چیزهایی که همیشه باید در مورد بهبودی بیماری روانی به خاطر بسپارید

بهبودی بیماری روانی یک از دغدغه های روان شناسان است. بسیاری از افراد ممکن است به علت های متفاوت دچار بیماری های روانی شوند. بیماری روانی در دنیای امروزی و به علت وجود بیماری همه گیری بیشتر به نظر می رسد. در مقاله های قبل گفتیم که سلامت روانی با روش های درمانی مبتنی بر قوت یا تروما می تواند بهبود یابد. این بیماری های روانی اگر تا یک زمان مشخص درمان نشود، باعث آسیب های مختلفی مثل مشکلات در برقراری ارتباط با دیگران می شود.

فرزندان برای خانواده های خودشان دارای اهمیت هستند. شما نمی توانید خانواده ای پیدا کنید که از فرزند خود تنفر داشته باشد. اما اگر فرزند شما دچار اختلالات روانی شده باشد، ممکن است نوع رفتار والدین تغییر کند. تربیت فرزندان یک فرایند پر از چالش است. شما اگر همیشه تابع کودک خود باشید به او آسیب خواهید زد. از آن سمت هم اگر بخواهید جلوی او جبهه بگیرید در آینده فردی محتاج به محبت خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چیزهایی که همیشه باید در مورد بهبودی بیماری روانی به خاطر بسپارید، چگونه است؟

بهبودی بیماری روانی کودکان و تعیین آن ها

فرزندان و موفقیت در زندگی موضوع امروز ما نیز هست. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا بیماری فرد را برطرف کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چیزهایی که همیشه باید در مورد بهبودی بیماری روانی به خاطر بسپارید، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک مطالعه جدید در مجله اختلالات عاطفی نشان داد که افسردگی مادر به طور غیرمستقیم با ایجاد علائم بیماری روانی کودکان مرتبط است و ناشی از استرس والدین است. این تحقیق بر اساس تجزیه و تحلیل ثانویه داده‌های خانواده‌های شکننده و مطالعه رفاه کودکان برای ارزیابی علائم اضطراب و افسردگی مادران و کودکان در طول یک دهه انجام شد.

مطالعات درباره بهبودی بیماری روانی

یک تحقیق بلندمدت بر اساس تجزیه و تحلیل مصاحبه‌های انجام شده با والدین گروهی متشکل از 4898 کودک است. این تحقیق در 75 بیمارستان در 20 شهر بزرگ مختلف بین سال‌های 1998 تا 2000 ایجاد شده‌ است.  محققان دریافتند که ارتباط بین استرس والدین و افسردگی دوران کودکی در هر دو جهت صادق است. به این معنا که افسردگی بیشتر مادر به طور قابل توجهی افسردگی و اضطراب بالاتر را در کودکان پیش بینی می کند. در حالی که افسردگی و اضطراب بیشتر در کودکان به طور قابل توجهی ارتباطی با افسردگی  والدین دارد. استرس والدین یکی از دلایل اصلی این بیماری روانی کودکان بود که به نوبه خود باعث ایجاد علائم افسردگی و اضطراب هم در کودکان می شد.

افسردگی در مادران چه تاثیری بر کودکان می گذارد؟

در این مطالعه، مادران افسرده گزارش دادند که کمتر به فرزندان خود دلبستگی می‌کنند. آن ها بیشتر نگران عدم بهبودی بیماری روانی فرزندان خود هستند و حمایت  کمتری از جانب همسرشان دارند. آن ها  بیشتر احساس می‌کنند که فرزندانشان قابل قبول نیستند و این تفکر را دارند که در تربیت فرزند خود تنها هستند.  در حالی که این مطالعه طولی شامل یک نمونه بزرگ از نظر قومیتی بود، اتکای آن به گزارش‌های والدین برای ارزیابی سلامت روان کودکان، در مقابل اقدامات پزشکان، از محدودیت‌های این تحقیق بود.

چیزهایی که همیشه باید در مورد بهبودی بیماری روانی به خاطر بسپارید

بهبود بیماری روانی فرایندی است که چندان آسان نیست. داشتن یک مشکل روانی شدید که می تواند سال ها یا تا آخر عمر ادامه داشته باشد، چالش برانگیز است. خبر خوب این است که بیش از 65 درصد از افرادی که از بیماری روانی رنج می برند، بهبودی موفقیت آمیزی داشته اند. نکته کلیدی این است که در روند بهبودی خود فعال باشید. مغز عضوی است درست مانند سایر اعضای بدن و ممکن است بیمار و بیمار شود. متأسفانه، مردم بیماری‌های روانی را در بخش دیگری دسته‌بندی می‌کنند و این انگ باعث می‌شود که بسیاری از افراد از درمان ضروری چشم‌پوشی کنند.

شکستن ننگ اختلالات سلامت روان

شاید اگر افراد بیشتری کمک دریافت کنند، تعداد افرادی که بهبود بیماری روانی یافته اند افزایش می یابد. اگر فردی مبتلا به دیابت تشخیص داده شود، یاد می گیرد که چگونه علائم را مدیریت کند تا زندگی را به بهترین شکل انجام دهد. روند بهبودی به این معنا نیست که شما لزوماً از این عارضه درمان شده اید، بلکه یادگیری مدیریت موثر آن است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دیابت در ابتدا بیماری آسانی است، اما اگر کنترل نشود، می تواند خطرناک باشد و همین امر را می توان در مورد یک بیماری روانی نیز گفت. حتی اگر اضطراب، افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی یا شخصیت مرزی داشته باشید، زندگی خواهید کرد. نکته کلیدی این است که کیفیت زندگی به شما و طرز فکر شما بستگی دارد.

مدیریت بهبودی بیماری روانی

هیچ یک از این بیماری ها پایان ناپذیر نیستند. اما می توانید با استفاده از ابزارهای زیر آن‌ها را مدیریت کنید:

  • درمان
  • خود مختاری
  • حمایت خانواده و دوستان
  • فعال بودن
  • امید و ایمان به توانایی های خود
  • یک تیم پزشکی عالی پشت سر شماست

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از هر کسی که از هر بیماری بهبود یافته است بپرسید، آن‌ها به شما خواهند گفت که عزیزان شما بخشی جدایی ناپذیر از این روند هستند. افرادی که شما را دوست دارند، در آنجا هستند تا به شما گوش دهند، زمانی که شما آسیب می بینید، به شما کمک می کنند. این کار باعث می شود تا راه هایی را برای بهبود اوضاع ایجاد کنید، و شما را در تجربیات زندگی خود راهنمایی کنند.

چند نکته در مورد بهبودی بیماری روانی

روند بهبودی برای هر فرد متفاوت است و تا حد زیادی به نوع بیماری بستگی دارد. با این حال، چند استراتژی اساسی وجود دارد که می توانید برای مدیریت علائم بیماری خود از آن‌ها استفاده کنید و یک نرمال جدید را یاد خواهید گرفت. در این‌جا مواردی وجود دارد که می توانید برای کمک به بهبود بیماری روانی خود انجام دهید.

هرگز امید خود را از دست ندهید

امید اساس همه بخش های زندگی شفابخش است. اگر باور نداشته باشید و امید نداشته باشید که بر بیماری خود پیروز خواهید شد، هیچ کاری انجام نمی دهید. آیا تا به حال با فردی برخورد کرده اید که به بیماری مانند سرطان مبتلا باشد و اراده خود را برای زندگی از دست داده باشد؟ دیری نمی‌گذرد که آن‌ها اراده خود را برای بهبودی بیماری روانی از دست می دهند و نابود می‌شوند. باید در درون خود تعیین کنید که مهم نیست هدف چقدر سخت باشد یا کجا باید بروید، ادامه خواهید داد. بدون امید، کار زیادی در زندگی انجام نخواهید داد، چه رسد به مدیریت یک بیماری.

خودتعیینی را تمرین کنید

آیا می دانید معنای خود مختاری چیست؟ بسیاری از مردم ممکن است این اصطلاح را با خودکفایی یا استقلال اشتباه بگیرند. اما به این معنی است که شما سرنوشت خود را کنترل می کنید. این ترکیبی از نگرش و توانایی های شما و تمایل شما برای رسیدن به اهدافی است که تعیین کرده اید. وقتی بیماری دارید، باید مسئولیت را بر عهده بگیرید تا ببینید کارها انجام می شود. اگر می خواهید بهبود پیدا کنید، پس باید به دنبال بهبودی بیماری روانی باشید. این چیزی بیش از صرف یک قرص یا دارو است. زیرا به دنبال یافتن بهترین گزینه های درمانی و تصمیم گیری عاقلانه در مورد سلامتی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آیا می‌دانستید که درمانی که در طول بحران سلامت روان انتخاب می‌کنید، می‌تواند به شما این قدرت را بدهد که در صورت ناتوانی، کنترل سلامت خود را در دست بگیرید؟ چه با سلامت روانی و چه جسمی سروکار داشته باشید، باید از خود دفاع کنید. علاوه بر این، شما این حق را دارید که اطمینان حاصل کنید که بهترین مراقبت ممکن به شما ارائه می شود، و اگر با انجام کاری موافق نیستید، باید صحبت کنید. این بهبود بیماری روانی شماست، به طوری که به شما این قدرت را می دهد که به درمان های خاص بله و نه بگویید.

راه های مناسب برای مراقبت و افراد مطمئن را پیدا کنید

اگر واقعاً می خواهید بهبودی سلامت روان را تجربه کنید، به افراد مناسبی نیاز دارید که پشت سر شما بایستنپ. دیدگاه‌های شما باید با دیدگاه‌های تمرین‌کنندگان هماهنگ باشد. هنگام بررسی برنامه های بهبود بیماری روانی همیشه درجاتی از خطر وجود دارد. اما پزشکان شما باید قبل از اجرای هر استراتژی به خواسته های شما گوش دهند. بسیاری از عوامل جامعه می توانند بر مراقبت شما تأثیر بگذارند. برخی از بهبودهای سلامت روان شامل یافتن مسکن مقرون به صرفه است که کمک هایی را ارائه می دهد. دیگران به فرصت های شغلی برای افراد با نیازهای ویژه نیاز دارند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا