چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟

رفتار شما درست به اندازه ی مهارت ها و توانایی هایتان اهمیت دارد. از یک اداره گرفته تا یک رستوران، یادگیری رفتن به یک کار جدید نیاز به ترکیب منحصر به فردی از مهارت ها و فداکارهای ها خواهد داشت. می توانید یاد بگیرید چطور در همان ابتدا تاثیر خوبی از خودتان برجا بگذارید و این تاثیر خوب را در آینده برای خود تبدیل به یک صفت مشهورتان کنید. باید بدانیم چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟

زود در محل کار حاضر باشید.

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟

در اولین روز کاری حتما باید تاثیر خوبی برجا گذاشته و نشان دهید فردی هستید که به زمان اهمیت می دهد. مطمئن باشید به قدر کافی زود بیدار شوید تا بتوانید کاملا اماده شده و در صورت نیاز کارهای دیگرتان را انجام دهید. برای زمان خود خوب برنامه ریزی کنید، سی تا چهل دقیقه بیشتر برای چیزهایی مانند ترافیک، گم کردن مسیر و یافتن جای پارک در نظر بگیرید.

اگر نیاز است از وسایل نقلیه ی عمومی استفاده کنید یا محل کار جدیدتان جایی است که با آن آشنا نیستید می توانید چند روز زودتر آنجا بروید تا اطمینان یابید می دانید دقیقا چقدر زمان می برد تا به انجا برسید و دقیقا شرکت در کجا قرار دارد.

دیرتر از وقتی که قرار داشته اید نباید برسید. دیر رسیدن می تواند نشان دهد که شما نمی توانید زمان خود را درست مدیریت کنید. به قدر کافی زود رسیدن در روز قرار کارفرمای شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟ چیزهایی که به شما گفته می شود را گوش داده و انجام دهید.

در بیشتر کارها از شما انتظار نمی رود در همان روز اول همه چیز را درست انجام دهید و اغلب کارفرمایان می دانند که در استخدام های جدید نیاز به گذراندن مسیر یادگیری است. بنابراین زیاد برای اشتباه کردن و داشتن مشکلاتی در روز اول کار نگران نباشید، اما روی یادگیری تا بیشترین حد ممکن تمرکز کرده و با دقت گوش دهید تا اطمینان یابید چیزی را از جا نینداخته اید.

در مورد سبک یادگیری خود هشیار باشید. برای مثال در صورت امکان از فرد بخواهید به جای اینکه نشسته و به او نگاه کنید با راه رفتن بین میزها و نشان دادن وسایل کار را به شما یاد دهد.

یک دفتر یادداشت یا تبلت همراه خود داشته باشید تا بتوانید نکات مهم را در طول اموزش برای خودتان یادداشت کنید. سوال پرسیده و مطمئن باشید پاسخ ها برای شما کافی بوده و موضوع را درست درک کرده اید.

هدف خود را این بگذارید که هر اشتباه را تنها یک بار تکرار کنید. اگر رییستان می گوید کاری را چطور انجام دهید به او گوش داده و حرف هایش را به یاد بسپارید، در نتیجه نیازی نیست تا دوباره از او سوال بپرسید.

از سوال پرسیدن نترسید.

بسیاری از کارمندان تازه کار از پرسیدن سوال ترسیده یا خجالت می کشند و در نتیجه کارهایی را اشتباه انجام خواهند داد. بدانید در صورت نیاز برای دریافت اطلاعات بیشتر باید از کسی کمک بگیرید. درخواست کمک و سوال کردن اصلا جایی برای خجالت کشیدن ندارد، خصوصا در اولین روز کار. بهتر است مطلب یک بار برای شما توضیح داده شود و بعد مطمئن باشید آن را درست انجام می دهید نه اینکه بر اساس حدسیات پیش رفته و بعدا به دردسر بیفتید.

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟ سعی کنید اتفاق های بعدی را برای خودتان پیش بینی کنید.

روال انجام کار در هر شرکتی بسیار متفاوت است.حتی اگر فردی باتجربه و باهوش باشید کمی زمان می برد تا بتوانید متوجه شوید نیاز است در این لحظه چه اتفاقی بیفتد و چه ترتیبی برای کارها نیاز است. بهترین راه برای نشان دادن خودتان به عنوان یک کارمند خوب این است که سعی کنید شرایط را برای خودتان تحلیل کرده و حدس بزنید قرار است بعد چه اتفاقی بیفتد.

در برخی کارها در اولین روز نیاز است زیاد به اطراف رفته و محیط را نگاه کنید. وقتی دری را باز دیدید که اجازه ی ورود داشتید حتما سری به انجا بزنید. اگر کارمند دیگری را دیدید که جعبه های بزرگی را به جای دیگری حمل می کرد نیازی نیست به او بگویید که می توانید کمکش کنید.

در بعضی کارها به جای گشتن در اطراف باید جای خودتان بنشینید. اگر کار را در یک آشپزخانه شروع کرده اید و حالا ظرف ها آنجا آورده شده اند به نظر می رسد باید ان ها را داخل ماشین ظرفشویی بگذارید. اما شاید قبل از این کار یک روال دیگر نیز باید انجام شود. ابتدا سوال کنید.

بدون اینکه از شما بخواهند تمیز باشید.

یک امر لازم و ضروری در تمامی محیط های کاری تمیزی و امنیت است. مرتب بودن اغلب نیاز به یک رهبری و دستور ندارد. ببینید چه چیزهایی را می توانید مرتب کنید یا به چه شکلی می تواند اطرافتان را تمیز کنید تا کار کردن برای شما ساده تر باشد.

اگر در یک اداره کار می کنید می توانید برای خودتان یک گلدان زیبا بیاورید. قاشق ها و فنجان خود را تمیز کرده و زباله ها را داخل سطل بندازید. آشغال هایتان را بیرون از اتاق ببرید. در صورت نیاز به مرتب کردن مکان های عمومی شرکت نیز کمک کنید.

اگر در یک رستوران یا آشپزخانه کار می کنید مراقب موانعی که ممکن است برای کسی مزاحمت ایجاد کنند باشید. در تمیز کردن ظرف ها کمک کنید. اگر حس می کنید نیاز است کاری را برای مشغول بودن خودتان پیدا کنید می توانید نوبتی برای شستن ظرف ها داشته باشید.

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟ خودتان باشید.

چیزهایی که می دانید، میزان هوشی که دارید یا حتی کارهایی که در روز اول انجام می دهید نمی توانند باعث موفقیت شما شوند. این رفتار شماست که موفقیتتان را مشخص خواهد کرد. کارفرمایتان شما را استخدام کرده است چون چیزی در هماهنگی میان مهارت ها و شخصیت شما دیده که برای محیط کاری او مفید است. باور داشتن توانایی هایتان است که باعث موفیت شما خواهد شد، فکر نکنید باید وانمود کنید شخصیتی دارید که نیست.

نیازی نیست مانند کارمندان دیگر رفتار کنید. زمان می برد تا افراد دیگر با یک کارمند جدید خودشان را هماهنگ کنند در نتیجه به همکاران خود زمان دهید تا با شخصیت شما کنار بیایند نه اینکه بخواهید برای هماهنگ شدن با ان ها خودتان را عوض کنید.

کارمند خوبی باشید.

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟ اهداف کوتاه مدت برای خودتان بگذارید.

یک کارمند خوب بودن شامل انجام دادن وظایف کوچک و بزرگی است که به عهده ی شما گذاشته می شود. سعی کنید با گذاشتن اهداف شخصی کوتاه مدت به خودتان کمک کنید تا بتوانید بهترین کارمند باشید. پس از چند روز کار، سعی کنید چیزهایی که نیاز است بیشترین وقت را روی آن ها بگذارید تشخیص داده و رسیدن به جایگاهی که می خواهید را هدف خود قرار دهید.

برای مثال اگر در یک آشپزخانه کار می کنید هدف شما باید به ذهن سپردن تمامی دستور ساندویچ ها در پایان ماه باشد در نتیجه نیاز نیست دوباره به برگه ی یادداشتتان برگردید. یا هدف خود را کمتر بودن زمان کار شما از باقی کارمندان در نظر بگیرید.

بیشتر روی کیفیت کار خودتان تمرکز داشته باشید و در روزهای زیاد زیاد نگران موثر بودن خود در محیط کار نباشید. قبل از اینکه نیاز باشد نگران اماده کردن سریع ساندویچ باشید آن را تهیه کنید. با گذشت زمان باید نگران تولید بیشتر و سریع تر باشید.

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟ | مرکز مشاوره همکده

در مورد کاری که می توانید انجام دهی واقع گرا و پذیرا باشید.

کارمندان خوب داوطلب می شوند، ان ها می خواهند مسئولیت ها و کارهای بیشتری را در صورت درخواست به عهده بگیرند. اگر می خواهید به یک کارمند قابل اعتماد مشهور شوید باید به سراغ انجام کارهای اضافه تر بروید.

در کنار این ها باید محدودیت های خودتان را بشناسید. اگر امروز قبل از ترک محیط کار ده کار متفاوت را باید انجام دهید برای کار بیشتری که نیاز به چند ساعت وقت دارد داوطلب نشوید. روی زمان خود درست فکر کنید.

وقتی باید برای کاری حضور داشته باشید احتیاط کنید. اگر چند کارمند از شما می خواهند کاری را انجام دهید که از آن زیاد مطمئن نیستید می توانید یک برنامه ی جایگزین برای ان پیدا کنید.

تنها کار خودتان را انجام دهید نه کار افراد دیگر.

یک کارمند خوب متعهد به انجام کارهای خود بدون تلاش برای مدیریت روش کار کردن دیگران است. وقتی در محیط کار هستید روی انجام کاری که مطابق با توانایی های شماست تمرکز داشته باشید. زمان خود را صرف کارهای افراد دیگر نکنید مگر اینکه ان ها از شما درخواست کمک کرده باشند. تنها کارهایی را انجام دهید که نیاز است.

سعی نکنید در مورد دیگران با کسی حرف نزنید. ممکن است به سادگی سرگرم حرف هایی شوید که شما را از مسئولیتتان دور کنند. تنها روی کار خودتان متمرکز باشید نه اینکه ببینید افراد دیگر چطور کارشان را انجام می دهند.

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟ فعال باشید.

اگر می بینید روی زمین محیط کارتان آشغال زیاد ریخته است روی ان ها راه نروید. به رییس خود اطلاع دهید نیاز است زباله ها جمع شوند. اگر می توانستید خودتان آن را تمیز کنید. هرکاری که بتوانید را برای ایجاد محیط کاری بهتر انجام دهید، نه فقط برای اینکه کارمند بهتری دیده شوید.

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟ کارهای بیشتری را به عهده بگیرید.

کار خودتان را درست انجام داده و کامل کنید سپس به دنبال راه های دیگری باشید تا بتوانید به شرکت خود کمک هرچند کوچکی برای رسیدن به اهدافش داشته باشید. کارمندان خوب ایده های جدیدی برای بهبود داشته و تاکتیک های موثری برای کمک به بهتر کردن محیط کار نشان می دهند.

سعی کنید هرچند ماه یک بار ایده های خلاقانه ای را جمع کنید. در فرصتی مناسب پنج دقیقه وقت گذاشته و ان ها را با رییس خود به تنهایی در میان بگذارید نه در ملاقات های گروهی.

داشتن رفتاری مثبت

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟

با کارمندان دیگر خوب صحبت کنید.

کارفرمایان کارمندانی که حامی خوبی برای همکاران خود هستند را تحسین می کنند. وقتی سخت تلاش کرده و مرتبا به هدف های شرکت کمک کنید فردی مورد اطمینان خواهید شد. می توانید از این جایگاه خود برای کمک به افراد دیگری که ارزش احترام و پیشرفت دارند استفاده کنید.

اگر کارمندان دیگر فردی را مسخره کرده یا از او انتقاد کردند در این کار شرکت نکنید. شرکت در این بحث ها در محیط کار به سادگی پیش می آی اما می تواند محیط کار شما را سمی کند. شما نباید بخشی از آن باشید.

اگر غیبت کرده یا برای به دست آوردن جایگاهی در شرکت به کسی تهمت بزنید شاید به زودی دستتان رو نشود اما در طولانی مدت روابط بدی با همکاران دیگر خود پیدا خواهید کرد. بگذارید کارفرمایتان کار شما و مهارت هایتان را ارزیابی کرده و ببیند کدام جایگاه در شرکت برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

چگونه در محیط کار رفتار کنیم؟ با همه ی افراد با احترام و بزرگی رفتار کنید.

شاید برقراری ارتباط و تعامل با برخی افراد در محیط کار خیلی سخت باشد، اما اگر رفتار نادرستی با ان ها بکنید باید به یاد داشته باشید تاثیری منفی روی فرصت های شغلی در شرکت برجا خواهید گذاشت. همکاران شما مانند خودتان با دقت انتخاب شده اند، بنابراین اهانت به دیگران و بی احترامی می تواند نشانه ی نادیده گرفتن شعور و انتخاب کارفرمایتان باشد.

منابع
wikihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا