نحوه برخورد با یک شوهر دروغگو

برای وارد رابطه شدن باید نکات و گزینه های مختلفی را در نظر بگیرید. خیلی از مردم فقط به این دلیل وارد رابطه می شوند که مشکل تنهایی خود را حل کنند یا گذشته خود را فراموش کنند و انگار فقط می خواهند کسی در کنارشان باشد حتی برایشان فرق نمی کند که آن فرد چه اخلاقی دارد. یکی از رفتار هایی که به رابطه آسیب می زند دروغگویی است. در ادامه این مقاله نحوه برخورد با یک شوهر دروغگو را برای شما می گوییم.

نحوه برخورد با یک شوهر دروغ گو

ازدواج بر اساس ارتباط باز، اعتماد و صداقت بنا شده است. این ها اصول اساسی هر رابطه ای است. شما با یک شرایط خاص شروع می کنید، اما پس از یک زمان کاملاً دوست داشتنی، کاملاً غافلگیر شده اید. با ادامه ازدواج شما، فرد به یک وجه امنیتی اعتماد متقابل، صادقانه و ارتباطی تبدیل می شود. اما چه اتفاقی می افتد که او شروع به دروغ گفتن شما می کند؟ شما نمی توانید به شخصی که حقیقت را به شما نمی گوید اعتماد کنید، حتی اگر این دروغ ها به ظاهر بی تاثیر باشند. ایده های ذهنی در ابتدای عشق و عاشقی و عروسی به شما می گوید “تا زمان مرگ از هم جدا نمی شویم”. اما در هیچ کجا ذکر نشده است که اگر شوهرتان دروغ می گوید باید چه کار کنید. در اینجا چند مرحله برای مقابله با همسر دروغگو خود آورده شده است.

وقتی او به شما دروغ می گوید، تمرین کنید.

شما می دانید که شوهرتان به شما دروغ می گوید، اما آیا آن را در همان لحظه، یا پس از پایان کار او گوشزد می کنید؟ مهم است که سعی کنید همان طور که اتفاق می افتد آن را انتخاب کنید. اگر از متخصصان رفتاری سوال کنید، آن ها به شما می گویند وقتی کسی به شما دروغ می گوید، نشانه های داستانی وجود دارد. همه این ها به زبان بدن آن ها هم مرتبط است. می توانید با استفاده از نشانه های بدن، او را در یک دروغ گیر بیاندازید که همیشه هم اتفاق می افتد. در این جا برخی از مواردی است که باید به دنبال آن ها باشید:

  • او برای خاراندن بینی خود اقدام می کند؟
  • بینی او قرمز می شود؟
  •  ناخوشایند است؟
  • دهان خود را می پوشاند؟
  • گوش خود را مالش می دهد؟
  • از تماس چشمی اجتناب می کند؟

تنها بررسی زبان بدن کافی نیست!

نحوه برخورد با یک شوهر دروغگو چالش دارد. در اینجا نشانه های زبان بدن می تواند در صورت وقوع هرگونه فریب، نکته خوبی به شما بدهد، خصوصاً اگر می دانید چگونه آن ها را بخوانید. با این حال، علائم دروغ گفتن فراتر از زبان بدن است. اگر به دنبال مدارک محکم تری هستید که نشان می دهید تمام حقیقت را از او دریافت نمی کنید، به دنبال موارد زیر باشید:

آیا او مبهم است و جزئیات مهم را کنار می گذارد؟ اگر او حقیقت را پنهان می کند، این یک روش معمول برای تلاش برای دور زدن آن است بدون این که شما متوجه شوید. آیا او مطمئن نیست؟ شما پنج سال است که ازدواج کرده اید، چرا او وقتی دور شماست ناگهان عصبی به نظر می رسد؟ احتمالاً به این دلیل است که او در حال پوشاندن دروغ است و نگران گرفتار شدن است. آیا او با بی تفاوتی پاسخ می دهد؟ این که آیا او در پاسخ شانه بالا می اندازد، بیان یا احساس صفر دارد، یا به نظر می رسد که به راحتی نمی تواند اهمیت دهد، ممکن است سعی کند احساسات خود را پنهان کند، بنابراین شما نمی توانید ببینید چه خبر است.

آیا او بیش از حد در پاسخ خود فکر می کند؟

شما یک سوال ساده می پرسید، در حالی که او به مقاله ای از پاسخ می پردازد و توضیحات اضافی می دهد. او سعی دارد با ارائه اطلاعات بیشتر از آن چه شما خواسته اید برای آرام کردن شما فریب دهد. بنابراین، در حالی که زبان بدن مهم است ، شما باید به سیگنال هایی که او می دهد نیز توجه کنید. این به شما کمک می کند تا او را در یک دروغ -بزرگ یا کوچک  گیر بیاورید.

در ادامه آن ها داستان خود را به عقب بازگو می کنند

علائم او هرگز بر نخواهد گشت. خوب، بنابراین اکنون شما به خوبی مجهز شده اید که وقتی دروغ می گوید او را از آن فضا بیرون بیاورید، بنابراین بهترین راه برای مقابله با آن چیست؟ ما چند ترفند در آستین داریم تا به شما کمک کنیم و او را در محل قرار دهید. یکی از این موارد این است که از او بخواهیم داستان خود را برعکس تعریف کند. برخی تحقیقات انجام شده است که نشان می دهد اگر از کسی بخواهید داستان خود را به عقب بیان کند و نه به ترتیب زمانی  به احتمال زیاد دروغ خود را منتشر می کند. بپذیریم که دروغ گفتن بسیار استرس آورتر از گفتن حقیقت است.

تمرکز و تفکر بسیار بیشتری لازم است و انرژی روانی بیشتری را در این روند مصرف می کند. شما را متعجب می کند که چرا مردم در وهله اول اذیت می کنند، این طور نیست؟ با درخواست از او برای بیان داستان خود به عقب و جستجوی علائم ذکر شده در بالا، شما حتی احتمال بیشتری برای جلب او دارید. پس از همه، شما نمی خواهید او را بدون داشتن مدرک در دست خود، به دروغ گویی متهم کنید. این اولین قدم ها در مورد برخورد با یک شوهر دروغ گو بسیار مهم است.

بررسی کنید چرا دروغ می گوید؟

حالا که مطمئن شدید او به شما دروغ می گوید و می دانید چگونه در لحظه او را بیرون بکشید، دقیقاً در نظر بگیرید که چرا ممکن است به شما دروغ بگوید. مردم همیشه دروغ می گویند. در حقیقت، یک نظرسنجی Reader’s Digest در سال 2004 نشان داد که حداقل 96٪ از افراد در برخی موارد دروغ گفتند. به طور کلی ، مردم دروغ می گویند تا چیزی را از شما پنهان کنند. این می تواند چیز کوچکی باشد، مثل اینکه او غذاهای مانده را در یخچال که مخصوص شام بود می خورد. یا ممکن است چیزی خیلی بزرگ تر باشد، مانند اینکه او با شخص دیگری شما را فریب داده است. یا این که می تواند یک دروغ کوچک سفید باشد که برای بهتر صدا کردن او ایجاد شود، مثل این که او در جوانی یک بازیکن بسکتبال حرفه ای بود.

دلایل زیادی برای دروغ گفتن وجود دارد.

برای این که بدانید چگونه با دروغ های شوهرتان کنار بیایید، در وهله اول دلیل دروغ گفتن او کمک می کند. همچنین مهم است که مدت زمانی که او به شما دروغ می گوید را بسنجید. آیا این مورد یکی از مواردی بود که شما متوجه آن شده اید یا سالهاست که ادامه دارد؟ آیا اگر سال ها ادامه داشته باشد، شما می توانید اعتماد پیش رو در روابط خود را دوباره برقرار کنید؟ پاسخ دادن به آن سوال سختی است، اما چیزی است که فقط شما می توانید پاسخ دهید. وقتی صحبت از شوهرتان می شود، فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که چه میزان دروغ قابل قبول است و چه چیزی غیر قابل قبول است. به روابط دوست خود نگاه نکنید. بر روی خود و روابط خود اعتماد کنید.

وقتی فکر خود را در مورد این که چرا او دروغ می گوید و از کجا فکر می کید و از چه جایی می آید جمع کردید، وقت آن است که خود را برای گفت و گو آماده کنید.

نحوه برخورد با یک شوهر دروغگو – خود را سرزنش نکنید

نحوه برخورد با یک شوهر دروغگو

بنابراین، شما می دانید که او دروغ می گوید و شما کاملاً مطمئن هستید که می دانید چرا. قبل از اینکه در این مورد با او رو به رو شوید، یک چیز وجود دارد که باید به خود بگویید. مهم است که خود را به خاطر این دروغ ها سرزنش نکنید. اگر او شما را فریب می دهد ، تقصیر شما نیست.  او پشت سر شما با دوستان ملاقات کرده است، تقصیر شما نیست. اگر او برای بهتر جلوه دادن صدای خود دروغ های سفید می گوید، تقصیر شما نیست. بسیار آسان است که خود را دلیل دروغگویی آن ها بدانید حتی وقتی کاری با آن ندارید. شما تقریبا تبدیل به فردی دروغی که آن ها گفته اند می شوید.

او این گونه شما را احساس می کند که به دلیل نوع عکس العمل شما چاره ای جز دروغ گفتن ندارد. هیچ کدام از این ها به عهده شما نیست. هیچ یک از این ها تقصیر شما نیست. بنابراین، اجازه ندهید که او چنین فکری کند. مهم است که این را قبل از این که پیش بروید و در برابر دروغ با او مقابله کنید، تشخیص دهید، در غیر این صورت در مکالمه خیلی سریع متوجه شما می شود و شروع به سرزنش خود می کنید. دروغگویان تمایل دارند افراد را بسیار دستکاری کنند، بنابراین حتما احساسات خود را مرتب کنید و تشخیص دهید که هیچ نقشی در دروغ بازی نکرده اید. شما مقصر نیستید.

نحوه برخورد با یک شوهر دروغگو – مکالمه را برنامه ریزی کنید.

هنگام دروغ گفتن هیچ معنایی وجود ندارد. اگر او در یک دروغ گیر افتاده و آن را صدا کند، احتمالاً حالت تدافعی پیدا می کند و شروع می کند به شما حرف های بی مربوط زدن. هیچ عمل خوب و نتیجه بخشی  از این نوع تقابل حاصل نمی شود.

 

 

منابع
hackspirit.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا