مشاوره ازدواج چقدر به من کمک می کند؟

در دنیای روانشناسی ازدواج یک مقوله بسیار مهم است. متاسفانه برخی از افراد این مقوله را جدی نمی گیرند. اکثریت افراد ممکن است در سنین مختلف ازدواج کند از آن جایی که ازدواج یک بخش سرنوشت‌ ساز در بین جوانان است باید با این موضوع به درستی برخورد کرد. به عنوان مثال اگر فردی در دوران کودکی خود به جای جدل هایی را بین پدر و مادر خود دیده باشد می‌تواند این را در آینده با همسر خود تجربه کند. برای داشتن یک ازدواج مناسب افراد باید سعی کنند از مشاوره ازدواج و راه حل های مختلف بهره ببرند. این نکته را باید بدانید که مسئولیت پذیری در ازدواج بسیار مهم است. 

صحبت کردن با افراد مختلف درباره ازدواج

احتمال صحبت با یک غریبه در مورد مشکلات خود ممکن است طاقت فرسا باشد. یافتن شخصی برای گفت و گو با او می‌تواند مانع بزرگ تری باشد هنگامی که به دنبال کمک در رابطه با ازدواج یا رابطه خود هستید و نمی‌خواهید فقط کسی را استخدام کنید.  شما فردی را می‌خواهد که به طور بالقوه می تواند در نحوه ارتباط شما همسرتان با یکدیگر تفاوت واقع ایجاد کند.

تکنیک های مشاوران برای ازدواج

همه مشاوران ازدواج تکنیک ها یا تجربه یکسانی ندارند بنابراین منطقی است که از خود بپرسید مشاوره ازدواج چقدر برای من مفید است؟ ابتدا باید درک کنید که مشاوره ازدواج چگونه می‌تواند به نفع شما باشد.  سپس باید خود را به اطلاعاتی در مورد چگونگی یافتن بهترین مشاور برای خود و همسرتان مجهز کنید.

مشاوره ازدواج چه قدر مهم است؟

مشاوره ازدواج چقدر به من کمک می کند؟

مشاوره ازدواج مزایای زیادی را به شما ارائه می دهد. این می تواند به شما در شناسایی و روشن سازی احساسات کمک کند. بسیاری از زوجین در بحران  حتی نمی دانند مشکلات ازدواج واقعی آن ها چیست. به عنوان مثال شوهر دارای مشکل عصبانیت ممکن است با اعتیاد یا شرمساری دست و پنجه نرم کنند.  همسری که دارای مشکلات کنترل نیز ممکن است با وابستگی کد یا ناامنی سر و کار داشته باشد. یک درمانگر خوب می‌تواند تنها به عنوان یک زن و شوهر که به عنوان یک دوست نیز به شما کمک کند.

درمان خوب چه تاثیری بر رابطه شما دارد؟

درمان می تواند به شما در تعیین دقیق بلوک های ارتباطی کمک کنند موضوعات اصلی در روابط همچنین می‌تواند در طول درمان تعریف شود هنگامی که درمانگر به شما کمک می کند دقیقا بفهمید که در کجا مبارزه می کنید می توانید در مورد راه حل ها تصمیم بگیرید. همچنین مهارت های مذاکره و ارتباط شما افزایش می یابد.

راه حل های مختلف برای ازدواج

بیشتر اوقات راه حل شامل افزایش مهارت های ارتباطی و صحبت کردن با یکدیگراست که از شما به عنوان یک ارتباط برقرار کننده بهتر و شریک بهتر می سازد. هر زوجی هر از گاهی اختلاف نظر دارند اما با مهارت های جدید خود برای مذاکره با هم قادر خواهید بود وقتی در خانه هستید همه چیز را برطرف کنید و هیچ کس دیگری برای کمک به کاهش مشکلات در رابطه شما دخالت ندارد.

صمیمیت در رابطه با درمان مناسب

درمان می تواند صمیمیت و ارتباط را به رابطه شما بازگرداند.  جنگ کمتر و برقراری ارتباط بهتر به طور طبیعی منجر به صمیمیت و افزایش ارتباط می شود. این یکی از اهداف کلیدی درمان است و اغلب از مزایای مشاوره زوجین است. نکته ای که باید بدانید این است که بیشتر افراد ممکن است  یک اعتماد به نفس قوی داشته باشند و فکر می کنند که دیگر  مشاوره ازدواج به کمک آن ها نمی آید بنابراین شما به عنوان یک زوج باید سعی کنند یکدیگر را قانع کنید تا برای حل مشکلات ازدواج به پیش مشاور بروید.

یافتن مشاور ازدواج در نزدیکی شما

شما بعد از این که توانستید شوهر یا همسر خود را قانع کنید که به یک مشاوره احتیاج دارد. نوبت به این می رسد که اولین قدم خود را برای انتخاب بهترین مشاور ازدواج بردارید. یکی از اولین اطلاعاتی که شما باید بدانید این است که مشاوری که انتخاب می کنید در نزدیکی محل زندگی شما باشد این یک گزینه بسیار مهم است چرا که شما قصد ندارید برای داشتن یک مشاوره خوب مسافت طولانی را طی کنید. این یعنی این که اگر قبلاً در زندگی زناشویی خود با مشکلاتی رو به رو بوده اید نمی خواهید استرس بیشتری را برای وقت رفت‌ و آمد در وقت ملاقات صرف کنید.

دسترسی سریع به مشاور بسیار مهم است

دسترسی یکی از مهم ترین جنبه‌های یافتن مشاوره مناسب است. از آن جا که مشاور نمی‌تواند وقت دیگران را برای شما کنار بگذارد شما باید سعی کنید از هر طریقی که می توانید خود را به جلسه مشاوره برسانید. در ضمن این نکته را هم باید بدانید که مشاور به زوجی که دارای نظم و مسئولیت پذیری بیشتری می تواند کمک بیشتری کند تا جایی که نظم و مسئولیت پذیری را در خود ندارد.

مشاوره آنلاین برای دسترسی راحت تر

مشاوره ازدواج چقدر به من کمک می کند؟

یکی از بهترین راه هایی که در مشاوره ازدواج وجود دارد این است که اگر شما فردی کارمند اداری هستید و نمی‌توانید شغل خود را ترک کنید می توانید از مشاوره ازدواج آنلاین کمک بگیرید. البته این نکته را بدانید که برای انتخاب مشاوره ازدواج آنلاین بهتر است از افراد مختلف کمک بگیرید و تحقیقات لازم را انجام دهید.  شما می توانید از طریق سایت های مختلف و مشاوره آنلاین را انجام دهید.

سوالات مفید برای پرسیدن

از خود بپرسید آیا گزینه های مفید برای مشاوره ازدواج در نزدیکی من وجود دارد؟ اما این تنها سوال این است که هنگام جست و جو مشاور باید روی آن تمرکز کنید. هنگام انتخاب مشاور برای ازدواج خود گزینه های بسیاری وجود دارد که باید بدانید. برای همین هم ما در ادامه این مقاله به بررسی نکات و سوالات مختلف پرداختیم که در بخش زیر می توانید آن را ببینید.

تخصص فردی که با آن صحبت می کنید مهم است.

روانشناسان و مشاوران در زمینه‌های مختلف روانشناسی آموزش دیدن برخی بر اختلالات خلقی تمرکز می‌ کنند. در حالی که دیگران بر روابط مرکز می‌ کنند کسانی هستند که در وهله اول با کودکان کار می‌ کنند و دیگران که بیشتر روی بزرگسالان تمرکز گذارد. برخی از کلینیک های مشاوره ازدواج در نزدیکی ما ممکن است خدمات مشاوره فردی را نیز ارائه دهد همه متخصصان بهداشت روانی نقاط قوتی برای ارائه به مشتریان خود دارد. شما می خواهید مطمئن شوید که نقاط قوتی که درمانگر بالقوه ازدواج شما دارد با نیازهای شما مطابقت دارد. 

این یکی از مواردی است که سایت های مختلف را برای زوج هایی که به دنبال راه حل هستند، به یک گزینه عالی تبدیل می کند. در این فرآیند یک سرویس تطبیق گنجانده شده است که شما را نه تنها با هر مشاور، بلکه با تجربه ای که برای کمک به شما در عبور از موانعی که در ازدواج با آن رو به رو هستید تجربه می کند.

یک مطالعه در این زمینه

تجربه اریک و جنیفر در زمینه مشاوره ازدواج کاملاً در حمایت از این بخش است. آن ها قبل از برقراری ارتباط با مشاور فعلی خود از طریق سایت های مختلف، به دنبال یک مشاور در منطقه خود بودند. اریک در مورد درمان آنلاین برای زوج ها چیزهای خوبی شنیده بود. اما جنیفر گفت، “من پیشنهاد مشاوره ازدواج در نزدیك خود را نسبت به یك جلسه آنلاین ترجیح می دهم.” اما وقتی اریک سایت های مشاوره آنلاین را معرفی کرد آن ها تصمیم گرفتند از این طریق اقدام کنند.

موضع مشاور شما درمورد ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج چقدر به من کمک می کند؟

موضع مشاور شما درمورد ازدواج مورد دیگری است که باید در نظر بگیرید.مشاور شما در یک رابطه طولانی مدت خوب است؟ آیا آن ها متعهدند؟ آیا آن ها خودشان طلاق گرفته اند؟ این ها مواردی است که شما باید از شخصی که قصد دارد در مورد ازدواج شما به شما مشاوره دهد بپرسید.

انتخاب یک مشاور درست

صرف این که مشاور شما طلاق گرفته یا مجرد است به این معنی نیست که گزینه خوبی نیستند. اما باید از موضع آن ها در رابطه با ازدواج آگاه شوید. آیا آن ها معتقدند که همه روابط قابل جبران است؟ از آن جا که مشاوره در واقع یافتن راه هایی برای بهبود وضعیت است، تعداد بسیار کمی از افراد با “این فرآیند دست و پنجه نرم می کنند” بنابراین وارد مشاوره ازدواج می شوند. در نزدیکی ما، برخی از مشاوران معتقدند که با پذیرش مسئولیت و سخت کوشی، هرگونه مشکل ازدواج حل می شود.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا