چیزهای شگفت انگیزی که وقتی شروع به دوست داشتن خود می کنید اتفاق می افتد

دوست داشتن خود باعث می شود افراد برای هدف های آینده در تلاش باشند. طبیعتاً ما اگر می خواهیم در زندگی خودمان پیشرفت داشته باشیم باید نکات مختلفی را در نظر بگیریم. فرزندان برای خانواده های خودشان دارای اهمیت هستند. شما نمی توانید خانواده ای پیدا کنید که از فرزند خود تنفر داشته باشد. مگر این که آن شخص دچار اختلالات روانی شده باشد. تربیت فرزندان یک فرایند پر از چالش است. مدیریت تربیت آن ها مهم است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چیزهای شگفت انگیزی که وقتی شروع به دوست داشتن خود می کنید اتفاق می افتد

موفقیت و دوست داشتن خود

فرزندان و موفقیت در زندگی موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار های دوست نداشتن خود ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چیزهای شگفت انگیزی که وقتی شروع به دوست داشتن خود می کنید اتفاق می افتد صحبت کنیم.

داشتن دوران کودکی شاد و دوست داشتن خود

داشتن دوران کودکی شاد و سالم می تواند آن ها را برای موفقیت در زندگی آماده کند. اما بسیاری از والدین تعجب می کنند که شما دقیقاً چگونه فرزندانی شاد را در دنیای امروز تربیت می کنید؟ پرورش کودکان شاد به معنای لذت لحظه ای یا لذت فوری آن ها نیست. در حقیقت، کاملاً برعکس است.

بچه های شاد مجموعه مهارتی دارند که به آن ها اجازه می دهد از شادی طولانی مدت در زندگی لذت ببرند. آن ها می توانند در تلاش برای رسیدن به موفقیت در زندگی، لذت فوری را از دست بدهند. شما می توانید با اتخاذ عادات سالم و مادام العمر به فرزندان خود در پرورش این مهارت ها کمک کنید. در این جا چند راه برای تربیت فرزندان شاد آورده شده است.

برای دوست داشتن خود بازی در فضای باز را تشویق کنید

قدرت بازی در فضای باز را دست کم نگیرید. دویدن روی چمن، بالا رفتن از درختان، نشستن روی تاب و حفاری در خاک برای بچه ها خوب است. مطالعات نشان می دهد که رایحه های مرتبط با طبیعت، مانند درختان کاج، چمن بریده و اسطوخودوس می تواند روحیه کودک شما را تقویت کند. بازی در فضای باز همچنین می تواند مهارت های اجتماعی را در کودکان تقویت کند. مطالعه ای که در سال 2017 در مجله Science and Medicine in Sport منتشر شد نتایجی را نشان داد. کودکانی که زمان بازی خود را در بیرون افزایش می دهند، همدلی، تعامل و خودکنترلی خود را افزایش می دهند. این ها مهارت های اجتماعی بسیار مهم هستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کودکانی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند احتمالاً موفقیت در زندگی را به طور بیشتری دریافت خواهید کرد. یک مطالعه نشان داد بچه هایی که مهارت های اجتماعی بهتری دارند، دو برابر بیشتر به کالج می روند. آن ها کمتر دچار سوء مصرف مواد، چاقی و خشونت می شوند. بنابراین، بازی در فضای باز را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. حتی در شرایطی که هوا مناسب نیست فرزندان خود را تشویق کنید تا دوچرخه سواری کنند. یا با بچه های دیگر بازی کنند و در فضای باز بدوند.

محدود کردن مدت زمان استفاده از وسایل الکترونیکی برای دوست داشتن خود

ممکن است فرزند شما اصرار داشته باشد که بازی ساعت های بی پایان بازی های ویدئویی او را خوشحال می کند.

برای دوست داشتن خود در زندگی قدردانی را تمرین کنید

گنجاندن قدردانی در زندگی روزمره شما می تواند به بچه ها کمک کند تا افراد شادتر و سالم تری شوند. اما به خاطر داشته باشید که تفاوت زیادی بین اجبار به “تشکر” و معنای واقعی آن وجود دارد. مطالعه ای در سال 2012 در مورد شکرگزاری نشان داد که افراد سپاسگزار از روابط بهتری برخوردارند.  و این می تواند کلید زندگی شادتری باشد. وقتی از شخصی سپاسگزار هستید، صمیمانه از او تشکر کنید. ابراز قدردانی از کارهایی که فرزندان شما انجام می دهند به آن ها یاد می دهد که همین کار را انجام دهند.

صحبت کردن در مورد چیزهایی که برای آن ها سپاسگزار هستید را به یک عادت خانوادگی تبدیل کنید. سه چیزی را که درباره خود از آن ها سپاسگزار هستید مشخص کنید یا در مورد چیزهایی که قبل از خواب از آن ها سپاسگزار هستید صحبت کنید. این به فرزندان شما کمک می کند تا یاد بگیرند در زندگی روزمره خود به دنبال دوست داشتن خود باشند.

چیزهای شگفت انگیزی که وقتی شروع به دوست داشتن خود می کنید اتفاق می افتد

آیا چیزهای شگفت انگیزی را کشف کردید که وقتی شروع به دوست داشتن خود می کنید اتفاق می افتد؟ هیچ زمانی بهتر از زمان حال برای شروع درمان خود با دوست داشتن خود وجود ندارد. وقتی از عشق به خود صحبت می کنیم، خودشیفتگی یا تکبر نیست. وقتی تمرین می کنید که خودتان را دوست بدارید، همان شفقت و رحمتی را که به دیگران نشان می دادید، گسترش می دهید. یادگیری اینکه دوست داشتن خود را نشان دهید ممکن است برای شما آسان نباشد. شاید به شما یاد داده اند که این نوع محبت خودخواهانه و غیرقابل قبول است. آیا با این باور بزرگ شدید که لایق عشق نیستید، حتی از خودتان؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر آماده باشید و اجازه دهید عشق در سراسر وجودتان بتابد، آنگاه متوجه تغییرات قابل توجهی خواهید شد. آیا حاضرید خود را با هر نوع شفقت و پذیرش در آغوش بگیرید؟ ممکن است ببینید که این چند تغییر فوق العاده در زندگی شما زمانی اتفاق می افتد که دوست داشتن خود به یک عادت تبدیل شود.

زمانی که خشم به حداقل می رسد

برخی از مردم می گویند که خشم طبیعی ترین احساس در زمینه جلوگیری از دوست داشتن خود است، به خصوص زمانی که مطمئن نیستید چه احساسی دارید. زمانی که بی عدالتی و ظلم را در دنیای خود می بینید، زمان و مکانی برای خشم عادلانه وجود دارد. با این حال، خشم ذخیره شده می تواند در قلب شما راکد شود و حالت تضعیف  روح را ایجاد کند.

همانطور که عشق را برای خود تمرین می کنید، می توانید فراتر از خشم را ببینید و از بین رفتن آن را تماشا کنید. شاید عصبانیت شما تغییر پیدا کرد و بیشتر از خودتان ناراحت بودید. همانطور که عشق در سراسر روح شما پخش می شود، متوجه می شوید که دیگر جایی برای احساسات خصمانه و خود ویرانگر ندارید.

با دوست داشتن خود در نهایت می بخشید و بخشیده می شوید

آیا تا به حال یک کینه کوچک را نگه داشتید و آن را با گفتن اینکه نمی توانید یک تخلف را ببخشید توجیه کردید؟ مسئله واقعی این است که نمی‌بخشید، اما این توانایی را در درون خود دارید. آیا در گذشته کینه هایی وجود دارد که از کنار گذاشتن آن امتناع می کنید؟ بسیاری از مردم تعریف کج و معوجی از بخشش دارند و آن را ضعف یا اعتراف به شکست می دانند. کسی که می بخشد قدرت و شخصیت بیشتری نسبت به کسی که تجاوز می کند نشان می دهد.

دوست داشتن خود چراغی را در درون روشن می کند و به شما اجازه می دهد که مسائل نابخشودنی را ببینید که روح شما را سنگین می کند. رهایی هدیه ای از عشق است که شما سزاوار آن هستید. ممکن است دوست داشتن خود زمان ببرد، اما شما می توانید آن را انجام دهید. اگر یاد بگیرید که برای آزادی خود، خود را ببخشید کمک خواهد کرد. خطاکار یا خطاکار را بهانه نمی‌گیرد یا فراموش نمی‌کند. در عوض، با بخشش غل و زنجیر خود را از بین می برید تا بتوانید به زندگی خود ادامه دهید.

اگر شما اشتباه می کنید، دوست داشتن خود می تواند باعث شود که بخواهید فرد بهتری باشید. عذرخواهی و جبران نیز به شما این امکان را می دهد که به سمت آینده بروید. حتی اگر طرف مقابل شما را نبخشد، شما وظیفه خود را انجام داده اید.

پذیرش پیدا خواهید کرد

مهم نیست که چه کسی هستید یا چقدر پول در می آورید، همه ما خواهان پذیرش هستیم. این یک نیاز اساسی است که باید برآورده شود. با این حال، ما اغلب دیگران را بیشتر از خودمان می پذیریم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به صحبت های خود گوش دهید و به لحن خود توجه کنید. آیا مهربانی و شفقت را ارائه می کنید یا دائماً از خود انتقاد می کنید؟ اگر شرایط را تغییر ندهید، امتناع از پذیرش شما می تواند ریشه بسیاری از مشکلاتی باشد که در گذشته، حال و آینده با آن روبرو بودید. دوست داشتن خود با پذیرش زندگی و شرایط شما همراه است. همانطور که یاد می گیرید این عشق همه جانبه را پرورش دهید، شروع به پذیرش خود به عنوان یک فرآیند زیبا می کنید. علاوه بر این، قلب شما برای پذیرش دیگران، عیوب و همه چیز بازتر خواهد بود.

ممکن است شروع به ایجاد احساس بهتر کنید

افرادی که دوست داشتن خود را تمرین می کنند، با اطمینان و احساس آرامش می تابند. زمانی که درگیر تضاد درونی و نفرت از خود هستید، ممکن است دچار اضطراب و سایر مشکلات سلامتی شوید. یک تصویر ضعیف از خود می تواند شما را فرسوده کند و شما را مستعد ابتلا به بیماری کند.

بسیاری از افرادی که یاد گرفته اند خود را دوست داشته باشند اغلب ادعا می کنند که احساس بهتری دارند. در حالی که عشق به خود درمانی برای بیماری نیست. اما می تواند بدن شما را تقویت کند تا از آن‌ها جلوگیری کند. شاید اولین قدم شما در شفای جسمی، ذهنی و روحی این باشد که خود را با عشق غرق کنید.

یاد می گیرید قدردانی کنید

قدردانی و رضایت دست به دست هم می دهند. هر چه بیشتر به خودتان عشق بورزید، قدردان و راضی بودن آسان‌تر است. اگر ارزشی برای خودتان قائل باشید، هیچ چیز شما را خوشحال نخواهد کرد. آیا تا به حال فکر کردید که چرا بسیاری از افراد ثروتمند و مشهور هرگز به تحقق واقعی نمی رسند؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

همانطور که شما نفرت از خود را بیرون می برید و عشق واقعی را جایگزین آن می کنید، این اتفاق از روان شما به زندگی شما سرازیر می شود. این قدردانی محبت آمیز طمع یا مادی گرایی نیست، بلکه رضایت به آن‌چه دارید است. وقتی خودتان را با عشق کامل بپذیرید، متوجه می شوید که برای دوست داشتن خود به «دیگران» نیاز ندارید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا