انزال زودرس در زنان

ارگاسم تنها مربوط به لذت بردن نیست. بلکه جنبه ی مهمی از سلامت زنان است زیرا محرکی برای آزادسازی هورمون ها می باشد و این به آرامش بدن، کاهش استرس و مبارزه با افسردگی کمک کرده و فرصتی برای تکامل کامل فیزیکی و روانی است. بهتر است هرچیزی که نیاز است را در مورد این عملکرد مهم در بدن خود بشناسید. انزال زودرس در زنان چگونه رخ می دهد؟ در ادامه به آن پاسخ می دهیم.

چه نوع ارگاسم هایی را در زنان می شناسید؟

سه نوع ارگاسم در زنان وجود دارد: واژینال، نقطه ی G و ارگاسم ترکیبی.

ارگاسم مهبلی یا نقطه ی G متداول ترین نوع از ارگاسم است. 75 درصد از زنان برای رسیدن به ارگاسم نیاز به تحریک دارند. ارگاسم واژینال یعنی زن می تواند بدون تحریک مهبلی به ارگاسم برسد. اغلب این ارگاسم از طریق نفوذ واژینال است. بر اساس اخرین تحقیقات، برخی می گویند ارگاسم واژینال چیزی جز یک باور نادرست نیست زیرا واژن خودش از نظر اناتومی نمی تواند ارگاسم تولید کند.

زنان لذت بخش ترین تجربیات را ترکیبی از ارگاسم واژینال و مهبلی می دانند. همچنین در لیست نوع چندگانه آورده شده است: وقتی زن چندین ارگاسم را در زمانی کوتاه تجربه می کند.

به نظر می رسد دو نوع اخر کمیاب هستند و تنها تعداد کمی هستند که می توانند آن را تجربه کنند.

نقطه ی G در زنان برای انزال زودرس در زنان: این نقطه کجاست؟

نقطه ی G در سال 1950 شناخته شد اما وجود داشتن ان هنوز هم باعث بحث و اختلافات زیادی می شود.

برخی بر این باورند نقطه ی G تنها امتداد مهبل است. برخی دیگر فکر می کنند حسی که زیر این نقطه وجود دارد تنها برای تولید کنندگان اسباب بازی های جنسی مفید است.

این باور وجود دارد که نقطه ی G در جلوی دیواره ی مهبل و با فاصله ی 2 تا 3 سانتی متر از ورودی واژن جای دارد. با لمس این نقطه شما حس می کنید نقطه ی سفتی زیر دستتان قرار دارد و فشار دادن آن باعث حس ادرار کامل می شود. اما بعد از کمی زمان این حس ناپدید خواهد شد.

در پوزیشن هایی خاص، تحریک نقطه ی G باعث حس شدیدی خواهد شد. حدود سی درصد از زنان می گویند ارگاسم واژینال و انقباض ماهیچه های لگنی با تحریک نقطه ی G در طول رابطه ی جنسی برای ان ها حاصل می شود.

چه چیزی باعث عدم توانایی در ارگاسم می شود؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، حدود 33 درصد از زنان هیچگاه ارگاسم را تجربه نمی کنند. علت ناتوانی ارگاسم در دو گروه جای دارد:

علل روانی

انزال زودرس در زنان
  • استرس
  • ترس از باردار شدن
  • تجربه ی روانی سخت در گذشته
  • تجربه ی منفی در اولین ارتباط جنسی
  • عزت نفس کم، ترس از انجام کاری اشتباه
  • کنترل شدید روی احساسات، عدم توانایی برای قطع ارتباط

علل فیزیکی انزال زودرس در زنان

  • اختلالات هورمونی
  • مصرف دارو ( خصوصا داروهای ضدافسردگی)
  • کارکرد نادرست دستگاه عصبی و سیستم قلبی عروقی
  • در کل درمان ناتوانی ارگاسم با بررسی علت مشکل ارزیابی می شود. گاهی تنها کافی است یک پوزیشن جدید را امتحان کرده و تنها روی به اوج رسیدن تمرکز کنید. خواندن برخی مقالات در این مورد برای شما مفید خواهد بود، اینطور نیست؟

کمبود ارگاسم در شروع زندگی جنسی عادی است، وقتی تمایلات جنسی فرد بیدار شده اند. در موارد دیگر شاید مشکل یک اختلال ارگاسم زنانه بوده و نیاز به مشاوره با پزشک وجود داشته باشد.

عوارض جانبی داروهای ضدافسردگی: چگونه روی میل جنسی و ارگاسم اثر دارند؟

انزال زودرس در زنان

تمامی داروها عوارض جانبی دارند و داروهای ضدافسردگی استثنا نیستند. مصرف این دارو می تواند باعث افزایش وزن، حالت تهوع یا سرگیجه شود اما یک نگرانی بزرگتر کاهش میل جنسی است. چرا این اتفاق می افتد؟

داروهای ضدافسردگی به شکل زیر در بدن تاثیر خواهند کرد: آن ها سطح سروتونین را افزایش می دهند، از این رو باعث احساس آرامش برای شما خواهند شد. به همین ترتیب، این احساسات هورمون هایی که مسئول نعوظ هستند را مسدود کرده و از تاثیر روی ساختار مغز پیشگیری می کند.

کاهش میل جنسی با کاهش تولید طبیعی مایع لوبریکانت همراه است و در نتیجه ارگاسم را متوقف کرده یا تاخیر می اندازد.

بدون شک هر فردی واکنش متفاوتی به عوارض جانبی داروهای ضدافسردگی خواهد داشت و شدت ان ها در هر فرد متغیر است. از انجایی داروهای ضدافسردگی همیشه باعث بروز مشکلات جنسی می شوند نباید اگر حس می کنید تحت تاثیر ان ها قرار گرفته اید از بیان آن خجالت بکشید. با همسر و پزشک خود مشورت کنید تا بتوانید روش برخورد صحیح را برای خود ارزیابی نمایید.

ارگاسم غیرواژینال: باور نادرست یا حقیقت؟

تحریک اعضای جنسی مشهورترین حالت است اما تنها راه برای رسیدن به ارگاسم نیست. برای مثال برخی زنان بزرگسال به ارگاسم می رسند اما این حالت با تحریک نوک سینه ها ایجاد می شود. اثبات شده است در این حالت همان بخش از مغز برانگیخته می شود. برخی زنان در زمان خواب، اصلاح کردن موها، انجام فعالیت های فیزیکی، گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم های زننده یا حتی با قدرت فکر می توانند ارگاسم را تجربه کنند.

با این وجود باید در نظر داشته باشید این روش ها بیشتر یک استثنا هستند تا یک قانون. شاید لازم نباشد زیاد در این مورد تحقیق کنید. تنها درصد کمی از زنان می توانند این کار را انجام دهند و و این به وضعیت عاطفی و روانی این زن بستگی دارد.

چندین ارگاسم: آیا واقعی است؟

چندین ارگاسم به این معناست که در طول یک بار دخول جنسی چندین ارگاسم را تجربه کنید. برای بسیاری از زنان چندین ارگاسم قابل دستیابی است اما ان ها نمی توانند از این قابلیت خود استفاده کنند. انجام این کار نیاز به تلاش و تمرین دارد.

در ابتدا شما نیاز به یک راه اندازی ذهنی دارید. اول باید بپذیرید که این قابلیت برای شما هم وجود دارد. شما باید به صدای بدن خود گوش داده و محرک های جنسی خود را توسعه دهید.

تحریک مداوم یکی از شرایط اصلی برای رسیدن به چندین ارگاسم است. این مورد بستگی زیادی به همسر شما دارد. او باید بعد از اولین ارگاسم هنوز به تحریک شما ادامه دهد.

اغلب بعد از ارگاسم هر دو واژن و آلت تناسلی حساس شده و لمس بیشتر ان می تواند دردناک باشد. در این مورد فرد مقابل می تواند نقاط تحریک پذیر دیگر ( نقطه ی G، قفسه ی سینه، گردن و  … ) را تحریک کند. برای رسیدن به چندین ارگاسم، میزان حساسیت واژن اهمیت دارد. شما می توانید با افزایش تمرینات کگل ماهیچه های واژینال خود را اموزش دهید.

ارگاسم و سن و انزال زودرس در زنان

انزال زودرس در زنان

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، یک زن در سن 35 سالگی قوی ترین ارگاسم ها را تجربه می کند. گفته می شود در این سن او شناخت کافی نسبت به خود، اعتماد به نفس و تجربیات جنسی کافی دارد. این ها همه ی چیزهای لازم برای به حداکثر رساندن لذت در طول رابطه ی جنسی هستند.

به همین علت زنان سی ساله ارگاسم های بیشتر و واضح تر از زنان جوان دارند. با این وجود حس ان ها در اینجا تمام نمی شود. تحقیقات نشان داده اند در این سن زندگی جنسی زن شهوانی تر خواهد شد.

بر خلاف باورهای رایج، قوی ترین ارگاسم ها بعد از یائسگی خواهد بود. علت ان تمایل برای زندگی برای خود بدون ترس از بارداری ناخواسته است.

اختلالات

تعدادی از اختلالات در ارگاسم وجود دارد: این ها می توانند باعث استرس، ترس و احساس خجالت شوند، چه برای کسی که علائم اختلال را تجربه می کند و چه برای شریک او.

با وجودی که انتظار می رود در هر سنی ارگاسم یکسان باشد اما متخصصان سلامت اختلالات ارگاسم را بر اساس جنسیت مشخص می کنند.

انزال زودرس در زنان

ارگاسم زودرس در زنان به ندرت مورد تحقیق قرار گرفته است زیرا تعداد زنانی که برای ارگاسم زودرس شکایت دارند بسیار محدود می باشد. اغلب زنانی که دچار انزال زودرس هستند هنوز بعد از ارگاسم احساس می کنند برانگیخته می باشند و گاه چندین ارگاسم را تجربه خواهند کرد. برای شما مثالی در این مورد می آوریم. مشکل مربوط به زنی است که در مدیریت فعالیت جنسی خود در زمینه ی انزال زودرس مشکل دارد، در حالی که با شریک قبلی خود برای سال ها نمی توانسته به ارگاسم برسد. مشکل او در زمینه ی چندین ارگاسم با استفاده از کاندوم، داروهای ضدافسردگی و استمنا حل شد.

برانگیختگی جنسی شامل چهار مرحله است:

برانگیختگی یا تحریک، به اوج رسیدن، ارگاسم و رسیدن به وضعیت ارامش. در فعالیت جنسی زنان ارگاسم تخلیه ی فشار جنسی ناشی از تحریک جنسی است که با حس لذت زیاد همراه است. توانایی ارگاسم به فرد بستگی داشته و بر اساس سن، دانش جنسی، تجربیات جنسی و شریک جنسی در هر زن متغیر می باشد. برخی زنان تحریک مهبل را برای رسیدن به ارگاسم بسیار مهم می دانند. برخی زنان تحریک واژینال را ترجیح می دهند. در کل مهبل و واژن در فرایند ارگاسم باهم برانگیخته می شوند.

با وجودی که انزال زودرس را یک بیماری مردانه می دانند اما می تواند در زنان نیز دیده شود. با این وجود ارگاسم زودرس در زنان کمتر مورد تحقیق قرار گرفته است زیرا زنان کمی از این وضعیت شکایت دارند. ارگاسم زودرس در زنان حدود 3.3 درصد است. با این وجود انزال زودرس در مردان حدود 30 درصد گزارش شده می باشد.

اکثریت زنانی که انزال زودرس دارند هنوز بعد از ارگاسم تحریک شده و به دخول جنسی ادامه داده و چندین ارگاسم را تجربه می کنند. در تشخیص ارگاسم زودرس در یک فعالیت جنسی نکات زیر اهمیت دارند:

ورود الت به داخل واژن بدون اینکه زن بخواهد می تواند گاه باعث بروز انزال زودرس در زنان شود.

ارگاسم زودرس می تواند بر اثر اهمیت زیاد دادن به تمایلات جنسی، داشتن رابطه ی جنسی با احساس خجالت، داشتن رابطه در محیطی نامطلوب، ترس از دیده شدن یا شنیده شدن صدا، افکار منفی اموخته شده توسط خانواده، باورهای معنوی محدود، نداشتن دانش یا تجربیات کافی و عدم توانایی برای مدیریت برانگیختگی و تحریک جنسی ایجاد گردد.

انزال زودرس می تواند باعث ایجاد نارضایتی در زندگی جنسی فرد شود. شکست در درمان می تواند منجر به بی میلی جنسی یا اجتناب از رابطه شده و اختلالاتی در ارگاسم برای هردو زوج ایجاد نماید. این شرایط رابطه را خراب کرده و گاهی باعث طلاق و جدایی خواهد شد. بسیاری از بیماران مشکلات در ارگاسم را مقصر پایان دادن به رابطه ی خود می دانند.

تحریک جنسی با لذت روانی همراه است. هرچه این لذت بیشتر باشد میل جنسی و رفتارهای همراه با آن بیشتر خواهد بود. برانگیختگی جنسی بسیار سریع حاصل شده و واکنش ارگاسم نیز به سرعت صورت می گیرد.

فاکتورهای روانی و فیزیکی جنسی در برانگیختگی سریع تحریک جنسی نقش دارند. این فاکتورها شاید تاخیر زیاد بین دفعات دخول جنسی، محیط، شریک جنسی، طبیعت تحریک کنندگی رفتار جنسی، اختلالات روانی و داروها باشند. در این مورد شریک جنسی (میزان جذابیت و تجربه ی او) و استفاده از داروهای مرتبط (داروی پاروکستین) می توانند یک فاکتور شتاب دهنده به تحریک باشند.

ارگاسم هردو بعد واژینال و مهبلی را دارد و ارگاسم در ناحیه ی مهبل اغلب قوی تر است. اغلب توصیه می شود ناحیه ی G در ارگاسم استفاده شده و چندین عضو در بدن تحریک شوند.

منبع:

https://flo.health/menstrual-cycle

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا