رابطه ای بهتر با همسرتان داشته باشید

ازدواج پیوندی همیشگی بین دو زوج است. شما عهد می‌بندید در خوبی‌ها و بدی‌ها همدیگر را دوست داشته باشید اما گاهی شرایطی کمی پیچیده می‌شود. شاید یک دعوای بد کرده باشید، حس می‌کنید از هم دور شده‌اید یا تنها به نقطه‌ای رسیده‌اید که می‌فهمید نیاز به کمی بهبود در روابط خود دارید. باید روی روابط کار شود و سعی کنید با هم عشقتان را قوی نگه‌ دارید و ازدواج نیز یک رابطه‌ی استثنا نیست. در کنار کمی تلاش، مقداری درک و اندکی صبر شما و همسرتان می‌توانید ازدواج خود را بهتر کرده و همواره به یاد داشته باشید چرا به عشق یکدیگر متعهد شده‌اید. داشتن رابطه ای بهتر با همسرتان بررسی شده است.

کار کردن روی روابط

رابطه ای بهتر با همسرتان داشته باشید

به او گوش دهید.

زوج‌هایی که برای زمان زیادی با هم هستند اغلب گفته‌های فرد مقابل را زیاد در نظر نمی‌گیرند. برای مثال همسرتان شاید گفته باشد کاری که می ‌کنید او را اذیت می‌کند اما شما تصور کرده‌اید این مشکل زیاد بزرگ نیست زیرا برای زمان زیادی با هم بوده‌اید. با این‌ وجود چیزهای کوچک روی هم جمع می‌شوند و زمانی که همسرتان حس کرد برای او ارزشی قائل نشده یا حرفش شنیده نمی‌شود مشکلات بزرگ‌ تری در اعتماد و صمیمیت بین شما در راه خواهد بود.

داشتن رابطه ای بهتر با همسرتان – زمانی با کیفیت کنار هم داشته باشید.

زمان با کیفیت زمانی است که بدون هیچ شرط و کاملاً برای همسر شماست. اهمیتی ندارد چه اتفاقی اطرافتان می‌افتد، شما باید این زمان را برای همسر خود در نظر بگیرید. تلفن زنگ می‌زند؟ آن را جلوی همسرتان برداشته و خاموش ‌کنید. به یکدیگر گوش دهید، کنار هم بنشینید، همدیگر را نگاه کنید. از حضور هم و بودن کنار یکدیگر لذت ببرید. این کار را حداقل سی تا شصت دقیقه در هفته انجام دهید.

صادق و روراست باشید.

صداقت اهمیت فوق‌ العاده‌ای در روابط دارد، خصوصاً اگر ازدواج کرده‌اید. می‌خواهید حس کنید می‌توانید به همسر خود اعتماد کنید و دوست دارید او نیز همین حس را داشته باشد. صداقت و روراستی چیزی فراتر از راست گفتن است: یعنی چیزی را مخفی نکنید، وقتی چیزی هست که می‌خواهید توضیح دهید آن را برای بعد نگذارید.

برای سازش تلاش کنید.

مصالحه و سازش می‌تواند کار سختی باشد، خصوصاً وقتی بعد از دعوا احساسات شما در اوج خود هستند. با این ‌وجود اینکه برای سه ثانیه حق با شما باشد ارزش این را ندارد که فشار دعوا بتواند رابطه‌ی شما را خراب کند. طبیعی است که باهم اختلاف‌ نظر داشته یا حتی برخی اوقات بحث کنید اما باید برای سازش و آشتی گاهی از موضع خود کوتاه بیایید.

از “من” در ابتدای جملات استفاده کنید.

وقتی شما و همسرتان اختلاف دارید باید از اتهام زدن یا توهین کردن خودداری کنید. یکی از کارهایی که زوج‌ها با آن سهواً به همسر خود آسیب می‌زنند استفاده از جملات ” تو ” به جای ” من ” در صحبت‌هاست. استفاده از جملات ” من ” کمک می‌کند به جای اینکه به احساسات همسر خود آسیب بزنید حس خود را منتقل کرده و مکالمه‌ای مثبت و مؤثرتر داشته باشید.

هرگز فریاد نزنید.

بسیاری از افراد حتی بدون اینکه متوجه باشند شروع به داد زدن می‌کنند. وقتی بحثی دارید احساسات شما در اوج هستند و شاید در مورد موضوع مورد بحث خیلی عصبی شده باشید. با این‌ وجود فریاد زدن تنها یکی از این دو نتیجه را خواهد داشت: یا او نیز در پاسخ داد می‌زند و شما هر دو بر سر هم فریاد خواهید زد یا اینکه همسرتان از شما خواهد ترسید. در هر دو صورت این یک وضعیت خطرناک است که می‌تواند فشار زیادی روی رابطه‌ی شما وارد کند.

بازتاب عشق

رابطه ای بهتر با همسرتان داشته باشید

داشتن رابطه ای بهتر با همسرتان – روال‌های همیشگی را تغییر دهید.

چه دو سال است ازدواج‌ کرده‌اید یا بیست سال، به ‌سادگی شما و همسرتان وارد یک روال همیشگی می‌شوید. این روال‌ها شکل می‌گیرند زیرا برای شما ساده‌ تر بوده و با آن‌ها راحت ‌تر می‌توانید زندگی روزانه‌ی خود را مدیریت کنید. اما افتادن در این روال‌های همیشگی در روابط می‌تواند به تدریج عشق شما را از بین ببرد حتی بدون اینکه خودتان متوجه شوید.

کمی عشق‌ بازی

وقتی شما و همسرتان باهم قرار داشتید تمام مدت صحبت‌های عاشقانه‌ای داشته ‌اید. پس چرا حالا این کار را کنار گذاشتید؟ اغلب زوج‌ها با هم راحت می‌شوند و این چیز خوبی است. اما نکته‌ی منفی این راحتی فراموش کردن چگونگی فریبندگی و دلربایی است، اغلب برای اینکه دیگر ماه‌ها یا حتی سال‌ها است که این کار را نکرده‌اند.

رابطه ای بهتر با همسرتان داشته باشید | مرکز مشاوره همکده

افزایش تماس فیزیکی

تماس فیزیکی بخش مهمی از صمیمیت بین شماست. تماس فیزیکی باعث می‌شود به هم علاقه داشته و حس راحتی و نزدیکی بیشتری به همسر خود پیدا کنید. اگر حالا با هم خیلی صمیمی هستید و تماس فیزیکی زیادی دارید باید به این کار ادامه دهید. اگر این بخش از رابطه‌ی خود را از دست داده‌اید برای برگرداندن آن تلاش کنید.

گذاشتن زمانی برای صمیمیت بیشتر

اگر مدتی از ازدواج شما گذشته است شاید برای ایجاد تعادل بین زندگی کاری و زندگی خود در خانه کمی گیج شده باشید. اگر بچه دارید این برای شما سخت ‌تر خواهد بود. اما گذاشتن زمانی برای ارتباط و صمیمیت فیزیکی بدون هیچ‌ چیزی برای حواس ‌پرتی ( بچه‌ها، تماس‌ها یا ایمیل‌های کاری و… ) می‌تواند رابطه‌ی شما را به اوج برگرداند، خصوصاً اگر آن را تبدیل به یک اولویت هفتگی کنید.

تمایلات جنسی خود را انتقال دهید.

این به روراست بودن و صداقت داشتن در ارتباط با یکدیگر برمی‌گردد. برخی افراد از بیان تمایلات خود به دیگران می‌ترسند، حتی به همسرشان. با این ‌وجود تمایلات شما چیزی نیستند که از آن احساس خجالت یا شرم کنید. در مورد فانتزی‌ها و خواسته‌های جنسی خود با همسرتان حرف زده و از او در مورد خواسته‌هایش بپرسید. و بدون در نظر گرفتن اینکه شما یا همسرتان چه می‌خواهید، باید متقابلاً به نیازهای یکدیگر احترام بگذارید.

نزد یک مشاور خانواده بروید.

برخی افراد تصورمی کنند مشاوره تنها برای کسانی است که در حال طلاق گرفتن هستند. با این ‌وجود این باور اصلاً درست نیست. مشاوره درمانی کمک می‌کند شما و همسرتان روی مهارت‌های ارتباطی خود کار کنید، راه‌هایی برای صمیمیت بیشتر پیدا کرده و روی مشکلاتی که در ازدواج شما پیش می‌آیند کار کنید.

داشتن رابطه ای بهتر با همسرتان – تقویت پیوند زناشویی

رابطه ای بهتر با همسرتان داشته باشید

بیان قدردانی برای چیزهای کوچک

یک خطر بزرگ در روابط طولانی ‌مدت این است که تشکر از همسر خود را یک امر انجام شده می‌دانید. اهمیتی ندارد چقدر او را دوست دارید و تحسینش می‌کنید، همیشه این خطر وجود دارد که بیش ‌از حد به کارهای فرد دیگر عادت کنید و فراموش کنید برای تمامی کارها از او تشکر نمایید. اگر شما برای قدردانی از او تلاش کنید مسلماً او نیز همین کار را خواهد کرد.

گذاشتن زمانی برای توجه به همسر خود

مورد دیگری که اغلب فراموش می‌شود تعریف کردن از یکدیگر است. شاید فکر کنید همسرتان می‌داند او را دوست دارید و این درست هم باشد. اما هیچ‌چیز مانند شنیدن اینکه کسی تو را جذاب و دوست‌داشتنی می‌داند لبخند روی صورتت نخواهد آورد، بنابراین هر زمان ممکن بود سعی کنید به هم حس خاص بودن بدهید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا