چگونه آزار شخصی که دوستش دارید به رابطه شما ضربه می زند؟

دوست داشتن یک گزینه بسیار مهم در روابط است. برخی افراد وجود دارند که فقط به دنبال ازدواج کردن به هر نحوی هستند این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد. در دنیایی که زندگی میکنیم همه ما یک بار فرصت زندگی کردن داریم از این رو باید مواظب باشیم که  در مسیر زندگی خود انتخاب های مناسبی داشته باشیم. اگر هر فردی نتواند در طول زندگی خود در زمینه کار تحصیلی ازدواج انتخاب مناسبی داشته باشد. عمر خود را به هدر داده است روانشناسی برای همین امر پیشنهاد می‌دهد که افراد سعی کنند در مراحل مختلف زندگی خود از مشاوره روانشناس استفاده کنند. این امر باعث می شود فرد بتواند در مسیر زندگی خود مسايل را به درستی حل کند. می خواهیم بدانیم چگونه آزار شخصی که دوستش دارید به رابطه شما ضربه می زند؟

آسیب به فرد مقابل تان در رابطه

وقتی به شخصی که دوستش دارید صدمه می زنید رابطه شما ناگزیر تغییر می‌ کند. نحوه تصمیم‌ گیری برای کنار آمدن درگیری می تواند تاثیر عمیقی در روابط شما داشته باشد. در حالی که بسیاری از افراد تصور می‌ کنند که اجتناب از مشاجره می‌تواند به نجات روابط آن ها کمک کند. اما این استراتژی در واقع می تواند صدمه بیش از حد داشته باشد. انتخاب راه حلی یک طرفه به وجود آمده باشد. فقط حال یک نفر را در رابطه خوب کنند می تواند آسیب جدی را به رابطه فرد وارد کند.

زخم های قدیمی در روابط

با گذشت زمان این زخم های قدیمی می توانند با هر درگیری سرباز کنند و مشکلات گذشته را به وجود آورند. که این بار آسیب ها نیز بیشتر خواهد بود. اختلاف نظر های کوچک ممکن است به کوچک تربت علتی سر باز کند و از تناسب خارج شود. این نمی تواند به این دلیل باشد که همسر شما غیر منطقی است. بلکه در عوض به این دلیل است که او به خاطر دردی که در گذشته داشته است واکنش های را نشان می دهد. چگونه آزار شخصی که دوستش دارید به رابطه شما ضربه می زند؟

زخم های گذشته چه آسیبی به فرد می زند؟

چگونه آزار شخصی که دوستش دارید به رابطه شما ضربه می زند؟

وقتی زخم ها و درگیری های گذشته رفع نشوند. ممکن است به دلیل مأمنی فرد در زمینه های روحی روانی مشکلاتی را برای او به وجود آورد. دردی که با گذاشت زمان چشیده است بعداً می تواند باعث بی اعتمادی و حقارت او شود. شریک زندگی شما نیاز پیدا می کنند که برای حل مشکلاتش با شما صحبت کند چرا که هنوز به خودش اعتماد ندارد که می تواند این مسائل را به سادگی حل کند.

پیچیدگی ارتباط با همسر به خاطر گذشته

در ادامه این اتفاقات می تواند باعث این شود که ارتباط شما با همسرتان پیچیده شود به نحوی که حتی نتوانید ساده ترین حرف ها را به یکدیگر بزنید. در نهایت این عوامل ممکن است باعث نابودی رابطه شما هم شود. این عوامل باعث می شود که همسر شما از شما دوری کند. این اتفاق در نهایت باعث این امر می شود که دیگر او ارتباط جسمی با شما برقرار نمی کند. در واقع اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم او دیگر از شما فاصله می گیرد و فرار می کند. این علائم می تواند هشداری باشد که آن ها دیگر از این رابطه راضی نیستند.

آسیب به هر دو فرد در رابطه به علت آسیب از سوی یکی از طرفین

اگر هر کدام از شما نتوانید این مشکلات داخلی را در روابط خود حل کنید هر دو به یک اندازه آسیب می بینید. در واقع باید بدانید که این بحث در ارتباط با مقصر نیست. بلکه ما می خواهیم به شما هشدار دهیم که آخر این داستان به ضرر هر دوی شما است. از آن جایی که فرد مقابل شما به گونه ای تسلیم شده است می داند که شما همیشه قصد آسیب به او را دارید و از او  برتر هستید. از این رو این عوامل باعث می شود که احساسات او در برابر قدرت شش ما شکست بخورد و نتواند حرف های خودش را به گوش شما برساند.

افزایش درد در یکی از طرفین رابطه

چگونه آزار شخصی که دوستش دارید به رابطه شما ضربه می زند؟

به همین ترتیب اگر درد ناشی از این عوامل آسیب زا ادامه پیدا می کنند فرد مقابل ما به عنوان یک عضو آسیب پذیر می شود. درد او افزایش پیدا خواهد کرد. متاسفانه در همین زمان است که حتی اگر شما از کار خود پشیمان هم باشید. سعی کنید آرامش را به او برگردانید دیگر فایده ای ندارد چرا که او یک ذهن شکست خورده را با خود حمل می کند. دیگر با کلماتی مثل “آرامش باش” نمی توانید روحیه شکست خورده او را درمان کنید. تمام این ها یعنی این که دیگر نمی توانید دلهره او را از بین ببرید. باید بدانید که چگونه آزار شخصی که دوستش دارید به رابطه شما ضربه می زند؟

تلاش های شما برای تنش زدایی درگیری ها را بیشتر می کند

در ادامه متاسفانه شما هر چقدر هم تلاش کنید نتیجه ای ندارد. بعضی اوقات هم فرد متقابل شما با هر بار شرمندگی شما باز هم واکنش نشان می دهد. درگیری را آغاز می کند. این اتفاق در نهایت باعث این می شود که شما گاهی اوقات از تلاش کردن خسته شوید. به خود لعنت بفرستید که نتوانستید اشتباهات گذشته خود را جبران کنید. متاسفانه اگر زوج شما به شدت احساسی باشد در این موارد ممکن است حتی مشاور یا روان شناس هم نتواند کمک چندان زیادی را انجام دهد. این جا است که به خود می گویید عشق و احساسات گاهی اوقات چقدر می تواند دردناک باشد.

نظر دکتر جولی گرتمن درباره این مبحث

دکتر جولی گرتمن می گوید که درگیری به عنوان یک فرصت می تواند باشد برای دو زوج که قدر یکدیگر را بیشتر از قبل بدانند. اگر چه این روند درمانی ممکن است در ابتدا سخت به نظر برسد اما اگر به نتیجه برسد باعث می شود که دو فرد بیش از قبل همدیگر را دوست داشته باشند و رابطه آن ها محکم تر از قبل می شود. در واقع این روند درمانی اگر به صورت تیمی انجام شود باعث می شود که هر دوی آن ها در ادامه رابطه بیشتر به هم اعتماد کنند و زندگی راحت تری را در پیش بگیرند.

قوی ترین روابط از نظر کارشناسان

برخی از کارشناسان معتقدند که قوی ترین روابطی که تا به حال دیده آمد از بین زوج های است که توانسته آمد مشکلات خود را به صورت تیمی بود و با مشورت هم حل کنند. نکته ای اصلی که روان شناسان همیشه به آن می پردازند این است که فرد باید بداند چگونه می تواند اعتماد از دست رفته گذشته را جبران کند تا روند درمان در رابطه آن ها سریع تر از قبل باشد.

همخوانی از نظر دکتر جولی گرتمن و دکتر جان

از نظر دکتر جولی گرتمن و دکتر جان که بنیانگذاران یک موسسه روان شناسی هستند، همخوانی را  به عنوان توانایی و تمایل به احترام درونی به شریک زندگی خود می دانند. این فرآیند که ما باید بتوانید به زوج خود احترام بگذاریم ممکن است باعث این ذهنیت شود که ما در برابر آن ها تسلیم شده ایم یا این که با این مشکل رو به رو می شویم که چگونه می توانیم آن ها را بیشتر از قبل دوست داشتنه باشیم و مشکلات گذشته را رفع کنیم. این کارشناسان می گویند که شما می توانید از طریق مراحلی این اشکال را در درون خود حل کنید.

روابط خود را ترمیم کنید  

پس از این که به هر طریقی توانستید اعتماد زوج خود را کسب کنید نوبت به این مرحله می رسد که شما شروع به ترمیم رابطه خود کنید. آگاهی از مسئله: به خود بگویید حالا که من به او ضربه زدم چگونه بتوانم آن را ترمیم کنم؟ تونی رابینز متخصص روابط بین زوجین می گوید که در پایدارترین روابط هم ممکن است ناامنی‌هایی به وجود بیاید پس شما باید این را بدانید که در این زمینه تنها نیستید. لازم است بدانید چگونه آزار شخصی که دوستش دارید به رابطه شما ضربه می زند؟

آگاهی و کنترل احساسات

چگونه آزار شخصی که دوستش دارید به رابطه شما ضربه می زند؟

در ادامه دکتر رابینز می گوید که شما باید بتوانید احساسات خود و شریک زندگی تان را کنترل کنید. در واقع رابینز تاکید می کند که آگاهی در رابطه و ترمیم آن بسیار مهم است. آگاهی اولین قدم برای ترمیم رابطه است. این سخن یعنی این که وقتی شما بدانید که به شریک زندگی خود آسیب رده آید و بفهمید که مشکل از شخص شما است می توانید برای داشتن راه حل مناسب تلاش کنید. در واقع شما حالا می توانید درک کنید که همسر شما چه احساسی دارد و راه حل های مختلف را امتحان می کنید.

هدایت شدن شما به سمت درد همسر خود و سعی در حل کردن آن

حال که دیگر توانسته‌اند بپذیرید که مشکل از شما است دیگر می توانید به سمت درد همسر خود هدایت شوید و شروع به کمک کردن به او کنید. اولین واکنش شما می توانید این باشد که در اسرع وقت مشکل را حل کنید اما طبیعی است که مشکلی که در گذشته به وجود آمده به این راحتی ها و با یک روز تلاش درست نخواهد شد.

سخن آخر

ما در این مقاله در ارتباط با آسیب هایی که یکی از زوجین می تواند بر دیگری وارد کند صحبت کردیم. گفتیم که برای حل مشکلات گذشته ابتدا باید بپذیریم که ما مقصر هستیم. سپس برای درمان و کمک به همسر خود راه های مختلف را امتحان کنیم. ما به بررسی این مطلب پرداختیم که چگونه آزار شخصی که دوستش دارید به رابطه شما ضربه می زند؟

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا