آیا از ازدواج خود خسته شده اید؟

 آیا در رابطه خود احساس کسالت می کنید و تعجب می کنید که تمام هیجان و شادی محض که از دیدن یکدیگر احساس می کردید، کجا رفته است؟ و بیش از حد خستگی از ازدواج  پیدا کرده اید؟ این رابطه برای شما خسته کننده شده است؟ گرچه معمولاً احساسات شدیدی که در مرحله ماه عسل بودن با یکدیگر مشخص می شوند کمرنگ می شوند، اما در یک رابطه سالم، شدت این احساسات اولیه باید به یک احساس اعتماد بیشتر، امنیت، تحقق در روابط، لذت بردن و درک بیشتر یکدیگر تبدیل شود. وقتی احساس می کنید که درخشش مرحله اول را از دست داده اید، اما به رضایت مرحله دوم نرسیده اید، احساس می کنید که ازدواج شما به معنای واقعی کلمه در بین این دو گیر کرده است.

آیا می توان از این شکاف خارج شد؟ مگر اینکه مشکلات اساسی دیگری در این رابطه وجود داشته باشد، به عنوان مثال، سواستفاده در خانه، اعتیاد، بی ثباتی عاطفی یا ناسازگاری محض در سبک زندگی و ارزش ها. پس فارغ از این مسائل با برخی از تکنیک ه، اکثر زوجین باید بتوانند راهی برای مرحله دوم ازدواج خود پیدا کنند .با خواندن این مقاله شما راهی مناسب برای این مسئله پیدا می کنید. .

در قدم اول بدانید که خستگی از ازدواج پیدا کرده اید.

آیا از ازدواج خود خسته شده اید؟

یکی از اولین چیزهایی که باید از خود بپرسید این است که چگونه این قدر خسته شده اید؟ درک آن چه ممکن است در زندگی شما تغییر کرده باشد می تواند در وهله اول سخت و خسته کننده باشد. اما اولین قدم برای کشف چگونگی ایجاد یک تغییر مثبت است. آیا از ازدواج خود خسته شده اید یا به طور کلی از زندگی بی حوصله هستید؟ این دلیل بزرگی است که باعث می شود ازدواج های عادی به کسالت تبدیل شوند. از خود بپرسید آیا از همسرتان خسته شده اید یا به طور کلی از زندگی خسته شده اید؟ وقتی علاقه به زندگی را از دست می دهید، علاقه خود به افراد اطراف تان را نیز از دست خواهید داد. این مسئله عجیبی نیست که خود را در یک زندگی کسل آور مشاهده کنید.

شاید، شغل شما تکراری و پیش پا افتاده شده باشد. هیچ چالشی جدید وجود نداشته باشد و شما با همان سرعتی که فکر می کنید ارتقا پیدا نمی کنید. اگر این مورد و موارد دیگر است، پس شما باید راهی پیدا کنید تا یکنواختی را از زندگی خود خارج کنید. هر هفته کار جدیدی با همسرتان انجام دهید، تغییر شغل یا نقش خود را در محل کار فعلی خود در نظر بگیرید، سعی کنید دوباره با دوستانتان ارتباط برقرار کنید و خود را از این حالت های سخت جدا کنید.

آیا شما زمان زیادی را برای قسمت دیگری از زندگی خود صرف می کنید؟

اگر اوقات زیادی مانند زندگی حرفه ای یا فرزندان خود را به قسمت دیگری از زندگی خود اختصاص دهید، وقت کمتری برای گذراندن با همسرتان خواهید داشت. وقتی این اتفاق می افتد، طبیعی است که وقت کمی را که با هم می گذرانید و نمی توانید برای مسئولیت هایی که در ازدواج خود به عهده گرفته اید زمان بگذارید. گذراندن وقت با هم، برقراری ارتباط و یافتن انرژی و انگیزه برای فکر کردن در مورد فعالیت های جدید و سرگرم کننده، جایگاه اصلی زندگی شماست.

آیا با همسرتان ازدواج کردید زیرا فکر می کردید این امر زندگی شما را هیجان انگیز می کند؟

شاید شما فکر می کردید که برای شروع زندگی خسته کننده ای دارید و با کسی آشنا شدید که همیشه سرشار از ایده های نشاط آور و انرژی بود. در کنار هم بودن به شما امکان سوار شدن در پی زندگی هیجان انگیز آن ها را می داد، اما اکنون که ازدواج کرده اید، متوجه شدید که آقای یا خانم هیجان دیگر از ارائه ایده های جدید عالی برخوردار نیستند. در این شرایط، شما باید یک قدم به عقب برگردید و متوجه شوید که همسر شما نیز شما را فردی سرگرم کننده و هیجان انگیز یافته است. جذابیت به ندرت یک طرفه است و آنچه در همسرتان می بینید، همسرتان نیز اغلب در شما می بیند. بنابراین، ابتکار عمل را به دست بگیرید و شروع به فکر کردن درباره کار هایی کنید که می توانید با هم انجام دهید و ممکن است هر دو از آن ها لذت ببرید.

ایده هایی برای کمک به شما برای خروج از خستگی از ازدواج

آیا از ازدواج خود خسته شده اید؟

در این بخش از مقاله ما به بررسی ایده هایی جالب می پردازیم تا بتوانیم ازدواج خود را پر از نشاط کرده و برای خروج از ازدواج کسل کننده اقدام کنیم.

برای هم وقت بگذارید.

گذراندن وقت با هم به شما امکان می دهد با همسرتان ارتباط برقرار کنید، درک کنید که آن ها چه چیزی را پشت سر می گذارند و چه چیز هایی او را در هر مرحله از زندگی علاقه مند یا هیجان زده می کنند. این به نوبه خود به این معنی است که مکالمات شما با هم معنی دارتر، برجسته تر و جالب تر خواهد بود. مطمئناً با هم بودن در شما فرصتی را برای شرکت در فعالیت های بیشتر با هم باز می کند، بنابراین هرچه زمان بیشتری برای ازدواج خود سرمایه گذاری کنید، شانس بیشتری برای داشتن یک ازدواج موفق خواهید داشت.

فرزندان خود را دوست داشته باشید اما همسرتان را فراموش نکنید.

وقتی فرزندان ما برای اولین بار به دنیا می آیند، آنقدر به ما وابسته اند که به عنوان پدر و مادر، زندگی ما واقعاً باید حول نیاز های آن ها باشد. اما این مرحله بندرت فراتر از 6 تا 12 ماه اول زندگی کودک طول می کشد. از آن به بعد، آن ها هر روز که می گذرد به افرادی توانمند و مستقل تبدیل می شوند.

از این رو نتیجه می شود که شما و همسرتان باید دوباره وقت بیشتری برای یکدیگر داشته باشید. پس فرزندان خود را دوست داشته باشید ولی همسرتان را فراموش نکنید. با این حال بسیاری از زوجین هرگز از الگوی تعیین شده در 6 ماه اول زندگی فرزندان خود فاصله نمی گیرند. آن ها همچنان سیر زمان، علایق و زندگی خود را در مدار فرزندان خود نگه می دارند. اما همانطور که به طور فزاینده ای روی بچه هایمان سرمایه گذاری می کنیم باید بر روی خود و رابطه مان نیز سرمایه گذاری کنیم. در غیر این صورت در ازدواج خود دچار مشکل خواهیم شد.

یکنواختی را از زندگی خود خارج کنید.

آیا از ازدواج خود خسته شده اید؟

اگر متوجه شدید که همیشه هر روز کارهای یکسانی را انجام می دهید، سعی کنید نحوه و زمان انجام آن ها را تغییر دهید. برای اینکه یکنواختی را از زندگی خود بیرون بیاورید، لازم نیست تغییر خیلی بزرگی ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر هر دوی شما از دیدن فیلم لذت می برید؛ شاید بتوانید به جای آن تئاتر بروید؟ اگر عاشق مطالعه هستید، کتاب ها را با هم بخوانید. شاید شما عاشق بازی تنیس باشید، مربی تنیس بگیرید، مهارت های جدیدی کسب کنید.

برای رفع خستگی از ازدواج تعریف کردن از همسرتان را فراموش نکنید.

همانطور که عزت نفس شما هنگامی که احساس می کنید در بهترین وضعیت خود هستید افزایش پیدا می کند، در صورت تعریف بیشتر از همسرتان هم می تواند حال او را بهتر کند. پس از همسرتان تعریف کنید، جشن بگیرید و تلاشی را که برای زنده نگه داشتن ازدواج شما انجام می دهند، تشخیص دهید. با این قدردانی ها می توانید ازدواج خود را با قدرت هر چه بیشتری پیش ببرید.

در منافع شخصی تان سرمایه گذاری کنید.

گاهی اوقات ، برای افراد اطرافمان کسل کننده می شویم ، زیرا کارهایی را که دوست داریم و به ما علاقه مند می شوند، متوقف کرده ایم. بنابراین مهم است که همچنان خود را فردی با منافع خاص نیز ببینید. برای انجام کاری که دوست دارید وقت بگذارید. لازم نیست همه کارها را با همسرتان انجام دهید. اگر عاشق سوزن دوزی هستید اما همسرتان این کار را نمی کند، از سرگرمی خود صرف نظر نکنید. اگر شما در علايق شخصی خود سرمایه گذاری نکنید نمی توانید نتیجه مثبتی دریافت نمایید.

سخن آخر در مورد خستگی از ازدواج

ازدواج و رابطه یکی از بخش های مهم زندگی افراد است که می تواند در زوند رو به رشد به ما کمک بسیار زیادی کند. اگر زمانی از ازدواج بگذرد، متوجه می شوم که در این بین دچار کسالت در ازدواج می شویم. برای رفع کسالت در ازدواج خود می توانید از تکنیک های بسیار زیادی استفاده نمایید. اگر نتوانستید کسالت خود در ازدواج را با این تکنیک ها رفع کنید، می توانید به مرکز مشاوره همکده مراجعه نمایید. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

 

 

منابع
familiesforlife.sg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا