فریاد بزند. همچنین باید یاد بگیرند در این موقعیت ها می توان جیغ زده یا تماس با تلفن های اضطراری گرفت.

یک اصل مهم دیگر در پیشگیری از پدوفیلی کسب اطلاعات است.

کودکان باید یاد بگیرند از موقعیت هایی که ان ها را در خطر تجاوز قرار می دهد دور بمانند. بزرگسالانی که با افراد جوان تر کار می کنند باید یاد بگیرند از موقعیت هایی که باعث تحریک بیمار می شوند دور بمانند.

بسیاری از مراجع قانونی اعلام کرده اند برای هر فرد بزرگسالی که با کودکان کار می کند لازم است حتما پیش زمینه ی او در دوره های مختلف بررسی شده و در مورد او تحقیق گردد. این افراد ممکن است کسانی باشند که با کار کردن پول دریافت می کنند مانند معلمان و یا حتی کسانی که می خواهند کارهای داوطلبانه انجام دهند مانند سازمان هایی که به جوانان خدمت می کنند.

بسیار سعی شده اس با ایجاد یک برنامه ی اموزشی مشکل اختلال پدوفیلی و بیماران را برای اغلب افراد آموزش داد. چیزی که تمام افراد بزرگسال در تمامی سازمان ها به آن نیاز دارند. تمامی کارهای داوطلبانه ی افراد مختلف باید بررسی شده و توسط افراد متعدد تایید شده باشند. افراد بزرگسال و جوانان برای استفاده از تجهیزات مشخص در تمامی فعالیت های خود اموزش دیده باشند. جلسات خصوصی و ملاقات های خصوصی و دو نفره با بزرگسالان و یا افراد کم سن دیگر باید ممنوع اعلام شوند.

پیش بینی و درمان موثر برای پدوفیلی

پیش بینی پایان دادن موفق عادات پدوفیلی در میان کسامی که این تمایلات را داشته اند زیرا مطلوب نیست. میزان عود مجدد مشکل در بین بیماران پدوفیلی بسیار زیاد است. به همین دلیل ان ها اغلب چندین بار مجبورند برای ترک کارهای خود تلاش دوباره داشته باشند.

میزان پرونده هایی که در مورد اختلالات پدوفیلی در مراجع قانونی تحت پیگیری هستند در حال افزایش است. این بیماران در خطر کشته شدن یا مجروح شدن توسط فردی که می خواهند به او تجاوز کنند قرار دارند. به همین دلیل اغلب در زندان در سلول های خصوصی جای می گیرند.

منابع
minddisorders.compsychiatrictimes.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا