بهبود رابطه ی خواهر و برادرها

هر والدینی دوست دارد فرزندانش روابط خوبی داشته باشند. خوشبختانه چیزهای زیادی هستند که می‌توانید برای تشویق کنار هم بودن آن‌ها انجام دهید. زمانی که تشویق و تنبیه را با هم همراه می کنید با هر کودک عادلانه رفتار کنید. با بردن کودکان به فعالیت‌های ورزشی یا جمع شدن در خانواده آن‌ها را کنار هم نگه دارید. تشویق کنید احساسات خود را باهم به اشتراک بگذارند و زمانی که با هم مشکل دارند شما برای کمک به درک بهتر آن‌ها نقش بازی کنید. بهبود رابطه ی خواهر و برادرها چگونه است؟

عادلانه با آن‌ ها رفتار کنید.

اگر زیاد به یک کودک توجه داشته و به او هدیه بدهید اما برای دیگری نه، کودک نادیده گرفته شده احساس ناراحتی یا عصبانیت خواهد داشت. با تنبیه کردن یک کودک و تنبیه نکردن کودکان دیگر همین احساس مشابه ایجاد خواهد شد. این خشونت می‌تواند به سمت خواهر و برادر، شما یا هردوی شما واکنش نشان داده شود.از دیدگاه کودک شما و خواهر یا برادر او در موقعیتی مقابل او هستید.

بهبود رابطه ی خواهر و برادرها – به هر دو سمت بحث گوش دهید.

وقتی کودکان دعوا می‌کنند اغلب می‌خواهند به آن‌ها گوش دهید و راه‌ حلی برای دعوای خود می‌خواهند. کودکان خود را به اتاق‌های جداگانه ببرید. به هردو بگویید می‌خواهید بدانید چه اتفاقی افتاده است اما در یک زمان فقط به حرف یکی گوش دهید.

قابلیت‌ های هر کودک را بشناسید.

چگونه رابطه ی خواهر و برادرها را بهتر کنید؟

باید هر کودک خود را به عنوان فردی منحصربه‌فرد بشناسید. زمانی را برای صحبت خصوصی با هریک بگذارید. ” تو برای من خیلی خاص هستی. من تو را دوست دارم و هیچ‌کسی مانند تو نیست.

کودکان را مقایسه نکنید.

اگر به یک کودک بگویید به باهوشی کودک دیگر نیست احساسات او آسیب خواهد دید. این رفتار در طولانی‌مدت باعث سرخوردگی عاطفی و خشونت خواهد شد. همچنین این کار باعث حس خشونت نسبت به خواهر یا برادرش خواهد شد. قبل از انتقاد از کودک خود خوب فکر کنید.

برنامه های خانواده را با کودک خود بسازید.

یکی از راه‌های عالی که می‌توانید به تقویت ارتباط کودکان خود کمک کنید تشویق آن‌ها به همراهی با هم در مهمانی‌های سالانه یا بیرون رفتن‌هاست. برای مثال برای آن‌ها یک کدوتنبل خریده و بگذارید آن را به شکل فانوس برش دهند. در طول زمستان با هم در حیاط یک آدم‌ برفی بسازید.

بهبود رابطه ی خواهر و برادرها – ایجاد فرصت برای گذراندن زمانی در کنار هم

چگونه رابطه ی خواهر و برادرها را بهتر کنید؟

اگر کودکان هیچ‌گاه فرصتی برای ارتباط و گذراندن زمان با هم نداشته باشند رابطه‌ای قوی نخواهند داشت. آن‌ها را به پارک یا بولینگ ببرید یا بگذارید زمانی باهم بازی کنند. این تجربیات مشترک می‌تواند پایه‌ ی محکمی برای روابط کودکان باشد.

الگو باشید.

برای کودکان کم سن که نیاز به یک راهنما برای رفتار خود دارند می‌توانید از رفتار خود به طور مؤثری برای الگو دادن به او استفاده کنید. با این کار کودکان می‌فهمند وقتی عصبانی می‌شوند چه رفتاری داشته باشند. مدل سازی شما می‌تواند باعث شود کودک جایگزینی برای دشمنی با خواهر و برادر خود پیدا کند.

تکنیک هایی برای جلوگیری از افت تحصیلی فرزندان | مرکز مشاوره همکده

بگذارید بر سختی‌ها غلبه کنند.

اگر تفاوت زیادی در کودکان شما وجود دارد به آن‌ها کمک کنید آن را بهتر بشناسند. برای مثال اگر یک کودک 5 ساله و دیگری 15 ساله است یافتن راهی برای ارتباط آن‌ها سخت خواهد بود. فعالیت‌هایی را پیدا کنید که هردو دوست دارند و فرصتی ایجاد کنید که از این کارها با هم لذت ببرند.

بهبود رابطه ی خواهر و برادرها – تشویق برای رفتارهای کمکی

اگر خواهر و برادرها حس رقابت داشته باشند حمایت از یکدیگر برای آن‌ها دشوار خواهد بود. برای بهبود این رابطه سعی کنید رفتارهای حمایتی و کمک کردن را بین کودکان ترویج داده و آن‌ها را به این کار تشویق کنید.

با محبت آن‌ها به یکدیگر خوشحالی خود را نشان دهید.

وقتی کودکان خود را برای پرورش رابطه‌ی بین خود تشویق کنید مطمئن خواهید شد با یکدیگر مهربان بوده و یکدیگر را درک خواهند کرد. برای مثال اگر یک کودک اسباب‌بازی خود را به دیگری داد بگویید ” من واقعاً از اینکه اسباب‌بازی‌ات را به خواهرت دادی خوشحالم”

به آن‌ها یادآوری کنید چه روزهای خوبی با هم داشتند.

بعد از یک دعوا به آن‌ها نشان دهید چقدر از دعوای آن‌ها تعجب کرده‌اید، در حالی که کمی قبل با هم بودند. یک اتفاق خاص که در آن رابطه‌ی خوبی با هم داشتند را  به آن‌ها یادآوری کنید. مثلا بگویید ” وقتی پارک بودیم شما باهم خیلی خوب بودید. چه اتفاقی افتاد؟” آن‌ها روز خوبی که باهم داشتند را به یاد می‌آورند و آرام می‌شوند.

بهبود رابطه ی خواهر و برادرها – آموزش دهید احساسات خود را مدیریت کنند.

ازآنجایی‌که خواهر و برادرها دوست دارند یکدیگر را کمی اذیت کنند باید به آن‌ها این قدرت را بدهید تا احساسات خود را شناخته و انعکاس درستی داشته باشند. سپس آن‌ها بهتر می‌توانند با راهی سالم با یکدیگر رابطه داشته باشند. آن‌ها یاد می‌گیرند چطور رفتار کرده و چه رفتاری شایسته نیست.

از آن‌ها بخواهید فکر کنند چگونه دوست دارند با آن‌ها رفتار شود.

به هر دو کودکان اهمیت قانون طلایی را یاد دهید، طوری که دوست دارید با شما رفتار شود با دیگران رفتار کنید. با هردوی آن‌ها نشسته و کمک کنید لیستی از رفتارهای دوستانه را بنویسند. برای مثال لیستی از لغات را نوشته و از او بخواهید تشخیص دهد کدام کلمه را دوست دارند از یک نفر بشنوند.

زمانی جداگانه به هریک بدهید.

رشد کردن، خصوصاً در خانه‌ای کوچک، باعث می‌شود احساس کنند زیاد با خواهر و برادر خود در ارتباط هستند. این احساس که خواهر و برادر همیشه اطراف او هستندممکن است  باعث احساس اسیری و ترس او شده و منجر به روابطی ناسالم شود. بنابراین باید به هر کودک زمانی جدا بدهید، همان‌طور که باید زمانی کنار هم باشند.

بگذارید کارها را انجام دهند.

به عنوان والدین طبیعی است همه کار را خودتان انجام دهید تا مانع هر دعوایی شده و صلح را در خانه‌ی خود نگه دارید. اما اگر بگذارید کودکان روابط خود را مدیریت کرده و مسئولیتی برای کارها داشته باشند در ساخت و مدیریت رابطه‌ی خود با دیگران فعال‌تر خواهند شد.

بهبود رابطه ی خواهر و برادرها – صبور باشید.

یادگیری مهارت‌های اجتماعی نیاز به زمان دارد. برخی کودکان در حالی که بزرگ می‌شوند، حتی با گذشت سال‌های زیاد، با هم زیاد جور نخواهند شد. ایمان داشته باشید که کودکان شما در سنین جوانی برای یکدیگر ارزش گذاشته و همدیگر را تحسین می‌کنند. برای حمایت و بهبود روابط هر کاری می‌توانید انجام دهید.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا