تیپ شخصیتی حامی

تیپ شخصیتی حامی کیست؟ (INFJ)

تیپ شخصیت حامی کسی است که شخصیتی بصری، قضاوت کننده، احساسی و درون گرا دارد. آن ها می خواهند با تفکر و تصورات عمیق زندگی را پیش ببرند. دیدگاه درونی، ارزش های شخصی و انسان گرایی بر پایه ی قوانین راهنمایی برای ان ها در همه چیز است.

تیپ شخصیتی حامی به شدت نادر است و چیزی کمتر از یک درصد از جمعیت را تشکیل می دهد، اما هرگز علامت های خود در جامعه را از بین نخواهند برد. افراد حامی با حس ذاتی روحانیت و ایده آلیسم متولد می شوند اما چیزی که ان ها را جدا می کند اینکه رویاپردازان تنبلی نیستند. این افراد می توانند گام هایی عملی بردارند تا اهداف خود را متوجه شده و تاثیر مثبت ماندگاری برجا بگذارند.

کسانی که در این تیپ شخصیتی جای دارند کمک کردن به دیگران را هدف خود در زندگی می دانند. افراد حامی می توانند تلاش های نجات دهنده ای انجام داده و کارهای خیرخواهانه انجام دهند. با این وجود مسیر اصلی ان ها در زندگی رسیدگی به قلب موضوعات است تا در نتیجه افراد اصلا نیازی به نجات یافتن نداشته باشند.

به من کمک کن و من به تو کمک می کنم.

تیپ شخصیتی حامی

افراد حامی در حقیقت ترکیب منحصر به فرد از خصوصیات رفتاری را دارند. با وجودی که این افراد خیلی نرم صحبت می کنند نظرات و ایده هایی قوی دارند و بدون خستگی برای ایده ای که به آن باور دارند مبارزه خواهند کرد. ان ها افرادی قاطع و با اراده ی قوی هستند و به ندرت از انرژی خود برای اهداف شخصی استفاده می کنند.

تیپ شخصیتی حامی با خلاقیت، تخیل، عقیده ی قوی و حساسیت برای نداشتن سود فردی زیاد کار می کنند اما در عین حال تعادل را نگه می دارند. اقتدارگرایی ایده هایی عالی برای افراد حامی می باشد. این تیپ شخصیتی باور دارند که هیچ چیز به دنیا کمک نمی کند، پس باید با عشق و همدلی زیاد قلب های ظالم را نرم کرد.

برقراری ارتباط با افراد دیگر برای تیپ حامی کار ساده ای است. آن ها در داشتن زبانی نرم و خوب و صحبت کردن با هر فرد با زبان به جای استفاده از منطق و حقیقت مهارت دارند.

گاه این موضوع حس می شود که دوستان و همکاران در مورد این افراد تصور می کنند شخصیتی بسیار برون گرا دارند. اما باید به یاد داشته باشند که افراد تیپ شخصیتی حامی نیاز به زمانی تنهایی دارند تا فشارها را از روی خود برداشته و دوباره شارژ شوند. وقتی این افراد به طور ناگهانی گوشه گیر می شوند نباید زیاد نگران ان ها شد. افراد حامی به شدت از احساسات دیگران مراقبت می کنند و انتظار دارند همین رفتار را در مقابل دریافت کنند، گاهی این یعنی باید به ان ها برای چند روز فضای خصوصی که لازم دارند را بدهید.

زندگی کنید تا روز دیگری بجنگید.

تیپ شخصیتی حامی

در حقیقت برای افراد تیپ شخصیتی حامی بسیار مهم است که به یاد داشته باشند از خودشان مراقبت کنند. مسیر باورها و عقاید ان ها به شدت باعث می شود بتوانند از نقطه ی شکننده ی خود عبور کنند. اگر این شوق و علاقه برای آن ها از بین برود ممکن است احساس خستگی، عدم سلامت و استرس زیاد داشته باشند.

این موضوع خصوصا زمانی مشهود می شود که افراد حامی خود را مقابل تنش ها و انتقادها می بینند. حساسیت آن ها این شخصیت ها را مجبور می کند تا هرکاری که می توانند انجام دهند تا از این حملات شخصی بتوانند فرار کنند. و البته در مقابل وقتی این اتفاقات اجتناب ناپذیر شوند آن ها با روش های غیرمنطقی و بی فایده ای مبارزه خواهند کرد.

برای افراد حامی جهان جایی سرشار از بی عدالتی هاست و البته فکر می کنند که نباید اینطور باشد. هیچ تیپ شخصیتی دیگری نمی تواند به خوبی افراد حامی کاری انجام دهد. افراد حامی تنها نیاز دارند به یاد داشته باشند در عین مراقبت از جهان باید از خودشان نیز مراقبت کنند.

 

تیپ شخصیتی حامی

نقاط قوت

 

  • بصیرت،

  • با دیدن افراد دورو و بدون بصیرت، افراد حامی از مهارت های قبلی خود گذشته و سعی می کنند وارد مکالماتی صادقانه تر شوند. تیپ شخصیتی حامی می بینند افراد و اتفاقات چه ارتباطی با هم دارند. سگس آن ها می توانند از این دیدگاه خود بهره برده و وارد قلب ماجرا شوند.
  • الهام بخش و قانع کننده،

  • صحبت کردن با اصطلاحات نرم و انسانی، نه تکنیکی، باعث می شود افراد حامی سبک الهام بخشی داشته باشند که برای شنونده ایده آل به نظر می رسد. افراد حامی می توانند حتی سخن رانانی خوب باشند که با گرمی و صمیمت با شما حرف می زنند. این موضوع خصوصا زمانی درست خواهد بود که خودشان نسبت به چیزی که می گویند احساس غرور دارند.
  • قاطع،

  • افراد حامی با خلاقیت، بصیرت و الهام بخشی می توانند تاثیری واقعی روی جهان داشته باشند. علت این است که می توانند ایده های خود را با اراده، عقیده و برنامه ریزی لازم برای دیدن انتهای پروژه های پیچیده هرچیز را دنبال نمایند. افراد تیپ شخصیتی حامی تنها روشی که می خواهند هرچیز باشد را نمی بینند، بلکه بر اساس دیدگاه خود عمل می کنند.
  • مصمم و پرشور،

  • وقتی افراد حامی به این باور می رسند که چیزی اهمیت دارد ان ها هدف خود را با انرژی و عقیده ی محکمی دنبال می کنند که هرکس دیگری را از راهشان برمی دارد. ان ها اگر بخواهند سخت ترین موانع را کنار می زنند. همه دوست ندارند این برخورد را ببینند اما مسیر آن ها بنا به علت انتخاب شده بخش جدانشدنی از شخصیت حامی ان هاست.
  • نوع دوست

  • ، این نقاط قدرت برای اهداف خوب استفاده می شوند. افراد حامی در کارهای زیادی یا بهبود باورها در جامعه برای نفع شخصی خود کار نمی کنند. ان ها باورهای عمیق و قوی دارند که بر اساس ان عمل می کنند زیرا سعی دارند ایده ای را بسط دهند که خود عمیقا باور دارند دنیا را تبدیل به جای بهتری خواهد کرد.

تیپ شخصیتی حامی | مرکز مشاوره همکده

نقاط ضعف

  • حساسیت

  • ، وقتی فرد قوانین و ارزش های گروه شخصیتی حامی را به چالش کشیده یا از ان ها انتقاد می کند، این افراد به احتمال زیاد واکنش هشداردهنده ی قوی خواهند داشت. کسانی که دارای شخصیت حامی هستند به شدت به انتقاد و تنش ها حساس اند. زیر سوال بردن انگیزه ها سریع ترین راه برای دیدن چهره ی بد ان هاست.
  • فضای شخصی بسیار زیادی دارند

  • ، افراد حامی می خواهند خود را در بالاترین نقطه ی یک ایده نشان دهند. بخشی از ان به این علت است که به این ایده عمیقا باور دارند اما علت دیگر اینکه وقتی موضوع به زندگی شخصی شان می رسد بسیار خصوصی هستند. آن ها از این تصویر استفاده می کنند تا خواهند زیاد زندگی خود را نشان دهند، حتی به دوستان نزدیک. اعتماد کردن به یک دوست جدید می تواند برای افراد حامی بسیار چالش برانگیز باشد.
  • کمال گرایی،

  • افراد دارای شخصیت حامی اغلب برای دنبال کردن ایده های خود شناخته می شوند. شاید این خصلت به شکل های مختلفی خوب دیده شود اما همیشه یک موقعیت ایده آل ممکن نخواهد بود. در سیاست، در کار یا روابط عاشقانه. افراد شخصیتی حامی، خصوصا کسانی که شخصیتی یاغی دارند، به روابط و موقعیت های سالم و سازنده بی توجه هستند و همیشه باور دارند گزینه ی بهتری در مسیر وجود خواهد داشت.
  • همیشه نیاز به یک علت دارند

  • ، افراد تیپ شخصیتی حامی به قدری درگیر دنبال کردن کارهای خود می شوند که هر کار مزاحم دیگری که در این برایشان پیش می آید و برخلاف دیدگاه ایده آلشان است را شدیدا ناخوشایند می دانند. افراد حامی دوست دارند بدانند که گام هایی عملی به سمت هدف خود برمی دارند. اگر حس کنند کارهای روتین مانعی در راه ان هاست – و یا بدتر اصلا هدف و انگیزه ای برای این کار ندارند، احساس ناامیدی و ناراحتی خواهند داشت.
  • به سادگی عصبانی می شوند،

  • عدم صبر و تحمل آن ها برای کارهای روتیت، ایده ال گرایی و فضای خصوصی زیاد می تواند باعث شود افراد حامی گزینه های کمی برای آرام شدن داشته باشند. افرادی که در این تیپ شخصیتی قرار دارند اگر نتوانند راهی برای برقراری تعادل در ایده آل های خود با حقایق روزانه ی زندگی پیدا کنند به احتمال زیاد در زمانی کوتاه خسته می شود.

روابط عاشقانه

وقتی صحبت از روابط رمانتیک و عاشقانه می شود افراد حامی یافتن شریکی برای خود را کاری جدی می دانند. افراد حامی در روابط خود به عمق و معنای رابطه فکر می کنند.

افراد حامی برای یافتن فردی که واقعا بتوانند با او ارتباط برقرار کنند نیاز به زمان دارند. وقتی ان ها فردی را پیدا کردند روابط ان ها می تواند به سطحی از ایثار و علاقه برسد که اغلب افراد تنها می توانند آن را برای خود تصور کنند.

رسیدن به این نقطه گاه چالشی برای شریک عاطفی است، خصوصا اگر فردی با صبر کم باشد، زیرا افراد حامی اغلب کمال گرا بوده و به دنبال بهترین ها هستند. کسانی که در این تیپ شخصیتی جا دارند به سادگی در مورد چیزی که دوست ندارند وارد صحبت نخواهند شد. اگر فردی این موضوع را درست نداند ان ها به سادگی نمی توانند او را ببخشند، خصوصا در مراحل اولیه ی آشنایی.

نکته مهم

حتی بدتر از آن زمانی است که شریک عاطفی شان سعی داشته باشد تا دروغ گفته یا کاری را با تقلب انجام دهد، زیرا افراد حامی می توانند متوجه حقیقت ماجرا شوند. اگر چیزی در رابطه وجود داشته باشد که فرد حامی برای آن صبر کمی دارد، این به نوعی برای او به معنای عدم درست بودن رابطه می باشد.

افراد حامی تنها زمانی از مسیر خود خارج می شوند که به دنبال افرادی باشند که علاقه ی مشترکی برای حقیقت دارند. آن ها گرم و دوستانه بوده و می توانند افکار و احساسات دیگران را به خوبی درک کنند.

افراد حامی در روابط خود اشتیاق زیادی دارند. آن ها حس خوشایندی دارند که باعث می شود شریک خود را بارها و بارها به شکل خوبی شگفت زده کنند. این نوع شخصیتی هیچگاه از نشان دادن علاقه ی خود نمی ترسند و بدون هیچ قید و شرطی احساسات خود را بیان می کنند.

منابع:

مرکز مشاوره همکده

https://www.healthline.com/

منابع
16personalities.com16personalities.com16personalities.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا