چگونگی کنار آمدن با چالش های موجود در روابط فاصله سنی

برخی روابط در دنیای ما کمی عجیب به نظر می رسد. در واقع این تعجب نسبت به روابط در گذشته به شدت وجود داشته و حتی موانعی برای برقراری این ارتباطات بوده است. در مقاله های قبل گفتیم که رابطه ها چقدر در زندگی ما همین دارند. چه در زمینه کاری و چه در زمینه های سبک زندگی ارتباطات مهم هستند. تنهایی برای همه آسیب زا خواهد بود. تنهایی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. رابطه های سمی می تواند ما را دچار شکست در زندگی کند. گاهی اوقات خیلی ها از این شکست ها به راحتی عبور نمی کنند و تا سالیان سال دچار اختلالات روانی می شوند. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونگی کنار آمدن با چالش های موجود در روابط فاصله سنی چطور است؟

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این معنی این که رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونگی کنار آمدن با چالش های موجود در روابط فاصله سنی صحبت کنیم.

روابط فاصله سنی به عنوان عشق هایی با تفاوت سنی شناخته می شود

روابط فاصله سنی

روابط فاصله سنی به عنوان عشق هایی با تفاوت سنی شناخته می شود. این می تواند برای کسانی که درگیر آن هستند مفید باشد، اما برای آن ها تلاش کننده نیز خواهد بود. اگر چه سن ممکن است “فقط یک عدد” باشد، اما برخی از چالش ها با روابط فاصله سنی پیش می آید. این بدان معنا نیست که روابط فاصله سنی محکوم به شکست است، اما ممکن است کار بیشتری انجام دهد. شما ممکن است بخشی از این رابطه باشید. یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از ماندگاری عشق شما این است که خود را برای چالش ها آماده کنید و راه حل های احتمالی را برای آزمایشاتی که قبلاً در روابط سنی با آن ها روبرو هستید یا احتمالاً با آن ها روبرو خواهید شد، توسعه دهید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

داشتن درک اساسی از چالش های احتمالی که ممکن است در روابط فاصله سنی ایجاد شود داشته باشد مهم است. شما می توانید در حل آن ها راحت تر باشید. تفاوت های سنی در یک رابطه جنبه های مثبت و منفی خود را دارد. بنابراین وقتی متوجه این چالش ها می شوید، گیج نشوید. بهتر است از طریق سایت های مختلف مانند همکده خود را در این باره ما شما را تجهیز کنید. خود را برای موانعی آماده کنید که در این زمینه به شما کمک کند.

چالش ها و راه حل های روابط فاصله سنی

هر رابطه ای نقاط قوت و سختی هایی دارد. همکاران در روابط فاصله سنی باید مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد را حل کنند. که زوج هایی با سن پایین تر احتمالاً هرگز با آن ها روبرو نخواهند شد. برخی از این چالش های روابط فاصله سنی شامل موارد مختلفی است. نگرانی های خانوادگی، نگرانی های مالی و مشاجرات خانوادگی از این موارد هستند. مدیریت این موارد غیرممکن نیست، اما نیاز به کار اضافی از طرفین دارد. اگر شما و همسرتان مایل به کار هستید، می توانید روابط شکاف سنی را رونق دهید. بسیاری از زوج ها در رابطه با فاصله سنی موفقیت های بزرگی دارند، اما برای دیگران این کار نیاز به تلاش دارد.

کمک گرفتن برای این رابطه

مهم نیست که در کدام گروه قرار می گیرید، شما می توانید کمک بگیرید. درمان زوجین در کمک به افراد برای مدیریت روابط بین سنین، موفقیت بزرگی را نشان داده است. به ویژه در مواردی که هر دو طرف مایل به حل مسائل هستند. زوج ها در سراسر جهان باعث می شوند روابط فاصله سنی با موفقیت کار کند. و شما نیز می توانید. تفاوت سن قابل توجهی باعث نمی شود که رابطه فاجعه ای باشد که منتظر وقوع آن است. بیایید در مورد برخی از چالش هایی که افراد در روابط سنی با آن ها روبرو می شوند صحبت کنیم. حتی می توانیم درباره  برخی راه حل های ممکن بحث کنیم.

چالش 1: نگرانی های خانواده

روابط فاصله سنی

روابط فاصله سنی یکی از رایج ترین چالش ها عدم موافقت خانواده است. اگر چه شما ممکن است عاشقانه سر پا باشید.  اما ممکن است یکی یا هر دو خانواده شما رابطه شما را نپذیرند. متأسفانه، عدم حمایت خانواده معمولی است، به ویژه در روابط فاصله سنی بین 20 سالگی.

سعی کنید که با تأیید کسانی که برای شما مهم هستند این کار را انجام دهید.

سعی کنید که با تأیید کسانی که برای شما مهم هستند این کار را انجام دهید. آن ها سیستم پشتیبانی شما هستند.  بنابراین نظر آن ها در انتخاب های شما در زندگی اهمیت دارد. برای روابط فاصله سنی، انتظارات بیشتری از شما وجود دارد که به افکار آن ها توجه کنید. این شخص برای مدت طولانی همراه شما خواهد بود. بنابراین تأیید خانواده شما برای شما مهم است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

روابط فاصله سنی به راحتی از نظر هر کسی که شما خانواده او باشید ممکن است تایید نشود. خصوصا والدین، ​​خواهر و برادر. برای یک شخص بیوه یا مطلقه، کسانی که برای شما عزیز هستند اغلب فرزندان شما هستند و ممکن است از این ایده استقبال نکنند. تفاوت سنی قابل توجه گاهی بسیار واضح است. هیکل همسرتان ممکن است سن یا جوانی را نشان دهد. پنهان کردن آن به وضوح غیرممکن است. حتی اگر شما خیلی عاشق هستید، راحتی آن ها به عنوان یک سیستم پشتیبانی همیشه یک اصل مهم در زندگی شما خواهد بود.

تأیید والدین برای روابط فاصله سنی در افراد

روابط فاصله سنی

والدین در بازی عشق و زندگی از ما با تجربه تر و پخته تر محسوب می شوند. مهم نیست تفاوت سنی در روابط فاصله سنی چقدر باشد. آن ها به عنوان چشم انتقادی برای تصمیمات ما عمل می کنند. به ویژه در مورد عشق تجربه آن ها بیشتر است. ممکن است آن ها از نظر احساسی و عاشقانه عاشق همسر مورد نظر نیستند. آن ها به دنبال راهنمایی رابطه ای هستند که شخص را کاملاً بررسی می کند.

رد معشوق ممکن است تخیلات شما را نفی کند.

رد معشوق ممکن است تخیلات شما را نفی کند. عواملی که آن ها در مورد عدم ممنوع الخروجی با آن شخص در نظر دارند می توانند بسیار مهم باشند. در موارد دیگر، ممکن است بر اساس سوگیری های شخصی باشد. تمرکز بر مرحله زندگی تعیین می کند که آیا شما چنین تعصبی را در رابطه با روابط سنی قبول دارید. شایع ترین تعصب شخصی با روابط فاصله سنی همراه است. تفاوت سنی به عنوان یک پرچم قرمز به آن ها می رسد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از آن جایی که ترجیحات سنی والدین معمولی بین دو تا سه سال در روابط با فاصله سنی متفاوت است. این امر باعث می شود فرد کاملاً بزرگتر شود. حتی اگر پنج سالگی باشد می تواند آن ها را نگران کند و به مسائل احتمالی مرتبط با سن فکر کند.

راه حل های برای روابط فاصله سنی

ابتدا نگرانی های خانواده و دوستان خود را در مورد روابط فاصله سنی بشنوید. اگر چه ممکن است دشوار باشد.  اما تمام تلاش خود را بکنید تا با دقت گوش دهید و آرام پاسخ دهید. آن ها را با انتقاد ملاقات نکنید.  در مرحله بعد، تا آن جا که می توانید صادقانه از خود بپرسید اگر نگرانی آن ها معتبر است. حتی اگر شما این طور فکر نمی کنید، مهم این است که مطمئن شوید که عزیزان شما احساس شنیده می شوند. به سوالات آن ها پاسخ دهید، وضوح را بیان کنید. و احساسات خود را (ناراحتی ، عصبانیت و غیره) و همچنین نیاز خود به حمایت در آینده را بیان کنید.

پذیرش انتخاب شما توسط والدین

دانستن این که به آن چه آن ها می گویند گوش داده اید، ممکن است به خانواده یا دوستان شما کمک کند. این باعث می شود تا انتخاب های شما را بیشتر بپذیرند. در غیر این صورت، ممکن است مجبور شوید مدتی از این روابط یا دوستی های خود عقب نشینی کنید. اگر آن ها همچنان نافرمان هستند، ممکن است مجبور شوید موضع خود را بگیرید. شما باید با تعیین حد و مرز همسرتان را به آن ها نشان دهید.

نکته

روابط فاصله سنی

آن ها به احساسات شما توجه نمی کنند. این  یعنی بیشتر بر روی سوگیری خود تمرکز می کنند. این تعصبات آن ها نسبت به روابط فاصله سنی می تواند مانع یافتن عشق واقعی شود.  بنابراین آماده ایستادن و ایستادگی خود باشید. بگذارید واضح باشد که به عنوان یک فرد بالغ، شما صد درصد مسئول زندگی خود هستید. ممکن است مجبور شوید این مرزها را با اعضای خانواده خودتان هم ترسیم کنید.

https://www.betterhelp.com/advice/relations/how-to-handle-challenges-in-age-gap-relationships/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا