آیا سنگ اندازی رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

گاهی اوقات پیش امده است که شما در یک عصر دل انگیز مشغول خوردن عصرانه با شریک زندگی خود هستید و هر دو بحث درباره یک موضوع را شروع می کنید. این موضوع عموما باعث می شود تا هر دو عصرانه را ترک کنید و با هم سرسنگین شوید. این مسئله می تواند در ارتباط با هر موضوعی باشد. مانند صحبت درباره مسائل مالی یا تقسیم کار های خانه. سنگ اندازی مسئله ای است که باعث می شود تا روابط با مشکلات بسیاری مواجه شوند. اما مفهوم سنگ اندازی چیست و چگونه می توانو رابطه را وارد مشکل کند. در این مقاله ما قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا سنگ اندازی رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

سنگ اندازی در یک رابطه

زمانی که شما برای شرایط دور از هم می شوید به سنگ اندازی بر می خورید. شما در این حالت شروع به بیان جنبه خود از امور می کنید. با این حال در این حالت آن ها به طور ناگهانی صحبت خود را متوقف می کنند و شما را خسته می نمایند. در این حالت است که شما احساس عصبانیت، تنهایی و کینه می کنید. کلمه ای که برای این نوع ناامیدی و رفتار ناامید کننده وجود دارد سنگ اندازی نامیده می شود. این راهی است برای بررسی احساسی.

همه ما در برخی موارد مقصر بوده ایم. خواه در اثر دعوا باشد یا در هنگام عصبانیت از تماس چشمی. در اینجا نگاهی به برخی از علائم کلاسیک است که می تواند در یک رابطه نشان داده شود و مراحلی که اگر آن ها را در خود تشخیص دهید می توانید از بین ببرید. سنگ اندازی در روابط می تواند در نهایت منجر به بروز مشکلات بسیاری شود. از این رو بهتر است که از ابتدا آن را کنار گذاشته و برای بهبود خود در این زمینه تلاش کنید. آیا سنگ اندازی رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

سنگ اندازی چه شکلی است و به چه رفتاری سنگ اندازی می گویند؟

آیا سنگ اندازی رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

سنگ اندازی وقتی اتفاق می افتد که سعی کنید با نادیده گرفتن تعارض، از عصبانیت جلوگیری کنید. فرد در حال عقب نشینی معمولاً بیش از حد تحت فشار قرار گرفته و شروع به خاموش شدن می کند تا راهی برای تسکین خود و آرامش خود باشد. گرچه طبیعی است که گاهی از درمان خاموش به عنوان مکانیزم مقابله استفاده کنید، اما وقتی این رفتار مزمن شود پرچم قرمز است.

در حقیقت تکرار بیش از حد این رفتار باعث می شود تا در رابطه خود به مشکلات بسیاری برخورد کنید. در این زمینه شما می توانید به بهبود شرایط بپردازید و با شناخت دقیق خود از سنگ اندازی دوری نمایید. شخصی که دیوار های سنگی را اجرا می کند ممکن است نتواند احساس خود را بیان کند و جدا کردن احساس خود از آن آسان تر است. آیا سنگ اندازی رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

علائم سنگ اندازی

  • در حین مشاجره چشم هایشان را می بندند
  • دور کردن خود از محل
  • در وسط یک بحث داغ، تلفن خود را بدون توقف بررسی می کنند.

آن ها همچنین ممکن است موضوع را تغییر دهند یا از پاسخ های یک کلمه ای برای جلوگیری از صحبت استفاده کنند. ان ها وقتی چیزی می گویند، از این عبارات رایج استفاده می کنند:

  • “هر کاری می خواهی انجام بده.”
  • “من با این روند تمام شدم.”
  • “فقط تنهام بزار.”
  • “من باید از اینجا بروم.”
  • “دیگر نمی توانم تحمل کنم.”

آیا سنگ اندازی واقعاً فقط یک “کار مردانه” است؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که سنگ اندازی یک رابطه در مردان بیشتر دیده می شود. در حالی که تحقیقات قدیمی نشان می دهد مردان به احتمال زیاد در مقایسه با زنان از گفتگو های دشوار کنار می روند. با این حال این یک افسانه است که این مشکل سنگ اندازی فقط “یک کار مردانه” است. هرکسی می تواند شانه های سرد خود را ارائه بدهد. این به طور کلی یک تاکتیک دفاعی است که در دوران کودکی آموخته شده است.  شاید به نظر چیز بزرگی نرسد، اما امتناع از صحبت می تواند از چند جهت مسئله را جدی کند. آیا سنگ اندازی رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

احساس انزوا ایجاد می کند

به جای جمع کردن شما به سمت یک وضوح اساسی در رابطه، سنگ اندازی هر دو شما را منزوی می کند.

این روند می تواند به یک رابطه پایان دهد

حتی اگر در لحظه احساس آرامش ایجاد کند، به طور مرتب انجام این کار یک عادت مخرب است که در نهایت روابط شما را خراب می کند. به گفته محققان در موسسه گاتمن، هنگامی که زنان در روابط سنگ اندازی می کنند، اغلب پیش بینی کننده طلاق است.

این روند می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد

اگر در رابطه تان سنگ انداز هستید، می توانید واکنش های جسمی مانند افزایش ضربان قلب و تنفس سریع را تجربه کنید. یک مطالعه در سال 2016 از یک منبع معتبر دریافت که خاموش شدن احساسی هنگام درگیری با کمردرد یا سفتی عضلات ارتباط دارد. پس اگر تمایل دارید که سلامتی خود بهبود یابید، بهترین کار این است که سنگ اندازی را متوقف کنید. اگر نمی توانید خود را در این مورد بهبود بخشید، بهتر است که به مشاوره زبده مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید.

آیا سنگ اندازی نوعی سو استفاده است؟

آیا سنگ اندازی رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

هنگام تلاش برای تعیین این که آیا رفتار سنگ اندازی به روندی سوءاستفاده کننده تبدیل شده است، مهم است که به قصد و نیت شخص نگاه کنید. شخصی که در یک رابطه سنگ اندازی می کند، غالباً ابراز احساسات نمی کند و شما را به عنوان راهی برای محافظت از خود “مسدود” می کند. و با اجازه دادن به شخص دیگر برای تصمیم گیری در مورد زمان و نحوه برقراری ارتباط، می توان از دیوار سنگی برای ایجاد عدم تعادل قدرت استفاده کرد. توجه داشته باشید که آیا رفتار آن ها به الگویی دستکاری کننده تبدیل شده است که باعث کاهش اعتماد به نفس می شود یا احساس ترس و ناامیدی در شما ایجاد می کند. اگر رفتار خاموش آن ها به قصد آسیب رساندن به شما عمدی شود، این یک پرچم قرمز واضح است که آن ها سعی در تسلط بر این رابطه دارند.

آیا راهی برای کار با سنگ اندازی در رابطه وجود دارد؟

دیوار سنگی لزوماً به معنای پایان یک رابطه نیست، اما احساس امنیت هنگام برقراری ارتباط ضروری است. در ادامه این بخش چند روش برای بازگرداندن ارتباط به حالت مناسب وجود دارد. می خواهیم بدانیم آیا سنگ اندازی رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

با احترام رفتار کنید و از رفتار بد با طرف مقابل خودداری نمایید.

مهم است که رفتار خصمانه ای نداشته باشید یا شخص مقابل را مجبور به باز کردن احساسات نکنید، مخصوصاً اگر قبلاً احساس ضعف کرده اید. درعوض، با آرامش به آن ها بگویید که شما مایل هستید حرف های آن ها را بشنوید. اختصاص دادن وقت برای گوش دادن به واقع می تواند به تنزل مکالمه دشوار کمک کند.

وقت تلف کنید

وقتی سنگ اندازی انجام می شود، خوب است که به یکدیگر اجازه دهید کمی استراحت کنید. این کار می تواند به شما کمک کند تا احساس اطمینان و مراقبت کنید. چه شما فردی هستید که تمایل به عقب نشینی دارید و چه شریک زندگی شما است، اجازه دادن به فضای زمانی برای مهلت زمانی می تواند به شما کمک کند تا در هنگام درگیری بیش از حد تحت فشار نباشید.

از یک درمانگر واجد شرایط کمک بگیرید

تماس زودهنگام با یک شخص درمانگر می تواند راهی برای تعمیق ارتباط شما و پرورش روش های سالم برای برقراری ارتباط باشد. یک درمانگر همچنین می تواند به شما کمک کند هر دو دلیل درمان خاموش  شریک زندگی تان را کشف کنید. از این رو می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. روان شناسان می توانند به آن ها کمک کنند تا احساسات خود را بهتر بیان کنند و با تعارض کنار بیایند. به خاطر داشته باشید که روابط یک خیابان دو طرفه است و نیاز به گشودگی به کمک هر دو شریک زندگی دارد.

سخن آخر

ما به بررسی این مسئله پرداختیم که آیا سنگ اندازی رابطه شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟ همه ما گاه به گاه به استراحت احتیاج داریم، مخصوصاً وقتی صحبت از گفتگوهای سخت می شود. اما امتناع از انجام مکالمات پربار، حتی گفتگو های واقعاً دشوار، به نفع کسی نخواهد بود. روش هایی وجود دارد که می تواند در اطراف دیوار سنگی برای بهبود روابط شما با شریک زندگی تان به خوبی کار کند. اما اگر به نظر می رسد این رفتار بخشی از یک الگوی بزرگ دست کاری عواطف و احساسات شریک زندگی است، شاید زمان آن رسیده است که در مورد مسائل تجدید نظر کنید. سنگ اندازی می تواند روابط را به پیچیده ترین شرایط ممکن تبدیل کند و از این رو رابطه شما و ازدواج شما را به خطر می اندازد.

ما در این مقاله نکات خوبی را در ارتباط با سنگ  اندازی برای شما بیان کردیم. با این حال اگر تمایل دارید که شرایط خود را به سمت بهبودی بیشتری ببرید می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

منابع
.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا