6 راه مفید برای پذیرش مرگ

اولین تجربه من با مرگ، زمانی بود که پدربزرگ من درگذشت. اما من پیش پدرم زندگی نمی کردم و بزرگ نشده بودم و از زمان نوجوانی دیگر پدربزرگم را ندیده بودم. تجربه دوم من زمانی بود که مادربزرگ مادری من درگذشت. او در پیشرفت و ترقی من نقش مهمی داشت، بنابراین مرگ او به من بسیار سخت گذشت. 6 راه مفید برای پذیرش مرگ توانست به من کمک کند.

پیش از آنکه مادربزرگ در سال 2015 فوت کند. ما اعتقاد داشتیم که خانواده ما شکست ناپذیر است. مرگ یک مفهوم خارجی برای ما بود. اما پس از گذشت زمان، همه چیز تغییر کرد. من با دیدن مرگ از این موضوع غافل شدم. در کمتر از دو سال بعد از مرگ مادربزرگ، عمه بزرگ من، دو دوست و اخیرا عمه ام را از دست دادم. مرگ عمه من به طور غیرمنتظره رخ داد، اما به اندازه کافی خوش شانس بودم که زمان زیادی را با او در آخرین روزهایش گذراندم.

این اولین بار برای من بود. من هرگز دست یک شخص در حال مرگ را پیش از آن نگرفته بودم و دردناک بود که او را با حال و روزی متفاوت می دیدم. با این حال، این تجربه به من درک متفاوتی از مرگ داد.

کنستانس سیگل، کارمند لیسانس کارشناسی ارشد (LMSW) و هماهنگ کننده ارزیابی در بیمارستان Mayhill، بیماران اتاق اورژانس را ارزیابی می کند و تعیین می کند که آیا بهتر است با برنامه های بستری یا سرپایی درمان شوند به گفته وی، اکثر مردم در واقع روند غم و اندوه را نادیده می گیرند، که می تواند به آن رسیدگی کند.

6 راه مفید برای پذیرش مرگ

6 راه مفید برای پذیرش مرگ | مرکز مشاوره همکده
“غم و اندوه یک روند طبیعی است.

این شاکل چندین مراحل است. ممکن است انکار باشد، ممکن است خشم وجود داشته باشد، و این احساسات ممکن است به طور جداگانه یا همه در یک زمان باشد. اما پذیرش پروسه مرگ یک روند معمول است. “

اگرچه مرگ یک دوست خوشایند نیست، این ها راه هایی است که من آموخته ام تا بتوانم با اندوه مرگ عزیزانم مقابله کنم.

به یاد داشته باشید که چگونه شخص زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است.

وقتی عمه و مادربزرگم درگذشتند، فرصتی بود تا فکر کنم که آنها چگونه شخصیت من را شکل داده اند. در سنین رشد، من یک هفته در خانه مادربزرگم بودم، و بسیاری از دیدگاه های من در جهان از این تعاملات می آید. اما مهمتر از همه، او به من آموخت که به خودم ایمان داشته باشم. عمه من الهام بخش من بود تا دنیا را ببینم و همیشه بر اهمیت تغذیه تاکید داشت. من خاطرات زیادی با هرکدام از آنها دارم، و می دانم که آنها نقش مهمی در شکل دادن به هویت من ایفا کردند.

به یاد آوردن این تاثیرات مادام العمر که در زندگی داشته ام، به من چیزی مثبت می بخشد تا در زمان غم و اندوه بر آن تمرکز کند. من نمی توانم عزیزانم را ببینم، اما می دانم آنها هرگز من را ترک نخواهند کرد. دانستن این موضوع آرامش بخش است.

6 راه مفید برای پذیرش مرگ – وقت خود را صرف شادی کنید.

6 راه مفید برای پذیرش مرگ | مرکز مشاوره همکده

همیشه برای مدتی طول می کشد تا قبول کنیم که عزیزان از بین ما رفته اند. این کمتر از دو هفته زمان می برد

Siegel می گوید: “افسردگی متغیرهای متنوعی دارد از جمله سن، مدت زمان ارتباط و نوع مرگ (آسیب شناسی، طبیعی، ناگهانی و غیره)

به عبارت دیگر، همه ما با شرایطی متفاوت با از دست دادن مواجه میشویم، بنابراین منطقی است که زمانهای مختلفی را صرف پذیرش مرگ کنیم.

برای من، برخی از استرس ها را از بین نمی برم با اینکه زمان انتظار برای “پذیرش” تعیین نشده است. مرگ بسیار ترسناک است زیرا با رمز و راز احاطه شده است. هنگامی که شما خود را در معرض آن قرار می دهید، کار درستی نیست که برای فراموشی مرگ محدودیت زمانی را تعیین کنید.

مراسم تشییع جنازه را با شخصیت متوفی هماهنگ کنید.

وقتی که لباس نهایی عمه ام را برای گذاشتن در تابوت انتخاب کردیم، لباس صورتی رنگ پریده را انتخاب کردیم. لباس آنقدر روشن و زیبا بود که کاملا او را به یاد ما می آورد. کسانی که به او نزدیک بودند، حاضر به پوشیدن لباس سیاه در مراسم تشییع او نبودند. در ابتدا، ما احساس کردیم که برخی قوانین را ناخواسته زیر پا گذاشتیم اما ما می دانستیم که خود او اینگونه چه قدر خوشحال تر خواهد بود. تقریبا در هر یک از این مراسم و روزها به جای غم و اندوه صحبت از شوخ طبعی او بود؛ زیرا او فردی بود که دوست داشت همیشه به خنده بپردازد. همه چیز در مورد مراسم تشییع جنازه او، از دکور تا محل، به افتخار او ترتیب داده شد.

6 راه مفید برای پذیرش مرگ – بدانید که چه وقت تقاضای کمک کنید.

مقابله با از دست دادن می تواند چالش برانگیز باشد. ممکن است کمی طول بکشد، اما ما یاد می گیریم که بدون عزیزانمان زندگی کرده و به واقعیت پی ببریم. اجازه دادن به خودتان برای بهبودی یکی از مهمترین مراحل است. علائمی را که به کمک نیاز دارید، بدانید. برای افرادی که سابقه افسردگی دارند، فرآیند گردهمایی ممکن است چالش برانگیز باشد.

“اگر فردی قبل از اینکه عزیزی را از دست بدهد افسردگی داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که” افسردگی پیچیده “را تجربه کند. این از آخرین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی حذف شده است، اما زمانی که اندوه بیش از شش ماه طول می کشد، این واقعا افسردگی است

بعضی از افراد حتی ممکن است افسردگی را برای اولین بار پس از درگذشت یک دوست، تجربه کنند. اگر به کمک نیاز دارید، به دوستان، خانواده یا متخصصانی که می توانید مشکلات خود را ارائه دهید، دسترسی پیدا کنید. هیچ کمکی بخود به خود به سمت شما نمی آید شما راجع به آن سوال کنید.

ادامه میراث متوفی

6 راه مفید برای پذیرش مرگ | مرکز مشاوره همکده

زندگی که ماموریت های عزیزان شما را ادامه دهد راه شگفت انگیزی برای احترام به او است. هر دو عمه و مادربزرگم معتقد بودند که آموزش عالی مهم است – مخصوصا برای زنان. بنابراین وقتی در مدرسه بودم، برای خودم و برای آنها سخت کار کردم. در بزرگسالی، متوجه شدم که عمه ام از سفر به سراسر جهان لذت می برده است پس به جاهایی سفر کردم که او ندیده بود. من اعتقاد دارم که هیچ راهی برای بهتر فهمیدن یکی از عزیزان وجود ندارد تا با برخی تجربیات آنها زندگی کنیم. بنابراین، من قصد دارم این کار را انجام دهم.

6 راه مفید برای پذیرش مرگ – صحبت با آنها و در مورد آنها را ادامه دهید.

6 راه مفید برای پذیرش مرگ | مرکز مشاوره همکده

“در مورد عزیزانتان صحبت کنید، چقدر از آنها خاطرات خوب دارید،” Siegel این موضوع را  توصیه می کند.

فقط چون ما نمی توانیم عزیزان ما را پس از مرگ آنها ببینیم، به این معنا نیست که ما نمیتوانیم با آنها صحبت کنیم. وقتی مادربزرگم درگذشت، من همچنان با او صحبت کردم. وقتی که من اشتباه می کردم و یا ساده لوحی می کردم، من احساس می کنم بهتر است با او صحبت کنم. سیستم های اعتقادی زیادی وجود دارند که بر اهمیت برقراری ارتباط با مردگان خود تاکید می کنند و ممکن است عجیب و غریب باشد.. سیگل می گوید شیوه هایی مانند این ها ایده درست هستند.

در حالی که مادر بزرگ من ممکن است پاسخ ندهد، می دانم او همیشه با من است. و من معتقدم او هنوز مرا راهنمایی می کند.

نتیجه گیری

درست است که مرگ در زندگی همه همچنان وجود خواهد داشت و از دست دادن کسی همیشه دردناک خواهد بود، اما این موضوع در طول زمان می تواند ساده تر شود. من آموخته ام بدون اجتناب از غم و اندوه، با مرگ عزیزان خود کنار بیایم.

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا