نحوه برخورد با افراد عصبانی در محیط کار

برخورد هر فردی در هر محیط می تواند متفاوت باشد. تفاوت برخورد ها می تواند به علت شرایط کاری یا خانوادگی با هم تفاوت داشته باشد. نخواهد برخورد در هر فردی با هر سنی می تواند به گونه ای باشد که آن فرد در چه حالتی از زندگی خود قرار دارد. برای مثال نحوه برخورد با افراد عصبانی در محیط کار، وقتی به سمت خانه می آید ممکن است این فرآیند را با اعضای خانواده خود نیز داشته باشد.

هنگامی که شخصی با دوست خود بحث می کند ممکن است این بحث کردن در صحبت آپ با خانواده نیز ادامه داشته باشد. این که ما به عنوان شخص مقابل با این طور افراد چگونه برخورد کنیم نیازمند یک سری قوانین و تخصص های فردی است. اگر یک شخص سعی کند تکنیک های لازم برای برخورد با اکثر افراد خصوصا افراد عصبانی را بداند می تواند در زمان های مختلف برخورد های مناسب داشته باشد. 

 

نحوه برخورد با افراد عصبانی در محیط کار در هر محلی آن شخص عصبانیت را دارد.

به نظر می رسد که هر محل کار آن شخص عصبانی را دارد. یکی از آن ها که دارای مزاج کم است و به داشتن طغیان های عصبانی معروف است. آن ها یک فرد وحشی درون خود دارند و شما هرگز واقعاً نمی دانید چه انتظاری از آن ها دارید. نگرش آن ها بسته به روزشان می تواند معطوف به رئیس، یک همکار یا حتی مشتری  باشد. درک این که چگونه این افراد همچنان به حفظ سمت خود ادامه داده اند دشوار است.

نکته

اگر یکی از این افراد را در محل کار خود داشته باشید، تنها نیستید. تغییر شغل اغلب بهترین پاسخ نیست زیرا افرادی هستند که در همه جا با احساسات خود دست و پنجه نرم می کنند. به همین دلیل یادگیری نحوه برخورد با افراد عصبانی مفید است.

نحوه برخورد با افراد عصبانی در محیط کار: تغییر دیدگاه خویش

نحوه برخورد با افراد عصبانی در محیط کار

یکی از اولین چیزهایی که می توانید هنگام برخورد با افراد عصبانی امتحان کنید تغییر دیدگاه شما است. احتمالاً شنیده اید که گفته می شود “آسیب رساندن به مردم باعث آزار آن ها می شود” و حقیقت زیادی در این جمله وجود دارد. غالباً وقتی به نظر می رسد افراد عصبانیت بالایی دارند، به این دلیل است که آن ها با چیزهایی سر و کار دارند که شاید نتوانید آن ها را ببینید.

رابطه پر از درگیری در افراد

این اتفاق می تواند این گونه باشد که آن ها در یک رابطه در از درگیری هستند، به تازگی عزیزی را از دست داده اند یا اینکه اضطراب آن ها را غرق کرده است. همچنین مهم است که درک کنیم افسردگی غالباً خود را به صورت خشم پنهان می کند. بنابراین، آن چه شما به عنوان یک فرد عصبانی می بینید ممکن است شخصی باشد که سطح بالایی از افسردگی یا سایر چالش های بهداشت روان را تجربه می کند.

ممکن است تغییر دیدگاه شما باعث تغییر نگرش و رفتار شخص مقابل نشود

گرچه ممکن است تغییر دیدگاه شما باعث تغییر نگرش و رفتار شخص مقابل نشود، اما می تواند به شما کمک کند تا از وضعیت بهتر آگاهی داشته باشید. همچنین می تواند به شما کمک کند تا با شخصی که به نظر نمی رسد لیاقت آن را ندارد، احساس همدلی بیشتری داشته باشید، در حالی که متوجه می شوید او نیز درد می کشد.

نحوه برخورد با افراد عصبانی در محیط کار: آرام باشید

وقتی به شخصی که عصبانی است پاسخ منفی دهید، احتمالاً او را عصبانی می کند. در عوض، مهم این است که شما یاد بگیرید چگونه هنگام برخورد با آن شخص، ذهن و نگرش خود را آرام نگه دارید. انجام این کار بسیار دشوار است، اما همچنین می تواند به کم شدن این وضعیت کمک کند.

آخرین کار بحث با فرد عصبانی است

نحوه برخورد با افراد عصبانی در محیط کار

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید بحث با شخصی است که عصبانی است. به احتمال زیاد شما برنده بحث نخواهید شد. تمام کاری که شما می خواهید انجام دهید این است که فرد حتی عصبانی شود. با این حال، شما همچنین نمی خواهید مثل این که آرامش خود را حفظ می کنید تا از شخص مقابل بهتر باشید، برخورد کنید. این نیز موضوعی است که فقط می تواند فرد را در عصبانیت خود تحت فشار قرار دهد.

سعی کنید آن را از دیدگاه آن ها ببینید

اگر فرد عصبانی که با او سر و کار دارید شخصی نیست که به نظر می رسد معمولاً با عصبانیت پاسخ می دهد، یک دقیقه وقت بگذارید و سعی کنید مسائل را از دیدگاه او ببینید. آیا چیزی قانونی وجود دارد که آن ها از آن فرآیندی که عصبانی شده باشند مورد توجه قرار نگیرد؟ آیا کاری وجود دارد که بتوان به راحتی برای تغییر اوضاع انجام داد؟

نکته

گاهی اوقات بهترین راه برای مقابله با یک فرد عصبانی کمک به رفع وضعیتی است که باعث دیوانگی یا آزار وی شده است.

آینه آنچه آن ها می گویند

گاهی اوقات مردم عصبانی می شوند زیرا احساس نمی کنند که شنیده می شوند. این اتفاق اغلب در محل کار زمانی رخ می دهد که مشتری احساس نمی کند آن چه را که شایسته آن است به دست آورده است و مشکلی در رابطه با خدمات مشتری دارد.

برخورد با یک مشتری عصبانی

اگر متوجه شدید که با یک مشتری عصبانی سروکار دارید، می تواند به او کمک کند تا متوجه شوید که او چه می گوید. اطلاع دادن به مردم که شما آن ها را می شنوید و می فهمید که درباره چه چیزی صحبت می کنند و چرا این قدر ناامید شده اند می تواند برای پایین آوردن سطح عصبانیت آن ها کافی باشد. پس از این اتفاق، معمولاً سریع تر می توانید به راه حل بهتری برسید. اما ابتدا باید به آن ها بگویید که قابل درک هستند.

درباره اوضاع شایعه نکنید

وسوسه انگیز است وقتی می بینید شخصی طغیان های عصبانی و متناسب با شرایط ندارد که بخواهد بدود و در مورد آن با همکار دیگری صحبت کند. با این حال، هیچ چیز خوبی از شایعات اداری بیرون نمی آید. به یاد داشته باشید افرادی که احتمالاً با شما شایعه می کنند احتمالاً درباره شما نیز شایعه می کنند.

نکته:

بنابراین، اگر مجبور شده اید با یک فرد عصبانی مانند یک همکار یا مشتری معامله کنید، فقط جزئیات وضعیت را با کسانی که باید بدانند در میان بگذارید.

از اجازه کنترل آن ها بر روی آن ها خودداری کنید

اگر فردی هستید که از رویارویی فرار می کنید، افرادی با شخصیت جسور مانند افراد عصبانی می توانند به عیب جویی بپردازند.

نکته

وقتی این اتفاق می افتد، آن ها می توانند به شما مراجعه کنند تا با عصبانیت شما را هدف قرار دهند زیرا فکر نمی کنند شما برای جلوگیری از آن کاری انجام می دهید. شما برای آن ها یک هدف آسان می شوید.

خودتان را در حالت آرامش قرار دهید.

اشکالی ندارد که شما خودتان را در حالت آرامش نگه دارید. چه آن ها از شما عصبانی باشند و چه این که فقط عصبانیت خود را به سمت شما معطوف کنند. هیچ مشکلی ندارد که به آن ها بفهمانید که باید شیوه گفت و گو با شما و رفتارهای پیرامون شما را تغییر دهند. 

عصبانیت به سادگی یک احساس است.

به یاد داشته باشید که عصبانیت به سادگی یک احساس است. عصبانیت خودش بد نیست. با این حال، اگر فرد طوری رفتار می کند و برخورد می کند که به شما احساس خطرناک بودن را تلقین می کند، مهم است که بلافاصله به وضعیت رسیدگی کنید.

بدانید چه موقع باید راه بروید

گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید دور شدن از یک موقعیت یا گفت و گو است. اگر با یک همکار خشمگین درگیر هستید، به آن ها بگویید که باید چند دقیقه وقت بگذارید و سپس اگر موضوعی است که باید در مورد آن بحث کنید، می توانید دوباره به وضعیت خود برگردید.

برخورد با فرد عصبانی به عنوان یک مشتری

نحوه برخورد با افراد عصبانی در محیط کار

اگر فرد عصبانی که با آن سر و کار دارید مشتری مشاغلی است که در آن کار می کنید، بهتر است دور شوید و مدیر یا همکار دیگری را وادار کنید تا با شما به وضعیت برسد. این می تواند به ایجاد یک دیدگاه جدید کمک کند و به شما فرصتی برای آرام شدن بدهد.

با بخش منابع انسانی خود صحبت کنید

با این حال، اگر با شخصی رو به رو هستید که غالباً در محل کار خود عصبانی است سعی کنید با او درست برخورد کنید.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا