تردید در مواقع سختی شما را فلج می کند

عوامل زیادی در زندگی وجود دارد که ممکن است سختی هایی برای ما به وجود بیاورد. گاهی اوقات اگر نتوانیم در مقابل این عوامل واکنش نشان دهیم و مقاومت کنیم ممکن است اثرات بسیار بدی در زندگی و روحیه ما داشته باشد. تردید و ترس یکی از عواملی است که در مواقع سختی ممکن است برای همه ما به وجود بیاید و زندگی همه ما را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع تردید در مواقع سختی شما را فلج می کند.

تردید چیست؟

 وضعیتی بین اعتقاد و ناباوری ، شامل عدم اطمینان یا بی اعتمادی یا عدم  درک به یک واقعیت ادعایی ، عملی ، انگیزه یا تصمیم است. تردید برخی از مفهوم “واقعیت” درک شده را زیر سوال می برد و ممکن است به تأخیر انداختن یا رد اقدامات مربوطه به دلیل نگرانی برای اشتباهات یا خطاها یا مناسب بودن باشد.

تاثیر تردید در جامعه

تردید گاهی تمایل به فراخوانی عقل دارد. این ممکن است افراد را تشویق کند که قبل از اقدام تردید کنند  و یا از روش های سختگیرانه تری استفاده کنند. شك و ترديد ممكن است از اهميت خاصي در جهت سوق به كفر يا عدم پذيرش برخوردار باشد. سیاست ، اخلاق و قانون ، با تصمیماتی روبرو می شوند که غالباً روند زندگی فردی را تعیین می کنند ، اهمیت زیادی را برای تردید قایل می شوند و غالباً پروسه های خصمانه را پرورش می دهند تا با دقت تمام شواهد را در یک تصمیم گیری به دست بگیرند.

نکاتی برای کنار آمدن در برابر تردید

در زمان حال زندگی کنید.

بیشتر اوقات ، احساس اعتماد به نفس به خاطراتی از گذشته مربوط می شود که در رسیدن به چیزی نتوانسته اید یا شخص دیگری به شما گفته است که به اندازه کافی خوب نیستید. به آن لحظه ها نپردازید. سعی نکنید خود را زمین بزنید و به حال فکر کنید. اینکه شما قبلاً قادر به انجام کاری نبودید به این معنی نیست که دیگر نمی توانید این کار را انجام دهید. هر روز یک شروع جدید و یک فرصت جدید برای رسیدن به آنچه شما واقعاً می خواهید است. در عین خال تردید در مواقع سختی شما را فلج می کند.

به خود اعتماد کنید.

بعضی اوقات می توانیم بدترین دشمن خودمان باشیم. اگر به خود بگویید که نمی توانید کاری انجام دهید ، پس احتمالاً حتی در مرحله اول هم آن را امتحان نخواهید کرد. به خود ایمان داشته باشید ، به خود بگویید که به اندازه فرد بعدی توانایی دستیابی به آرزو های خود را دارید و گوش دادن به صدای درون را که مدام می گوید “من نمی توانم” متوقف کنید. همانطور که نورمن وینسنت پیل معروف گفت: “آنچه ذهن می تواند تصور کند و باور کند ، و آرزوی قلب ، شما می توانید به آن برسید.”

با ذهنیت منفی مقابله کنید.

در بعضی مواقع ممکن است به نظر برسد که صدا های منفی در ذهن شما از صد های مثبت قوی تر هستند. سعی کنید هنگام وقوع از این مسئله آگاه باشید  و یک تلاش هماهنگ برای مقابله با این افکار منفی با انرژی مثبت انجام دهید. هنگامی که احساس می کنید فکر منفی روی می دهد ، به سادگی در مورد چیز هایی که در مورد خودتان دوست دارید ، نقاط قوت و همه چیز هایی که در زندگی خود به دست آورده اید و به آن ها افتخار می کنید یادآوری کنید. سعی کنید موارد تأیید برانگیز را بخوانید.

ترس

احساسات انواع مختلفی دارد که بر نحوه زندگی و تعامل ما با دیگران تأثیر می گذارد. گاهی ممکن است به نظر برسد که این احساسات بر ما حاکم هستند. انتخاب هایی که انجام می دهیم ، اعمالی که انجام می دهیم و ادراکاتی که داریم همه تحت تأثیر احساساتی است که هر لحظه تجربه می کنیم. ترس یک احساس قدرتمند است که می تواند در بقا نیز نقش مهمی داشته باشد. هنگامی که با نوعی خطر روبرو می شوید و ترس را تجربه می کنید ، چیزی را که به عنوان پاسخ جنگ یا پرواز شناخته می شود ، پشت سر می گذارید. عضلات شما متشنج می شوند ، ضربان قلب و تنفس شما افزایش می یابد ، و ذهن شما هوشیار تر می شود و بدن خود را برای فرار از خطر و یا ایستادن و مبارزه آماده می کند.

نکته قابل توجه درباره تردید در مواقع سختی شما را فلج می کند

بیان این نوع احساسات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حالات صورت: مانند گشاد شدن چشم و عقب کشیدن
  • چانه و زبان بدن: تلاش برای پنهان کردن یا مخفی کردن از تهدید
  •  واکنش های فیزیولوژیکی: مانند تنفس سریع و ضربان قلب.

 البته همه ترس را به یک شکل تجربه نمی کنند. برخی از افراد ممکن است نسبت به ترس حساسیت بیشتری داشته باشند و موقعیت های خاص یا اشیا بیشتر باعث ایجاد این احساسات می شوند.

ترس پاسخ عاطفی به تهدید های فوری است. به عنوان مثال اضطراب اجتماعی شامل ترس پیش بینی شده از موقعیت های اجتماعی است. از طرف دیگر ، برخی از افراد در واقع به دنبال موقعیت های ترس آور هستند. ورزش های افراطی و هیجان های دیگر می توانند ترس ایجاد کنند. اما به نظر می رسد برخی از افراد چنین احساساتی را رشد می دهند و حتی از آن ها لذت می برند. قرار گرفتن مکرر در معرض یک شی یا موقعیت ترس می تواند منجر به آشنایی و سازگاری شده ، در نتیجه می تواند احساس ترس و اضطراب را کاهش دهد .

تاثیرات ترس و تردید بر زندگی

به عنوان یکی از بزرگترین موانعی که انسان ها را در تحقق آرزوهایشان باز می دارد ، خودباوری همان چیزی است که تقریباً همه ما در برهه ای از زندگی با آن دست و پنجه نرم می کنیم. ده ها متخصص در مورد چگونگی غلبه بر این آفت مطالب زیادی نوشتند و فلاسفه هزاران نقل قول از خودباوری را به نام خود نسبت داده اند. این نشان می دهد که تا چه حد اعتماد به نفس به یک مسئله فراگیر برای انسان تبدیل شده است.

موارد زیر برخی از خطرات تردید و ترس است که باید در مورد آنها بدانید. من معتقدم اگر کشف کنید که چگونه اعتماد به نفس در بیشتر مسائل مربوط به بهره وری که در کار و زندگی با آن روبرو هستیم تأثیر دارد قطعا موفق می شوید. با این حال اگر در زمینه مقابله با ترس مشکل دارید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره می باشد. در این مرکز می توانید از خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی نهایت استفاده را ببرید.

تردید در مواقع سختی شما را فلج می کند و باعث کاهش اراده  می شود.

اراده شخصی هنوز یکی از محکم ترین هدیه هایی است که از خدا به ارث برده ایم. اینکه بتوانیم تشخیص دهیم که چیزی را می خواهیم یا نمی خواهیم و اینکه بتوانیم با تصمیم خود پیش برویم توانایی تمام موجودات نیست. جایی که اعتماد به نفس برای اراده خود واقعاً خطرناک می شود ، هنگامی است که شما را تشویق یا بهانه ای می کند که چرا هنوز نمی توانید پیش بروید یا اینکه چرا نمی توانید یک هدف را به انجام برسانید.

تردید در مواقع سختی شما را فلج می کند و باعث به تأخیر انداختن می شود.

به تعویق انداختن ممکن است ابتدا بی ضرر به نظر برسد اما تاثیرات بسیار بدی را به وجود می آورد. اما وقتی تردید شروع به پیشروی می کند و مدام در فکر شما در حال چرخ زدن است یک چرخه طولانی به تعویق انداخت د شما شروع می شود که مانع از انجام کار در شما می شود.

باعث می شود پشیمان شوید و به خودتان ترحم کنید.

وقتی در کاری شکست می خورید ، طبیعی است که نسبت به آن احساساتی شوید. احساسات عاطفی که اغلب با شکست همراه هستند شامل ترس ، ناامیدی ، پشیمانی ، درد و عصبانیت است. با این حال ، بسیاری چگونگی تبدیل این احساسات به نقاط قوت خود را فرا گرفتند. به آنها کمک می کند تا به جلو حرکت کنند. با فرصت دادن به جای تردید در خود ، فقط اجازه می دهید دو احساس عاطفی مفید که به دنبال عدم موفقیت کنترل می شوند ، کنترل شوند. حسرت باعث می شود کاش شروع نکرده باشید. ترحم به نفس مانع حرکت شما به جلو می شود.

تردید در مواقع سختی شما را فلج می کند و مانع خلاقیت می شود.

خلاقیت یکی از بزرگترین ابزارهای منابع طبیعی است که ما انسانها همیشه می توانیم از آن استفاده کنیم. این همان چیزی است که به ما کمک می کند با ارزش ترین چیزهایی را که تحسین می کنیم خلق کنیم و برای رسیدن به آرزوهایمان سخت کار می کنیم. این همان چیزی است که به ما کمک می کند راهی برای خروج از شرایط نامساعد طراحی کنیم.

اما تردید و ترس به طور موثری توانایی تفکر خلاق ما را متوقف می کند. اعتماد به نفس باعث می شود منطقی بودن عقایدتان زیر سوال برود و از جسارت کافی برای نشان دادن خلاقانه ترین ایده های شما جلوگیری کند. در بدترین حالت ، این باعث می شود که شما کاملاً نتوانید در شرایط دشوار راهی برای پیشروی مشاهده کنید.

اگر تردید خوب باشد باعث رشد می شود.

تردید در مواقع سختی شما را فلج می کند. اما  وقتی شروع به تردید در توانایی خود در رسیدن به آرزوها و تحقق خواسته های خود می کنید ، آگاهانه مانع از رشد خودتان می شوید.

منابع
lifehack.orgpsychologytoday.comverywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا