کنار آمدن با شکست عاطفی |‌ بهترین کارها برای کنار آمدن با شکست عاطفی کدام اند؟

بهترین کارها برای کنار آمدن با شکست عاطفی کدام اند؟شاید پراسترس ترین اتفاق در زندگی مرگ همسرتان باشد. دومین اتفاق پراسترس طلاق است. جدایی علاوه بر مشکلات مادی و عاطفی که همراه دارد، زمانی را که صرف می کنید تا در دادگاه ها به دنبال اتمام این رابطه باشید تاثیری جدی روی سلامت شما خواهد داشت. برای متعادل ساختن این تلاش و کمک به خودتان برای مقابله با این درد نیاز است برنامه ای داشته باشید. یاد بگیرید چگونه با درد جدایی برخورد کنید و دوباره نسبت به زندگی خود احساس مثبتی داشته باشید.

برخورد با احساساتتان

  1. با خودتان آرام برخورد کنید.

بهترین کارها برای کنار آمدن با شکست عاطفی کدام اند؟ | مرکز مشاوره همکده

طلاق به طور طبیعی فرایندی استرس زاست. با سختگیری روی خودتان و داشتن توقعات زیاد و خیلی زود شرایط را بدتر نکنید. روزهایی را برای خودتان بگذارید یا برای گذراندن با کسی که از شما حمایت می کند تا بتوانید از این روزها گذشته یا همه چیز را فراموش کنید.

  • شاید احمقانه به نظر برسد اما این کار کمک می کند خودتان را از این روزهای سخت بگذرانید. می توانید یک ماساژ آرامش بخش داشته باشید. برای خالی شدن احساسات خود از یک وان آب گرم لذت ببرید. در کنار آتش چای بنوشید و یا آرام راه بروید. زیاد نگران مدیریت کارهای روزانه نباشید، تنها مراقب خودتان بوده و این درد را بپذیرید.
  1. به خودتان اجازه ی کمی سوگواری را بدهید.

بهترین کارها برای کنار آمدن با شکست عاطفی کدام اند؟ | مرکز مشاوره همکده

یکی از مهم ترین روابط در زندگی شما از هم پاشیده است. کمی احساس ناراحتی و سوگواری عادی است و اصلا ایرادی ندارد. با توجه به شرایط جدایی ممکن است احساس ناراحتی، شک، ناامیدی، ترس یا عصبانیت داشته باشید. هیچ راه و روش درستی برای سوگواری شما وجود ندارد. باید طوری این کار را کنید کا باعث می شوید حسی عادی دوباره به شما برگردد.

  • در این شرایط سوگواری کردن جدایی از همسرتان را برای شما ساده تر خواهد کرد. اگر هرروز او را می دیدید حالا یک روال جدید برای خودتان پیدا کنید. البوم عکس ها یا مجسمه هایی که باعث می شوند با هر بار دیدنشان به گریه بیفتید را از جلوی خودتان دور کنید.
  • بگذارید چیزی که لازم است را حس کنید اما اجازه ندهید احساسات شما هدایتتان کنند. انجام این کار باعث تصمیمات و کارهای نادرستی می شود که بعدا از ان پشیمان خواهید بود مانند اینکه درب خانه ی همسر خود رفته و به او التماس می کنید که نزد شما برگردد.
  1. اطراف خود افرادی حامی داشته باشید.

یک شبکه ی حمایتی در طول جدایی برای شما بسیار موثر خواهد بود. از کسانی که اطرافتان هستنند و شما را دوست داشته و از شما حمایت می کنند درخواست کنید این روزها کنارتان باشند.

  • اطمینان یابید کسانی را انتخاب می کنید که به شما علاقه ی قلبی داشته و تنها به غیبت کردن یا دادن لقب های بد به همسر قبلی شما علاقه ندارند. به دنبال کسانی باشید که تاثیری مثبت داشته و به شما دیدگاهی سالم در زندگی داده و تشویق به گرفتن تصمیم های خوب می کنند.
  1. کنار آمدن با شکست عاطفی – مدیریت استرس به شکلی سالم.

در طول این دوران از زندگی خود شاید بخواهید به سراغ مواد مخدر، الکل یا دیگر رفتارهای ناسالم بروید. این فعالیت ها احساسات شما را بی حس می کنند اما این ها تنها موقتی است. می توانید راه های سالم تری برای بهبود وضعیت روحی خود پیدا کنید.

  • مثال هایی از روش های تطابقی سالم: تماس گرفتن با یک دوست زمانی که حس می کنید واقعا ناراحتی، ورزش کردن، گذراندن زمانی بیرون از خانه یا داشتن یک سرگرمی، مدیتیشن برای کاهش استرس و آرامش ذهن.
بهترین کارها برای کنار آمدن با شکست عاطفی کدام اند؟ | مرکز مشاوره همکده
  1. برای دریافت کمک در مرحله ی طلاق به سراغ متخصص سلامت روان بروید.

یک مشاور یا درمانگر می تواند منبع ارزشمندی از حمایت در طول جدایی باشد. به این باور که دریافت کمک از یک منبع بیرونی به معنای ضعف شماست توجه نداشته باشید. باید کسی را پیدا کنید که در صحبت کردن با او و پردازش اتفاقاتی که در زندگی شما افتاده است راحت باشید. یک فرد متخصص می تواند کمک کند درک کنید چه حسی دارید و برنامه ای برای پیشرفت در زندگی خود وقتی آماده بودید داشته باشید.

برخورد با تغییرات

  1. بنویسید.

بهترین کارها برای کنار آمدن با شکست عاطفی کدام اند؟ | مرکز مشاوره همکده

داشتن یک دفتر راه مفیدی برای بیان افکار و احساسات شما در مورد طلاق است. نوشتن چیزی که در ذهن دارید می تواند تسکینی برای احساسات شما باشد. بعلاوه نوشتن راهی عالی برای حل مشکلات است.

  • سعی کنید برای برخی از مشکلاتی که در دفتر خود نوشته اید راه حلی پیدا کنید. برای مثال اگر نگرانید اوضاع مادی شما چطور خواهد شد راه حل های ممکن می تواند یافتن یک شغل جدید یا صحبت با یک مشاور مالی باشد که بتواند به شما کمک کند.
  1. کنار آمدن با شکست عاطفی – ارتباط معنوی داشته باشید.

بهترین کارها برای کنار آمدن با شکست عاطفی کدام اند؟ | مرکز مشاوره همکده

تجدید یا قوی سازی روابط شما با خدا، یک نیروی قوی تر، یا جهان می تواند کمک کند درد و شکست قلبی ناشی از این جدایی را مدیریت کنید. یک ذهنیت معنوی خود نوعی ایمان است و از این رو حس شما نسبت به آینده مثبت تر خواهد شد.

  1. برای نقش های جدید اماده باشید.

طلاق همراه با خود مسئولیت های جدیدی برای شما خواهد داشت. جدا از اینکه برای چند سال باهم بودید شاید به شکل های مختلفی به همسر خود تکیه داشتید. شاید باید برای چیزی که در آینده مسئول ان هستید تغییر بزرگی ایجاد کنید.

  • شاید همسر شما تمام کارهای آشپزی و شستن لباس ها را انجام می داده و حالا شما به عنوان فردی مجرد باید خودتان این کارها را یاد بگیرید. از طرف دیگر شاید همسرتان نان اور اصلی خانه بوده و حالا طلاق باعث شده است شما مهارت های خود را برای یافتن یک شغل تخمین زده و امنیت مالی جدیدی برای خود پیدا کنید.
  1. کنار آمدن با شکست عاطفی – بهترین تصمیم ها را برای کودکان خود بگیرید.

تحقیقات بارها نشان داده اند توافقی که در ان کودکانی که می توانند زمانی را جداگانه با هردو والدین بگذرانند بسیار بهتر از زندگی تنها با یکی از والدین است. این کودکان می توانند الگوی سالم تری را دنبال کرده و در حل مشکلات بهتر خواهند بود.

  • البته این انتخاب شاید بهترین حالت برای کودکان نباشد. می توانید با توجه به وضعیت خود با یک متخصص مشورت داشته باشید تا بفهمید چه انتخابی برای شما بهتر است.
  • اگر تصمیم گرفتید هردو والدین مراقبت از او را به عهده داشته باشند اجازه ندهید احساسات شما نیازهای کودکان را بپوشاند. به حرشذ  ف های همسر قبلی خود گوش داده و برای رسیدن به توافق جهت داشتن قوانین و استراتژی های تربیتی برای کودک خود با هم مشورت داشته باشید.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا