چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است

دوست داشتن معناهای مختلفی دارد. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم هر کس دوست داشتن را به نحوه احساسی که دارد بیان می کند. چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است در این مقاله بررسی شده اند.

برخی افراد ممکن است به کوچک ترین محبتی ابراز دوست داشتن را داشته باشند. یا یک فرد انقدر نیازمند به توجه باشد که حتی بدترین شخص هم اگر به او بگوید دوستت دارم او را قبول کند و کل زندگی شخصی خودش را برای او بگوید. ریشه این مشکلات از نظر روان شناسی به دوران کودکی فرد برمی گردد. یعنی آن فرد در دوران کودکی یا بیش از حد توجه را داشته است یا هم اصلا توجهی به او نشده است هر دو عامل می تواند باعث‌ این اتفاق شود. برای همین امر افراد نیاز بیشتری به روان شناس در این زمینه دارند. چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است در این مقاله بررسی شده است.

دوست داشتن فردی با افسردگی

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و در ارتباط با موضوع افسردگی نکاتی را بیان کنیم.

چند نکته برای دوست داشتن فردی که دچار افسردگی است

چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است

افسردگی یک بیماری بیرحمانه، دشوار و از نظر عاطفی است که می تواند روابط را سخت کند. یادگیری بهترین روش ها برای مدیریت رابطه ای که در آن یک طرف فرد از افسردگی رنج می برد می تواند برای موفقیت مهم باشد. وقتی فردی را که افسرده است دوست دارید، چندین عمل می تواند به شرایط کمک کند. در حالی که درخواست کمک باید همیشه در اولویت اصلی ابتلا به افسردگی و سایر بیماری های روحی باشد، برخی از اقدامات وجود دارد که شما می توانید فردی را که فردی افسرده را دوست دارد در نظر بگیرید. اگر به دنبال چیزی برای بهتر شدن روابط خود هستید، چند  نکته زیر می تواند این کار را انجام دهد.

1. فعالانه گوش دهید

گاهی اوقات بهترین چیز برای فرد مبتلا به افسردگی این است که فردی به او گوش دهد. گوش دادن به گوش شخصی که دوستش دارید و در عوض شما را دوست دارد بسیار مهم است. گوش دادن به این معنی است که گوش های خود را به راحتی باز کنید، برای پاسخ دادن آماده نشوید و یا مشاوره ندهید. هدف این است که به شریک زندگی خود اجازه دهید افکار خود را از روی سینه خارج کند. این اولین نکته می باشد در میان چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است.

به حرف های شریک زندگی خود گوش دهید

از نزدیک گوش کنید، آن چه را که گفته می شود بشنوید و فقط هنگام تکرار آن چه به شما گفته می شود به عنوان راهی برای نشان دادن به گوش دادن صحبت کنید. از زبان بدن واضح و روشن استفاده کنید که نشان دهنده توجه کامل شما است، مانند نگاه کردن به شخص هنگام صحبت کردن و تکان دادن سر در هنگام فهمیدن آن چه او می گوید. وقتی گوش دادن در اولویت قرار می گیرد، ممکن است از بهبودهایی که در روابط خود تجربه می کنید متعجب شوید. زوج درمانی یک ابزار عالی برای کمک به شما در یادگیری چگونگی گوش دادن موثر است.

2. نظرات مثبت و تشویق

چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است

بهتر کردن افراد وقتی که احساس ضعف می کنند ممکن است کار سختی باشد. در واقع، فردی که از افسردگی رنج می برد با چند نظر خوب احتمالاً نمی تواند از این حال خارج شود. با این حال، یادآوری چیزهایی که به همسرتان (و خودتان) یادآوری می کنید، می تواند یک نور کوچک در تاریکی باشد.

با همسر خود تعارف نداشته باشید

یک تعارف صادقانه نه تنها به برخی از موارد مثبت در حالت افسردگی شریک شما اجازه می دهد، بلکه می تواند رابطه را برای شما نیز آسان کند. گاهی اوقات هنگامی که بیماری مانند افسردگی کانون رابطه است، می تواند خوب باشد که تمرکز را به موضوعی مثبت تغییر دهید. در صورت لزوم با جست و جوی کمک می توان وضعیت مثبت را پیدا کرد. برای این که چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است را بدانید این تکنیک ها مهم هستند.

3. صبر حیاتی است

داشتن حوصله هنگام دوست داشتن فرد مبتلا به افسردگی یک ضرورت است. اگر صبر و شکیبایی مناسب شما نیست، روابط شما می تواند تمرینات زیادی را به شما تحمیل کند. گاهی اوقات یافتن صبر و شکیبایی شما نیاز به فکر واقعی در مورد افسردگی به عنوان یک بیماری دارد. این چیزی نیست که با میل به بهتر شدن بتوان آن را خاموش کرد. این را در میان چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است در نظر بگیرید.

بهبودی یک روند است

فراز و نشیب هایی وجود خواهد داشت. در آن لحظات “افسردگی”، شریک زندگی شما ممکن است ترجیح دهد تنها باشد یا مایل به ترک خانه نباشد. به یاد آوردن این واقعیت که او احتمالاً دوست دارد زمانی را با شما بگذراند یا بیرون برود اما به راحتی درمورد بیماری خود ناتوان است می تواند به شما کمک کند صبر را به عنوان بهترین پاسخ در نظر بگیرید.

4. عشق سخت رویکرد خوبی نیست

گاهی اوقات ممکن است این احساس به وجود بیاید که انگار شما فقط می خواهید فرد مهم دیگر از آن حالت  خارج شود و این باعث ایجاد یک عشق سخت می شود. گرچه عشق شدید ممکن است در مورد زندگی به یک نوجوان درست باشد، اما راهی برای نزدیک شدن به افسردگی نیست. با ارائه اظهارات مستقیم به منظور بیرون راندن شریک زندگی خود از ذهن، احتمالاً فقط شرایط را دشوارتر می کنید. فردی که به این بیماری روانی مبتلا است، با یادآوری مواردی که احساس می کنید باید انجام دهد، می تواند به راحتی در افسردگی عمیق تری فرو رود. از محبت شدید خودداری کنید و هم در درمان بیماری همسرتان و هم در گرفتن کمک مورد نیاز به دنبال تلاش باشید.

5- بپرسید چگونه می توانید کمک کنید

بیشتر افراد مبتلا به بیماری روانی انتظار ندارند شرکای خود آن را نادیده بگیرند. با این حال، بسیاری از افراد مورد دیگری مهم را تجربه می کنند که سعی می کند از راه غلط کمک کند. به همین دلیل، مبتلایان به افسردگی وقتی که شرکای آن ها به سادگی می پرسند چه کاری می تواند برای کمک به آن ها انجام شود، مفید واقع می شود. این خط ارتباطی در رابطه را باز می کند و نیازها و خواسته ها را بیشتر نمایان می کند. برای اطلاع از چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است ادامه مطلب را بخوانید.

برای درک کردن شریک خود از او سوال کنید

این که از شریک زندگی خود بپرسید چه کاری می توانید برای آن ها انجام دهید نیز به این معنی است که باید به جواب گوش دهید. اگر او می خواهد تنها بماند، به آن ها وقت دهید. اگر حتی زمان هم لغو شد، برای یک تاریخ بعدی سعی کنید. در صورت لزوم از خود سوال کنید، گوش دهید و از خود کمک بگیرید.

6. وقت خود را برای او‌ بگذارید

در زمان هایی که عزیز شما می خواهد در خانه بماند اما لزوماً نمی خواهد تنها باشد، وقت خود را ارائه دهید. شاید او می خواهد بی فکر جلوی تلویزیون بنشیند – با آن ها بنشینید. گاهی اوقات وقت و توجه شما می تواند در مورد افسردگی معجزه کند. فعالیت های مشترک را تشویق کنید، اما اجبار نکنید.

برنامه ریزی را فراموش نکنید

برنامه ریزی کنید، حتی اگر توانایی نگهداری نداشته باشند. پیاده روی کنید، یک بازی فکری انجام دهید، یا دارت بازی کنید. نکته مهم دیگر این است که وقت خود را در اختیار آن ها  بگذارید  که اهمیت آن ها در زندگی شما چیست. این یادآوری در افکار متنوع برای یک فرد افسرده مهم است.

7. بحث درباره احساسات آن ها را سریع بیان کنید

بسیاری از افرادی که خود را عاشق فردی مبتلا به افسردگی می دانند، یاد می گیرند نشانه های ظریفی را انتخاب کنند که نشان می دهد همسر آن ها در چه شرایطی به حالت افسردگی می رود. اگرچه شناخت این نشانه ها می تواند مهم باشد و همچنین مهم است که به سادگی از شخص مهم دیگر سوال کنید که چگونه احساساتی را درون خود ایجاد می کند. حتی اگر سوال فقط راهی برای ورود به افکار باشد، درخواست از شریک زندگی خود در مورد آن چه در ذهن او می گذرد می تواند چیزهای زیادی در مورد وضعیت روانی او نشان دهد.

می توانید با یک سوال خوب این روند را شروع کنید

یک سوال شروع روش خوبی برای کمک به گره گشایی از افکار آن ها است زیرا اغلب می تواند به سوالات دیگری منجر شود. بحث در مورد آن چه همسر شما را آزار می دهد می تواند در روابط شما بسیار مهم باشد، اما شاید مهم تر از آن، سلامت روان او باشد. این گزینه یکی از مهمترین ها در میان چند نکته برای دوست داشتن فردی که دارای افسردگی است می باشد.

8. خودتان را مقایسه نکنید

شنیدن آن چه کسی تجربه می کند و ارائه تجربه مشابهی که شما داشته اید، می تواند یک چالش باشد. با این حال، مقایسه داستان شخصی خود با مشکلات فعلی عزیزتان می تواند به نظر برسد که احساسات او برطرف می شود.

به یاد داشته باشید که این همه چیز مربوط به شما یا آن چه در گذشته تجربه کرده اید نیست، هر چه قدر هم ظاهر اتفاق شما را یکسان جلوه کند اما باز هم به تجربه گذشته شما بر نمی گردد. بلکه داستان خود را برای زمان دیگری ذخیره کنید. اجازه دهید افکار مهم دیگری  موضوع گفت و گو باشد و نه چیزی که قبلاً  آن را گذراندید.

9. شما علت این حالت نیستید

در بعضی مواقع ممکن است این احساس به وجود بیاید که باعث می شوید فرد موردعلاقه تان افسرده شود. این مورد درست نیست. احساس مشکل مانند یک مسئله مشترک در روابطی است که یکی از شرکای زندگی دچار افسردگی است.

منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا