زبان بدن بدون اعتماد به نفس در مقابل زبان بدن مطمئن

یکی از مهم ترین فرآیند های مهم در دنیای امروزی ارتباطات است. ارتباط و نحوه برقراری ارتباط بسیار مهم است. ارتباطات فقط از شخص یه شخص دیگری نیست. گاهی اوقات شما حتی می تواند با ارتباطات درست عجیب ترین کار ها را انجام دهید. برای مثال امروزه ارتباطات در زمینه کار مهم است. طبیعتاً اگر شما فردی با استعداد در زمینه ارتباطات باشید به راحتی استخدام می شوید. یک نکته مهم در فرآیند ارتباطات زبان بدن هست. در مقاله های قبل گفتیم که زبان بدن چیست و چه ویژگی هایی دارد. در ادامه می خواهیم ببینیم که زبان بدن بدون اعتماد به نفس در مقابل زبان بدن مطمئن چگونه است؟ زبان بدن یک گزینه بسیار مهم برای ارتباطات مختلف است.

یکی از راه هایی که از طریق آن افراد می توانند احساسات و سخنان خود را بگویند همین زبان بدن است. مهم ترین نکته در این باره این است که چگونه افراد بتوانند از زبان بدن خود استفاده کنند. زبان بدن اشاره به هر نوع سیگنالی غیرشفاهی دارد که ما برای برقراری ارتباط با افراد دیگر از آن ها استفاده می کنیم. بر اساس یافته های محققان، این سیگنال های غیرشفاهی می توانند بخش بزرگی از ارتباطات روزانه ی ما را بسازند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با زبان بدن بدون اعتماد به نفس در مقابل زبان بدن مطمئن صحبت کنیم.

زبان بدن مطمئن می تواند نگرش مردم را نسبت به شما تغییر دهد

تسلط بر این نوع زبان می تواند به شما کمک کند دیگران را بهتر بخوانید و بر تصویر خود که ارائه می دهید کنترل بیشتری داشته باشید.

زبان بدن چیست؟

زبان بدن بدون اعتماد به نفس در مقابل زبان بدن مطمئن

برای اطلاع از زبان بدن بدون اعتماد به نفس در مقابل زبان بدن مطمئن باید مفهوم ابتدایی را بدانیم. زبان بدن یکی دیگر از وسایل ارتباطی است. می توانید از طریق موارد زیر با دیگران ارتباط غیرکلامی برقرار کنید.

  • حرکات بدن
  • حالت ها
  • حرکات دست
  • تن صدا
  • حجم صدا
  • حالات چهره
  • عبارات خرد

ممکن است آگاهانه استفاده از نوع خاصی از زبان بدن را انتخاب کنید، یا ممکن است این کار را حتی بدون آگاهی از آن انجام دهید.

ارزش نشان دادن اعتماد به نفس در زبان بدن

از اولین دوران ماقبل تاریخ تا به امروز، اعتماد به نفس همیشه مزایای زیادی داشته است. انسان های اولیه قدرت را به دست آوردند و بقای خود را از طریق اعتماد به دیگران در قبیله خود تضمین کردند. امروزه کسانی که اعتماد به نفس نشان می دهند، بیشتر مستعد این هستند که در مصاحبه های شغلی خوب عمل کنند و موقعیت های موردنظر خود را در شرکت خود تأمین کنند. وقتی اعتماد به نفس خود را نشان می دهید، به دیگران انگیزه می دهید که به شما اعتماد کنند. زبان بدن شما با اعتماد به نفس شما را به یک پیشرو تبدیل می کند که مردم به احتمال زیاد آن را دنبال کرده و تحسین می کنند.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مطالعات بر روی فرضیه بازخورد صورت نشان داده است که وقتی لبخند می زنیم، احساس شادی بیشتری می کنیم. همین امر ممکن است در مورد زبان بدن مطمئن نیز صادق باشد. یعنی وقتی بدن خود را حرکت می دهیم و به گونه ای صحبت می کنیم که اعتماد به نفس ما را نشان می دهد، در واقع ممکن است احساس اعتماد به نفس بیشتری نیز داشته باشیم.

آیا همیشه نشان دادن عدم اعتماد به نفس خوب است؟

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که عدم اعتماد به نفس را نشان دهیم، اما مهم است که قبل از بیان زبان بدن خود مطمئن باشید که در یکی از آن موقعیت ها قرار دارید. به عنوان مثال، اگر نیاز دارید چیزی را از شخص دیگری بیاموزید، نشان دادن اعتماد به نفس بیش از حد ممکن است باعث شود که شخص صحبت کننده با شما آن طور که می خواهید توضیح ندهد. زمان دیگری برای جلوگیری از نشان دادن اعتماد به نفس زیاد زمانی است که می خواهید با شخص دیگری همدلی کنید. شما نمی توانید با اطمینان بدانید که آن ها در حال گذراندن چه چیزی هستند. حتی اگر می توانید، نقطه همدلی این است که خودتان را جای دیگران بگذارید. اگر در هنگام همدلی بر روی موارد دیگر مثل لباسی  که می پوشید تمرکز کنید، نمی توانید این کار را انجام دهید.

چگونه از زبان بدن مطمئن استفاده کنیم؟

سریع‌ ترین راه برای تقویت زبان بدن شما این است که چند ترفند را بیاموزید و آن ها را به سادگی عملی کنید. در این جا چند مثال وجود دارد که چگونه می توانید اعتماد به نفس خود را از طریق بدن، صدا و نگرش خود ابراز کنید. با این کار می توانید بدانید که زبان بدن بدون اعتماد به نفس در مقابل زبان بدن مطمئن چگونه عمل می کند؟

موفقیت های گذشته را به خاطر بسپارید

شاید این پیشنهاد را شنیده باشید که “روی گذشته تمرکز نکنید”. با این حال، مواقعی وجود دارد که زندگی روی خاطرات مثبت می تواند زندگی شما را در لحظه حال تحت تأثیر قرار دهد. وقتی می دانید که باید اعتماد به نفس خود را نشان دهید، چند لحظه را به فکر موفقیت های گذشته اختصاص دهید. موقعیت هایی را به یاد آورید که نمایش قدرت شخصی شما نتایج مثبتی داشت.

لبخند زدن در زبان بدن

زبان بدن بدون اعتماد به نفس در مقابل زبان بدن مطمئن

اگر فقط می توانید یک چیز را در زبان بدن خود تغییر دهید، روی لبخند خود کار کنید. وقتی به کسی لبخند می زنید، او تمایل دارد شما را واضح تر به یاد آورد. آن ها نسبت به آن چه شما باید بگویید احساس بازتری می کنند. شما همچنین قابل اعتمادتر به نظر می رسید و مردم شما را بیشتر نزدیک می دانند. علاوه بر این، وقتی به کسی لبخند می زنید، او تقریباً همیشه لبخند می زند، بنابراین شما یک مبادله مثبت در هر دو طرف ایجاد می کنید.

یک دست دادن خوب را تمرین کنید

دست دادن محکم اما غالب نیست قدرت و اعتماد به نفس را نشان می دهد. این نشان می دهد که هم به خودتان احترام می گذارید و هم به فردی که دستش را می فشارید احترام می گذارید. اگر چه دست دادن بیش از حد می تواند باعث ایجاد رعب و وحشت در افراد شود، اما دست دادن راحت و مطمئن به آن ها کمک می کند کمتر احساس خطر کنند و تمایل بیشتری برای تعامل با شما داشته باشند.

بدن خود را از طریق وضعیت مناسب حمایت کنید

هنگامی که بدن شما به خوبی پشتیبانی می شود، شما فقط قدرتمندتر به نظر نمی رسید. این قدرت بدنی به یک ذهنیت تیز و مطمئن تبدیل می شود که شما را در مذاکرات دشوار یا رویارویی های استرس زا همراه خواهد کرد. بنابراین، صاف بایستید و باسن و شانه ها را تراز کنید و سر خود را بالا بگیرید.

فضایی را اشغال کنید تا اعتماد به نفس داشته باشید

افرادی که اعتماد به نفس ندارند تمایل دارند خود را با نحوه نگه داشتن بدن خود کوچکتر نشان دهند. اگر می خواهید اعتماد به نفس را بالا ببرید، به خودتان اجازه دهید به همان اندازه فضا را اشغال کنید تا احساس شلوغی و ترس نداشته باشید.

موضع خود را گسترده تر کنید

در حالی که پاهایتان باز است، زانوها آرام هستند و وزن شما در قسمت پایینی بدن متمرکز است، بایستید.

با صدای پایین صحبت کنید

صحبت کردن با صدای کمتر باعث می شود شما قابل اعتمادتر و قوی تر به نظر برسید. با کاهش میزان صدای خود، نه تنها شنیدن کلمات شما را برای دیگران آسان می کنید، بلکه قدرت خود را نیز افزایش می دهید.

سر تکان دادن و فرایند آینه کاری در زبان بدن

زبان بدن بدون اعتماد به نفس در مقابل زبان بدن مطمئن

وقتی می خواهید نشان دهید که در گفتگو اطمینان دارید، با شخصی که با او صحبت می کنید در ارتباط باشید. وقتی آن ها چیزی را می گویند که شما با آن موافق هستید و وقتی می فهمید که آن ها چه می گویند، سر تکان دهید. عبارات آن ها را نیز آینه کنید تا  نشان دهید شما در حال گوش دادن به صحبت آن ها هستید و به آن چه آن ها می گویند علاقه مند هستید.

موفقیت قدرتمند و افزایش تستسترون

بر اساس تحقیقات دانشکده های تجاری هاروارد و کلمبیا، برخی از موقعیت های قدرتمند می توانند تستوسترون شما را افزایش دهند. با افزایش سطح تستوسترون، احساس قدرتمندی و اعتماد به نفس بیشتری می کنید. این موقعیت ها همچنین کورتیزول شما را کاهش می دهد و به شما در جلوگیری از عصبی شدن کمک می کند. شما فقط باید 1 تا 2 دقیقه در حالت قدرت باشید تا مسیر کل تعامل را تغییر دهید. یک حالت قدرتمند این است که به صندلی شما تکیه داده و پاهایتان را روی میز بگذارید. مورد دیگر این است که بایستید در حالی که دست ها و پاها را از هم باز کرده اید.

سطح مناسب تماس چشمی را حفظ کنید

بیش از حد به چشمان کسی خیره نشوید چرا که او احساس قلدری می کند. میزان مناسب تماس چشمی 50 تا 60 درصد زمان مکالمه طبق استانداردهای تجار آمریکایی، اروپایی و استرالیایی است.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا