مقابله با خواب صبح در هنگام ابتلا به افسردگی

افسردگی چالش ها ی زیادی را به همراه دارد. مقابله با خواب صبح در افسردگی خود چالشی سخت است.

من مدت هاست که با افسردگی زندگی می کنم و احساس می کنم که هر علائمی که دیگران می گویند را داشته باشم.

نا امیدی خود را چک کنید. خستگی، بی خوابی، افزایش وزن و کاهش وزن خودتان را حتما چک کنید.

زندگی با افسردگی در کل سخت و دشوار است و مهم نیست که چه علائمی داشته باشید. گاهی اوقات، فقط بی خواب بودن در شب، می تواند مانند یک مانع عمده به نظر برسد که شما مطمئن نیستید که چه طور دیگران این کار را هر روز انجام می دهند.

و اگر شما مثل من هستید، اختلالات خواب یک علائم رایج در شما است. من حتی به طور همزمان علائم بی خوابی و هیپرسومنی (خواب بیش از حد) را تجربه کردم.

اگر چه من از دارو استفاده می کنم. کار با یک درمانگر و تمرین های دیگر تکنیک های مفیدی هستند که من را از اوضاع حال حاضر، می توانند نجات دهند.

در اینجا چند نکته ای را که طی سال ها جمع آوری کرده ام و ناشی از تجربیات من از تجربیات من از افسردگی شدید است را بازگو می شوم.

مقابله با خواب صبح در افسردگی – یک روش خوب برای بیدار شدن در صبح پیدا کنید.

بسیاری از مردم که خودم هم شامل آنها می شوم، در یک روز معمولی از رختخواب بیرون می آیند تا به سر کار بروند و کار کنند… ما به مرور زمان دیگر از صبحانه خود لذتی نمی بریم و فقط سعی میکنیم که بیرون برویم و هرچه زودتر به محل کار خود برسیم.

اما اگر یک رویکرد صبحگاهی برای بیدار شدن ایجاد کنید، ممکن است در صبحتان یک چشم انداز متفاوت داشته باشید.

شروع آرام: بیا بشین و به آرامی کار هایت را انجام بده

با اصول اولیه شروع کنید: سعی کنید به آرامی بنشینید. بالش های خود را بالا ببرید، و شاید نیاز به یک بالش اضافی در اطراف خود داشته باشید تا سر شما مقداری بالاتر برود و به آرامی بنشینید .

گاهی اوقات فقط نشستن می تواند به بلند شدن، آماده شدن و شروع روز خوب شما را نزدیک کند.

مقابله با خواب صبح در هنگام ابتلا به افسردگی

صبحانه؛ به غذا فکر کنید.

فکر کردن در مورد غذا یا اولین قهوه شما می تواند انگیزه بزرگی برای شما باشد. اگر شکم شما در حال ضعف کردن است در حالی که شما خود را مجبور به فکر کردن به مورد تخم مرغ، بیکن و نان تست فرانسوی هستید، بیشتر احتمال دارد تا انگیزه برای بیرون کشیدن خودتان از تخت خواب داشته باشید.

با این حال، این کار همیشه کار نمی کند، به خصوص اگر شما اشتها خود را از دست داده باشید و از افسردگی رنج می برید. با این حال، می دانید که خوردن چیزی در صبح حتی اگر آن فقط یک تکه نان باشد، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید از خواب بلند شوید.

به علاوه، اگر شما صبح ها دارو مصرف می کنید، معمولا یک ایده خوب برای داشتن معده پر است که دارو به معده شما آسیب نزند.

موارد کلاسیک و روتین را فراموش نکنید… آلارم بگذارید برای صبح

بازگشت به موارد کلاسیک و گذاشتن زنگ هشدار برای صبح توسط گوشی و ساعت و دور گذاشتن گوشی و ساعت از دسترس که نتوانید به سادگی آن را در صبح قطع کنید می تواند به شما کمک زیادی کند.

همچنین بهتر است تا برای خاموش کردن آن مسافتی را طی کنید تا از خواب بلند شوید و یک راهکار دیگر این است که چندین آلارم بگذارید تا حتما شما را از خواب بلند کند.

مقابله با خواب صبح در افسردگی – تمرکز بر آنچه در اطراف شماست.

کاغذ و قلم ممکن است قدیمی به نظر برسد، اما تأثیر آنها قطعا قدیمی نمی باشد. در نظر بگیرید که چیزی را که روزانه از آن خوشنود هستید بنویسید. یا حتی بهتر، این کار را در شب انجام دهید و از روز خود احساس رضایت کنید. به خودتان موارد مثبت زندگی خود را یادآوری می کنید، و این کار روز شما را کمی بهتر می کند.

یکی دیگر از گزینه ها این است که روی حیوانات خانگی خود تمرکز کنید که این کار مزایای زیادی را ارائه می دهد. آنها می توانند انگیزه زیادی برای بیدار شدن از خواب در صبح را برای شما داشته باشند، چه برای تغذیه آنها، چه برای راه بردن و بیرون بردن آنها و یا در آغوش گرفتن آنها می تواند انگیزه مناسبی برای شما باشند.

صرف بی قید و شرط چند دقیقه با حیوان خانگی شما می تواند به شما در تحمل وضعیتتان کمک زیادی کند.

مقابله با خواب صبح در هنگام ابتلا به افسردگی

خودتان را با روش های معمول انگیزه دهید.

خودتان را عصبانی نکنید و آماده باشید تا و از صبحتان لذت ببرید. شما همچنین می توانید از شکل های دیگر برای بالا بردن انگیزه، مانند تلفن خود استفاده کنید.

ایمیل خود را بررسی کنید یا ویدیو حیوانات خانگی بامزه را تماشا کنید تا روز خود را با اتفاقات زیبا شروع کنید. فقط برای اطمینان از اینکه شما در صبح بیش از حد در رختخواب با گوشی خود مشغول نبوده اید، یک تایمر تنظیم کنید. تنظیم کردن در حدود 15 دقیقه مناسب است.

به یاد داشته باشید، وقت خود را برای ایجاد روشی که از آن لذت می برید، وقت بگذارید.

اگر شروع توسط انگیزه گرفتن از نگاه به صبحانه خود به شیوه ای ملموس تر و مثبت کرده باشید، ممکن است فقط به این فکر نکنید که باید بلند شوید و این کار را انجام دهید. یاد بگیرید از صبح خود لذت برید و از خود مراقبت کنید. این تنها چیزی است که شما می توانید برای کمک به مدیریت افسردگی خود و انجام دهید.

نور درمانی برای مقابله با خواب صبح در افسردگی

همه متفاوت هستند. اما چیزی که واقعا چیزی که من را از کسی که سرشار از افسردگی و ناامیدی و در حال نشستن در رختخواب متمایز کرده بود، نور درمانی بود.

نور درمانی درخشان (به عنوان مثال درمان با نور سفید) اغلب برای افراد مبتلا به اختلال افسردگی با الگوی فصلی (aka SAD) یا اختلالات خواب توصیه می شود.

تحقیقات بیشتری در این زمینه هنوز مورد نیاز است. اما شواهد نشان می دهد منبع معتبری ممکن است برای کمک به افراد مبتلا به افسردگی و ویژگی های ضد افسردگی مفید باشد. روانشناسانی که من به آنها مراجعه کردم و چند کارشناس دیگر که با آنها ملاقات کرده ام. این چراغ ها را برای افرادی که دارای افسردگی های که به دلیل بودن در اقلیم های سرد هستند. را توصیه می کنند.

نشستن در مقابل نور برای چند لحظه ضروری است تا “دوز” انرژی مورد نیاز خود را بدست آورید. به این معنی که نیازی نیست تا بلافاصله از خواب بیدار شوید و مقداری صبر کنید و از نور آفتاب یا نور چراغ اتاق خود لذت ببرید.

من می توانم تلفنم را چک کنم یا یک فنجان چای گرم را در دست بگیرم و دوباره با چراغ روشن به مدت 20 دقیقه در حالی که هنوز در رختخواب هستم بنشینم. با گذشت زمان، من متوجه شدم آماده شروع روز و حرکت برای آماده شدن می کنم.

تبدیل به فردی نگران که فقط به دیگران کمک می کند نشوید.

اگر افسردگی شما شدیدتر شود یا نتوانید که از رخت خواب بیرون بیایید. این موضوع تبدیل به یک مشکل مزمن می شود، از این مشکل نترسید و حتما از فردی آگاه کمک بخواهید.

آیا با کسی زندگی میکنید؟ آیا شما یک دوست یا همکار در همان برنامه کاری مربوط به خودتان دارید؟ نگران نباشید از آنها بخواهید که بخشی از برنامه بیدار شدن صبح شما باشند و در این زمینه به شما کمک کنند.

اگر شما با کسی زندگی می کنید. از او بخواهید که وارد شما را صبح ها بیدار کند و به شما کمک کند. این کار می تواند از قبیل هر چیزی از قهوه آوردن صبح برای شما گرفته  تا اطمینان حاصل کردن از این که شما از تخت بیرون آمده اید قبل از این که بر سر کار برود بشود.

فرم دیگر کمک گرفتن از یک فرد حرفه ای در بهداشت روان می باشد. آنها می توانند با داروها، تکنیک ها یا درمان های جایگزین به شما کمک کنند. اگر نمی توانید از تخت خواب بیرون بیایید و فعالیتهای روزانه خود را انجام دهید، احتمالا زمان آن رسیده تا برنامه درمانتان را تغییر دهید.

حتی اگر شما می دانید که داروهای شما باعث عوارض خواب آلودگی شما می شوند، شما مجبور نیستید مصرف آنها را تنها به این دلیل که در برچسب روی آن ذکر شده است، ادامه دهید. احساس نکنید که اینکه به متخصص مراقبت های بهداشتی خود بگویید که این اثرات شما را ناراحت می کنند، احمقانه است. او می تواند با شما در مورد تنظیم دوز یا زمان مصرف آنها صحبت کند.

با این حال، برای داروهایی با اثرات آرام بخش، اطمینان حاصل کنید که آنها را فقط در شب و قبل از خواب مصرف کنید.

سلامت روان من نیز به اندازه سلامت جسم من مهم است.

مقابله با خواب صبح در هنگام ابتلا به افسردگی

اگر من احساس افسردگی می کنم و نمی توانم از تخت بیرون بیایم می توانم به این قضیه به این دید نگاه کنم که دچار سرما خوردگی یا آنفولانزا شده ام. خودت را الکی بابت این موضوع سرزنش نکن و به خودت فرصت استراحت و آرامش بده و اصلا عذاب وجدان نداشته باش. مقابله با خواب صبح در افسردگی راههای خاصی دارد.

برخی افراد آدم صبح زود بیدار شدن نیستند و شاید شما نیز جزو همان دسته از افراد هستید. شاید شما کسی هستید که طول می کشد تا از جای خود بلند شوید و نسبت به سایرین حرکت کنید. این هم خوب است و اصلا مشکلی ندارد.

بسیاری از مسائل مربوط به افسردگی ناشی از یک چرخه تفکر منفی است. احساس اینکه شما نمی توانید صبح زود بیدار شوید یا اینکه نمی توانید آدم مفیدی باشید و اینکه شما آدم تنبلی هستید می تواند برای شما مضر باشد. ای افکار منفی را از خودتان دور کنید. با افکار مثبت و آرامش دادن به خود بهتر می توانید به خودتان در این راه کمک کنید.

منابع
healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا