تیپ شخصیتی سرگرم کننده

تیپ شخصیتی سرگرم کننده کیست؟ (ESFP) 

تیپ شخصیتی سرگرم کننده فردی است با خصوصیات شخصیتی برون گرا، بصری، احساساتی و با قدرت درک بالا.این افراد تجربیات مختلف را دوست دارند،  مشتاق به زندگی بوده و علاقه مند به کشف ناشناخته ها می باشند. ان ها می توانند شخصیت هایی بسیار اجتماعی باشند و اغلب دیگران را تشویق می کنند تا در فعالیت ها با هم شریک شوند.

اگر بتوانید فردی را پیدا کنید که خود به خود با شنیدن یک آهنگ بلند شئه و می رقصد، مسلما تیپ شخصیتی سرگرم کننده دارد. این شخصیت ها در هیجان و شادی همان لحظه می مانند و می خواهند همه ی افراد دیگر نیز این حس را داشته باشند. هیچ تیپ شخصیتی دیگری را نمی توانید پیدا کنید که در زمان تشویق کردن افراد دیگر به اندازه ی فرد سرگرم کننده در زمان و انرژی خود سخاوتمند باشد و هیچ تیپ شخصیتی دیگری این کار را با این حد از قدرت و جدیت انجام نمی دهد.

همه ی ما ستاره های خودمان هستیم …

این تیپ شخصیتی دوست دارند بدرخشند. بسیاری از افراد مشهور که دارای شخصیت سرگرم کننده هستند بازیگرانی واقعی می باشند اما آن ها دوست دارند برای دوستان خود نیز یک شو خنده دار داشته باشند، با شوخ طبعی منحصر به فردی با دیگران ارتباط برقرار می کنند، توجه همه را به خود جلب کرده و باعث شوند حس خروجی برای هر فرد بسیار شاد باشد. این افراد بسیار اجتماعی بوده و از ساده ترین چیزها نیز لذت می برند و برای آن ها هیچ تفریح و لذتی بالاتر از شاد بودن در کنار گروهی از دوستان نمی باشد.

اما این ها تنها در مورد صحبت کردن نیستند،این ها دارای قوی ترین حس زیبایی شناسی در میان تمام تیپ های شخصیتی است. از ظاهر و طرز لباس پوشیدن گرفته تا چیدمان خانه با زیباترین سبک، این ها دیدگاه خوبی برای مد و فشن دارد. آن ها با اطلاع از اینکه دیدن چه چیزی در همان لحظه می تواند جذاب و سرگرم کننده باشد از ایجاد کردن تغییر در اطراف خود برای انعکاس روی سبک شخصیتی هراسی ندارند. افراد تیپ شخصیتی سرگرم کننده به طور طبیعی کنجکاو هستند و به سادگی طراحی و سبک های جدیدی را می توانند منتشر سازند.

نکته قابل توجه

شاید همیشه اینطور به نظر نرسد اما اغلب تیپ شخصیتی سرگرم کننده می داند همه ی این ها برای او نیستند، او یک ناظر است و به احساسات افراد دیگر بسیار حساس می باشد. کسانی که دارای این تیپ شخصیتی هستند اغلب اولین افراد در کمک کردن به کسی هستند که از مشکل و چالشی پیش روی خود صحبت می کند، آن ها با خوشحالی حمایت عاطفی و نصایحی عملی برای او خواهند داشت. با این وجود اگر مشکل در مورد خودشان باشد اغلب فرد سرگرم کننده سعی می کند به جای بررسی مشکل به هر قیمتی که باشد از اختلاف و بحث جلوگیری کند. افراد سرگرم کننده اغلب کمی درام و شور و عشق را دوست دارند اما برای زمانی که روی انتقادهایی که می تواند همراه داشته باشد تمرکز می کنند زیاد به آن مشتاق نخواهند بود.

نکته قابل توجه

بزرگترین چالشی که تیپ شخصیتی سرگرم کننده با آن مواجه می باشد این است که اغلب روی لذت ها در همان لحظه متمرکز هستند و می تواند باعث شود وظایف و مسئولیت هایی که لذت و تفریح را کمتر می کند نادیده بگیرند. آنالیزها و تحلیل های پیچیده، کارهای تکراری و انطباق دادن آمار و ارقام برای یک سری عوارض واقعی اصلا برای فرد سرگرم کننده فعالیت ساده ای نخواهد بود. ان ها بیشتر روی شانس یا فرصت ها تکیه دارند و یا به سادگی از حلقه ی دوستان نزدیک خود درخواست کمک می کنند. برای افراد سرگرم کننده مهم است که برای نگهداری از چیزهای طولانی مدت مانند برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی یا برنامه ریزی برای مصرف مواد قندی خود را به چالش بکشند، همیشه فردی در کنار شما نخواهد بود که بتواند در نظارت بر اینگونه مسائل به شما کمک کند.

تیپ شخصیتی سرگرم کننده ارزش و کیفیت را تشخیص می دهد و این از خصوصیات خوب او می باشد. این خصلت در ترکیب با تمایل به برنامه ریزی های ضعیف می تواند باعث شود این افراد فراتر از خود زندگی کنند و برای آن ها قرض کردن و کارت های اعتباری بسیار خطرناک است. این تیپ شخصیتی بیشتر از برنامه ریزی های طولانی مدت روی فرصت های پیش امده تمرکز دارند، افراد سرگرم کننده شاید متوجه شوند این بی احتیاطی ها باعث می شوند برخی فعالیت ها غیرقابل کنترل شوند.

نکته قابل توجه

تیپ شخصیتی سرگرم کننده پذیرای هرچیزی خواهد بود که نیاز به خندیدن، تفریح و داوطلب شدن برای انجام کاری جدید و شاد دارد – و برای آن ها هیچ لذتی بزرگتر از جمع کردن همه ی افراد دیگر در این تفریح نیست. فرد سرگرم کننده می تواند برای ساعت ها با یک نفر چت یا صحبت کند، موضوع می تواند هرچیزی باشد اما موضوعی که آن ها دوست دارند در مورد آن حرف بزنند؛ و اغلب با کسانی که دوستشان دارند در میان می گذارند، احساسات در روزها و لحظات خوب و بد است. اگر آن ها بتوانند به یاد داشته باشند که همیشه کارهای خود را در روال خاصی انجام دهند همیشه برای تجربیات شاد و جدیدی که دنیا فراهم می کند اماده خواهند بود و دوستان را نیز با خود همراه خواهند کرد.

نقاط قوت و ضعف تیپ شخصیتی سرگرم کننده

نقاط قوت

  • دوست دارند بدرخشند، تیپ شخصیتی سرگرم کننده اصلا اهل گوشه گیری و ساکت بودن نیست. او دوست دارند هرچیزی که وجود دارد را تجربه کند، کسانی که این تیپ شخصیتی را دارند اغلب به اینکه بخواهند در صورت درخواست فرد دیگری از محدوده ی آسایش و راحتی خود خارج شوند هیچ مشکلی ندارند.
  • سنتی نیستند، سنت ها و توقعات اجتماع برای تیپ شخصیتی سرگرم کننده در اولویت دوم قرار دارد، البته اگر کلا به ان اهمیت بدهند. شخصیت های سرگرم کننده دوست دارند سبک های جدید را امتحان کنند و مرتبا راه های جدیدی برای ملحق شدن به جمعیت پیدا می کنند.
  • زیبایی شناس و اهل نمایش هستند، تیپ شخصیتی سرگرم کننده تنها در تیپ ظاهری توقف نکرده و خلاقیت های هنری و زیبایی را در عمل و گفتار خود نیز وارد می کند. هر روز برای او یک اجراست و افراد سرگرم کننده دوست دارند برای دیگران نمایش داشته باشند.
  • اهل عمل هستند، برای تیپ شخصیتی سرگرم کننده، جهان باید حس شده  و تجربه شود. حقیقت عجیب تر از داستان هاست و فرد سرگرم کننده ترجیه می دهد به جای تصور و صحبت های فلسفی در مورد ” چه میشد اگرها ” همه چیز را دیده و انجام دهد.
نکته قابل توجه
  • شخصیتی بصری و هشیار دارند، با تمام تمرکزی که روی زمان و مکان حال دارند، روی انجام دادن کارها، این حس ایجاد می شود که تیپ شخصیتی سرگرم کننده وقتی صحبت از متوجه شدن چیزهای واقعی و قابل لمس و تغییرات می شود خاص هستند.
  • مهارت هایی عالی در مورد افراد دیگر دارند، بیشتر از چیزهای دیگر، افراد سرگرم کننده دوست دارند به دیگران توجه داشته باشند. برای کسانی که دارای این تیپ شخصیتی هستند شادی و رضایت ریشه در زمانی دارد که از بودن در کنار دوستان لذت می برند.

تیپ شخصیتی سرگرم کننده | مرکز مشاوره همکده

نقاط ضعف تیپ شخصیتی سرگرم کننده

  •  شاید این بزرگترین نقطه ضعف این تیپ شخصیتی باشد، زیرا باعث می شود هرگونه مشکل و ضعف دیگری را به سختی بتوان برای ان ها مطرح کرد.
  • به سادگی بی حوصله می شوند، بدون داشتن سرگرمی های دائمی، تیپ شخصیتی سرگرم کننده خود راه هایی برای ایجاد آن پیدا خواهد کرد. رفتارهای پرخطر، زیاده روی و لذت در همان لحظه باعث می شوند فرد سرگرم کننده به بسیاری از برنامه های طولانی مدت بی توجه بماند.

در برنامه ریزی های طولانی مدت عملکرد ضعیفی دارند، در حقیقت تیپ شخصیت سرگرم کننده به ندرت برنامه هایی با جزئیات برای  در تحصیلات، موضوعات غیرقابل تغییر مانند ادبیات کلاسیک و یا مباحثی مثل چگالی، سخت تر از موضوعاتی همچون روان شناسی می باشد.

روابط عاشقانه برای تیپ شخصیتی سرگرم کننده

\

این نوع شخصیت افرادی اجتماعی، دوستدار شاد بودن و افرادی با روحیه ی آزاد هستند که دوست دارند در لحظه زندگی کنند حتی کوچکترین هیجان از هر چیزی را دریافت می کنند. به طور طبیعی ان ها در روزهای اشنایی این شادابی و انرژی را از شریک عاطفی خود دریغ نخواهند کرد.

نکته قابل توجه

تیپ سرگرم کننده مرتبا موقعیت و تعهدات خود را ارزیابی می کند، بدون اینکه عشق و سرسپردگی خود را در نظر بگیرد. اگر یک هفته بعد همان حس را نداشته باشد همه چیز را تمام می کند، افراد سرگرم کننده با اینکه بخواهند همه چیز را از هم بپاشند مشکلی ندارند.

رابطه با افراد سرگرم کننده فراموش نشدنی است. کسانی که این تیپ شخصیتی را دارند همیشه فعالیت های تازه و سرگرم کننده ای دارند و از گذراندن لحظات با شریک عاطفی خود لذت می برند. افراد سرگرم کننده از صمیمیت فیزیکی نیز لذت می برند.

منابع
16personalities.com16personalities.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا