کنترل و رهاسازی مثبت خشم

مدیریت خشم می تواند یک چالش باشد. وقتی غبار قرمز پایین می آید، ممکن است احساس ناتوانی در مقاومت در برابر آن کنید. اما اگر به محض احساس خشم خود را نسبت به چیزی ابراز کنید، اغلب ممکن است پایان بدی داشته باشد. ممکن است چیزهایی بگویید که واقعاً منظورشان نیست یا خود را ضعیف بیان کنید. وقتی بر امواج خشم سوار می‌شوید، در موقعیتی نیستید که قبل از انجام یا گفتن، به آنچه انجام می‌دهید یا می‌گویید فکر کنید. می توانید در نهایت به جای بهتر شدن وضعیت را بدتر کنید.  کنترل و رهاسازی مثبت خشم  در این مقاله همکده بررسی شده است. مرکز مشاوره همکده اولین وبزرگ ترین مرکز در ایران و ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

کنترل و رهاسازی مثبت خشم

علی رغم آنچه بسیاری از مردم ممکن است فکر کنند، خشم می تواند چیز خوبی باشد. این احساس بدی نیست که باید به هر قیمتی از آن اجتناب کنیم. گاهی اوقات، درست و مهم است که در مورد چیزهایی عصبانی شوید. اگر هرگز به خود اجازه ندهیم عصبانی شویم و به جای آن خشم را از بین ببریم، در دراز مدت می تواند مشکلات بزرگی ایجاد کند. با این حال، عصبانیت شما می تواند نیرویی برای تغییرات مثبت باشد. اکثر تغییرات، چه تغییرات کوچک در زندگی یک فرد یا تغییرات مهم در جامعه، به نوعی، شکل یا شکلی ناشی از عصبانیت یا ناامیدی است. اما اگر آن را به روش صحیح بیان نکنید، ممکن است مشکل ساز باشد.

خشم تنها زمانی می تواند نتایج مثبتی ایجاد کند که با هدف، تمرکز، آمادگی و برنامه ریزی مهار و هدایت شود. اگر از اینکه اجازه دهید عصبانیت شما را تحت تأثیر قرار دهد خسته شده اید، وقت آن است که کنترل خود را به دست بگیرید. این نکات باید به شما کمک کند تا عصبانیتی را که احساس می‌کنید کنترل کنید و از آن به خوبی استفاده کنید.

عصبانیت خود را بپذیرید

کنترل و رهاسازی مثبت خشم

برای کنترل و رهاسازی مثبت خشم باید پذیرش داشته باشید. بیایید واضح بگوییم: عصبانیت یک احساس منفی نیست. این یک احساس طبیعی است که همه ما به طور منظم آن را تجربه می کنیم. خشم در خدمت یک فرآیند تکاملی مهم است زیرا به محافظت از ما در برابر خطر کمک می کند. هر زمان که خشم را تجربه کردید، نباید فقط آن را خفه کنید یا آن را نادیده بگیرید. شما باید با آن روبرو شوید و آن را احساس کنید، در حالی که از کجا می آید و به چه معناست.

تصمیم بگیرید که آیا این واقعاً چیزی است که ارزش عصبانیت را دارد یا خیر

خیلی چیزها می توانند ما را در این زندگی آزار دهند یا عصبانی کنند. کلید این است که نبردهای خود را انتخاب کنید. شما نمی توانید هر چیزی را که شما را به یک جنگ صلیبی تبدیل می کند. اما شما می توانید احساس را بشناسید، و آن را تصدیق کنید، اما لازم نیست اجازه دهید رفتار شما توسط آن دیکته شود. شما باید تفاوت بین چیزهایی که می توانید در این زندگی تغییر دهید و چیزهایی که کاملاً خارج از کنترل شما هستند را تشخیص دهید. آیا هدایت خشم خود در مورد یک موقعیت خاص می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد؟ می توانید خشم خود را به نیروی خیر تبدیل کنید؟ آیا می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد؟ یا چیزی است که شما کنترلی روی آن ندارید؟ آیا تلاش برای مبارزه با آن اتلاف وقت شما خواهد بود؟

مهم است که فقط به خودمان اجازه دهیم به خاطر موقعیت هایی که می توانیم تغییر دهیم، عصبانی شویم، نه عوامل خارجی مانند اتوبوس از دست رفته، که فقط باعث استرس و اضطراب ما می شود.

کنترل و رهاسازی مثبت خشم با کمی زمان برای نفس کشیدن

بعید است که هر کاری که در گرما و حال انجام می دهید مثمر ثمر یا مثبت باشد. وقتی عصبانی هستید درست فکر کردن یا برقراری ارتباط واضح دشوار است. خشم شما را پر از انرژی می کند. این باعث می شود احساس کنید که باید فوراً اقدام کنید. اما اگر بتوانید در برابر وسوسه انجام این کار مقاومت کنید، پس از آرام شدن، به احتمال زیاد قادر خواهید بود به روشی مثبت و سازنده واکنش نشان دهید. اگر از پیامی یا چیزی که آنلاین دیده‌اید عصبانی شده‌اید، سعی کنید کمی وقت بگذارید و بعداً پاسخ دهید. اگر چیزی است که در لحظه اتفاق می افتد و شما را آزار می دهد، ممکن است به نظر برسد که باید فورا واکنش نشان دهید.

فقط به یاد داشته باشید: حتی اگر کسی دقیقاً روبروی شما ایستاده و منتظر پاسخ باشد، باز هم می‌توانید چند ثانیه نفس بکشید و احساسات واقعی خود را در نظر بگیرید نه اینکه پاسخی تند و سخت بدهید. فقط برای پاسخ دادن یا اقدام زیاد طول نکشد، در غیر این صورت ممکن است بخشی از انرژی که می تواند به طور مثبت هدایت شود را از دست بدهید.

به این فکر کنید که واقعاً از چه چیزی عصبانی هستید

کنترل و رهاسازی خشم مثبت بسیار مهم است. وقتی در مورد چیزی احساس عصبانیت می‌کنید، مهم است که به انتها برسید که واقعاً چه چیزی را فشار می‌دهید. تنها با شناسایی ریشه خشم خود می توانید با انجام اقدامی، آن را به سمت تغییرات مثبت هدایت کنید، چه در پاسخ به این موضوع خاص، چه در جهت چیز دیگری. ممکن است در ظاهر به نظر برسد که مشکل یک چیز است…

… اما وقتی شروع به تجزیه و تحلیل می کنید، متوجه می شوید که خشم شما کاملاً از منبع دیگری سرچشمه می گیرد.

در حین ورزش آن را در نظر بگیرید

اگر در تلاش برای کشف دلیل این احساس خود و نحوه استفاده مثبت از آن هستید، ورزش می تواند پاسخگو باشد. هیچ چیز مثل بالا بردن ضربان قلب برای آرام کردن شما نیست. بهترین لحظات الهام شما در مورد چگونگی حرکت رو به جلو اغلب زمانی فرا می رسد که در حال ورزش هستید و ذهن شما روشن و متمرکز است.

کنترل و رهاسازی مثبت خشم  – از خشم خود برای ایجاد تغییرات مثبت استفاده کنید

خشم می تواند محرک بزرگی باشد. کارهایی که می خواهید در زندگی خود ایجاد کنید که در واقع هرگز از روی ترس یا از خود رضایتی انجام نمی دهید. خشم می تواند کاتالیزوری برای غلبه بر ترس یا اینرسی باشد. ممکن است از عصبانیت خود برای پرتاب کردن خود به آن پروژه جدید استفاده کنید یا در نهایت شغلی را که از آن متنفرید ترک کنید. به عنوان مثال، ممکن است دهمین نظر طعنه آمیز روز از سوی یک همکار سمی باشد که شما را متعهد به جستجوی شغل جدید می کند. خشم می تواند راه را برای اشتیاق یا اشتیاقی که برای ایجاد زندگی که آرزویش را داشتید، باز کند.

ثابت کنید در شک خود اشتباه می کنند

اگر عصبانیت شما از این نشات می گیرد که کسی به پتانسیل یا توانایی شما اعتقاد ندارد، می تواند به شما انگیزه لازم برای اثبات اشتباه او را بدهد. به این فکر نکنید که آنها چه احساسی در شما ایجاد کرده اند، بلکه انرژی خود را بر این متمرکز کنید که به خودتان و به آنها ثابت کنید که شما را دست کم گرفته اند. این یکی از روش ها برای کنترل و رهاسازی مثبت خشم است. البته راه های مهم دیگری را هم قبل از این بیان کردیم.

در جنبش هایی برای تغییر مثبت شرکت کنید

خشم می تواند تغییرات مثبتی در زندگی شما ایجاد کند. همچنین می تواند به شما در ایجاد تغییرات مثبت در دنیای گسترده تر کمک کند. برخی از مهمترین و مثبت ترین تغییرات در جامعه ناشی از خشم نسبت به بی عدالتی بوده است. خود را در مورد موضوعاتی که برایتان مهم هستند آموزش دهید و سازمان‌ها و جنبش‌هایی را جستجو کنید که می‌توانید در آنها مشارکت کنید. مشارکت های شما، هر چقدر هم که به نظر شما کوچک به نظر برسد، گامی مثبت در جهت درست است. اگر همه ما تلاش خود را برای اصلاح اشتباهاتی که در جوامع خود می بینیم انجام دهیم، می توانیم بین خود دنیای بهتری ایجاد کنیم.

کنترل و رهاسازی مثبت خشم با برنامه ریزی برای آینده

از عصبانیتی که اکنون احساس می کنید استفاده کنید تا زندگی بهتری را برای خود در آینده متصور شوید. از آن برای برنامه ریزی نحوه تبدیل آن چشم انداز به واقعیت استفاده کنید. این همه انرژی و اراده را به کار بگیرید و از آن برای تصور اینکه دوست دارید یک یا پنج سال آینده چگونه زندگی کنید استفاده کنید. سپس این برنامه را دنبال کنید تا هدفمند به جلو حرکت کنید و به انرژی عصبانی خود اجازه دهید شما را به حرکت درآورد.

سخن نهایی

در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی تکنیک های مهمی برای کنترل و رهاسازی مثبت خشم پرداختیم. سوال اساسی این است که چگونه وقتی واقعاً عصبانی هستید آرام شوید؟ چگونه باید خشم را کنار بگذارید؟ استراتژی هایی برای کاهش احساسات منفی به شما کمک می کنند تا بتوانید شرایط را مدیریت کنید. در این راستا تکنیک های مثبت اندیشی هم بسیار مهم هستند. در عین حال می توانند به شما کمک بسیار زیادی کنند. شما به راحتی می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در مرکز مشاوره همکده نیز همراه شوید.

 

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا