راهکارهایی برای رهایی از عصبانیت

افکار انتقام جویی ممکن است راهی برای عدالت و آزادی به نظر برسد اما در واقع درد و رنج را طولانی می کند. یک استراتژی جایگزین دوگانه است: از یک نوع عدالت بالاتر استفاده کنید و از عصبانیت خودداری کنید. رها کردن افکار انتقام جویی و عصبانیت یک انتخاب قدرتمند در زندگی شما است.  در این مقاله از وب سایت همکده ما بهتر از انتقام را رقم زده ایم در واقع به بررسی راهکارهایی برای رهایی از عصبانیت پرداخته ایم. در این مسیر می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

بهتر از انتقام، راهکارهایی برای رهایی از عصبانیت

راهکارهایی برای رهایی از عصبانیت

وقتی به شما ظلم شده و صدمه دیده اید، طبیعی است که تصور کنید که از شخصی که به شما صدمه زده انتقام می گیرید. شاید شما به یک خیال انتقام فکر می کنید، یا می خواهید به آن شخص برگردید، یا به شدت دنبال پیگیری اقدامات قانونی هستید. به نظر می رسد ایده انتقام راضی کننده باشد و به حل و فصل اشتباهات گذشته کمک کند. این ممکن است برای مدتی منطقی به نظر برسد و می تواند به شما احساس حقانیت بدهد. اما گاهی اوقات افراد در این افکار گیر می کنند، به این امید که انتقام جوابی باشد که به آنها کمک می کند احساس بهتری داشته باشند. با این حال، در واقع، انتقام جویی آنقدرها که فکر می کنید نیست.

نکات قابل توجه

به عنوان مثال، فکر کردن به انتقام شما را مشغول عصبانیت می کند. ادراکات شما را محدود می کند و قضاوت شما را به خطر می اندازد. افکار انتقام جویانه سر شما را پر از افکار سمی می کند و افکار دیگر را از بین می برد و شادی شما را از بین می برد. انتقام ممکن است راهی برای آزادی به نظر برسد اما در واقع یک دام است.

ثانیاً، اگر تصمیم گرفتید به افکار انتقام جویانه خود عمل کنید، احتمالاً نتایج بدتری در راه شما خواهد بود. این می تواند به شکل تلافی یا اقدامات قانونی علیه شما باشد. این روند نه تنها خطرناک است بلکه شما را بیشتر درگیر رابطه منفی با عامل قبلی می کند. سرانجام، اگر پیگرد قانونی را علیه مرتکب دنبال می کنید، آماده یک پروسه طولانی و پرهزینه باشید که شامل مرور خاطرات مفصل گذشته برای افراد متعدد خواهد بود. از شما سوال خواهد شد و چالش برانگیز خواهد بود. همه این راه های انتقام ممکن است به عدالت منجر شود یا نشود، اما مطمئناً درد و رنج شما را طولانی می کند.

وقتی عدالت ظاهری وجود ندارد چگونه می توانید انتقام گذشته را بگیرید؟

من معتقدم شما حق دارید عصبانی شوید. شما کاملاً مستحق عدالت برای چیزی هستید که بسیار اشتباه و ناعادلانه بود. در عین حال، من همچنین معتقدم که شما حق دارید شاد باشید و فارغ از گذشته ای که به شما صدمه زده است. هر زمان که به آن فکر می کنید، خاطرات را زنده می کنید و به انتقام فکر می کنید، همچنان در وحشت های گذشته غوطه ور می شوید. بنابراین، چگونه می توانید راه حل دریافت کنید در حالی که هیچ مسئولیت پذیری یا مجازاتی وجود ندارد بدون نفی یا به حداقل رساندن اشتباه؟ پاسخ دوگانه است: 1) یک نوع عدالت بالاتر را بپذیرید، و 2) هنگامی که آماده اید از تمام نمای درد رها شوید.

نکات قابل توجه در راهکارهایی برای رهایی از عصبانیت

برای شکلی بالاتر از عدالت، من “عدالت شاعرانه” را ارائه می دهم. این مفهومی است که، در جایی، به نحوی پیامدهای طبیعی برای کسانی رخ می دهد که به طرز وحشتناکی عمل می کنند. مجرمان پیامدهای خود را به تنهایی ایجاد خواهند کرد. می توانید دستان خود را پاک کنید و بگویید دیگر متعلق به شما نیست.

آنچه برای مرتکب اتفاق می افتد، مشکل مجرم است. مال تو نیست. اگر کسی که به شما ظلم کرده احساس گناه کند، زیرا می داند که آنها چه اشتباهی انجام داده اند، گناه خود آنها عوارض خود را خواهد داشت و خرابی هایی را برای خود به دنبال خواهد داشت. اگر آنها احساس گناه نکنند و به شیوه های وحشتناکی عمل کنند، در نهایت عواقبی در پی خواهد داشت. در نهایت، ما از این جهان عبور می کنیم، و شاید عدالت معنوی یا کارما وجود داشته باشد، جایی که رفتارهای مردم راهی برای بازگشت به آنها پیدا می کند.

به نوعی، عدالت راهی پیدا می کند. زیبایی این است که شما مجبور نیستید کاری انجام دهید و عدالت برقرار خواهد شد.

چگونه خود را از افکار انتقام جویی و عصبانیت رها می کنید؟

راهکارهایی برای رهایی از عصبانیت

قدم بعدی عصبانی شدن از عصبانیت است. این اتفاق زمانی می افتد که متوجه می شوید از عصبانیت بیمار شده اید و خسته شده اید، فضای زیادی در سر شما و زندگی گرانبها شما اشغال می کند. هدف از بین بردن است. ما نمی توانیم گذشته را واگرد کنیم هر چقدر هم که وحشتناک باشد، ای کاش نبود، نمی توان آن را تغییر داد. یک روند غم انگیز برای کنار آمدن با آنچه هست، وجود دارد که شما را به زمان حال هدایت می کند. ممکن است اشکهای زیادی از اندوه به دنبال داشته باشد، اما در نهایت به چیزی می رسد که به عنوان “پذیرش بنیادی” یا پذیرش آنچه هست شناخته می شود. اتفاق افتاد. به تصدیق و تأیید وقوع آن کمک می کند. اما نیازی به معنی بیشتر ندارد.

گذشته قدرت کنترل شما، یا تعیین شما یا آینده شما را ندارد. می توانید توجه خود را از زندگی دوباره در گذشته دور کرده و آینده نگری را آغاز کنید. در این بخش راهی برای درک این مطلب وجود دارد. اجازه دهید با مثالی این مطلب را توضیح دهیم. فرض کنید با ماشین خود در حال رانندگی هستید. نگاه خود را روی آینه عقب متمرکز کرده اید. زمانی که شما به پشت سر خود نگاه می کنید، چگونه می توانید به سمت جلو رانندگی کنید؟ چقدر خوب می توانید رانندگی کنید؟ احتمالا نمی توانید کار های خود را به درستی انجام دهید. در تشخیص مسیر دچار مشکل می شوید و نمی توانید به دقت مسیر خود را پیش بروید. حتی ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در این زمینه هم شود.

نکاتی برای راهکارهایی برای رهایی از عصبانیت

وقتی به بی عدالتی هم فکر می کنید، همین شرایط پیش می آید. شما بر گذشته خود تمرکز می کنید. در این صورت همانند راننده ای خواهید بود که در آینه به عقب نگاه می کند. برای این که بتوانید به جلو رانندگی کنید باید توجه خود را به آنچه در پیش است بدهید. به روبرو نگاه کنید. آینده را بنگرید تا بتوانید نتیجه بگیرید. اگر نگاه تان همانند راننده مثال ما باشد نمی تواند به آینده نگاه درستی داشته باشید.

این در مورد منفعل بودن نیست. اگر احساس امنیت می کنید که گزارش دهید، می توانید آن را گزارش دهید. اگر می خواهید به حمایت بپردازید یا می خواهید به دیگران کمک کنید، اینها راههای عالی برای هدایت اشتیاق شما برای ایجاد تغییر است. مانع اصلی این است که از ارتباط شدید با بی عدالتی جدا نشوید. این در مورد پذیرفتن این است که آنچه اتفاق افتاده بسیار اشتباه بوده است، و سپس اگر و هنگامی که به شما خدمت می کند، می توانید به خود اجازه دهید افکار مربوط به گذشته را رها کرده و میل به انتقام را از بین ببرید.

تصور کنید ذهن شما در حال سوختن سیم های الکتریکی برای تقویت خاطرات گذشته است. به این فکر کنید که چقدر از انرژی شما برای فعال و زنده نگه داشتن این افکار استفاده می شود. انتقام فریبنده است در ابتدا ممکن است احساس رضایت بخش باشد و به شما احساس قدرت دهد. اما در حقیقت، این یک تخلیه ولتاژ فوق العاده بالا در سیستم شما است. اگر احساس خستگی، درد یا افسردگی می کنید، ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که فعال نگه داشتن این افکار و خاطرات انرژی زیادی می طلبد.

رها کردن ارتباط خود با عصبانیت یک انتخاب قدرتمند است.

راهکارهایی برای رهایی از عصبانیت

این چیزی است که شما انتخاب می کنید، و به انتخاب خود ادامه دهید. انتخاب سرگرمی این است که افکار منفی را سرگرم نکنیم یا در بازپس گیری خاطرات گرفتار نشویم. مقاومت کردن بسیار مهم است. برای حفظ تمرکز، یک نقطه کانونی مثبت ایجاد کنید. از بین بردن ارتباط خود با عصبانیت نیز انتخاب قدرتمند بودن در زندگی است. تصور کنید که افکار منفی را در مورد گذشته جدا کنید. تمام این انرژی اکنون در اختیار شماست.

شما این قدرت را دارید که از امروز به بعد انتخاب کنید و به شیوه دلخواه پیش بروید. خیال آسوده را در نظر بگیرید که به گذشته فکر نمی کنید. وقتی عصبانیت دیگر در رأس ذهن شما قرار ندارد، شما فضا دارید که در مورد آنچه می خواهید در زندگی خود ایجاد کنید فکر کنید. چه چیزی می تواند برای شما رضایت بخش، رضایت بخش و لذت بخش باشد؟ اگر نمی دانید، شاید آنجاست که باید تمرکز ذهن خود را شروع کنید.

سخن آخر

در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی راهی بهتر از انقام پرداخته ایم و در واقع راهکارهایی برای رهایی از عصبانیت را برای شما بیان نموده ایم. اگر تمایل به بهبود شرایط روانی خود دارید می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روانشناسی است.

 

 

منابع
psychologytoday.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا