رایج ترین اشتباهات بعد از شکست عاطفی

رایج ترین اشتباهات بعد از شکست عاطفی چیست؟ اگر می خواهید آنها را بدانید این مقاله همکده را تا انتها دنبال کنید.

رایج ترین اشتباهات بعد از شکست عاطفی

در ادامه لیستی از این اشتباهات عاطفی را بیان می کنیم.

اشتباه اول؛ استفاده از روال طلاق برای آسیب زدن به همسر خود

وقتی یک نفر آسیب می بیند اغلب ما تلاش زیادی برای آسیب رساندن به آن فرد خواهیم داشت. در طول فرایند طلاق، مقصر دانستن یکدیگر کار ساده ای بوده و باعث می شود خشم و نفرت در ما باقی بماند. در این شرایط اغلب به صحبت های افراد دیگر بی توجه بوده و سعی دارند تا جایی که می توانند به فرد دیگر آسیب رسانند. همه هزینه ی زیادی را صرف گرفتن وکیل کرده و می خواهیم به نوعی خودمان را راضی کنیم اما در نهایت چه چیزی برای شما می ماند؟

خشم و نفرت را در خودتان نگه ندارید زیرا واقعا تنها به خودتان اسیب خواهد زد. شاید حس کنید در ازدواج خود شکست خورده اید و هنوز از دست همسرتان عصبانی باشید اما وقتی ایده ی جدا شدن قانونی و رسمی را پذیرفتید سعی کنید دیدگاهی سازنده داشته و تصمیم های مثبتی برای آینده ی خود بگیرید. یک دیدگاه مثبت برای شما بسیار موثرتر از دیدگاهی منفی خواهد بود.

رایج ترین اشتباهات بعد از شکست عاطفی

اگر برای مقابله با گذشته مشکل دارید شاید دیدن یک متخصص برای هردو شما یا جدایی تان مفید باشد. این فرایند به شما کمک می کند درک بهتری پیدا کنید که چرا اوضاع درست پیش نرفته و یا بتوانید روابط آینده ی خود را به شکل بهتری مدیریت نمایید.

اشتباه دوم از میان رایج ترین اشتباهات بعد از شکست عاطفی ؛ اشتباه گرفتن نیازهای مادی با نیازهای عاطفی

وقتی در مورد جدایی عادلانه صحبت می کنید هریک از طرفین باید تلاش کند که بفهمد هریک چه نیازی داشته و چرا این نیاز را دارند.

جدا از گذاشتن پول برای هر فرد، شاید یکی از طرفین چیزی را بخواهند که ارزشش برای او بیشتر از ارزش مادی اش باشد و در مقابل چیزی را بدهد که ارزش مادی آن بسیار بالاتر است اما ارزش معنوی بیشتری برای فرد دیگر دارد.

مثالی برای این شرایط موقعیتی است که یکی از زوجین سفرهای زیادی به کشورهای خارجی رفته باشد و مجسمه های گرانی را از مکان های مختلفی که دیده با خود اورده باشد. شاید یکی از طرفین بخواهد با نگه داشتن این وسایل خاطرات سفر را برای خود حفظ کند درحالی که فرد دیگر زیاد به آن ها اهمیت نمی دهد و به جای آن می خواهد تجهیزات الکتریکی که در زمان زندگی با هم داشته اند را برای خود بردارد.

اشتباه سوم؛ اجازه می دهید افراد دیگر نیازهای شما را تعریف و اولویت بندی کنند.
رایج ترین اشتباهات بعد از شکست عاطفی

افرادی که اطراف ما هستند اغلب می خواهند ما را نصیحت کنند اما گاهی شاید این نصایح و اطلاعات درست نباشند و شاید چیزی نیست که برای موقعیت شخصی شما بهترین انتخاب باشد.

برای مثال یکی از جملاتی که زیاد از افراد دیگر می شنوید این است:

“نباید تا زمانی که همه چیز حل نشده یا برگه ی طلاق را امضا نکردید از خانه خارج شوی”

نتیجه ی این نصیحت اغلب این است که شما موقعیت خود را بدون در نظر گرفتن منافع مادی، کودکان یا خانه ضعیف نمی کنید. اما راه های دیگری نیز وجود دارد که بدون زندگی در ان استرس زیاد بتوانید این ها را حفظ کنید.

اگر شما و همسرتان به جدایی فیزیکی توافق داشته و هردو حس می کنید این روی تصمیم های شما در آینده تاثیر نخواهد گذاشت یک توافق نوشته شده می تواند تصمیم شما برای زندگی جداگانه را نشان داده و بیان کند چطور برای تامین هزینه های زندگی با هم توافق کنید. در مواردی که بچه دار هستید این توافق می تواند شامل نگهداری از کودکان و حمایت مالی ان ها باشد. در برخی موارد برنامه های موقتی با توافق والدین به اتمام رسیده و به توافق پایانی طلاق موکول می شود.

اشتباه چهارم رایج ترین اشتباهات بعد از شکست عاطفی ؛ شروع یک برنامه برای دشمنی با یکدیگر بدون اینکه ابتدا به میانجی گری دیگران فکر کنید.

اغلب افرادی را می بینیم که برای طلاق فکر می کنند نیاز به استخدام وکیل داشته و باید وارد یک جنگ شوند. این طرز فکر بسیار عجیب است. آن ها برای ازدواج وکیل ندارند اما به خاطر اینکه دیگر نمی توانند باهم زندگی کنند حس می کنند نیاز است وکیلی را استخدام نمایند.

بسیاری از افراد نیز فکر می کنند چون مکالمه ی آرامی نمی توانند با همسر خود داشته باشند داشتن یک میانجی برای آن ها موثر نخواهد بود. آن ها می گویند ” من نمی دانم چطور این اتفاق می افتد، ما نمی توانیم بدون دعوا کردن با هم حرف بزنیم”

چیزی که اغلب این افراد بعدها متوجه می شوند این است که یک میانجی یا واسطه به آن ها فضایی می دهد تا نیازها و نگرانی های خود را بیان کنند. با کمک این فرد می توانند مسیر جدایی را طی کرده و به توافقی برسند که هردو با آن بتواننند با آن به زندگی خود ادامه دهند. برخی موارد ممکن است یک مشاور را برای این کار انتخاب کنید تا بهتر بتواند تصمیم های شما را درک کند اما همیشه نیازی به این کار نیست.

اشتباه پنجم: بی توجهی به سلامت عاطفی و فیزیکی خودتان

برخورد با یک وضعیت عاطفی حاد مثل جدایی یا طلاق می تواند به شکل های مختلفی روی شما اثر بگذارد. وقتی تحت این سطح از استرس عاطفی زیاد هستید سیستم ایمنی بدن شما اغلب ضعیف شده و مستعد بیماری خواهید شد. احساس خستگی می کنید، گیج بوده و گاه نمی توانید با این شرایط کنار بیایید. در این روزهای پراسترس، حتما باید از خودتان به خوبی مراقبت کنید تا بتوانید در طول طلاق و بعد از آن زندگی با بهترین کیفیت را داشته باشید.

این ها راه هایی هستند که می توانید برای مقابله با استرس و بهبود سلامت خود انجام دهید:

  • ورزش کنید.
رایج ترین اشتباهات بعد از شکست عاطفی

نوعی ورزش پیدا کنید که بتوانید به تنهایی یا با یک دوست از آن لذت ببرید. مانند رفتن به یک باشگاه ورزشی یا پیاده روی و کمی دویدن در فضای آزاد. از اینکه 4 تا 5 ساعت ورزش در طول هفته چقدر از نظر فیزیکی و عاطفی شما را تغییر خواهد داد تعجب می کنید.

  • تغذیه و رفع رایج ترین اشتباهات بعد از شکست عاطفی

هرچقدر که سخت باشد سعی کنید یک برنامه ی غذایی سالم داشته باشید. نرفتن به سراغ فست فودها تنها به کمی تلاش نیاز دارد اما شما نتیجه ی این تلاش خود را خواهید دید. همیشه خوراکی های سالمی در خانه داشته باشید و هر زمان می توانید مواد غذایی تازه تهیه کنید. با این کار نه تنها به خودتان کمک خواهید کرد بلکه باعث می شوید دوستان و خانواده نیز از این خوراکی ها استفاده نکنند.

  • زمانی را با دوستان خود باشید.

کمی از این جدایی فاصله گرفته و زمان خود را با دوستان برای کمی خنده و تفریح صرف کنید. فیلم ببینید، به باشگاه بروید، بازی کنید و در مورد هرچیزی به جز طلاق حرف بزنید. خنده واقعا می تواند بهترین دارو برای شما باشد.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
safianmediation.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا