16 نشانه ADHD در بزرگسالان

می خواهیم ببینیم که 16 نشانه ADHD در بزرگسالان چگونه است. در ادامه می خواهیم ADHD در بزرگسالان را بدانیم. موسسه ملی سلامت روان گزارش می دهد که 4.4 درصد از بزرگسالان در حال حاضر اختلال نقص  ADHD را تشخیص دارند. 16 نشانه ADHD در بزرگسالان چیست؟

متاسفانه به علت شرایط مختلف در زندگی هر فرد اختلالات روانی ممکن است به وجود بیاید. برخی افراد هستند که ثروتمند یا شاید قدرتمند تربن افراد هم باشند اما به علت اختلافات خانوادگی دچار مشکلات روحی روانی شوند. در طول سالیان گذشته افراد مشهوری زیادی وجود داشته‌اند که اختلالات مختلف روانی را تجربه کرده اند. 16 نشانه ADHD در بزرگسالان موضوعی است که می خواهیم در ارتباط با آن با شما صحبت کنیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با 16 نشانه ADHD در بزرگسالان صحبت کنیم.

علائم ADHD در بزرگسالان

16 نشانه ADHD در بزرگسالان

در واقع، موسسه ملی سلامت روان گزارش می دهد که 4.4 درصد از بزرگسالان ایالات متحده در حال حاضر اختلال نقص توجه و بیش فعالی یا  ADHD را تشخیص داده اند.  تشخیص علائم اختلال بیش فعالی با نقص توجه برای دریافت درمان و حمایت ضروری است. اگر نمی توانید مشکل را تشخیص دهید، نمی دانید که در وهله اول می توانید از کمک کمک بگیرید. و شما می توانید تا پایان عمر با همان مشکلات کمبود توجه مبارزه کنید. بزرگسالان مبتلا به ADHD ممکن است چندین یا همه علائم زیر را داشته باشند.

1. شما تمایل به بی نظمی دارید

بخشی از نقص توجه ADHD عدم توانایی در سازماندهی خوب است. ممکن است اغلب چیزها را از دست بدهید زیرا آن ها را به طور سیستماتیک کنار نگذاشته اید. ممکن است فضای کاری شما مملو از پوشه های غیر مرتبط باشد، یا ممکن است در سازماندهی پوشه ها در رایانه خود مشکل داشته باشید. اگر نقص توجه دارید، بعید است فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید، بنابراین فراموش کردن یک چیز مهم برای شما آسان است.

2- اولویت بندی برای شما سخت است

به خاطر ADHD همچنین ممکن است در اولویت بندی وظایف، مشکل نقص توجه داشته باشید. دیدن آن چه به عنوان یک فرایند مهم در زندگی است برای شما  دشوار خواهد بود. در عوض، ممکن است هنگام انجام کارهای مختلف که می توانید انجام دهید احساس قدرت کنید. این می تواند باعث شود که از انجام هر کاری منصرف شوید یا استرس شدید را احساس کنید زیرا سعی می کنید همه کارها را به طور همزمان انجام دهید.

3. شما زمان خود را به خوبی مدیریت نمی کنید

هنگامی که شما بزرگسال مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی هستید، مدیریت زمان می تواند سخت باشد. ممکن است برای شما سخت باشد که بفهمید یک کار چقدر طول می کشد.  ممکن است تمام روز را بدون انجام کارهای زیاد به دویدن از کاری به کار دیگر بپردازید.

4. شما توانایی کمی برای تمرکز بر وظایف دارید

هنگامی که نقص توجه مشکل ساز است، تمرکز بر کاری که انجام می دهید دشوار است. ممکن است برای حفظ مکالمات در محل کار یا موقعیت های اجتماعی با مشکل مواجه شوید. یا این که ممکن است نتوانید با کار مورد نظر خود “هماهنگ” باشید.

5. شما ممکن است بیش از حد بر برخی از وظایف تمرکز کنید

در حالی که عدم تمرکز ممکن است مشکل معمول شما باشد، ADHD در بزرگسالان می تواند منجر به تمرکز شدید بر روی برخی از وظایف شود که باعث شود تمام وقت خود را از دست می دهید. حتی اگر چیزی فوراً توجه شما را می طلبد، ممکن است متوجه آن نشوید یا خود را از آن تکلیف دور کنید. اغلب، مواردی که بیش از حد بر آن ها تمرکز می کنید چیزهایی هستند که واقعاً نیازی به انجام آن ها ندارید، مانند تماشای یک برنامه تلویزیونی یا انجام یک بازی ویدیویی.

6. چند وظیفه ای برای شما سخت است

انجام بیش از یک کار در یک زمان ممکن است به دلیل مشکل کمبود توجه شما غیر ممکن به نظر برسد. این امر بسیار مهم است زیرا ممکن است بارها در زندگی کاری یا کاری شما نیاز به انجام دو کار بدون وقفه برای تغییر مسیر داشته باشید.

7. شما در برنامه ریزی کار یا سایر وظایف خود مشکل دارید

16 نشانه ADHD در بزرگسالان

اگر کمبود توجه داشته باشید، برنامه ریزی برای کار ممکن است غیر ممکن به نظر برسد. ایجاد یک برنامه ممکن است آن قدر دشوار به نظر برسد که شما اجازه دهید اتفاقات همان طور که پیش می آیند اتفاق بیفتند. به جای تصمیم گیری در مورد آن‌ چه باید انجام دهید و به چه ترتیبی انجام دهید، ممکن است حتی از فکر کردن در مورد برنامه ریزی هر چیزی دست بکشید. این امر نه تنها می تواند در محل کار مشکل ساز باشد، بلکه ممکن است در برنامه ریزی رویدادهای اجتماعی با دوستان و خانواده خود دچار مشکل شوید.

8. اغلب مهلت ها را از دست می دهید

اگر اختلال نقص توجه و بیش فعالی دارید، مهلت های از دست رفته می تواند آشنا باشد. وقتی تمرکز و برنامه ریزی برای کار شما بسیار زیاد به نظر می رسد، به راحتی می توانید خود را به تعویق بیندازید.

9. تکمیل وظایف و پیروی از آن مناسب شما نیست

حتی زمانی که مشغول انجام یک کار هستید، ممکن است برای پیگیری آن تا پایان کار مشکل داشته باشید. وقتی ADHD داشته باشیدممکن است یک کار را شروع کنید، حواس شما پرت شود یا از آن ناامید شوید و به سرعت به کار دیگری بروید. این بدان معنا نیست که شما مشغول کار نیستید یا سخت کار نمی کنید. فقط این که حواس پرتی شما را از ادامه کار منصرف می کند تا زمانی که آن را به پایان برسانید.

10. به راحتی حواس شما پرت می شود

کمبود توجه شما ممکن است باعث شود به راحتی و اغلب حواس شما پرت شود. حواس پرتی ها می تواند ناشی از محیط شما، اطرافیان شما یا حتی افکار تصادفی باشد که به نظر می رسد از هیچ کجا سرچشمه می گیرند. وقتی توجه خود را از یک حواس پرتی به دیگری متمرکز می کنید، ممکن است کار خود را متوقف کنید.

11. شما تمایل به بیقراری یا بیش از حد فعال بودن را در خودتان دارید

بعنوان بخشی از این اختلال، ADHD گاهی در احساس بیقراری خود را نشان می دهد. در واقع شما ممکن است همیشه کاری را انجام دهید، حتی اگر به هیچ وجه مثمر ثمر نباشد، مانند ضربه زدن به مداد یا ضربه زدن به انگشتان.

12. شما به خاطر داشتن ADHD به راحتی ناامید می شوید

شاید دلیلی که افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی با نقص توجه اغلب احساس ناامیدی می کنند این است که علائم آن ها همیشه وجود دارد و انجام بسیاری از وظایف را برایشان سخت تر می کند به هر دلیلی که باشد، ممکن است وقتی با کوچک ع شکست ها رو به رو می شوید، اغلب ناامید شوید.

13. اغلب رفتارهای تکانشی دارید

16 نشانه ADHD در بزرگسالان

اگر شما یکی از بزرگسالان مبتلا به ADHD هستید، ممکن است متوجه شده باشید که کارها را بدون فکر کردن در مورد آن ها انجام می دهید. اغلب، این ها رفتارهای بی پروا هستند، مانند رانندگی سریع، صرف پول زیاد یا داشتن رابطه جنسی با غریبه ها. همچنین می تواند در موقعیت های اجتماعی ظاهر شود. ممکن است دیگران را در حال تلاش برای صحبت کردن قطع کنید یا در انتظار نوبت شما در صف مشکل باشند.

14- نوسانات خلقی دارید

ممکن است تغییرات خلقی مربوط به اختلال خود را تجربه کنید. ADHD در بزرگسالان می تواند باعث شود خلق و خوی شما به سرعت از غمگین و خسته به هیجان زده و پرانرژی برسد.

15. کنار آمدن با استرس برای شما سخت است

هم کمبود توجه و هم بیش فعالی می توانند منابع بسیاری از استرس را به همراه داشته باشند. اما اگر به این اختلال مبتلا هستید – ADHD – ممکن است در مدیریت این استرس نیز مشکل داشته باشید. ممکن است احساس کنید تحت فشار عاطفی و روانی فوق العاده ای قرار دارید تا کارهایی را انجام دهید که برای انجام آن ها احساس آمادگی نمی کنید. استرس می تواند منجر به بسیاری از مشکلات دیگر شود، از الگوهای منفی فکر تا مسائل جسمی مانند مشکلات خواب.

16. شما ممکن است مزاج غیرمعمول داغ داشته باشید

بسیاری از افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی با نقص توجه دارای مزاج بسیار گرم هستند. وقتی نتوانند کار مهمی را برایشان انجام دهند ممکن است عصبانی شوند. یا ممکن است هر زمان که اختلاف نظر جزئی با هم داشته باشند، خیلی زود از دست همسرشان عصبانی شوند.

 

منابع
betterhelp.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا