تیپ شخصیتی میانجی

تیپ شخصیتی میانجی چیست؟ (INFP)

تیپ شخصیتی میانجی کسی است که خصوصیات رفتاری او بصری، احساساتی، درون گرا و با قدرت پیش بینی خوب می باشد. این تیپ شخصیتی تنها چیزی حدود چهار درصد از جمعیت را تشکیل می دهد، اما ان ها بسیار آرام، با ذهنی باز، قدرت تخیل قوی بوده و در هر راهی که گام می گذارند نقش حمایتی و خلاقانه ای را ایفا خواهند کرد.

نکته مهم

شخصیت های میانجی ایده آل گرایانی حقیقی هستند و همیشه به دنبال خوبی های پنهان می باشند، حتی در بدترین افراد و اتفاقات به دنبال راهی می گردند تا شرایط را بهتر کنند. شاید دیگران این افراد را خجالتی، آرام و کم حرف تصور نمایند اما افراد میانجی شور و اشتیاقی درونی دارند که می تواند واقعا باعث درخشش آن ها شود. از انجایی که تیپ شخصیتی میانجی تنها چهار درصد جمعیت را تشکیل می دهد ریسک اینکه رفتارهای آن ها به درستی درک نشود بالاست. اما اگر افرادی با ذهن باز پیدا کنند که بتوانند با او وقت بگذرانند، هارمونی احساسای آن ها حس هیجان و الهام بخشی فوق العاده ای خواهد بود.

با قرار گرفتن در تیپ های ضصیتی دیپلماتیک می توان گفت آن ها با قوانین، گاه با منطق ( آنالیزگران)، هیجان (اکتشاف کنندگان ) و یا به شکل عملی ( نگهبانان ) رفتار خواهند کرد. ان ها وقتی تصمیم خود برای حرکت به سمت جلو در زندگی را گرفتند به دنبال زیبایی ها، افتخارات، اخلاقیات و پاکدامنی خواهند رفت. افراد میانجی با ذات پاک درونی خود هدایت می شوند نه با هدایا و پاداش ها و یا تنبیه ها. افراد که با تیپ شخصیتی میانجی همراه می شوند اغلب از این خصلت ان ها احساس غرور دارند و این درست است، اما همه ی افراد نمی توانند محرک های پنهان در این احساسات را به درستی درک کنند و این می تواند منجر به تنهایی و انزوای آن ها شود.

ما می دانیم چه هستیم اما نمی دانیم چه خواهیم بود.

تیپ شخصیتی میانجی

در بهترین حالت این خصوصیات و توانایی ها افراد شخصیت میانجی را قادر می سازد تا با دیگران ارتباطی عمیق برقرار کنند، در استفاده از کنایه و تمثیل ها راحت باشند و نمادهایی که برای به اشتراک گذاشتن این ایده ها بوده اند را به خوبی ایجاد نموده و درک کنند. دنیای فانتزی در دید این تیپ شخصیتی از هر گروه دیگری جذاب تر خواهد بود. قدرت سبک مکالمه ی بصری خود باعث کارهای خلاقانه ای می شود و اصلا جای تعجب نیست که بسیاری از افراد میانجی مشهور شاعر، نویسنده یا بازیگر هستند. درک خود و جایی که در جهان قرار دارند برای افراد میانجی اهمیت زیادی خواهد داشت و آن ها با ارزیابی خود در کارهایشان ایده های جدیدی را پیدا خواهند کرد.

توانایی شخصیت میانجی در زبان تنها به زبان بومی شان محدود نمی شود، درست مانند بیشتر افرادی که دارای انواع شخصیتی دیپلوماتیک هستند، ان ها نیز برای یادگیری یک زبان دوم احساس شور و شوق زیادی خواهند داشت. مکالمات خوب آن ها خود به علت علاقه به هارومونی است، یک تم تکرار شونده در تمام دیپلمات ها، و به ان ها کمک می کند با یافتن زمینه ای مناسب بتوانند به سمت آینده حرکت کنند.

به افراد زیادی گوش دهید اما با تعداد کمی صحبت کنید.

تیپ شخصیتی میانجی

برخلاف چیزی که افراد برون گرا فکر می کنند، تیپ شخصیتی میانجی تمرکز خود را روی توجه به افراد کمی می گذارند، یک علت با ارزش – توجه داشتن به افراد زیاد انرژی آن ها را خواهد گرفت و با وجود تمام بدی ها در دنیا که نمی توانند آن را درست کنند احساس افسردگی و گیجی پیدا خواهند کرد. این یک دیدگاه ناراحت کننده برای تمام دوستان افراد میانجی است، کسانی که برای شاد بودن ان ها سمتشان امده اند.

 اگر این تیپ شخصیتی مراقب نباشند، ممکن است افراد میانجی خود را در جستجوی خوبی ها غرق کرده و از رسیدگی به نیازهای روز به روز زندگی باز بمانند. افراد میانجی اغلب در افکار عمیق خود فرو می روند، از فکر کردن به فرضیات و فلسفه بیشتر از هر تیپ شخصیتی دیگری لذت خواهند برد.

خوشبختانه، درست مانند گل های بهاری، توجه، خلاقیت، ایده آل گرایی و نوع دوستی افراد میانجی همیشه دوباره برمی گردد و این برای خودشان و کسانی که دوستشان دارند خوشایند است، البته نه با منطق بلکه با دیدگاهی جهانی که الهام بخش همراهی، زیبایی و مهربانی در هرجایی که می روند خواهد بود.

نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی میانجی

نقاط قوت

  • ایده ال گرایی

  • جستجو برای هارمونی

  • داشتن ذهن باز و انعطاف پذیر

  • بسیار خلاق

  • پرشور و سرشار از انرژی

تیپ شخصیتی میانجی | مرکز مشاوره همکده

نقاط ضعف

  • ایده ال گرایی بسیار زیاد،
  • افراد تیپ شخصیتی میانجی اغلب در ایده آل گرایی خود زیاد از حد پیش می روند و این باعث می شود به خاطر اتفاقات شیطانی که در سراسر جهان اتفاق می افتد بارها و بارها ناامیدی را تجربه کنند. این موضوع در سطح فردی نیز درست است، زیرا افراد میانجی نه تنها می خواهند همسران خود را ایده آل کنند بلکه فراموش می کنند هیچ کس نمی تواند عالی باشد.
  • زیاد از حد نوع دوست هستند

  • ، افراد تیپ شخصیتی میانجی گاه خود را خودخواه می نامند و تنها به این علت است که می خواسته اند بیشتر از حد توان خود به دیگران کمک کرده و نتوانسته اند.
  • راهکارهای غیرعملی

  • وقتی چیزی فکر فرد میانجی را درگیر خود می کند او می تواند به الگوهای عملی مانند مراقبت های روزانه و تفریحات ساده بی توجه شود.
  • دوست ندارند با داده ها و اطلاعات کار کنند

  • افراد میانجی اغلب روی تصاویر بزرگ تمرکز می کنند و این باعث می شود اطلاعات اصلی را فراموش کنند.

  • همه چیز را شخصی می دانند،

  • افراد میانجی می تواند چالش ها و انتقادها را به خود بگیرند، به جای اینکه آن را الهام بخش ارزیابی دوباره ی موقعیت خود تلقی کنند.
  • به سختی می توانید آن ها را بشناسید،

  • افراد شخصیت میانجی نسبت به خود هشیار و حساس بوده و بسیار به دنبال حریم شخصی هستند. این باعث می شود به سختی بتوانید آن ها را بشناسید و نیاز ان ها به این خصوصیات منجر به احساس گناه می شود برای اینکه حس می کنند زیاد خود را وقف کسانی که دوستشان دارند نکرده اند.

روابط عاشقانه

افراد تیپ شخصیتی میانجی ایده آل گرایانی رویایی بوده و زمانی که به دنبال یک رابطه ی عالی می باشند این خصلت در آن ها قوی تر خواهد شد. آن ها هیچوقت تخیل و رویاپردازی کمی ندارند، و در رویاهای خود به دنبال روابطی عالی بوده و بارها در ذهنشان سناریوهای مختلفی را در مورد چگونه پیش رفتن شرایط اجرا می کنند. این نقشی است که هیچ کسی نمی تواند به طور کامل آن را ایفا کند و کسانی که شخصیت میانجی دارند باید بدانند که هیچکس کامل نیست و روابط رویایی ان ها نمی تواند در واقعیت محقق شود – ان ها باید درک و تلاش کافی داشته باشند.

همه را دوست داشته باشید، به افراد کمی اعتماد کنید، در حق هیچکس بدی نکنید.

تمایل افراد میانجی برای تمرکز روی افراد کمی در زندگی شان به این معناست که از صمیم قلب و با عشق کامل می خواهند وارد رابطه ی جدیدی شوند.

وقتی یک رابطه شکل گرفت افراد تیپ شخصیتی میانجی خود را همراه و عاشق نشان داده و در عین حال به استقلال شریک عاطفی خود احترام می گذارند. افراد میانجی برای درک چیزهایی که شریکشان به آن اهمیت می دهد نیاز به زمان دارند اما در عین حال به یادگیری، رشد و تغییر او کمک می کنند.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
16personalities.com16personalities.com16personalities.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا