تیپ شخصیتی پیکارگر

تیپ شخصیتی پیکارگر کیست؟ (ENFP)

تیپ شخصیتی پیکارگر کسی است با خصوصیات شخصیتی احساساتی، برونگرا و با دیدگاهی بصری ( قدرک درک دیگران ) این افراد می خواهند ایده ها و کارهایی عالی و بزرگ داشته باشند که روی حس امید و خوب دیده شدن توسط دیگران انعکاس یابد. انرژی فوق العاده ی این افراد می تواند در مسیرهای متفاوتی در جریان باشد.

فرد پیکارگر دارای روحیه ای آزاد است. آن ها اغلب قلب یک مهمانی هستند، برخلاف کسانی که در تیپ های شخصیتی مشابه قرار دارند، پیکارگران به هیجان و شادی در لحظه علاقه ی کمتری دارند تا برقرار کردن ارتباط عاطفی و اجتماعی با افراد دیگر. آن ها گرم، مستقل، پرانرژی و مهربان هستند و چیزی حدود هفت درصد از جمعیت را تشکیل می دهند و این عدد متفاوت از سایر تیپ های شخصیتی قطعا در هر جامعه ای قابل احساس است.

شما تنها با یک ایده می توانید جهان را تغییر دهید.

تیپ شخصیتی پیکارگر

بیشتر از لذت ارتباطات اجتماعی، فرد پیکارگر درست مانند تمام تیپ های شخصیتی دیپلماتیک، با صفت قدرت درک خود شناخته شده و مشهور است، این خصوصیت اجازه می دهد بتواند با انرژی و کنجکاوی میان ایده های مختلف بگردد. آن ها می خواهند زندگی را به شکل پازل بزرگ و پیچیده ای ببینند که در آن همه چیز به هم مرتبط است – اما برخلاف تیپ های شخصیتی آنالیزگر، که می خواهند این پازل را به عنوان یک سری از ماشین آلات سیستمی ببینند، فرد پیکارگر آن ها با احساسات، همدلی و عرفان دیده و همیشه به دنبال درک معنایی عمیق تر است.

کمی دیوانگی را همیشه باید داشته باشیم.

 آن ها به قدری می توانند ناگهانی احساسات خود را تغییر دهند که گاه دوستانشان متعجب می شوند. بودن در این میانه به ان ها کمک می کنند بتوانند با دیگران ارتباط عاطفی برقرار کنند، به آن ها دیدگاه درستی می دهد از اینکه چه چیزی محرکی برای دوستان یا همکارانشان است. آن ها بر این باور هستند که هر فرد برای شناخت و بیان احساسات خود نیاز به زمان دارد و اجتماعی بودن و همدلی آن ها این را تبدیل به موضوعی عادی در صحبت می کند.

 این نوع استرس اجتماعی چیزی است که باعث می شود دیپلمات های متمرکز بر تعادل شب ها بیدار بمانند. فرد پیکارگر بسیار عاطفی و حساس است و زمانی که می خواهد پا در کفش دیگران کند ( کسی را ناراحت کرده یا در کاری دخالت کند که مسئولیتش با ان فرد است ) هردو این را حس خواهند کرد.

فرد پیکارگر قبل از پیدا کردن چیزی که واقعا درست باشد زمان زیادی را صرف شناخت روابط اجتماعی، احساسات و ایده ها می کند. اما زمانی که جایگاه مناسب برای خود در جهان را پیدا کرد قدرت تخیل، همدلی و شجاعت او نتایجی غیرقابل پیش بینی را به همراه خواهد داشت.

نقاط قوت

  • کنجکاوی تیپ شخصیتی پیکارگر قدرت تخیل بالا و ذهن بازی دارد و همه چیز را به عنوان بخشی از یک پازل بزرگ و مرموز می داند که زندگی نام دارد.
  • هشیار و ناظر بر همه چیز
  • سرشار از انرژی و اشتیاق
  • در ارتباط با دیگران عالی هستند، اینکه افراد پیکارگر اینگونه مهارت های مردمی قوی ای دارند و یا هیچوقت ایده های خود را بیان نمی کنند چیز خوبی است. افراد پیکارگر از هردو صحبت های کوتاه و طولانی، حرف های پرمعنا که برای آن ها به منزله ی دیدن هردو روی سکه است، لذت می برند و به سادگی می توانند با راه هایی کاملا طبیعی و بدون اجبار موضوع مکالمه را به سمت موارد مورد علاقه ی خود تغییر دهند.
  • می دانند چطور به آرامش برسند.
  •  افراد پیکارگر می توانند با اغلب افراد همراه شود و چرخه ی دوستانشان بسیار وسیع و منعطف است.

تیپ شخصیتی پیکارگر | مرکز مشاوره همکده

نقاط ضعف

  • مهارت های عملی ضعیف

  • وقتی صحبت به پیاده سازی ایده ها و شروع پروزه ها می رسد، خصوصا زمانی که افراد دیگری نیز در آن درگیر هستند، فرد پیکاگر نبوغی مستثنی دارد. متاسفانه مهارت آن ها برای دنبال کردن مشکلات پروژه کم است. بدون داشتن کسانی که در کارهای روزانه به آن ها کمک کنند ایده های فرد پیکارگر تنها در حد همان ایده باقی خواهند ماند.
  • دشواری تمرکز کردن

  • تیپ پیکارگر ذاتا اهل اکتشاف و پیدا کردن روابط بی فردی و فلسفه هستند اما زمانی که دیگران مقابل آن ها قرار داشته باشند این کاملا معکوس خواهد شد.
  • فکر کردن بیش از حد

  • فرد پیکارگر به ارزش ظاهری چیزها نگاه نمی کند – او به دنبال انگیزه های پنهان در ساده ترین چیزهاست. چیز عجیبی نیست که پیکارگران خواب خود را از دست دهند به این دلیل که از خودشان می پرسند چرا فلان فرد آن کار را انجام داد، منظور او چه بوده است و باید در مورد ان چه کار کند.
  • به سادگی دچار استرس خواهد شد

  • این فکر کردن بیش از حد تنها به نفع خودشان نیست – افراد پیکارگر، به خصوص ان هایی که کمی سرکش هستند، بسیار حساس بوده و اهمیت زیادی به افکار افراد دیگر می دهند.
  • بسیار احساساتی هستند

  • با وجودی که بیان احساسات عاطفی رفتاری سالم و طبیعی است، اما پیکارگران آن را به عنوان بخش اصلی شخصیت خود می دانند و گاه این حس می تواند به قدری قوی شود که باعث مشکلاتی برای این تیپ شخصیتی گردد. خصوصا زمانی که تحت استرس قرار دارند، افراد پیکارگر می توانند احساسات شدیدی را تجربه کنند که می تواند مانع از خلاقیت و باروری آن ها شود.
  • چالش بزرگ برای پیکارگران زندگی در جهانی پر از چک شدن و حد تعادل هاست، چیزی که از ان اصلا خشوحال نیستند.

روابط عاشقانه

تیپ شخصیتی پیکارگر | مرکز مشاوره همکده

وقتی صحبت از روابط عاشقانه می شود  کمتر کسی در اطرافتان پیدا می شود که از تیپ شخصیتی پیکارگر هیجان بیشتری داشته باشند تا بخواهند ایده ها و تجربیات خود از زندگی را با دیگران در میان بگذارند. برای کسانی که در تیپ شخصیتی پیکارگر قرار دارند، روابط فرایندی لذت بخش از تجربیات و تخیلات مشترک است، شانسی برای برقراری ارتباط با روحی دیگر.

دوستی

تیپ شخصیتی پیکارگر | مرکز مشاوره همکده

 این گرمی و احترام باعث می شود کسانی که در این تیپ شخصیتی جای دارند بتوانند افراد را جذب خود کرده و در نتیجه حلقه ی بزرگی از دوستان را در کنار خود خواهند داشت.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
16personalities.com16personalities.com16personalities.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا