چگونه فردی دوست داشتنی باشیم؟

همیشه به ما گفته شده است که برای دوست داشتن شخص دیگری ابتدا باید خودمان را دوست داشته باشیم. بسیار مهم است که بتوانید با مهمترین فرد زندگی خود (یعنی خودتان) پیوند نزدیک برقرار کنید. اینکه چگونه خود را می بینید و تصور می کنید در نهایت در همه کارهایی که انجام می دهید و در هر رابطه ای که تجربه می کنید منعکس می شود. عشق به خود زمانی است که در عمیق ترین قسمت زندگی خود چنین آرامشی را پیدا کنید و واقعاً از بودن در جمع خود لذت ببرید. اگر نمی توانید خود را دوست داشته باشید می توانید با مشاوره تلفنی روان شناسی این مشکل را برطرف نمایی و بدانید چطور فردی دوست داشتنی  باشد.

دوست داشتنی بودن

در این بخش می خواهیم به مواردی اشاره کنیم که باعث می شود شما بیشتر دوست داتشنی باشید. یکی از این موارد ظرافت و زیبایی است. ظرافت باید همراه با زیبایی باشد ، زیرا معمولاً فرد نه تنها آرزو دارد که به سادگی برای خود زیبا باشد ، بلکه کمی شادی را در اطراف او وجود داشته باشد تا دنیای او را زیبا کند. اگر امروز فرهنگ لغت را جستجو کنید ، متوجه خواهید شد که “زیبایی” به عنوان “زیبایی نفیس درونی” تعریف شده است.  معنای ذاتی آن زیبایی طبیعی ، درونی است و از همه خوبی ها و عشق های قلبی ناشی می شود.

سعی کنید عشق ورزیدن به دیگران را در خودتان پرورش دهید. “فرد مناسب بودن” راحت تر از “سعی کردن در ادای یک فرد مناسب را در آوردن” است. به عنوان مثال ، اگر من در ذهنم می دانم که نباید دیر کنم ، با تنظیم ساعت هشدارموبایل ،  هشدارساعت و غیره تمام تلاشم را می کنم گه دیر نکنم. کار سختی است ، در واقع برای من یا حتی خیلی از شماها بسیار سخت است.با این حال ، اگر من به وقت دیگران احترام بگذارم ، آن ها هم به مراتب به من احترام خواهند گذاشت و اینگونه در ذهن افراد دوست داشتنی تر خواهیم شد.

چند نکته را برای فردی دوست داشتنی بودن

با خودتان با ملایمت و آرامش رفتار کنید.

ما تمایل داریم بهترین و متأسفانه بدترین منتقدان خودمان باشیم. ما اغلب آنقدر به خود سخت می گیریم که فراموش می کنیم یک قدم به عقب برگردیم و کمی به خودمان استراحت بدهیم. احساس غم ، صدمه و ترس طبیعی است. ما نباید هنگام ایجاد این احساسات شرمنده شویم و سعی کنیم آن ها را نادیده بگیریم، یا آن ها را با عادت های بد نقاب کنیم و بپوشانیم. بعضی اوقات مردم فکر می کنند که این احساسات نشانه ضعف است ، اما در واقع نشانه قدرت است. بسیار مهم است که به این نکته توجه داشته باشید و به خود اجازه دهید دقیقاً همان چیزی را که احساس می کنید درک کنید. در مواقعی که چنین احساسی دارید ، به یاد داشته باشید که فقط انسان هستید. زندگی سخت است ، اما نسبت به خود و اتفاقات اطرافتان آرام باشید.

بگذارید تجربیات شما همانطور که هست باشند.

آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی احساسات خود را نادیده می گیرید یا آنها را از خود دور می کنید ، تمایل به بازگشت با چنان شدت زیادی دارند که شما تقریباً نمی توانید شخص واقعی خودتان باشید. این احساس ناخوشایند بسیار طاقت فرسا است زیرا باعث تفکرات ناراحت کننده در ما می شود. بنابراین در عوض ، ما به نوعی مغز خود را آموزش می دهیم تا کاملاً این احساسات را بیرون بکشد تا مجبور نشویم آن را احساس کنیم.

زندگی خودتان را به طور کامل ارزیابی کنید.

آیا تا به حال با کسی در مورد تجربه بد زندگی او که باعث ناراحتی و آزار او شده صحبت کرده اید و او گفته است: “من نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم” یا “وانمود می کنم که هرگز اتفاق نیفتاده است”؟ این یک نمونه کامل از کسی است که به خود اجازه نمی دهد تجربه ها را برای آنچه که هست یا اتفاق افتاده احساس کند. در دراز مدت آنها درد و رنج بیشتری برای خود ایجاد خواهند کرد. شما باید به یاد داشته باشید که احساسات خود را در هر تجربه ای که دارید درک کنید. احساسات شما همه چیزهایی را که برای مراقبت از خود باید بدانید به شما چه می گویند. فقط باید به آنها گوش دهید. اگر نمی توانید این اقدامات را برای خود انجام دهید، توصیه می کنیم از مشاوره تلفنی روان شناسی کمک بگیرید.

به خودتان بگویید من می دانم چگونه خودم را خوشحال کنم.

هر کاری که خودتان انجام  دهید توسط شخص دیگری تعریف نمی شود و به پای او نوشته نمی شود. این همان چیزی است که روابط شما را بسیار با ارزش تر و خاص تر می کند. برای شاد کردن، شما به شریک زندگی یا شخص دیگری اعتماد ندارید. برای مثال ممکن است شما جمعه شب در خانه بنشینید و به تماشای تلویزیون بپردازید در اخر هم کاملا راضی باشید.

شما مستقل هستید و می توانید آزادانه درباره زندگی خودتان تصمیم بگیرید.

 برای شما مهم نباشد که شریک زندگی شما گاهی بدون شما بیرون می رود زیرا می دانید به هر حال به آن وقت تنها برای خودتان احتیاج دارید. شما عاشق داشتن فردی خاص در زندگی خود هستید ، اما می دانید که او فقط می تواند به زندگی شما ارزش بیشتری ببخشد زیرا شما واقعاً از آنچه هستید راضی هستید.

از نقاط قوت خود قدردانی و تشکر کنید.

شما از نظر ذهنی قوی هستید ، دلسوز هستید و توانایی این را دارید که بتوانید همه چیز را از دید مثبت ببینید. این یکی از با ارزش ترین نقاط قوت شماست. به نوبه خود ، این به شما امکان می دهد خصوصیات مثبت را به خصوص در شریک زندگی خود یا در دیگران مشاهده کنید. شما تمایل دارید که به نکات مثبت در مورد آنها توجه کنید نه اینکه نقاط ضعف آنها را انتخاب کنید.

برای اینکه فردی دوست داشتنی باشید به دیگران کمک کنید و از آن ها کمک بخواهید.

همه ما می دانیم که گاهی اوقات باید پا روی غرور خود بگذاریم. به جای اینکه تمامی کار ها را به تنهایی انجام دهیم می توانیم از شریک زندگی خودمان یا افراد دیگر کمک بخواهیم. اینگونه علاوه بر انجام کار، در نزد دیگران دوست داشتنی تر به نظر می رسیم. شما تشخیص می دهید که همه گاهی به کمک احتیاج دارند و از درخواست آن نمی ترسید. شما اهمیت این را احساس می کنید که همسرتان در رابطه احساس نیاز می کند. برای مثال اگر همسر شما نمی تواند به چیزی که در قفسه بالای آشپزخانه هست برسد به او کمک کنید. شاید این کار ساده و راحت باشد اما تاثیر بسیار خوبی در ذهن همسر شما ایجاد می کند که باعث افزایش حس دوست داشتنی بودن در شما می شود.

ممکن است شما روز کاری سختی را در محل کار خود گذرانده باشید  و در اتاق خود از شدت عصبانیت فریاد بزنید و درخواست کمک از شریک زندگی خودتان بکنید. اگر حتی یکبار هم دچار سختی شده باشید، شما می فهمید که همیشه نمی توانید همه کارها را به تنهایی انجام دهید و مشکلی ندارید که برای عشق ، کمک و پشتیبانی به شریک زندگی یا خانواده و دوستانتان متکی باشید.

نکاتی در ظاهر شما که باعث دوست داشتنی تر بودن می شود.

لبخند زدن و ارتباط با فردی دوست داشتنی  بودن

آیا می دانید حتی اگر گوشه های دهان شما کشیده شود ، لبخند انرژی کمتری نسبت به اخم از شما می گیرد؟ مردم به این عمل پاسخ می دهند زیرا شما خونگرم ، خوشحال و سرزنده به نظر می رسید. آنها می خواهند وقت بیشتری را با شما به اشتراک بگذارند و در مورد شما و خصوصیاتتان جست و جو کنند. لبخند زدن بسیار مهم است و باعث ایجاد ارتباط بهتر و صمیمی تر با دیگران می شود. با لبخند شما دوست داشتنی تر به نظر می رسید.

محکم دست دادن

مهم نباشد که مقابل شما مرد ، زن یا کودک باشد، دست های حود را محکم و قاطعانه تکان دهید. لطفاً وقتی این کار را می کنید مانند یک فرد قدرت مند بایستید. به خود بگویید برای من مهم نیست که شما ثروتمندترین یا مهم ترین آدم باشید، بایستید و به آن شخص نشان دهید که چه فرد قدرتمند و با اعتماد به نفسی هستید.

با لباس مناسب فردی دوست داشتنی باشید.

لباس خوب و مناسب به این معنا نیست که حتما با مد روز جلو بروید. سعی کنید در انتخاب لباس برای خودتان خاص باشید و حتی تغییرات جزئی در تیپ خودتان بدهید. این کار نه تنها باعث منحصر به فرد بودن شما می شود بلکه در نگاه دیگران شما فرد دوست داشتنی تری به نظر خواهید رسید.

قبل از شروع کردن به صحبت، مثبت فکر کنید.

اگر کسی حرفی را می زند ، قبل از اینکه شما پاسخ دهید ، بهتر است کمی تفکر کنید. هنگامی که کامل حرف را درک کردید حتی اگر صحبت منفی بود، از او بپرسید چرا اینطور فکری می کنی؟ می توانید پاسخ خود را خوش اخلاقانه تر بگویید.

حرف ها را درست گوش دهید.

حرف گفته شده را مورد بررسی قرار دهید. حتی اگر ذهن باز دارید و گوش می دهید ، مطمئن شوید که دیگران را درک کرده اید. هنگامی که با شخصی ارتباط برقرار می کنید ، باید یک درک متقابل وجود داشته باشد. من دوست دارم وقتی شخصی چیز مهمی را به اشتراک می گذارد ، یک بررسی از حر ف او انجام دهم. نگران نباشید ، آنچه را که شخص دیگری گفته دوباره بررسی کنید و ترجیحاً با کلمات مختلف ، منظور طرف مقابل را تأیید کنید.

منابع
.lifehack.orgelegantwoman.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا